Hakusessa olisi saada rakennettua, jos vaan mahdollista generaattori päämoottorin yhteyteen. Mutta tähän mennessä en ole löytänyt kun hydraulisen generaattori järjestelmän missä hinta menee 4t euron paikkeille 5kVA:ssa. Ja sitten se on vielä aika tilaa vievä kokonaisuus.
Joskus muistelisin nähneeni jossain sellaisen vaihtoehdon mikä tuli koneen ja vaihteiston väliin, mutten löydä sitä mistään?
Normaalia generaattori ei taas oikein kiinnosta laittaa kannelle pörisemään ja sitten ilmajäähdytteinen ei varmaan oikein pilittäisi jossain konehuoneessa kun ei saisi tarpeeksi ilmaa kiertämään.
Mutta ehotuksia kuunnellaan!
Generaattori veneeseen?
7
1086
Vastaukset
- Saimaalta minäkin
Olen nähnyt sellaisen venegenun joka oli koteloitu ja ihan vesijäähdytteinen. Kaukosäätömittaristo oli veneen sisällä ja itse laite konehuoneessa. Oli erittäin hiljainen ja tehoa tuli mikrouunniin ja muihin laitteisiin ihan tarpeeski. Tehoa en muista enkä merkkiä mutta ei sekään ihan halpistuote ole. Hinta lienee kuitenkin jo harkittavissa matkaveneeseen.
Se moottorin ja merivaihteen/vetolaitteen väliin tuleva genu oli kai Volvon oheistuotteita. Ihme ettei siitäkään ole kuulunut enempää sillä sellainenhan olisi mainio vekotin ja korvaa tavanomaisen laturinkin.Markkinoilla on kymmeniä venekäyttöön suunniteltuja venegeneraattoreita, jotka ovat vesijäähdytteisiä (myös pakosarjat). Samalla saat oikeasti käyttökelpoista sähköä, itse asiassa jopa tasalaatuisempaa kuin kotisi seinäpistokkeesta tuleva sähkö.
Kaikkissa viritelmissä tulee eteen vaihtovirran taajuuden vaatima tasainen kierrosluku. Euroopassa (myös suomessa) käytettyä 50 hz sähköä saat 375/750/1500/3000 rpm kierrosluvuilla, eikä kierrosluku saa heittää 1-2 % enempää. Toki voit "heikkolaatuisella" sähköllä käyttää vaikka porakonetta/pölynimuria tai vastaavaa sähkömoottoria. Mutta tietokone, televisio ja muut vastaavat laitteet rikkoutuvat väistämättä tällaisesta sähköstä, eikä mikään takuu päde.
Se Volvon akseligeneraattori taisi muuten olla ihan 12 v lisälaturi..- genero
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Markkinoilla on kymmeniä venekäyttöön suunniteltuja venegeneraattoreita, jotka ovat vesijäähdytteisiä (myös pakosarjat). Samalla saat oikeasti käyttökelpoista sähköä, itse asiassa jopa tasalaatuisempaa kuin kotisi seinäpistokkeesta tuleva sähkö.
Kaikkissa viritelmissä tulee eteen vaihtovirran taajuuden vaatima tasainen kierrosluku. Euroopassa (myös suomessa) käytettyä 50 hz sähköä saat 375/750/1500/3000 rpm kierrosluvuilla, eikä kierrosluku saa heittää 1-2 % enempää. Toki voit "heikkolaatuisella" sähköllä käyttää vaikka porakonetta/pölynimuria tai vastaavaa sähkömoottoria. Mutta tietokone, televisio ja muut vastaavat laitteet rikkoutuvat väistämättä tällaisesta sähköstä, eikä mikään takuu päde.
Se Volvon akseligeneraattori taisi muuten olla ihan 12 v lisälaturi..Välittäjä latelee taas potaskaa sillä varmuudella kuin täydellinen tietämättömyys vain voi antaa.
Generaattorit ovat nykyisin muutaman kilowatin tehoon saakka invertteritekniikalla toteutettuja ja siten kierrosluku määräytyy kuormituksen eikä taajuuden mukaan.
Tietokoneet eivät myöskään kaipaa mitään hienoa sähköä vaan päin vastoin. Kaikissa tietokoneissa on hakkurivirtalähteet, jotka sallivat huomattavan laajan jännite ja taajuusvaihtelun. Hakkuri nimittäin toimii niin, että sähkö tasasuunnataan ENSIKSI tasasähköksi ja muutetaan sitten uudestaan suuritaajuuksiseksi vaihtosähköksi joka sitten muuntajilla ja säätimillä tehdään sopivaksi tietokoneelle.
Olen vuosia ihmetellyt mistä tuo legenda on lähtenyt ja, ennen kaikkea, miksi sitä vieläkin tuetaan. - LM
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Markkinoilla on kymmeniä venekäyttöön suunniteltuja venegeneraattoreita, jotka ovat vesijäähdytteisiä (myös pakosarjat). Samalla saat oikeasti käyttökelpoista sähköä, itse asiassa jopa tasalaatuisempaa kuin kotisi seinäpistokkeesta tuleva sähkö.
Se Volvon akseligeneraattori taisi muuten olla ihan 12 v lisälaturi..itse asiassa jopa tasalaatuisempaa kuin kotisi seinäpistokkeesta tuleva sähkö.
Jaa koko suomi on samassa verkossa, eipä taida tuo verkko heilua, on siellä jopa ydinvoimaa takana... LM kirjoitti:
itse asiassa jopa tasalaatuisempaa kuin kotisi seinäpistokkeesta tuleva sähkö.
Jaa koko suomi on samassa verkossa, eipä taida tuo verkko heilua, on siellä jopa ydinvoimaa takana...Valtakunnanverkossa sähkön laatu heittelee jatkuvasti. Sekä jännite-, että taajuusvaihtelut ovat suurempia kuin generaattoriaggregaatin tuottamassa sähkössä. Syitä ovat mm. pitkät siirtomatkat, muuntajat jne.
Mutta kun ei tiedä, niin ei tiedä..- epätiet 9 98
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Valtakunnanverkossa sähkön laatu heittelee jatkuvasti. Sekä jännite-, että taajuusvaihtelut ovat suurempia kuin generaattoriaggregaatin tuottamassa sähkössä. Syitä ovat mm. pitkät siirtomatkat, muuntajat jne.
Mutta kun ei tiedä, niin ei tiedä..Muuntajatko aiheuttavat taajuusvaihteluita?
- kilovattituntimittar
Höperöt pojat väittellee turhista asioista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62941
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111851Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla277824- 58758
- 55673
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93579Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45576- 23566
- 79554