Ostin tänä kesänä invertteriaggregaatin. Minulla on lautavarasto ja katto pitää veden. Mutta säilyykö aggre siellä yli talven vai raahaanko sen lämpimään varastoon kotiin. Kokemuksia kiitos.
Aggregaatin säilytys
9
4135
Vastaukset
- tietäjä.
että säilyy ellei sitten joku vie sitä mennessään talven aikana.
- pelittää kun huoltaa öljyt ja ilmanputsarin
Tähän asti kylmässä mutta suht, kuivassa varastotilassa.(katto seinät ja lattia)
Öljyt vaihtanut syksyllä ja synteettiset 5W-30 laittanut vaikka tuppaa kulumaan (talvella käyttöä) koska pakkasella aika tahmeat nuo 10W-30,set mutta ei se 0,5litraa paljoa maksa ja keväällä taas enempi käyttöä niin ihan normi 10W-30,set kun sopivasti on käyttöh kertynyt, ei mitään ongelmaa noin 14v aikana paitsi agrikaatti on vaihtunut isompaan 4000W,seen.
Lämpösessä omat ongelmat bensan kanssa ja eipä ole vielä bensa vanhennut talven aikana tankkiin vaikka syksyllä olen täyttänyt täyteen. - ffswe
Autoja on säilytetty ulkona talvella ja pakkasellakin ja siitä ne vaan lähtee tulille.
- ms
laita bensan sekaan stabilaattoria ,niin se säilyy kylmässä talven yli .Ei tarvi keväällä turhaan nykiä ja purkaa kaasutinta.(samaa ainetta käytetään perämoottorien talvisäilytyksessä)
- Perax
Itselläni seisoi kolme vuotta perämoottori mökin varastossa pelkät 95-bensat tankissa. Säilötty tosin oli ao. spraylla yms. sylinteripuolelta. Kymmenkunta vetoa se tarvitsi käynnistyäkseen tänä kesänä.
Moottoreita on kuitenkin monenlaisia. Moottorisahaani en laittaisi muuta kuin pienkonebensaa, vaikka saisin sen muun litkun ilmaiseksi. - Anonyymi
Perax kirjoitti:
Itselläni seisoi kolme vuotta perämoottori mökin varastossa pelkät 95-bensat tankissa. Säilötty tosin oli ao. spraylla yms. sylinteripuolelta. Kymmenkunta vetoa se tarvitsi käynnistyäkseen tänä kesänä.
Moottoreita on kuitenkin monenlaisia. Moottorisahaani en laittaisi muuta kuin pienkonebensaa, vaikka saisin sen muun litkun ilmaiseksi.Minä en moottorisahaan laittas ikinä näitä pienkonebensoja. Kovettuu kampiakselin stefat ja siinä se sitten on
- Anonyymi
Meillä aggregaatti on ollut 15 vuotta ulkona. Ainoa suoja iso neliskulmainen laastipalju alassuin päällä. On tosin Kiinalainen halpis, eikä ole invertteri. Sellaisen laittaisin lukkojen taa varmuuden vuoksi. kyllä ne kylmää kestää. Itsellä usein käytössä talviaikaankin. Pienkonebensaa olen siinä käyttänyt jatkuvasti, niin lähtee aina mukavasti käyntiin. Sitä suosittelen, jos käyttö on satunnaista ja laite seisoo pitkiä aikona, niin lähtee paremmin käyntiin seisonnan jälkeen.
- Anonyymi
Samoin. Siellä se on ulkona ollut yhtä mittaa jo vuosia. Jäkälä kasvaa jo päällä, mutta hyvin toimii. Öljyäkään en ole vaihtanut ikinä. Lisännyt vaan tarvittaessa.
Itsekin ihmetellyt, kuinka hyvin toimii huonosta pidosta huolimatta.
- Anonyymi
Kaasu on luonnontuote ja oikein käytettynä parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499