Huh huh mikä paikkakunta se onkaan

RAHNASTOHAN SE TAAS

Onpa ihan pakko kommentoida taas Suonenjokea, koska aikaisempikin kirjoitukseni keräsi hyvin kommentointia.

Olin (tai oikeastaan olen vieläkin tätä kirjoittaessani) käymässä Suonenjoella tarkistamassa kesämökin ja perimäni kart... no sanotaan ihohkon talon tilannetta. Pari kuukauttahan meni nyt asustellessa Helsingissä Kämpissä ja Palacessa ja totuin käymään iltaisin parilla viinilasillisella espan puiston reunalla kahvilassa. No ajattelimpa käydä lauantaina illalla myös Suonenjoen keskustassa oltuani päivän mökillä. Ja herregod mikä läpi se paikkakunta on. Onko se näin muuttunut vai minäkö olen muuttunut. Kävinhän joskus iltaisin sentään ennenkin Suonenjoella. No, menin siihen johonkin Q-nimiseen paikkaan ja mitä ihmettä, karaoke veti pari juoppoa, toinen farkku-uniformussaan (eli farkkutakki ja housut, yök!) ja joku kääpiö sen kanssa. Ja vielä todella epävireisesti. Samalla ovesta näkyi tulevan sisään jotain älämölö juoppoja, ja tottakai taas farkku-uniformussaan. Otin jotain juomista (täällähän ei sitten tiedetty mitä viini on...), join sen ja ajattelin syödä myös. Mutta mitäpä on ruokapaikkoja, pari grilliä. Olihan se sitten lopulta ns. eksoottinen elämys, eli 3,20 euron "hampurger". Muistelin joskus kesällä Suonenjoella olleen karnevaali-nimisen ravintolan, eli suunnistin sinne (tämähän ravintola oli vielä joskus 90-luvulla ihan oikea ravintola, Mansikkapaikka, jossa Isänikin illasti joskus yrittäjä ystäviensä kanssa). Päästyäni ravintolan pihalle iski suorastaan kammo, juoppoja ja teinejä tunkemassa yhtä aikaa sisään, eli tosi aito kapakka. Parkkipaikalla muutama auto ja jotain muovikartioita, olisiko ollut sitten iso monttu. Käännyin kuitenkin äkkiä ympäri ja suunnistin taksiasemalle. Onneksi sieltä löytyi edes Mersu eikä mikään kaappitaksi. Mutta mitä sitten tapahtui, taksikuski avasi minulle ETUOVEN! Aina Helsingissä kuski avaa oikeanpuolen TAKAOVEN. Aivan käsittämätöntä, mutta kyseessä lienee tapa vahtia juoppoa vieressään, tuskin Suonenjoella taksia käyttää ketään muita ihmiseksi luettavaa kuin minä nyt.

Eli mitä jäi mieleen (plussat ja miinukset)

- kamalasti juoppoja, ei ketään aitoa herrasmiestä itseni lisäksi.
- Köyhyyttä, sitä on Suonenjoella paljon, ja kurjuutta.
- Oikeaa iltaravintolaa ei ole paikkakunnalla, vain juottoloita. No kysyntä varmaan kohtaa tarjonnan.
- TAKSIKUSKIT HALOO, se on TAKAOVI joka aukaistaan minulle.

Näkyi siellä muutama yläasteella yhtä aikaa ollut naama (peruskoulun loppu vuonna 96) ja voi että mitä kurjia lurjuksia niistä on tullut. Varmasti kaikki fiksut ovat häipyneet paikkakunnalta, nämä nistit vain ovat jääneet.
Onhan se nyt edes plussa, että pääsin Mersun kyydissä pois tuolta kurjuudesta, vaikka ei se ihan mikään AMG ollut, kuten oma harrasteauto Mersuni.

Mutta kaikkea hyvää teille Suonenjoella kaikesta kurjuudesta huolimatta. Ehkä joku arvaa kuka olen, suurin osa ei kuitenkaan varmaan tunne ja hyvä niin. Suunnistan taas pian Helsinkiin ja sieltä vielä talven tullen välimeren lämpöön, mutta sitä ennen annan vartiointi firmalle käskyn käydä tuplaamassa valvontakamerat tiluksillani. Sillä enhän halua jättää mitään valvomatta kun tiedän minkälainen SLUMMI Suonenjoki on 10km päässä.

66

8993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan nenä

      Helpottiko?

    • jukseri

      "Taksikuski avasi minulle ETUOVEN!" olisit onnellinen saamastasi huomiosta, meille paikallisille aukaistaa takaluukku. heh-heh
      Niin kyllä se on ehkä parempi, että kun olet jo noin "paljasjalkaistunut" hesalainen herrasmies
      niin turvallisin paikka varmaan on siellä kehä kolmosen takana.
      Kun savolaisesta juntista syntyy aito stadilainen muutamassa vuodessa, tuskin kyse on enää evoluutiosta.
      Ehkä se on jotain psyykkistä, kannattaisi kysyä psykiatriltasi.

    • Merssuu..

      Mersu, ehheh, onnea sulle!

      • mersumiekkonen

        Ja viel AMG, just joo!!


    • Larun kingi

      Olet vielä siinä iässä, että Helsinki jaksaa viehättää. Itse onneksi pääsin sieltä pois jo 15 vuotta sitten. Siellä viettämäni 5 vuotta olivat elämäni turhimmat vuodet. Viiniä, kapakoita ja naisia toki on tarjolla, mutta eivät ne elämän sisällöksi riitä. Itse asustelin Helsingissä ollessani ihan viihtyisällä alueella, jossa asunnot toki maksoivat maltaita, mutta kun oli, mistä ottaa, niin en nuukaillut. Mielestäni ne Suomen oikeat "slummit" löytyvät Helsingistä. Näitä vuokrakasarmeista ja luonnonläheisestä, ystävällisestä Suonenjoesta ei voi edes puhua samana päivänä.

      Ja se kiire. Mihin ihmeeseen helsinkiläisillä aina on kiire? Hautaanko? Ja miksi Helsingistä on rakennettu valtava määrä moottoriteitä pois? Tietysti siksi, kun ihmiset eivät viihdy kotonaan, vaan hakeutuvat pienimmilläkin lomillaan rauhallisemmille seuduille. Jos Helsingissä olisi hyvä olla, noita moottoriteitäkään ei olisi tarvinnut rakentaa. Mutta kukapa slummissa viihtyisi.

      Todellisuudessa Helsinki ja muu pääkaupunkiseutu on piikki suomalaisten lihassa. "Stadilaiset" kuvittelevat rahoittavansa meidän elämää kehä-III pohjoispuolella, mutta tilanne onkin todellisuudessa toisin päin. Me elätämme heitä. Jos Helsingissä pääkonttoriaan pitävien yritysten tuotot ja verot alueillistetaan yritysten tuotannon ja henkilökunnan mukaan jää Helsinkiin aika vähän tuottoa. Valmistavaa ja vientiä harjoittavaa teollisuutta Helsingissä on minimaalisen vähän.

      Suonenjoella on kaikkea, mitä täydelliseen elämään tarvitsee. Puhdasta luontoa, rauhallinen elinpiiri, ja mikä tärkeintä inhimillinen, rauhallinen elämän rytmi, sellainen jota "stadilaiset" hakevat ulkomailta lomillaan. Täällä on halpa elää. Asunnot ovat sikahalpoja, joten saa elellä tilavasti. Lisäksi hankkimani puolenkymmentä vuokra-asuntoa, joissa asialliset vuokralaiset, tuottavat mukavasti sijoitukseen nähden.

      Minua ei mikään mahti maailmassa saisi enää muuttamaan Helsinkiin. Kaupunkiin, josta suurin osa jääkin veden alle seuraavan 100-200 vuoden aikana, jos ennusteet 2m merenpinnan kohoamisesta toteutuvat. 1,5 metriä jos nousee, niin vesi painuu Hakaniemessä metrotunneliin.

      Pako kaupungeista on alkanut...

      Tervetuloa tänne maalle, sitten kun olet siihen valmis...

      • petri9

        Itse olen paljasjalka Stadilainen ja löysin oivan mökin Suonenjoen liepeiltä jossa viihdyn kesäisin ja muinakin vapaa-aikoina.Ympäristö ja mukavat ihmiset on parasta Suonenjoella.Kyllä Hesasta on kaipuu pois rauhaan ja luontoon jos ymmärtää sellaisten päälle.Kiitos loistavasta kirjoituksestasi !


      • kiittivaan
        petri9 kirjoitti:

        Itse olen paljasjalka Stadilainen ja löysin oivan mökin Suonenjoen liepeiltä jossa viihdyn kesäisin ja muinakin vapaa-aikoina.Ympäristö ja mukavat ihmiset on parasta Suonenjoella.Kyllä Hesasta on kaipuu pois rauhaan ja luontoon jos ymmärtää sellaisten päälle.Kiitos loistavasta kirjoituksestasi !

        En tunne yhtään mukavaa suonenjokelaista, takapiruja kaikki ja äkäsiä omanedun tavoittelijoita. Kai se mansikkamammona on aikoinaan saanut tuntemaan , että ollaan jotain parempaa.


      • Suonenjoki

        Hei sä et oo tutustunu muhun. Mä oon hirmu mukava ja vielä Suonenjokelainen


      • Anonyymi
        petri9 kirjoitti:

        Itse olen paljasjalka Stadilainen ja löysin oivan mökin Suonenjoen liepeiltä jossa viihdyn kesäisin ja muinakin vapaa-aikoina.Ympäristö ja mukavat ihmiset on parasta Suonenjoella.Kyllä Hesasta on kaipuu pois rauhaan ja luontoon jos ymmärtää sellaisten päälle.Kiitos loistavasta kirjoituksestasi !

        Sanot olevasi paljasjalkainen ja käytät sanaa Hesalainen.
        Terveisin stadissa syntynyt ja lapsena asunut, mutta en varsinaisesti paljasjalkainen koska en ole kun 1. polven stadin kundi...


    • suonenjokelainen

      kuule rahnastolainen,,,olen käynyt helsingissä satoja kertoja ,joutunut ajelemaan taksilla ,siel e edes avaa taksi kuski ollenkaan asiakkaalleen ovea,,Olisit onnellinen kun sattui kohdalle kohtelias taksi ,joka aukaisi oven ,,Hesassa ei näin kohtiliaita osata edes olla

    • Pois muuttanut ja ei koskaan takaisin

      Hheheheeee...Sain hyvät naurut, vaikka tottahan tämä on...Suonenjoki on Suomen pläpi.

      • Kyllä se siitä

        Ei slummi ole vielä täydellinen. Romanialaiset kerjäläiset puuttuu tai heitä ei käy kuin ohikulkumatkalla. Sekä huumehörhöjä aivan liian vähän kyttäilemässä mistä saisi varastettua jotain annokseen vaihdettavaa. Eikä virolainen eikä venäläinen mafia pidä pesäpaikkanaan eikä käy ihmiskauppaa.

        Paljon olisi parannettavaa, vaikkakin ei tarvittaisi kuin yksi koulus....


    • SääliksiKäy

      Huomaa kyllä että et tule toimeen itsesi kanssa. Itseään on helppo paeta sinne suurkaupungin vilskeeseen. Ei tarvitse pysähtyä miettimään omaa elämäänsä, eikä tarvitse kuunnella omia ajatuksiaan. Olit ilmeisesti se hiljainen hissukka jolla ei ollut elämää nuorena, ja jota joku muistaessaan kiusasi. Nyt sitten tullaan entiseen kotikaupunkiin kukkoilemaan ja parempaa elämää esittämään. Mutta ketä kiinnostaa? Kaltaisiasi katsotaan nuoruutesi kotikaupungissa säälien.. nauretaankin ehkä vähäsen selän takana.. KUN TÄNNE EI OLE PAKKO TULLA! Jokainen pysyköt siellä missä viihtyy.. ilmeisesti et kuitenkaan viihdy nykyisessä elämässäsi ja kateus nostaa päätään kun elämä pienessä kaupungissa jatkuu edelleen niillä joilla sitä oli jo aikoinaankin.. etkä vieläkään sovi joukkoon.. Onneksi on mielipidevapaus, mutta kysymys sinulle: Oletko oikeasti sydämmessäsi tuota mieltä? Kannatko kaunaa kotikaupunkiasi kohtaan siitä mitä ihmiset nuoruudessasi tekivät sinulle? Oletko varma että syyllinen on idyllinen pikkukaupunki, vai ne ihmiset siellä menneisyydessäsi? Eikö pääkaupungistamme varmasti löydy yhtään ylipäihtynyttä henkilöä, tai ketään kellä olisi päällään farkut ja farkkutakki? Muistelisin että viimeksi kun helsingin yöelämään tuli tutustuttua, oli tasokkaatkin paikat täynnä miessikoja ja pintaliitoa. Surkeita yksinäisiä ihmisiä, ei lämpöä, ei ystäviä, pelkkää teatteria vain.. TEKEEKÖ PELKKÄ MERSU IHMISESTÄ ONNELLISEN?

      • ressu1

        Kukahan turhanpäiväinen nousukas tuollaista suoltaa ? Itse olen aito Stadilainen ja vietän kesät Suonenjoella koska mökki on siellä.Pidä siitä pikkukaupungista kovasti ja asukkaista:Hauskoja ,sekä osaavat vastata kun kysytään ja kaikki palvelut löytyy mitä tarvitaan.Kauppiaat ja taksit ovat kohteliaita ja aina auliita palvelemaan asiakasta.Helsingin takseja ei aina voi kiitellä tympeästä palvelusta kuten kauppojen palveluistakaan.Suonenjoelta löytyy hyväkin ruokapaikka ja fiksu henkilökunta.Tori on paras paikka jossa jopa vieraat ryhtyy juttelemaan jota ei Helsingissä tehdä.Terveisiä kaikille Suonenjokelaisille !


    • "kartano"

      en kyllä menisi sitä kartanoksi sanomaan. tiedän kyllä mistä tönöstä on kyse! :D

    • Sjoen Juoppo

      Kyllä me täällä osataan olla herrasmiehii,otetaan ensin kiljoa ja sorbusta niin ostaan olla mitä vain ;)

      • persaukinen suonenjokinen

        Tietääkseni myös Suonenjoella on sivistyneitä ja varakkaita henkilöitä, tosin suurin osa ei halua näyttää varakkuuttaan ulospäin, koska paikkakunta suorastaan kuhisee kateellisia ihmisiä --- heitä täällä paikkakunnalla on yhtä paljon kun lutikoita keskivero venäläisen hotellin sängyssä --- ja samallalailla ryomivät pimeässä koloistaan toisia puremaan :)

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää olla kateellinen sellaiselle joka tekee kahta tai kolmeakin työtä --- siihenhän pystyy kaikki kun vain kehtaa --- esimerkiksi puhelinmyyjäksi pääsee melkolailla helposti, tosin työ on henkisesti vaativaa...sillä pienellä provisiolla pitää oikeasti tehdä töitä leipänsä eteen.


      • ,m,m,m,
        persaukinen suonenjokinen kirjoitti:

        Tietääkseni myös Suonenjoella on sivistyneitä ja varakkaita henkilöitä, tosin suurin osa ei halua näyttää varakkuuttaan ulospäin, koska paikkakunta suorastaan kuhisee kateellisia ihmisiä --- heitä täällä paikkakunnalla on yhtä paljon kun lutikoita keskivero venäläisen hotellin sängyssä --- ja samallalailla ryomivät pimeässä koloistaan toisia puremaan :)

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää olla kateellinen sellaiselle joka tekee kahta tai kolmeakin työtä --- siihenhän pystyy kaikki kun vain kehtaa --- esimerkiksi puhelinmyyjäksi pääsee melkolailla helposti, tosin työ on henkisesti vaativaa...sillä pienellä provisiolla pitää oikeasti tehdä töitä leipänsä eteen.

        Oletko sinäkin huomannut saman:kateus vie kalatkin järvestä ja mitä se tekee sitten täällä.


    • Tyytyväinen Sjokeen :)

      Tollasia kusipäitä siellä stadissa just on. Oletpa omasi löytänyt. Ettei leuhkiminen nyt ihan mahdottomaksi mene niin tiedoksi lukijoille, että Kämpistä ja varsinkin Palacesta saa ihan kohtuu hintaisia huoneita. Tuskin tälläkään kusipäällä on ollut varaa Mannerheim sviittiin. Oisko viinin saanti ollu kiinni naamasta, kyllä minulle on viiniä Q tarjoiltu ja pukeutua kukin saa niinkuin haluaa. Sun laiselle homolle rusetti käy varmaan satasella, vaikka kaljuus pistäsit. Ja tekee varmaan hyvää syödä grillikamaa välillä ettei ihan kaikkiin patèisiin kyllästy. Ja takaovi sulle pitäs vielä avata. Tollasin kusipään ottasin korkeintaan anopinkuljetuslaatikkoon.
      Koeta saada hukutettua ittes sinne välimereen. Ei taida hirveesti olla ruuhkaa sun monttubileissä. Idiootti!

      • reco1

        Eheeiii me sentään kaikki Stadilaiset olla urbaaneja moukkia kuten tuo viestin aloittaja.Itse olen aivan paljasjalka Stadilainen ja viihdyn hyvin Suonenjoella kesäisin.Nuo moukat ovat ehkä tulleet muualta Stadiin ja pilaavat maineemme.


    • gay mee pois

      Taitaa olla tää vierailija joku gay.

      • Varrella virran

        Viestiketjun aloittajan purkaus viittais erään Rautalampilaisen kartanonHerran kaveripiiriin. Omasta mielestään saa tehdä mitähyvänsä muille ihmisille. On aina oikeassa ja Hänessä ei mitään pahaa, vaan muissa köyhissä.


    • T. Jokioinen

      Ihan hyvä kyläyhteisö/henki näyttäisi Suonenjoella olevan! En todellakaan tiedä ovatko kaikki puolustautuneet Suonenjokelaisia vai jostakin muualta.

      Eikä nuo ''stadilaiset'' itteekään kauheesti miellytä.

      • Stadi3

        Suonenjoki on ihan kiva jos siellä asuu. Muuten sinne ei haluta ketään käymään


    • irvin badwoman

      Aika oikeilla linjoilla olet, oletpahan sitten homo tai hetero. Suonenjoelta ei oikeasti saa kunnon viiniä muualta kuin Alkosta. Ravintoloissa jotan halpaa paskaa, että mansikan viljelijät ja winc. sijoittajat voi karnevaalien aikaan syödä lehtipivin voilla ja ja juoda punkkua piimälasista.Mitä takseihin tulee, sinulla on käynyt hyvä tuuri. Olisit voinut matkustaa samalla rahalla Hyundain pakettiauton takakontissa... Mersu siis parasta Suonenjoella..Ole ylpeä että sait olla edes etupenkillä.

    • woe woe

      Tommosia kusipäitä sitä kasvaa kun saa perinnöksi kartanon.ei oo tarvinnu rehkiä sen eteen,siis et oo sitä ostanna ite, elä siis leuhki,kruununperijä,yökkkkk.

    • Tollukka2

      Luulisin että on viisaampaa olla ottamatta vastaan mitään perintöä, kyllä valtio siitä vie niin saatanan ison palan että ihan varmasti vituttais ketä vaan, Ja sitä paitsi näillä tieenoilla ei ole yhtään oikeeta kartanoo kaikki yksiä puutönöjä ja monelle sellasen pitäjälle yks pienempi tai suurempi riesa. Ei sitten käy katteeks yhtään.

    • Kraswica

      Samaa mieltä, oikean kartanon pitää olla citymarketin kokoinen ja saman verran palvelusväkkee niin sillo vois mennä seisoskelemmaan vaikkkapa isommanniin herran viereen ja päivitellä ihan muuten vaan kaikkee mitä mieleen juolahtaa.

      • Analyysi

        Tuo ketjun avaaja, vuodelta 2009, on ilmeisesti sellainen suonenjokelainen perustyhmä, eli äärimmäisen yksinkertainen jolppi, joka ei tiedä että Välimeren ilmasto on talvella pirun kylmä. Tiedon puute johtuu siitä, ettei hän ole koskaan käynyt Konnevettä etelämpänä. Tyhmyys vaikuttaa myös siihen, ettei hän myöskään tiedä että Mersu on Saksan Lada.
        Tarina on muuten tyypillinen satuilu tyypiltä, joka on persaukinen vippari ja elää pikavipeillä joiden maksuun joutuu pummaamaan kavereiltaan jotka vähenevät koko ajan. Juttu on kirjoitettu kirjaston tietsikalla, juuri ennen kuin hänet on heitetty haisevien vaatteiden vuoksi pihalle. Luultavasti hän on nykyään muovikassiporukoissa
        Koloikkoinmäen paikkeilla.

        Toki juttu oli ihan hauska trolli simppeliltä koulukiusatulta jolla on unelmia.


    • kysymysmerkki1

      Minkätähen ootte niin saatanan vittuuntuneita toisiinne?

    • huhhuuu

      No kun tuo pyllerötyllerö luonne ei anna mittään periksi! Aina ja aina, oli mikä tahansa asia, niin ovat olevinnaan oikeessa. Pyllerötyllerö kanalauma nimittäin.

      • Huhhuuu

        Tarkennus edelliseen, mukavia ja täysjärkisiäkin on, mutta käkäduu käkätikää luonne se luonne tuntuu olevan muodissa.


    • ajan kuluks luin

      muualla palstoilla ei oo nuin älyttömiä keskusteluja kuin suonenjoen palstoilla

    • Rahaa minullakin on

      Onneksi meillä on Helsinki niminen pikkukaupunki maailman metrojen mittapuusta katsoen.
      Onneksi se myös vetää sun kaltaset tyhjäntoimittajat pois pilaamasta maaseudun ilmapiiriä.
      Minä joudun pakosta vuosittain käymään Helsingissä ja jo pari vuorokautta riittää sitä teennäistä ilmapiiriä.
      Miksi ajat taksilla, tyhmäkö oletkin,,,!!! onhan sulla varaa palkata hovikuski (kait) siihen harrasteautoosi, Trabantko se oli vai mikä?! ja pukea kuski smokkiin ja valkoisiin hansikkaisiin.
      Tuskin sinä siellä Helsingin yöelämässä kohtaat yhtä avointa ja luonnollisesti elävää ihmistä kuin suonenjoen "juopoiksi" kutsumastasi porukasta mutta ethän sinä edes osaa asennevammasi takia sitä edes erottaa.
      Kaikkea hyvää sinulle, nautin siitä pintaliitoelämästäsi ja palkkaa joku suonenjokelainen työtön vartioimaan sitä "ranchiasi". Täällä on luotettavaa ja kunnollista työväkeä joka viihtyy osaa arvostaa ympäristöään. Työtilaisuuksia vain puuttuu.

    • minä vain

      meillä päin tuollaisia vitun hieno helmoja ja sormi perseitä on ollut tapana pistää turpaan... jos ei paikka kelpaa niin voit pysyä kyllä siellä helsingissä niiden ns. parempien ihmisten seurassa :)

    • tämäolikin

      päivän paras juttu taitaa kyseinen aloittaja olla jo köyhyysrajan alapuolella jos v,2009 meni noin lujaa,ehkäpä se lama on jo loiventanut vähän,

    • home

      Go home ,

      • jihuu1

        hahaha huuto naurua!! suomi 24 parasta viihdettä =)


    • Merssu

      Mun ukillakin on Mersu ja kyllä ne takaovet aukeavat jos ei ole lukossa.
      Etu ovi aukee helpommin.

    • äitee ja poekansa

      Ja äidillä on pikku-mersu, jossa on karvainen tähti keulassa, ja konepelti aukeaa livakasti. Konehuoneen puolella sykkii syvänpunainen imusarja...

    • BILL DOLLAR

      TÄ ? Suonenjoen mersut on 80 luvulta ,uusimmat. Täällä Datsuneilla ajavat hikipojat lippis pystyssä , rahat loppu ,ei Naisista hajuakaan . . . suu auki tuijottavat savolaas hölömöt ajelevat pitkän - päälle - Datsuneillaan . . . hikinen fiilis ,työttömyyttä ,rahattomuutta , alkoholismia . . . Suonenjoki, Herran vuonna 2014 . . .

      • äitee ja poekansa

        Juuri näin asia on.

        Mutta meijän äeteen mustan tuuhean johtotähen alla sykkii tehokas imusarja!


    • Joulumuori25

      Voi hyvänen tähen, poeka, tarkoitatko sinä nyt sitä w-ttua?

    • Atheist

      ikävää, että kokemuksesi on tällainen. Itse nuorehko suonenjokelainen ja helsingissäkin tullut asuttua 10 vuotta.. Noh sanotaan vaikka nyt näin, että jokaisen silmää ei voi miellyttää kaikkia asiat, aika radikaalisti kirjoitettua shlaibaa näin ajatellen, että sieltä espasta tahi palacesta hyppäät tänne meidän "junttejen" sekaan ja kauhitelet, millaista tuo käyttäytyminen on. Mikäli haluat asioida sellaisesssa paikassa, että olo olisi kotoisa kuin palacessa (päivittäinen punaviinihörppääjien ja muiden ranskanleipä juoppolallien paikka tämäkin)

      • Suonenjokinen

        On aika keinotekoista vertailla Helsinkiä ja Suonenjokea paikkakuntina - itse edusta johtoporrasta, ja pidän erikoisen paljon Suonenjoesta asuinpaikkana. Työni vuoksi käyn paljon Helsingissä, minne pääsee erittäin nopeasti vaikkapa Pendolinolla Suonenjoelta. Illalla sitten aina takaisin. Kuopiosta pääsee lentokoneella. Helsingissä on hyviä shoppailumahdollisuuksia sekä kivoja kahviloita ja ravintoloita. Mutta en viitsisi asua siellä, liian kallista ja kiireistä makuuni. Taksikuskit asemalla ovat aina avanneet oven ja palvelleet hyvin, ehkä siellä ammattikunta on kärkkäämpi ottamaan kantaa puheissaan mutta palvelu pelaa.

        Duunareista ei pahaa sanottavaa, jokainen joka tekee työtä = duunari.


      • Huonotrolli

        Sana "harraste mersu" kertoo jo kaiken mitä tarvitaan.

        Kyseessä on amislippispoika Vantaalta jolla on joku keltainen w123 Mersu iloiselta 80-luvulta tuunatavana vuokra-kaksion parkkipaikalla. Ainoa mikä on AM:tä on se Biltemasta ostettu piraattitarra takapellissä.


    • sjokiforever

      Kerro missä kartanosi sijaitsee suonenjoella, niin farkkutyypit käy polttaa sen ja laittaa kyltin siihen ja menolipun takasin Helsinkiin.

    • Panomieskö

      Itse olen paljasjalkInen stadin kundi. Olen ikäni asunut Suonenjoella. Täällä pärjää hyvin jos ei leuhki.

      Suonenjoella on yllättävän rikkaita ihmisiä, mutta vastimattomia.

    • lauta-aita

      panomieskö" kävit sitten syntymässä stadissa

    • Mtj

      Kokeile offia.

    • HissunKissun

      Tuo paljasjalkainen stadin kundi ei varmasti uskalla kertoa samaa julkisesti Suonejoen kuhisevassa keskustassa. On melkoinen fakiiri, asunut ikänsä Savossa mutta kuitenkin kehuu olevansa stadin kundi. Tunsin Suonejoella pari muutakin umpipöhköä kylähullua, joilta hihna luisti pahasti. Onneksi muutin stadiin, toki nyt muutettuani uudelleen asun lähes maaseudulla, Kuusisaaressa. En kyllä palaa takaisin, jos saan itse päättää.

    • Rahamies_myös

      Täyttä asiaa Suonenjoen elämästä.

    • Psykologiaa

      Kamalaa kun ihmiset eivät tajua itteensä kehuvia ja toisia mollaavia, että he ovat narsisteja tai muuten vaan luonnehäiriöisiä.
      Sellaiset pitää armotta jättää omaan ylvääseen seuraansa.

    • Sinaloah

      Suonenjoessa ei ole vikaa muuten asuisin siellä nytkin paitsi eritoten minun aikani yläasteen ihmiset. Ihan suoraan sanottuna oma elämä on vissiin niin perseestä että pitää haukkua muita. Tiedoksi kaikille ihanille ihmisille suonenjoella välitän teistä, mutta muut voitte elää siinä pienessä pyörässä mikä teil pyörii, minä itse pääsen muuttamaan floridaan puolison kanssa. Pitäkää karnet ja sun muut ympyröissänne. Ja kyllä olen se jota vihaatte vitun paljon en edea tiedä mikä on syynne vihaan mutta minä en ole unohtanut. Katkera? En olen realistinen ja karma kostaa:)

    • Helunaheinakuu

      Joopa,joo.Te jotka haukutte Suonenjokea ,teidän kannattaa katsoa peiliin.Jokaisesta paikkakunnasta ja joka maasta löytyy varmasti negatiivistä sanomista,jos alkaa etsimällä etsimään.

    • Pera81

      Suonenjoki on ihan hienolla paikalla, mutta ihmiset on vaan ihan kauheita.

    • Keskiviikko

      Asuin muutaman kuukauden Suonenjoella ja se riitti minä luulin, että Suonenjokelaiset on fiksuja, mutta mitä vielä.

    • Kjeh

      Viestiketjun aloittaja on mitä todennäköisimmin venäläisen trollitehtaan tuotos joka toimii suoraan puuttinin käskystä.

    • Anonyymi

      hävettää olla stadilainen kun lukee tämmösen tekstin.

    • Anonyymi

      Aloittaja on BILL DOLLAR, kirjoitti aikanaan tiuheään tuollaisia negatiivisia juttuja.
      Se ioso kartano mistä aloituksessa puhuu on tai oli se lahonnut ja ränsistynyt talo asema-aukion laidalla mikä purettiin ja siinä nyt yksityinen päiväkoti.

      Kyllä kannattaa leveilla omaisuuksillaan.

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa? Aika monesta löytyy sitä negaakin, kun oikein lähdetään kaivamaan. Kuten useista paikkakunnistakin.


    • Anonyymi

      Näin paljasjaloin Suonenjoella ja Helsingissä tallanneena, niin molemmista löytyy paljon toisia miehiä tuijottavia homoja, hyvä että ulos uskaltaa mennä, kun on joku samaa sukupuolta oleva on kiihkoomassa päälle. Eivät jätä rauhaan millään, vaan vainoavat varmaan hautaan asti.

    • Anonyymi

      Suonenjoki on hyvä paikka mutta ihmiset , autot ja palvelut pitäisi vaihtaa . Sääkin on syvältä kun Suonenjoella sataa aina ja näyttää muutenkin kurjalta joten koko Suonenjoki täytyisi vaihtaa lähemmäs päiväntasaajaa , siis hyvä paikka mutta väärässä paikassa . Ne ihmiset vielä kestäisi paperikassi päässä ja kuulosuojaimet korvilla mutta ne autot , ei yhtään Bentleytä , ei Ferraria , ei Maseratia , ei Köningseggiä , ei edes vanhaa RollsRoysea tai edes uudehkoa möreä äänistä V8 jenkkiä ja lieneekö edes kunnollista Porsheakaan , siis kurja mielenkiinnoton katunäkymä . Palvelut ovat kurjat kun ei edes poliisikaan palvele ja vie juopporenttuja putkaan ja ei taida olla edes palvelevaa putkaakaan enää . Ei Suonenjoelta saa edes laadukkaita peruskulutustavaroitakaan , kaupoistakin neuvotaan menemään Kuopioon tai Jyväskylään ostoksille , eli ei ihme jos ihmiset ovat siellä täysin Suonenjokelaisia .

      • Anonyymi

        Onko Varkaus ssitten BILL DOLLARin mielestä niin paljon parempi että sieltä löytyy kaikki nuo mainitsemasi automerkit katukuvassa pyörimässä ja tuovat vaurautta ja pintaliitoa elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Varkaus ssitten BILL DOLLARin mielestä niin paljon parempi että sieltä löytyy kaikki nuo mainitsemasi automerkit katukuvassa pyörimässä ja tuovat vaurautta ja pintaliitoa elämään.

        Millähän vuosituhannella sivistys tavoittaa nämä perunakuopassa majailevat tallustelijat? Eläimilläkin on fiksummat käytöstavat.


    • Anonyymi

      Oletko vielä elosss? Mikä meininki nyt?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe