mikään paikka ei ole auki, ei edes uimahalli. eikä voi mennä edes kauppoihin tappamaan aikaa. nyt nopeesti jotain ehotuksia mitä vois tehä?
Mitä voi varkaudessa tehdä sunnuntaina?
130
4519
Vastaukset
- Uimari-mari
täällä ole mittään tekemistä! Ihmettelen minäkin, mikis uimahalli on vielä syyskuunkin viikonloppuna kiinni! meinaavatko herrat kaupungin, että järvessä vielä tarkenee?
- itsensä
uneen
- Sarppadi
Elokuvateatteriin voi mennä myös sunnuntaisin, Warkauden Portin liikkeet ovat myös auki aina. Nekkarissa on sunnuntaisin edullista istua ja näyteikkunaostokset ovat ihan ilmaisia... Kauppakatu on kyllä vähän aavemainen, kun siellä yksin liikkuu.
- jkijk
Kauppakatu on aika aavemainen arkipäivisinkin...valitettavasti. Joskus kävin siellä ja olin ihan ihmeissäni. Miten olis semmoinen homma kun rajakatu on aikoinaan ollu (kuulemma) leppävirran ja Joroisten raja. Jos hävittettäis koko kuoleva Varkaus ja jaettais leppävirran ja Joroisten kesken?
- bluussiiSu
Sunnuntait on vähän hepposia täällä viettää. Talvikuukausina on vaan ilopisara sunnuntaisin auki. Tuossahan noita hyviä ehdotuksia tulikin.
- ...
Joo, ei täällä voi mitään muuta sunnuntaisin kun syleskellä kattoon tai lähteä nekkariin euron päiville. Tietysti joku päivä kävely on yksi mahdollisuus mutta jostain kumman syystä meinaa keli olla semmosta että vettä paistaa päivät pitkät.
Eli taksilla baariin... - äetee
on aina auki!! ja luontoon (jos ei sada) pääsee aina; kiviselle, kivikurulle, varkausmäkeen, kalastamaan, keilahallille..... ja kirjastossa voi käydä perjantaina "pahan päivän varalle" lainamassa leffoja, musiikkia, kirjoja, lehtiä.... elämää on ravintoloiden ja ostosparatiisien ulkopuolellakin..
- .
Menee kympiksi Kirkkoon, Sunnuntai aamuna laittaa oikein pyhä vaatteet päälle, vesi kampauksen ja menee kirkkoon. Teillähän on siellä hitsin kaunis kirkko...............
Olisko paikallaan semmoinen "tarinatupa" jossa ei olis muuta kuin pallit. Sinne voisi mennä tapaamaan ja juttelemaan vaikka hiljaisena Sunnuntaina. Kesällä ulkona ja talvella sisätiloissa. Miltä tuo kuulostaisi?................
mutta tuo tuosta, olen joskus vieraillu Varkauden palstalla ja ihmetelly miten kovasti siellä kirjoitellaan. Oikein Komissaario valvoo ja hillitsee kovimpia kannanottoja. Teillä on varmaan mennyt historia semmoinen, mikä panee kirjoittamaan, hyvä niin. - tahtoo tietää
Mikä on filkkari???
- äetee
tahtoo tietää kirjoitti:
Mikä on filkkari???
videovuokraamo foorumissa
- Sydvesti
Siis mitä, miksi luontoon ei voi mennä sateella ??
Eiköhän se ole lähinnä pukeutumiskysymys. - Sammalkantoja
. kirjoitti:
Menee kympiksi Kirkkoon, Sunnuntai aamuna laittaa oikein pyhä vaatteet päälle, vesi kampauksen ja menee kirkkoon. Teillähän on siellä hitsin kaunis kirkko...............
Olisko paikallaan semmoinen "tarinatupa" jossa ei olis muuta kuin pallit. Sinne voisi mennä tapaamaan ja juttelemaan vaikka hiljaisena Sunnuntaina. Kesällä ulkona ja talvella sisätiloissa. Miltä tuo kuulostaisi?................
mutta tuo tuosta, olen joskus vieraillu Varkauden palstalla ja ihmetelly miten kovasti siellä kirjoitellaan. Oikein Komissaario valvoo ja hillitsee kovimpia kannanottoja. Teillä on varmaan mennyt historia semmoinen, mikä panee kirjoittamaan, hyvä niin.Kyllä voi. Laittaa säänmukainen puku.
- Anonyymi
äetee kirjoitti:
videovuokraamo foorumissa
Netflix on ja Spotify musaa.
- Dogville
Oletko koskaan ajatellu hankkia koiraa ?
- Anonyymi
En.
- nenex
eikun marjametsään ja keräämään, siellä menee aika tosi sukkelaan ja saa raitista ilmaa ja sankotkin täyttyy siinä sivussa huomaamatta . Kivaa homaa.
- Ei käy aika pitkäksi
Jos et keksi Varkaudessa tekemistä sunnuntaiksi, et keksi sitä missään muuallakaan. Ajan kulumaan saaminen on kyllä ihan omasta itsestä eikä paikasta kiinni.
Itse taas edustan sellaista henkilöä, jolla on ihan liikaakin tekemistä ja aivan jatkuvasti. Minä taas pikemminkin mietin, miten sitä saisi välillä oltua ihan hetken rauhassa paikoillaan.. Jos en itse keksi tekemistä niin sitä keksivät kyllä lapset, vaimo, ystävät... aina on jotain. Ei käy aika pitkäksi.
Pyri sinäkin tällaiseen tilanteeseen, niin ei tarvitse enää sunnuntaipäiviä mietiskellä.. :)- Anonyymi
Isommissa kaupungeissa kyllä on tekemistä joka päivä.
- Ympyrä Kaupunki
Oletko koskaan poistunut kotoasi sunnuntaina ?
Ihan kävellen pääsee ulos ja lenkille - niin saatat nähdä muitakin ihmisiä ?
Hyvä on myös jos osaa kulkea ympäri koko kaupungin ?- ,
Sunnuntai on hyvä kyläily päivä, mene naapurille kylään. Voi valehdella vaikka koko päivän, kun on vapaapäivä. No.........osoitetta en vielä tässä vaiheessa viitsi laittaa, ehkä sitten myöhemmin!
- Kaunis Varkaus
Onko sinulla kameraa ?
Voisit ottaa kuvia kaupungista ja sitten kerätä ne yhteen ja julkaista vaikka kirjan niistä ? - itse sunkin kotona
Oletko koskaan tehnyt ruokaa sunnuntaisin ?
- ,
Sunnuntai-iltana voi lämmittää saunan, voi puhtaana aloittaa viikon, kokeileppa!
- Anonyymi
Me käydään ravintolassa sunnuntaisin syömässä. Tosin ei Varkaudessa.
- Pelvis Shakes
Oletko koskaan lukenut sunnutaisin lehtiä ?
- tikiboksi
... etsi kanava Turku tv ja nauti tarjonnasta, jos ulkoilma ei kelpaa.
- Uh Ah Pentti
...eti hyvä kumppani ja mäne panemaan.
- mmmimmu
mullaki iha tylsää.. pitäiskö vaa lähtee pyöräilee :D:D
- Sunnuntaina levätään
Miksi pitäisi olla tekemistä Sunnuntaina.Sunnuntai on LEPOPÄIVÄ, jaksaa taas Maanantaina töihin.!!!!!!!!!!!!!!!
- 4+5
Nekkariin supereille.
Vitsivitsi, tai mikäs siinä jos ei töitä tai koulua ole aamulla. Ja voi siellä selvinpäinkin käydä menoa katsomassa jos kestää :D - mielikuvituksellinen
Mitä tehdä?
No kuntoranta eikös ole avoinna missä voi uida?
mene lenkille
jos auto,aja lähikaupunkiin shoppailemaan
tarjoudu vapaaehtoiseksi jollekin vanhukselle -hänen kanssan ulkoile,ole hänen seuranaan
mene ongelle
fillaroi ympäri kaupunkia
kerää vaikka koiranpaskoja,pulloja
siivoa kaappejasi
ittestäs on kiinni mitä tehdä -ei kai aina tarvia valmista olla tarjolla :) - muuta-kuopioon
laske vaikka kuinka paljon asuntosi arvo alenee varkaudessa jokapäivä.
- itse olen jäsen
Miten olisi Facebook ja siellä Varkauden Ystävät ?
Saa helposti kontaktia ja tietoa että mitä muut tekee ! - no istua...
...Rammarissa, KGB:ssä, Juicen pubissa, Länkkärissä tai Wanhassa Mestarissa, esmes.
- kaljoo kaupasta
Onneks kaupat on aaki nii suap halapoo kaljoo marketista ja voep viettee kivan sunnuntaipäevän.
- vaimokin kehuu
Onko sinulla skybeä ?
Monella eri puhuelinyhtiöllä on tarjouksia sunnutaisin ja saa puhua vaikka koko päivän kavereille taikka sukulaisille !
Itse käyn myös saunassa aina toiseen kertaan sunnuntaisin ! - kjhtu
Voihan aina itse perustaa yrityksen, joka on auki sunnuntaisinkin. Hyvä ruokapaikka vaikka?
- Nuppilovahvero
Miten olisi jonkun uuden kielen oppiminen ?
- peltoukko
Hyvin huomaa ehdotusten tasosta että ollaan kuolevassa kaupungissa missä ei tosiaan ole mitään ulkopuolisia aktiviteetteja mitkä yleensä voisi esimerkiksi nuorta väkeä kiinnostaa... lukeminen, kaupungilla kävely, kiinni olevien liikkeiden ikkunoiden tuijotus, siivoaminen, kukkien kastelu, ryppyjen laskeminen kaikki samaa kastia niitä tekee juurikin silloin kun oikeat harrastus mahdollisuudet on loppu tai muuten kyllästyminen tullut.
Eikö Varkaudessa sitten oikeasti kannata pitää edes kahvilaa auki vaikka lauantaina ja sunnuntaina yli klo 13? Arkisin sitten voi olla 10-16 eli juuri sillon kun juuri kenelläkään ei ole aikaa käydä istumassa. Iltakahvilaa tänne kaivattaisiin.- ystävä sä lapsien
Peltoukko...
Miten olisi opiskelu taikka kavereiden kanssa hengailu ?
Väitätkö että itse ossat jo kaiken ? - Naimakaupat
Kuka sitä Varkaudessa sinkkuna viihtyy? Sinkkuna syödään, juodaan ja naidaan. Sitten saadaan lapsia ja avot, johon sitä on sunnuntaisinkin tekemistä.
Jos ko. kaava ei kelpaa, niin olet väärässä kaupungissa. - Bloody Sunday
Naimakaupat kirjoitti:
Kuka sitä Varkaudessa sinkkuna viihtyy? Sinkkuna syödään, juodaan ja naidaan. Sitten saadaan lapsia ja avot, johon sitä on sunnuntaisinkin tekemistä.
Jos ko. kaava ei kelpaa, niin olet väärässä kaupungissa.Miten olisi VARKAUS elokuva käsikirjoituksen hahmottaminen ja kirjoittaminen ?
Hyvistä käsikirjoituksista on pulaa ja siten melkein kaikki kirjoitukset saavat ( kriitikot ja besserwisser ) lukijansa ja siten mahdollisen filmatisoinnin...
Tällä tavalla dekkari alkuun...
Miten jos vaikka aloitan sillä että Varkaudesta löytyy muutama tuntematon ruumis mutta he eivät ole paikkakuntalaisia... ja siten poliisi joutuu selvittämään että keitä he ovat ja miksi tänne tullee...
missä ovat olleet yötä ja millainen auto ja onko nähty missäpäin / kenen kanssa ?
sitten kun selviää heidän ammatit niin tarina pääsee todella alkuun ja eri käänteet ja verkostot alkaa hahmottumaan sen avulla...
mitä enemmän kirjoittajia niin sitä enemmän voi olla hahmoja... joka taas tekee Varkautta tunnetuksi ja sen eri asukkaita & hahmoja... joita voi vaikka keksiä... - Smith & Watson
Bloody Sunday kirjoitti:
Miten olisi VARKAUS elokuva käsikirjoituksen hahmottaminen ja kirjoittaminen ?
Hyvistä käsikirjoituksista on pulaa ja siten melkein kaikki kirjoitukset saavat ( kriitikot ja besserwisser ) lukijansa ja siten mahdollisen filmatisoinnin...
Tällä tavalla dekkari alkuun...
Miten jos vaikka aloitan sillä että Varkaudesta löytyy muutama tuntematon ruumis mutta he eivät ole paikkakuntalaisia... ja siten poliisi joutuu selvittämään että keitä he ovat ja miksi tänne tullee...
missä ovat olleet yötä ja millainen auto ja onko nähty missäpäin / kenen kanssa ?
sitten kun selviää heidän ammatit niin tarina pääsee todella alkuun ja eri käänteet ja verkostot alkaa hahmottumaan sen avulla...
mitä enemmän kirjoittajia niin sitä enemmän voi olla hahmoja... joka taas tekee Varkautta tunnetuksi ja sen eri asukkaita & hahmoja... joita voi vaikka keksiä...Miten saada Varkauteen sen tason matkailijoita / turisteja että heidän " onnettomuutta " seuraisi ja lukisi iltapäivälehdistä koko maailma ?
Olisiko Stora Enson - Ahlströmin jäljiltä taikka sampi binekseen liittyviä hahmoja joille saittusi ja tapahtuisi viikon aikana Varkaudessa ? - kullankaivajia
Smith & Watson kirjoitti:
Miten saada Varkauteen sen tason matkailijoita / turisteja että heidän " onnettomuutta " seuraisi ja lukisi iltapäivälehdistä koko maailma ?
Olisiko Stora Enson - Ahlströmin jäljiltä taikka sampi binekseen liittyviä hahmoja joille saittusi ja tapahtuisi viikon aikana Varkaudessa ?Aika jännä jos tänne saataisiin joku todella korkea vieras ja sitten heille sattuisi - dekkarin mielessä jotakin.
Paikallinen poliisi - No Name - ei saisi solmuja aukeamaan ja painostus olisi senverran kovaa että Helsingistä tulisi osaavat tyypi hoitamaan asioita.
Outokummun Leena Lehtolainen kirjoittaa todella jänniä dekkareita ja komisario Kallion tekemistä tutkimuksista ja asian eri käänteistä.
Nyt herää kysymys että jos Lehtolainen osaa kirjoittaa Outokumpua maailmankartalle niin miksei joku myös Varkaudessa osaisi ja saisi koko kaupungin lukemaan ja tutkimaan hänen kirjojaa ? - Citizen Kane
kullankaivajia kirjoitti:
Aika jännä jos tänne saataisiin joku todella korkea vieras ja sitten heille sattuisi - dekkarin mielessä jotakin.
Paikallinen poliisi - No Name - ei saisi solmuja aukeamaan ja painostus olisi senverran kovaa että Helsingistä tulisi osaavat tyypi hoitamaan asioita.
Outokummun Leena Lehtolainen kirjoittaa todella jänniä dekkareita ja komisario Kallion tekemistä tutkimuksista ja asian eri käänteistä.
Nyt herää kysymys että jos Lehtolainen osaa kirjoittaa Outokumpua maailmankartalle niin miksei joku myös Varkaudessa osaisi ja saisi koko kaupungin lukemaan ja tutkimaan hänen kirjojaa ?Lehtolaisen Komisario Kallio on todella hyvä ja jännittävien dekkarin hahmo. Hän on selvittänyt monta mielenkiintoista rikosta ja osa on jopa näytetty TVssä.
Miten on mahdollista että Outokummulla on tälläinen käyntikortti maailmalle mutta Varkaudella ei ole ? - Komisario Palmu
Citizen Kane kirjoitti:
Lehtolaisen Komisario Kallio on todella hyvä ja jännittävien dekkarin hahmo. Hän on selvittänyt monta mielenkiintoista rikosta ja osa on jopa näytetty TVssä.
Miten on mahdollista että Outokummulla on tälläinen käyntikortti maailmalle mutta Varkaudella ei ole ?Olen lukenut kaikki Leena Lehtolaisen kirjoittamat kirjat ja seurannut myös hänen Komisario Kallion edesottamuksia pääkaupunkiseudulla.
Hyvin Lehtolainen hahmottaa että miten pääkaupunkiseudulla tehdään ja ratkotaan rikoksia, vaikka onkin kasvanut Outokummussa.
Juuri täälläisi kirjoittajia Suomi tarvitsee enemmän ja siten saada näytettyä ruotsalaisille / norjalaisille dekkaristeille että kyllä Suomessakin osataan ! - Itse Junantuoma
Naimakaupat kirjoitti:
Jos ko. kaava ei kelpaa, niin olet väärässä kaupungissa.Syödään juodaan ja naidaan... sanoo Naimakaupat
Miten päästä piireihin jossa sunnuntait kuluu nain mukavasti ?
- venyttelijä
venytellä nahkoja.
- thhtyhytj
Joutenlahdessa voi harrastaa frisbeegolfia, Lemmensillanpuistossa.
- James Dean
Miten olisi Dekkari Kerhon perustaminen ?
Kaikki jotka osaavat kirjoittaa voisivat liittyä ja omilla tekemisillään näyttää muille miten tarinaa viedään eteenpäin...
kyllä Varkaudessakin pitää olla paljon kirjoitustaitoisia nuoria ja siten olisi ainakin jotakin tekeimistä Dekkari kerhon kanssa.
Mitä Varkaudessa voisi tehdä - mutta vain paperilla...- Naurismäki
Ja tuonkin kun voisi tehdä netissä ja nimettömänä! Heti olisi pistää parikin lukua tuohon saagaan. Tuonhan voisi aloittaa vaikka S24-Varkaus -palstalla ja Narsca valvomaan ,ettei poliittisia kannanottoja pääse mukaan vaan ainoastaan laatudekkaria. Suojelijaksi jotkut asiansa osaavat käsikirjoittaja, tuottaja ja ohjaaja.
-Varkaus. Ja kuinka SE tapahtui-
(Elokuvateattereissa kautta maan tammikuussa 2013) - James Dean
Naurismäki kirjoitti:
Ja tuonkin kun voisi tehdä netissä ja nimettömänä! Heti olisi pistää parikin lukua tuohon saagaan. Tuonhan voisi aloittaa vaikka S24-Varkaus -palstalla ja Narsca valvomaan ,ettei poliittisia kannanottoja pääse mukaan vaan ainoastaan laatudekkaria. Suojelijaksi jotkut asiansa osaavat käsikirjoittaja, tuottaja ja ohjaaja.
-Varkaus. Ja kuinka SE tapahtui-
(Elokuvateattereissa kautta maan tammikuussa 2013)Naurismäelle...
Et tainnut oikein ymmärtää Dekkari Kerhoa ?
Kukaan ei ole tekemässä politikkaa vaan hahmottamassa Ystad tapaista dekkari sarjaa Varkauteen ja sen ympäristöön. Miten Suomessa kun kaikki dekkareiden lukijat tuntevat Ystadin jopa paremmin kun Varkauden ?
Jokaisessa kaupungissa on mielenkiitoisia paikkoja ja Varkaus on todella monelle aivan tuntematon kaupunki / ja sen koko teollinen historia...
Varkauteen saadaan vain mielenkjiitoisia ihmisia " kun joku niitä luo " sillä muuten kaupunki on kovin pieni ja harmaata arkea elävä 24.000 / 24 taajama.
Kaviaarin tie Varkauteen taikka tehtaan loppuminen on sellainen uusi alku Varkaudelle että jonkun on huomattava ihan muita potentiaaleja kuin nykyiset... mistä puhutaan ja mitä jatkossa meidän kaupungissa tehdää.
paskaa osaa kaikki puhua - mutta että se johtaisi johonkin on jo " taidetta & kulttuuria "...
- Luistelemaan
Onkohan sunnuntain yleisöluistelut jäähallissa jo käynnistyneet? Huomenna meinasin mennä luistelemaan, jos vain on halli auki. Luistelu pitäisi olla klo 11.30-12.30.
TIETÄÄKÖ KUKAAN JOKO YLEISÖLUISTELU ON KÄYNNISSÄ? Kaupungin nettisivuilla ei ole kuin ympäripyöree "ilmoitus" asiasta ilman päivämääriä. - aetovarkaatelaenen
Muuta muualle jos ei kelpaa.
- ei ongelmaa...
Hassua.. itse olen asunut varkaudessa yli 10 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut ongelmaa, mitä tehdä sunnuntaina (tai minä tahansa muunakaan päivänä). Ideoita ja tekemistä riittää ja pitäähän sitä sunnuntaina levätäkin. Ehkä tämä onkin omasta kekseliäisyydestä kiinni?
- raipe vuan
"eikä minulla ole koskaan ollut ongelmaa, mitä tehdä sunnuntaina (tai minä tahansa muunakaan päivänä). Ideoita ja tekemistä riittää ja pitäähän sitä sunnuntaina levätäkin".
olet laiska paska. Sunnuntaina vain lepäät ja ei sulla ole mitään tekemistä täällä varkaudessa. Muuta pois täältä valehtelija.- Future Ideas
raipe vuan
Et taida juuri seurata asioita ja miten Varkaus kärsii hyvien ns. veronmaksajien puuttetta ?
Älä nyt hyvä ihminen käske ihmisten muuttaa pois Varkaudesta - kun juuri muut odottavat että joku keksii että miten koko kaupunki pärjää jatkoilla... ja kun vanhat työntekijät muuttavat eläkkeelle.
- jstr
Jos Varkautelaiset ei olis niin paskoja niin perustaisin tänne kahvilan/pubin. Siellä vois käydä kuuntelemassa livemusaa koska haluaa ja open mic-night olis vähintään kaks kertaa viikkoon.
- Red Gulls
Itse olen käynyt Rellulla olevassa Formula One kahvila baarissa katsomassa kisoja aina sunnuntaisin.
Kun Räikkönen oli vielä mukana niin oli paljon enemmän katsojia kuin nyt Kovalaisen aikaan.
- Old Times
Voisiko Varkaudessa järjestää " rompetorin " kun viikonloppuisin ei ole juuri muuta tekemistä ?
Mitähän lupia pitää olla jos haluaa myydä omia vanhoja tuotteitaan vaikka Kauppa taikka Ahlströmin kaduilla ? - Saunavesi
Oletko koskaan ottanut valokuvia - onnistuneita sellaisia ?
Varkaus on mahtava paikka ottaa valokuvia ja oppia samalla että miten kamera toimiin ja miten eri vuodenajat vaikuttavat aurinkoon ja sen tuomaan valoon !
Kuva Varkaus on viimeksi ilmestynyt 90 luvulla ja nyt digi aikana tarvitaan taas osaavia kuvaajia...
jotta kaupungin maine ei jää jälkeen esim Kuopiosta ! - Kaikki tervetulleita
Ensi sunnuntaina 25.9.
kannattaa suunnata Varkauden helluntaiseurakuntaan Osmajoentie 8
klo 16.00 Keskellä elämää tilaisuus, jossa puhumassa Jimmy Huhtala
Jimmy on itse elävä todiste siitä että Jumala todella voi muuttaa ihmisen elämän, kun ihminen ei ole siihen itse millään kyennyt!
Tietysti voit nurista nurkissasi, että ei oo totta :D - Rock This Town
Varkaus tarvitsee aktiivisia ihmisiä jopa sunnutaisin ja käyppä kerran kävelyllä Kauppakadulla keskustassa / Päiviönsaarella niin näet aivan eri ihmiset kuin mitä viikolla.
Monilla on koiria mukana sekä osalla kävelyyn tarkoitettuja sauvoja... joten ei muuta kuin kuluttamaan energiaa ja lenkille... ja jos kunto antaa myöden niin juostakkin saa.
Tässä kaupungissa ei läski viihdy joten sille voi antaa sunnuntaisin kyytiä ! - selvästi
Jotta olisi parempi olo sunnuntaina, voi lauantai illan viettää selvänä Powerillassa alkaen klo 19.00 osmajoentie 8
:D- Laizciainen
Totta turiset:)
Olipa hienoa nähdä tänään noinkin paljon nuoria tänään Powerillassa -ihan nuorten näköinen paikka valoineen, musiikkeineen. Kiitokset kahvista ja pannareista, ei ole aamulla pää kibeä.
(Sunnuntaitekemistä kun kysyttiin..) Tulkaa ihmees huomenna 25.9 Helluntaiseurakunnalle, jos ei muuten niin uteliaisuuttanne. Ja jos ei 11.00 miitinkiin jaksa herätä niin 16.00 "Keskellä elämää"- tapahtuma kannattaa tsekata. Siel on nuorekasta menoa eikä mitään pipoilua..
Siel nähdään!
:D
- kaikki tervetulleita
Ensi sunnuntaina 25.9.
kannattaa suunnata Varkauden helluntaiseurakuntaan Osmajoentie 8
klo 16.00 Keskellä elämää tilaisuus, jossa puhumassa Jimmy Huhtala
Jimmy on itse elävä todiste siitä että Jumala todella voi muuttaa ihmisen elämän, kun ihminen ei ole siihen itse millään kyennyt!
Tietysti voit nurista nurkissasi, että ei oo totta :D - viilaan ja höylään
Sunnuntaina voi RAKASTELLA koko päivän.....tekee kutaaa.
- 1962 -2012
Miten olisi nuorille joku Projekti mihin voiis osallistus 50vuotisjuhlien merkeissä ?
Siis Varkaus täyttää ja siten kaikki voisivat osallistua ! - Anonyymi
Meillä ihan vain nussitaan
- siipi maassa
Sunnuntaina voi istua puoli päivää pytyllä ja sit oksentaa ja funtsia mitä kaikkea typerää tuli viikonloppuna tehtyä humalapäissään....Ja sit skarpata maanantaiks töihin ettei ole ihan riihestä revityn pirun näköinen.....
- itse kantoilen
Eri ikäiset ihmiset tekevät eri asioita Varkaudessa sunnuntaisin.
Huoret jotka opiskelevat ja viettävät opiskelijaelämää juovat ja hilluvat aina lauantaina jälkeen koko päivän.
Töissäkäyvät koettava ladata akkujaan seuraavalle viikolle ja työn / perheen tuomille haasteille.
Eläkeläiset tekevät mitä haluavat / sukkuloivat ja ajavat autolla mökille taikka istuvat netissä.
Nyt riippuu mihin ihmisryhmään vain kuuluu ja siten on oma valinta mitä tekee jo iänkin suhteen.- 25/50/75
Varkaudessa vain on liian vähän ihmisiä alle 25 / 50 / 75 ja siten olisi hyvä jos jokaisella ikäryhmällä olisi oma paikka missä kokoontua.
Monasti samanikäisillä on samat harrastukset ja siten on hyvä tietää mitä muutkin tekevät jos alkaa tuntumaan yksinäiseltä.
- Ahkerana
Ma aamut ovat aina parhaita aamuja muistella että mitä tuli sunnuntaina tehtyä.
Itse en ole aian kovin tyytyväinen että mihin aika / rahat menivät mutta eilen siivosin koko kämpän ja juuria myöden. Nyt tuoksuu koko kämppä halvalle Lidl pesuaineelle ja siten on kiva lähteä töihin.
Illalla pinosin sitten hieman talveksi ostamiani halkoja ( uunia varten ja lämmtystä ) ja sitten kävin vielä saunassa.
Kyllä nyt taas jaksaa painaa koko viikon. - Huie Luie
Aloittaja ei varmaa tarkoittanut että mitä yksin voi tehdä siivota ja käydä kävelyllä - vaan mitä voi tehdä muiden kanssa.
Siis tavata ihmisiä ja saada uusia ajatuksia / ystäviä ulkopuolella itse työn ja samojen / omien sukulaisten.
Nyt hieman uusia ajatuksia - Kiitos - James Dean
Miten olisi jos ne jotka ovat kiinnostuneita alkaisivat miettimään -komisario Kalle Tappisen ns. omankylänpojan dekkarin syntymistä.
Tarvitaan vain kiinnostavia hahmoja ja siten tarina alkaa elämään... Varkaus olisi hyvä paikka jollekkin dekkarin tapahtumalle joka saisi julkisuutta iltapäivä lehdisssä ja siten kaikki seuraisivat ko asian etenemistä. - Mäen Anna
Kelpaisiko Tiku ja Taku kahdeksi kunnon " laitapuolien kulkijoiksi " ?
Samanimiset kaverien kaimat toimivat 1980 luvulla Tampereella ja saivat nimeä ja kauhua aikaan jo silloin !
He voisivat olla ns operaation aivot ja heillä olisi asunto Varkaudesta vuokralla jotta itse suunnitelma ei paljastuisi ! - just-joo,,,,,
Taidat olla ihan hölmö!!!!!!!!!!
- Next 99
Olisi kivaa jos Varkaudessakin tapahtuisi joskus edes jotakin jännää ja siten kaupunki saisi hieman julkisuutta ja sen tuomaa mainetta.
- jännitys huipussaan
Mene Savontielle!!!!Siellä tapahtuu aina "jotain jännää" NIINKUIN VIIME VIIKOLLA!!!!!
- parvekepolttaja
Tapahtuko mitään mennellä viikonlopulla ?
Oliko kukaan lotonnut ja riittikö siitä juttua ? - VesiLassi
Monasti moni unohtaa että tämmöinenkin paikka on Varkaudessa !
https://www.youtube.com/watch?v=ldbrQIQdeE4
- Lost but Found
Nyt kun tehdas on lopettanut paperin tuotannon niin nyt joku voiis keksiä että miten sen kulutusta lisättäisiin. Kirjojen kirjoittaminen on hyvä tapa myydä paperia moninkertaiseen hintaan kuluttajille ( vertaa vessapaperi ).
Nyt tarvisi jonkun aktivoitua ja kirjoittaa kirja joka tapahtuu Varkaudessa ja siten saada kykynsä esille jolla osoittaa että kyllä Varkaudesakin osataan kirjoittaa.
Varkaus on aina tunnettu paperistaan mutta juuri kukaan ei ole kirjoittanut koskaan legendaarisia lauseita kuten monet kirjailijat muissa kaupungeissa.
Kari Hotakainen on tunonut rautalammelle enemän kuuluisuutta kuin kukaan ennen sitä... ja hänkin on vain kirjailija.- pinkopahvi...
Sinun kannattaa pysyä ainakin sillä vessapaperipuolella ja jättää kynähommat muille.
Tässä jollekin savontien kynäniekalle aloitusvirke: Kun PK3 sammahtaa, niin paperimies grillille ammahtaa ja suoli24-palstalle oksentaa. - Stora Olja
Minusta olisi hyvä jos joku alkaisi kirjoittamaan jotakin sellaista josta muut olisivat valmiita maksamaan kirjan 10 - 25euron hintoja.
Monella paikkakunnilla on tapahtumia joissa etsitään / haetaan ja opetetaan kirjoittamaan nuoria sekä jo elämää nähneitä alkavia kiljailijoita.
Varkaus voisi olla paikka kun on paikat kuten Varkaus salit ja koko infra jo olemassa - joten nyt tarvitaan vain joku hankkeen vetäjäksi. - juuelikkäs
Aloituskappaleesi on vielä näin viisi vuotta myöhemminkin älytön. Olisihan se hyvä, jos joku myisi miljardilla kirjoja. Olisihan se. Harva osaa rakentaa romaania siten, että osaa laskea työlleen palkkion jo kirjoittaessa.
- harakka haniskalta
Lost but Found
vedä narusta ja poistu.
Toinen vaihtoehto, että haet navitas kehitykseen töihin.- komerokirjailija
Miten olisi nuorten Talent kirjailijapäivät Varkaudessa ?
- Looking for Job
Pääseekö kaikki halukkaat Navitakselle töihin ?
- Turtle Mover
Olisiko kukaan kiinnostunut International Clubin perustamisesta jossa voitaisiin puhua täysin selvänä raittiudesta sekä miten saada Varkauteen hieman lisää eloa ?
- vesiselvähän se
Tuo klubihan jo kokoontuu joka päivä savontien grillillä. Ei ihan täysin selvänä, mutta eloa on välillä ulos saakka.
Eikun sekaan vaan...
- kuitaan kuitin
Huomaa kun toiset koettavat saada kaupunkiin hieman eloa ja yhteistä tekemistä niin toiset koettavat vesittää kokoajan heidän tekemisiään ?
Savontien grillillähän taitaa kokoontua sama lottoporukka joka on odottanut päävoitoin nousemista yli 10miljoonan jo useamman vuoden ?
Voisikohan tätä sanoa eräänlaiseksi Varkaus syndroomaksi ?- Ei Savontieto
Ei tullut 10miljoonaan taaskaan Varkauteen mutta Viking Lotossa on 11miljoonaa tällä viikolla.
Olisiko kukaan kiinnostunut pelaamaan kimpassa ko peliä ja siten saada hieman iloa tähän kaupunkiin ? - Asuntovelallinen
Onko Varkauteen koskaan tullut LOTTO voittoa taikka VIKING LOTTO / EURO JACKPOT ?
- kenkää kehitykselle
kaiken pahan alku on navitas kehitys. Ai miksi. No siksi,
kun eivät saa mitään aikaan, niin porukat purkaa sitten täällä
työttömänä pahaa oloansa.- Leinoville
Kyllä kaupungissa 24.000 pitää olla muitakin vaihtoehtoja ja koulutettuja aivoja jotka tekee työtään kaupungin puolesta / hyväksi !
Paljon on hyviä ehdotuksia siitä että mistä Varkaus vois tulla tunnetuksi jos Stora Enson merkitys väheneen vähenemistään ja siten monella alkaa olemaan 24 aikaa ennen eläkkeelle pääsemistä.
Ei yksi SE virma pysty meitä kaikkia elättämään joten jotakin olisi opittava muiden kaupunkien monipuolisemmasta elinkeinorakenteesta sekä työpaikkojen tarjonnasta.
Ei tarvi kuin katsoa Savolinnaa taikka Kuopiota jossa sentään on tekemisen meininki ilman Storan Ensoakin ! - juuelikkäs
Pahan alku on se, joka ei saa kaikkia töihin. = Myös sinä.
- lisää enemmän
Olisko kukaan kiinnostunut ottamaan valokuvia Varkaudesta ja julkaista niitä esim. wikipedian netissä ?
Valokuvakirja 2000 luvun Varkaudesta on yhä teon alla ja kuvi voisi olla ennemmän ! - SavonSanta
Itse olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin ( 6.000 ) ja siellä ei koskaan ollut pitkä matka tuttujen luo kahville taikka syömään heidän juuri leipomaa pullaa.
Jotenkin tuntuu että monessa pienessä kyläyhteisössä on paljon tiiviimpi tunnelma ja ihmiset avoimenpia ja oppivat tuntemaan toisenssa jo yhdessä käydyistä kouluista !
Siinä äkkiä oppi tuntemaan kaikki toistenkin sukulaiset ja siten oli paljon enemmän ihmisiä joiden kanssa voi olla tekemisissä ja seuraa oli aina. - koko ikäni olen
En tiedä kuinka kauan olet asunut Varkaudessa ?
Tutustu ihmisiin ja siten saat ystäviä !- kumman kaan
Jotaku sanoo että perus varkautelaiset olisivat vaikeita lähestyä ?
Hiellä kun on mielenkiintoinen elämä ja asiat kunnossa - mutta miksi olisi vaikeaa tehdä tuttavuutta ?
- mä nukun
Miksi sunnuntaina on pakko edes tehdä mitään???? Muista pyhyttää lepopäiväsi sanotaan Raamatussa. Siispä ei mitään pakkomiellettä tehdä mitään, vaan levätä!!!
- kaikki hyvin
Miten olisi jos eläisimme kuten Raamatussa kehotetaan ?
- Itse Sunnuntaina
Oletko koskaan käynyt Varkauden Museossa ?
Siellä on paljon nähtävää ja vanhoja valokuvia siitä millainen paikka Varkaus oli 100 vuotta sitten. Kun tuntee kaupungin historiaa niin huomaa että mistä ollaan tultu ja minne ollaan menossa...
Oletko tietoinen siitä että ns vanha talouskoulu ( Laivalinnakadulla ) ollaan purkamassa ja että vanhan postin ( Päiviönsaarella ) lämmöt meinataan katkaista ?
Jos sinulla on digi kamera niin käy ottamassa valokuvat ko rakennuksista sillä taas Varkaus muuttuu ja tilalle rakennetaan uutta.
Taipaleen historiallinen kokemus on myös käymisen arvoinen, jossa näkee miten ennen laivat kulkivat Kuopiosta Pietariin ja toivat siten tavaraa ja ihmisiä Varkauteen. - HAISULYIA
Menkee torinvessaa JORKIN kanssa haisemaa!
- nukkuvariehuvakyä
Matkustele paikallisbusseila ristiinrastiin.
Mielikuvitusta, et pääse monestakaan syrjäkylästä esim Könönpellosta minnekään, bussit kun vaan ei kulje edes arkiaamuina aikaisin. - JakeNyland
Itse kuuntelen Radiota - klo 10.00 Jake Nyman sekä klo 12.00 Kansanradio tulevat aamulla ja siten päivä pääsee hyvin käyntiin !
- Naapuriniko
Kuka luki lehdestä että etelä Savoon - joka alkaa Kuvansista on tullut tähän asti suurin EURON JACPOT on tullut sinne ?
Nyt herää kysymys että minnehän sinne ? - KaikkienVarkaus
Ehdotan että Varkauteen perustetaan VARKAUS SEURA - jossa opastetaan että miten täällä ollaan ennen eletty ja minne ollaan tulevaisuuden kanssa menossa !
Kaikki uudet jotka tänne muuttavat eivät varmasti tiedä & tunne Varkauden historiaa ! - Anonyymi
kemira
- Anonyymi
pontus
- Anonyymi
Masentua.
- Anonyymi
Olohuone! Sinne rupattelemaan ja latkimaan kahveeta.
- Anonyymi
Niiba
- Anonyymi
Errio
- Anonyymi
pähkinä
- Anonyymi
Kytätä naapureita.
- Anonyymi
Käy seuroissa
- Anonyymi
nahkahissi
- Anonyymi
ranskalaiset
- Anonyymi
tissarit
- Anonyymi
tammi
- Anonyymi
läkkiseppä
- Anonyymi
pontus
- Anonyymi
muurahaisjoona
- Anonyymi
joooooonaaaa
- Anonyymi
Kotona.
- Anonyymi
Ihailla kaupunkia.
- Anonyymi
Sunnuntaina paljuillaan. Tai poreammeessa. Omassa velattomassa talossa.
- Anonyymi
missäpä syy koko kaupuinki takaa-ajaoplöle?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803