Tv rikki, digiboxi päällä

Hajonneen telkkarin omistaja

Auh, telkkari hajosi ja ilmoittelin siitä nyt tuonne telehallintokeskukseenkin kun näyttää olevan pitkä taistelu edessä siitä, kenen syy se on, että lcd-telkkari hajoaa. Ongelma on, että minulla on digiboxi päällä ja se nauhoittelee pari kertaa viikossa nyt sarjoja ennalta ohjelmoidun mukaisesti. En pääse poistamaan näitä, kun en pääse katsomaan telkkarin näytöltä mitään. En halua ottaa virtoja siitä pois, kun sitten se hukkaa kaikki asetukset ja kanavat ja se on todella vaikea prosessi löytää kaikki kanavat, viimeksi kanavien monivaiheiseen hakemiseen meni pari tuntia. Jokainen taajuus pitää käsin kirjoitella, kun automaattihaku ei löydä kuin pari kanavaa.
Kaveri sanoi, että lupatarkastajat voivat olla sitä mieltä, että se boxikin pitää sulkea ja alistua siihen, että etsin sitten kaikki kanavat uudelleen. Kuulemma ne näkevät, että boxi nauhoittaa ja se on luvanvaraista touhua (siis käymättä kotona he näkevät liikenteen asuntooni laitteillaan).
Harmittaa vietävästi. Telkkari maksoi tonnin uutena eikä kestänyt monta vuotta, edes kolmea. Ja nyt sitten valmistajan mukaan käyttäjä on aina vastuussa hajoamisesta. Olen kuulemma siivonnut sitä tai kolhinut tai pudottanut ja vaikka mitä....tähän päälle vielä tuo kanavien uudelleenhakusotku sitten viikkojen kuluttua niin ei millään jaksaisi. Asun kaapelitaloudessa ja minulla on ikivanha Finnsatin digiboxi, jossa tosiaan on hankala tuo kanavienhaku.
Mitä tehdä? Sulkea boxikin vai odotella, että tarkastajat tulevat käskemään...?

9

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tt

      Viiden vuoden aikana tarkastaja käynyt kerran oven takana, lupaa ei ole ollut ikinä.
      Eikä niillä todellakaan ole mitään laitteita, jolla nauhotukset näkevät, kuhan kaveris koitti kusettaa ;)

      • Luvan omistava

        Tv-hallintokeskus voi kuulemma seurata, mitkä taloudet ottavat vastaan lähetyksiä. Joku oli saanut puhelunkin, jossa oli kerrottu, minä aikana hän on seurannut mitäkin ohjelmaa. Tämä on digiaikakauden mahdollisuus. Se helpottaa ohjelmasuunnittelua.


      • Äly hoi...
        Luvan omistava kirjoitti:

        Tv-hallintokeskus voi kuulemma seurata, mitkä taloudet ottavat vastaan lähetyksiä. Joku oli saanut puhelunkin, jossa oli kerrottu, minä aikana hän on seurannut mitäkin ohjelmaa. Tämä on digiaikakauden mahdollisuus. Se helpottaa ohjelmasuunnittelua.

        Voi teitä uunotettavia !

        Mitenkä kuvittelet kenenkään seuraavan kuka katsoo ja mitä, kun ei sähköntoimittajakaan pysty seuraamaan kenenkään sähkönkäyttöä ilman mittaria ja silloinkin vain määrän, ei sitä mihin käytetty.

        Jos taas sekoitat katsojatutkimuksen tähän se tapahtuu tiettyjen luvasta vapautettujen perheiden keskimääräisellä tilastoinnilla jossa jokainen perheenjäsen ilmoittaa katsemansa ohjelmat erilliselle mittalaitteelle joka taltioi vain ilmoitetut kanavat ja niiden ilmoitetut katsomisajat. Eli huijata voi siinäkin...

        Tietysti uskoa voi mihin tahtoo, mutta järjenkäyttökin on sallittua !


    • boksin merkki?

      Tuskinpa Finnsatin boksikaan on niin onneton, että hukkaa kaikki asetuksensa, jos virrat katkaisee? Kukkua koko juttu! Meillä on kaksi eri merkkistä boksia ja ainakin ne säilyttävät kaikki kanavansa ja asetuksensa myös sähkökatkojen aikana. Toki menossa oleva tallennus jää kesken tai korruptoituu ja kellokin voi nollautua, mutta siinäpä kaikki mainbitsemasi arvoinen.

      Onneksi boksisi on ikivanha. Niinpä siinä on suhteellisen pieni levy, joka täytty lkohtapuolin. Sen jälkeen boksi ei tallenna enää yhtään mitään. Voithan selitttää sille tarkastajalle, että boksi ei levyn täyttymisen vuolsi enää tallenna mitään, joten mitä sitä lupaakaan maksamaan...

      • Hajonneen telkkarin omistaja

        Kyllä tuo Finnsat viimeksikin kadotti ihan kaiken. Olin neljä viikkoa lomalla ja olin ottanut kaikesta virrat pois. Vahvistin oli hukannut kaikki asetuksensa, digiboxi kaikki kanavansa. Siinä meni sitten jokunen tovi kun kaikki kaiuttimet etsi uudelleen ja kaikille laitteille omat kanavansa. Tuo Finnsat on ihan onneton, se oikeasti hukkaa kanavat jos siitä on viikonkin virrat pois. Sinänsä asialla ei ole nyt väliä, kun asun muutaman viikon poissa kotoa työmatkalla toisella puolen Suomea. En pääse tekemään asialle mitään ja käyn maahantuojan/valmistajan kanssa sähköpostineuvotteluita kuluttajan oikeuksista.
        QAM-arvo,modulaatio ja symbolinopeus kaikkine variaatioineen pitää syöttää erikseen, jotta se löytää kanavat. Automaattihaku ei tuo kuin tyhjän listan. Olen nyt oppinut, että digiboxista ja vahvistimesta ei kannata ottaa koskaan virtoja pois. Tietysti jossain vaiheessa pitää ostaa uusi digiboxi, koska tuo kiintolevy on muistaakseni aika täynnä, en päässyt sitäkään tarkistamaan mistään. Ja se tallentaa sellaiseen muotoon, ettei ole tiedostopäätettä ja sitten se tukee vain windows xp-järjestelmää. Eli käytännössä sillä ei juuri kannata tallentaa mitään pitkäksi aikaa. Siirto ja tiedostomuodon muuntaminen vie liikaa aikaa.

        Noh, onneksi asia sinänsä on helppo todistaa (tosin se vaatii toimivan telkkarin, että voi näyttää, että kanavat katosivat).
        Entinen boxini ei kadottanut kanavia, mutta asuin silloin antennitaloudessa. Tämä kaapelitalouden boxi on muutenkin hankalampi ja kanavia hankalampi asetella ja löytää. Esim the Voice tai siis vitonenko se nyt on oli hyvin piilotettu.


    • älli tälli

      Mää voisin hakea sen töllön jos se on 32" tai isompi. Kierrätys kunniaan! ja romut jakoon ei kaatsikalle!

      • Hajonneen telkkarin omistaja

        Kävin kyselemässä, ottaako Kierrätyskeskus. Eivät ota kuin ehjiä, kuten Fidakin. Saatan tartttua tarjoukseen, jos eivät suostu takuuseen korjaamaan telkkua. Se on valoton JA mykkä. Eli ei ääntä, ei kuvaa.
        Ei edes virtavalo pala. Ja se on kuulemma jotenkin mun aiheuttamaani!


    • digiboxi päällä

      mutta jos sillä tallentaa ohjelmia on varmasti oltava lupa. Ainakin niin minä luulen.

    • dorkaa hommaa

      Telehallintokeskus on keksinyt hyvät ohjeet miten määritellään onko tv vai ei. Siihen ei ole mitään vastaan panemista. Itellä on sätti iso telkku ja blue-reiska soittimet ja monen tonnin streot vain telkkua varten. Hyllyt notkuu dvd leffoja ja tietty niitä uusia blue kiekkloja. Saitana en osta mitään tv lupaa, mut saattaa olla jotta tv tarkastaja ei paina villasella ja mielestäni se onkin oikein. Pitäs ostaa pikkunen telkkuri, kun sähkön hinta nousee ja EI OO VARAA MAKSAA SITÄ.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe