hermostuneisuus

hermoraunio

Onko teillä muilla oireena hermostuneisuutta? mä oon jatkuvasti hermostunu, en pysty olemaan paikallani ja kauhea vapina ja pelkään kaikenlaista.. ahdistavaa :/

4

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistuskonkari

mutta vastaan kuitenkin. Jos tuota jatkuu pitkään, niin kannattaa ihmeessä mennä lääkäriin kun näihin löytyy kaikenmoisia rohtoja. Tietysti kannattaa kokeilla luontaistuotteitakin jos vaikka on jokin puutos. Paljon puhutaan Magnesiumista, B vitamiinista ymym, näillä paniikkipalstoillakin on luontaistuotteista juttua. Ja ainakin kannattaa jutella näistä lääkärin kanssa. Jos se ottattaa verikokeet että näkee että arvot on kunnossa, niin sitten kai pitää luottaa siihen että vika on päässä... niinkuin kai jossain määrin onkin meillä kaikilla. Silloin voi parhaiten auttaa ihan reseptilääke. Eli jos kovin kauan kestää tuo niin älä väsytä itseäsi liikaa, vaan käy lääkärissä. Eiköhän tuo ole ihan samaa perua kuin muillakin ahdistuneilla olevat oireet, kun ajatukset ei pysy oikeilla urilla. On jännä juttu miten erilaisia oireita tulee, mulla on jatkuvaa ahdistusta taas alkanut. Sellainen olo ettei saa tarpeeksi henkeä vaikka ihan hyvin se henki kulkee. Aloin taas, kolmatta kertaa, cipramil lääkityksen. On se ennenkin auttanut sen verran että on pystynyt normaalisti suunnilleen elämään. Ja välillä olen ollut kahteen otteeseen vuoden ilman. Olen paljon miettinyt mistä nämä johtuu. En usko että ennen ihmisillä on näin pahaa ahdistusta ollut ja paniikkia. Ainakaan näin yleisenä, koska nykyään se hoitamattomana lamauttaa ihmisen täysin. Nykyään kun on enemmän aikaa ajatella. Työ ei ole niin fyysistä. Ja tieto siitä että apua saa, tietysti alentaa kynnystä sitä hakea. Mutta tässä maailmassa sitä kai on elettävä. Mutta varmaan tuohon pelkoon ym tilaan auttaa jokin fyysinen toiminta, vai miten on?

• hermoraunio

Olen käynyt lääkärillä ja saanut lääkkeitä.. Ei vaan ole vielä auttanus :S Pelkään että oon sekoomassa lopullisesti.. Lääkäri ei kertonut koko hommasta yhtään mitään, lykkäs vaan reseptin käteen ja oli semmosella asenteella että koita pärjätä.. Fyysinen toiminta kyllä periaatteessa auttaa, kun saa ajatukset muualle..

• ahdistuskonkari
        hermoraunio kirjoitti:

Olen käynyt lääkärillä ja saanut lääkkeitä.. Ei vaan ole vielä auttanus :S Pelkään että oon sekoomassa lopullisesti.. Lääkäri ei kertonut koko hommasta yhtään mitään, lykkäs vaan reseptin käteen ja oli semmosella asenteella että koita pärjätä.. Fyysinen toiminta kyllä periaatteessa auttaa, kun saa ajatukset muualle..

Oletko käyny psykologilla vai vain yleislääkärillä Jos on pelkotiloja, niin niitä kannattaa ruotia mielummin psykologin kuin yleislääkärin kanssa. Toiset lääkärit tosiaan tuntuu lähinnä määräävän lääkkeitä mihin tahansa vaivaan. Ja toinen on että ne lääkkeet tietysti kestää aikansa että ne vaikuttaa. Miten kauan olet niitä syönyt? Kyllä se siitä helpottaa aikanaan, kunhan hoito saadaan kuntoon. Onko sulla ketään jonka kanssa näistä jutella? Se on ensiarvoisen tärkeää. Pitää tietysti olla joku niin läheinen, että se jaksaa pitempäänkin kuunnella. Jos ei muuta niin vertaisryhmiähän löytyy, terkkarissa varmasti näistä tiedetään neuvoa eteenpäin.

• jookyllä
        hermoraunio kirjoitti:

jos siis olet saanut mielialalääkkeitä (eikä rauhoittavia ainoastaan) niin nehän saattaa tehdä aluksi olon vielä pahemmaksi. tuo hermostuneisuus on niin tuttua, niin tuttua. ja aivan hirveää. itse puuhailin myös kaikkea fyysistä, esim. kunnon siivous teki terää. tai setti punnerruksia. alussa meni muutamia viikkoja ennekuin tuntui, että "pysyy kunnolla vedenpinnan yläpuolella".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79