Kokemuksia pulsaattorikoneista?

nainen.63.

Pesukoneemme hajottua jokunen vuosi sitten olemme tyytyneet taloyhtiön pesutupaan. Nyt kuitenkin olen alkanut harkita oman koneen ostoa. Mietimme vaihtoehtona pulsaattoripesukonetta. Onko kellään kokemuksia näistä? Riittäisikö sellainen normaalin pyykin pesuun? Perheessämme on kaksi aikuista ja yksi tokaluokkalainen vauhtiville. Kauanko kone pesee ja tuleeko pyykki puhtaaksi yhdellä pesulla? Lämmittääkö kone veden? Linkoaako se pyykin?

8

3553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No No..

Eihän pulsaattorikoneita ole tehty vuosiin, ehkä jostain kirpputorilta voi löytää 70-luvun pulsaattorin. Eiköhän olis varmempi ostaa oikea pesukone esim, saksalainen Miele joka kestää 20 vuotta perheen käytössä ja pesee hyvin.

• ja taas mainoksia

• XinLu
        ja taas mainoksia kirjoitti:

esim http://www.raitala.fi/pages/muut-tuotteet.php

En kyllä ymmärrä miksi haluaisit tuollaisen, jos kotiisi tulee vettä.

Ja Miele-mainostaja iskee näihinkin kysymyksiin, vaikkei tiedä mitään.

ainakin Kiinassa,siellä ei juuri muunlaisia täysautomaattipesukoneita ainakaan kaupoissa näytä olevan.

• Osku Vanhempi

Pulsaattoripesukone on aivan erilainen kuin muut rumpupesukoneet. Pulsaattori on siipi joka pistää veden pesualtaassa liikkeelle, toisin kuin rumpukone jossa pyykki liikkuu rummussa. Pusl.kone on nopea. Pesu kestää noin 3 - 5 min jonka jälkeen pyykki pitää erikseen huuhdella ja erillisellä lingolla kuivata. Jotkin puls.koneet lämmittävät myös veden. Se tosi kestää kauan. Altaallinen vettä noin 50 lt kestää lämmetä pesukuntoon noin tunnin. Jos on vesijohto ja kuuma vesi, niin voisi ajatella pulsaattorikoneen käyttöä.

• hienoa

Mikäs siinä jos aikaa on hyvä vaihtoehto! Tarvitaan yleensäkin erillinen linko! Itse olen pessyt pyykit pulsaattorikoneella monia vuosia koska tykkään siitä, mielestäni tulee kyllä puhdasta! Vieläkö käytät pulsaattorikonetta! Itse kerään pyykit ja kun on tarpeesi niin pesen vaikka olen aikuinen mies hämeelinnnasta! Itse ole löytänyt niitä netistä! Ehkäpä vastaat kokomuksista pulsaattorikonneesta!

• Putputputin

Vanhoissa pulsaattorikoneissa oli usein puristin/mankeli jolla suuremmat vedet sai pois.

• Edistyksen.kannattaja

Miksi pulsaattorikone? Jos tarkoitat niitä vanhoja, 60-luvun koneita, niin niihin piti panna lämmitetty vesi ja huuhtoa ammeessa käsin, sillä pulsaattorikone vain pyörii. Vesi valutetaan pois letkulla ja vaihdetaan uuteen. Se on hirveä vedenkuluttaja, ja pesutulos ei ole hyvä. Linkoa ei ole, joten sellainen piti olla erikseen, jos pyykkiä oli paljon. Kun asui kerrostalossa, niin pyykki piti kuivata kylppärissä, joka huokui kosteutta kaiken aikaa lapsiperheessä, missä pestiin pyykkiä lähes joka päivä. Erillinen linko auttoi jonkin verran. Se pyöritettävä "mankeli" oli kyllä yhtä tyhjän kanssa.
      Ei ole mitään syytä ostaa pulsaattorikonetta. Edullisia pesukoneita on varmasti saatavilla.

• mökkipyykkäri

Itse olen pessyt monet vuodet pyykit mökillä kesät talvet pulsaattorikoneella kyllä mielestäni pesutulos on hyvä! Nopeampi on kuin automaattikone! Kun linkoaa erillisellä niin kyllä yhtä kuivaa tulee kuin automaattikoneella! Kyllä pulsaattoripesukone on hyvä vaihtoehto jos aikaa on niin itselläni! Viimeksi eilen pesin pulsaattorikoneella! Seuraavana päivänä ovat kyllä kuivia ja makeloitavissa ja silitettäviä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe