metallin palkat köyhyysrajalla

pettynyt metallitar

perjantaina radiosta kuulin, että suomessa köyhyysraja on 1100e/kk käteen.
Metallialalla palkat voi olla niin pienet että jää jopa tuon alle.
Itse olen ollut metallialalla jo 8 vuotta ja palkkani on yleiskorotusten myötä noussut peräti 1200e/kk, eli en kauas jää köyhyysrajasta minäkään..
Huonostipa siis on metalliliitto hoitanut asiansa.
TES sallii näin pienen palkan.

11

1993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metalli sucks

mitä teet. jos olet cnc-koneistaja jtms niin jopa palkka onkin aivan toisilla tuhansilla. pelkälle nippelin pyörittäjille ei makseta, koska ei tarvita varsinaista koulutusta. fyysisesti raskaammasta työstä maksetaan myös enemmän siis sellaisesta, johon nainen oikeasti ei voi. metallipuolihan on tiedostetusti sovinisteja täynnä. miesten työpaikkoja. vanhemmat äijät (yli 30v) ärsyyntyvät, jos sinne eksyy naisia heidän rauhaansa häiritsemään. seuralaisena voit olla, joiden työt tehdään sun puolesta, varsinkin jos olet nätti ja rumien naisten on oltava fyysisesti vahvoja, mutta heitähän ei sitten enää naisina pidetäkään. ja jos olet oikeasti fiksumpi, sua ei kestetä ollenkaan, joten parempi vaihtaa alaa, antaa pomolle pikkujouluissa tai tehdä tusina lapsia ja palata astialle myöhemmin, äitinä.

• KokemustaOn

Ihan miespuoliset ammattihitsaajat (2000-luvulla työnsä aloittaneet) ja vaikka olisi luokkahitsauspaperit (luokka vähintään 4 tai korkein 5) saavat vaan n 1500€/kk, joten tuo väite että raskaasta työstä ja ammattitaidosta ei makseta, sekä kokemuslisiä ei makseta (korkeintaan ikälisä kymmenen vuoden välein)

• niinpä niin

ja naissorvaajan palkka vrt miehen palkkaa!!

• paska tuli vaikka kusta yritin

hirveesti hyötyä olla metallinjäsen..... työpäivän jälkeen leipäjonoon

• eikommunisti

jos kusta yritit ja paskaa tuli. kato peiliin liiton mies. metalliliitto täynnä vastaavia punaniskauhoajia, vaikka pitää tyhmilläkin äijillä jouku temmellyskenttä olla, jos voivat todistaa olevansa toisiaan tyhmempiä. missään ei oikeistolaisia ja omaa etua tavoittelevia kommareita kuin metallissa. .

• leeninsetä
        eikommunisti kirjoitti:

jos kusta yritit ja paskaa tuli. kato peiliin liiton mies. metalliliitto täynnä vastaavia punaniskauhoajia, vaikka pitää tyhmilläkin äijillä jouku temmellyskenttä olla, jos voivat todistaa olevansa toisiaan tyhmempiä. missään ei oikeistolaisia ja omaa etua tavoittelevia kommareita kuin metallissa. .

makselehan sinä niitä jäsenmaksuja minä käännän kylkee pruuuts

• Entiedä missä olet töissä mutta kyllä metallialan keskiapalkka on noin 13€/tunti eli 2236€/kuukaudessa.
      Itse olen toiminut työntekijnä ja toimihenkilönä metallialalla niin ei sielä noin pienillä palkoilla tarvinnut töitä tehdä. Jo 1980 luvulla sai6-8€ tuntipalkan ja nykyjään ne ovat siinä 10-15 euron valillä kosk metallin minipalkkakin on jotain 8€ tunti. Kun olet ollut 5-vuotta alalla niin olet ammattilainen ja palkkasi pitää olla keskipalkan tietämillä. Palkka ei nouse jos et itse kysy palkkaa lisää mutta pitää olla myös perustelut palkankorotukselle. Itsellä metallialalla jo vuodesta 1978 alkaen ja palkka 3000€ paikkeilla kuukudessa.
      Muista myös että töitä pitää tehda tuottavasti niinkylläse palkka sieltä noisee tai vaihda työpaikkaa jos mahdollista ja pyydät kunnon palkka. Palkat ovat bruttopalkkoja.

• VITT

Ei paskapäät nosta palkkoja vaikka olisi tehtaan ahkerin työntekijä useita vuosia

• ItseOnTehtava

Olen samaa mieltä "VITT". Älä missään nimessä ikinä yritä olla ahkerin työntekijä. Olen itsekin huomannut että sellaista muut työntekijät vihaa ja pomotkaan ei arvosta. Erityisesti innokas ei saa olla missään vaiheessa. Siitä pomot tietää että tätä voi höynäyttää, eikä se uskalla palkkaa vaatia. Myöhemmin muut työntekijät alkaa puhua paskaa. Toki pomot yrittävät kovistella tekemään enemmän töitä. Paskapäiden paikasta kannattaa vaihtaa toiseen firmaan. Luultavasti palkkakin nousee heti monta sataa kuukaudessa. Kaikki tämä ottamalla asioista selvää, ilman suuria tunteita. Varmuus on että tilanne ei parane, jos et tee mitään muutosta itse.

• Ratkaisija

Siellä tarvitaan koneen osia.

• jätkä*

metallissa palkat,työvaatimus ryhmä, henkilökohtainenlisä,ikälisä maksetaan kerran vuodessa, yleiskorotukset joitain senttejä eli palkat vaihtelee joidenkin työntekijöiden kesken paljonkin. toiset tekee urakalla toiset taas tuntipalkalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe