Sekalainen seurakunta

vaaleaverikkö akvaristi

Pelastin siskontytön akvasta omaani kaksi tikrua, leväarbin, 11 mustatetraa, pari piikkisilmää ja partamonnin. Hänen akvansa oli ensinnäkin aivan liian pieni tikruille ja barbille. Ja vesi oli ihan vihreää, ei läpi nähnyt. Joten hän toi kalansa omaani, 530 litraiseen akvaan, joka on 160 cm pitkä. Minulla oli ennestään kaksi lehtikalapariskuntaa, 10 helmimonnista, 6 albiinomonnista, 5 piikkisilmää, 3 kirsikkabarbia ja yksi partamonni. Miten on, mahtavatko kaikki pystyä asumaan samassa akvassa? Yksi yö vasta mennyt tämän sillisalaatin kanssa. Mustatetrat saattavat näykkiä toisten eviä ja muistaakseni leväbarbi saattaa näykkiä monnisten silmiä. Miten on? Mistä pitäisi luopua? Nämä siskon tytön kalat ovat kiertäneet paikasta toiseen, joten haluaisin kyllä ne mielelläni pitää ja antaa niiden asettua rauhassa aloilleen.

6

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Miksi vain kolme kirsikkabarbia?
      Ovatko partamonnit samaa suokupuolta?
      - jos eivät olet kohta kuusessa tuhannen poikasen kanssa ;/
      Tikrut, tiikeribarbeja vai -nuoliaisia?
      - nuoliaiset ja monniset eivät tule toimeen keskenään, yleensä monnisten silmät ovat entisiä ellei koko monnis populaatia listitä suurten nuoliaisten toimesta :(

      Leväbarbi on parvikala jolle n. 10 kalan parvi olisi sopiva, sulla on välivedessä muutenkin siellä kuhinaa, joten ... ;( ... se ei ainakaan näyki kaloja ;)



      Vastaukset

      Miten on?
      - onha se ;)
      Mistä pitäisi luopua?
      - leväbarbista
      - tikruista
      - mahdollisesti toisesta monnista jos on eri sukupuolta entisen kanssa
      - kirsikkabarbeista
      - kenties toisesta lehtikala pariskunnasta, jos siellä on yhtäkään rähinää niiden kesken 8(

      • vaaleaverikkö akvaristi

        -Kirsikkabarbeja on ollut enemmänkin, mutta ikä on tehnyt tehtävänsä. Enää on kaksi naarasta ja yksi uros.
        -Partamonnit ovat eri sukupuolta, valitettavasti.
        -Tiikerinuoliaisia ovat nämä tulokkaat.

        Oi voi, luulin tekeväni hyvän työn ja jouduin ojasta allikkoon.
        En yhtään tiedä minne kalat sijoitan. Kellään tutulla ei ole tarpeeksi suurta akvaariota tikruille ja leväbarbille. Ja kukaa ei taida huolia partamonniakaan :(


      • Corydoras
        vaaleaverikkö akvaristi kirjoitti:

        -Kirsikkabarbeja on ollut enemmänkin, mutta ikä on tehnyt tehtävänsä. Enää on kaksi naarasta ja yksi uros.
        -Partamonnit ovat eri sukupuolta, valitettavasti.
        -Tiikerinuoliaisia ovat nämä tulokkaat.

        Oi voi, luulin tekeväni hyvän työn ja jouduin ojasta allikkoon.
        En yhtään tiedä minne kalat sijoitan. Kellään tutulla ei ole tarpeeksi suurta akvaariota tikruille ja leväbarbille. Ja kukaa ei taida huolia partamonniakaan :(

        Eläinkaupasta kannattaa ainakin kysäistä, ottaisivatko ylimääräiset kalasi, jos ei niin vaihtoehtoisena markkinointikanavana voisi olla keltainen pörssi, kaupan ilmoitustaulut tai netin myydään palstat.


      • vaaleaverikkö akvaristi
        Corydoras kirjoitti:

        Eläinkaupasta kannattaa ainakin kysäistä, ottaisivatko ylimääräiset kalasi, jos ei niin vaihtoehtoisena markkinointikanavana voisi olla keltainen pörssi, kaupan ilmoitustaulut tai netin myydään palstat.

        Pitää käydä kysymässä. Tänään pitääkin käydä ostamassa ruokaa. Täällä on vain yksi eläinkauppa, toivottaasti ottavat ainakin nuoliaiset. Partiksia siellä on ihan tolkuttomasti, joten tuskin tätä partaveikkoa huolivat.


      • fish KING
        vaaleaverikkö akvaristi kirjoitti:

        Pitää käydä kysymässä. Tänään pitääkin käydä ostamassa ruokaa. Täällä on vain yksi eläinkauppa, toivottaasti ottavat ainakin nuoliaiset. Partiksia siellä on ihan tolkuttomasti, joten tuskin tätä partaveikkoa huolivat.

        Jos asut lähelläkään Parkanoa, voisin tulla hakemaan ainakin sen partiksen...
        - jos paikkakunnallasi tai lähikaupungeissa olisi akvakerho, voisit heiltä kysäistä minne sijoittaa kalojasi

        - tässä vielä kuva täysmittaisesta tiikerinuoliaisesta .. http://kuvablogi.com/nayta/266640/ .. sivustolla kuvia omista altaistani :)

        Aquawebin lahjoitetaan sivulle kannattaa laittaa ilmoitus kaloistasi


      • vaaleaverikkö akvaristi
        fish KING kirjoitti:

        Jos asut lähelläkään Parkanoa, voisin tulla hakemaan ainakin sen partiksen...
        - jos paikkakunnallasi tai lähikaupungeissa olisi akvakerho, voisit heiltä kysäistä minne sijoittaa kalojasi

        - tässä vielä kuva täysmittaisesta tiikerinuoliaisesta .. http://kuvablogi.com/nayta/266640/ .. sivustolla kuvia omista altaistani :)

        Aquawebin lahjoitetaan sivulle kannattaa laittaa ilmoitus kaloistasi

        Valitettavasti asun kaukana Parkanosta (missä se on= =))
        Kysyin eläinkaupassa, josko tietäisivät kenellä olisi nuoliaisia, eivät tienneet ketään. Eli apu ei sitä kautta tullut. Eivätkö huoli partamonnejakaan, ovat jo hukkumassa niihin. Tämä on pieni kaupunki, eikä taida paljoa olla avaristeja.

        Jyväskylässä on varmaan akvakerhoja, Pitää ottaa selvää.

        Ainakin tilanne on vielä rauhallinen akvassa, kun töistä tulin. Tikrut makailevat piiloissaan ja levis makoilee yhden kannon alla, helmimonnisten keskellä. Mitään pahaa ei luojan kiitos ainakaan vieä ole sattunut.

        Hienon näköinen oli nuoliainen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      732
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      104
      645
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe