Kauanko?

Hiphei-hellurei

Kauanko kuorittua omenapuunoksaan tulee kuivattaa ennen kuin sen uskaltaa laittaa akvaan, vai pitääkö se kuivattaa ollenkaan??

4

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Kauankohan mulla meni...
      - eka suihkuttelin niitä oksia varmaan viikon ajan kuumalla vedellä
      - saunaan välillä ja taas suihkun alle...
      - sitten kuorimaan kaarna osa kokonaan pois, se alin ohut kerros on tosi paskamainen saada irtoomaan, juuriharjalla taisin sen saada irti
      - sitten siitä tulee ton näköstä jälkeä .. http://kuvablogi.com/nayta/181695/

      • Hiphei-hellurei

        No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
        Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.


      • fish KING
        Hiphei-hellurei kirjoitti:

        No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
        Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.

        - hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
        - toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan

        - sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
        - toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa


      • Hiphei-hellurei
        fish KING kirjoitti:

        - hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
        - toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan

        - sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
        - toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa

        Tuota...heh...Tämä on jo viides akva meitin huushollissa. Laitan saman kokosen altaan ulkosuodattimen, se piti sanomani, purputtamaan uuteen ja uuden akvan suodattimen vanhaan...jossa on ollut toiminnassa jo useamman vuoden. Toivottavasti ei mene montaa viikkoa kypsytyksessä, vaikka en kyllä aio kiirehtiä sen kanssa yhtään. Testit on keksitty ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1182
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      724
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe