Kauanko?

Hiphei-hellurei

Kauanko kuorittua omenapuunoksaan tulee kuivattaa ennen kuin sen uskaltaa laittaa akvaan, vai pitääkö se kuivattaa ollenkaan??

4

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Kauankohan mulla meni...
      - eka suihkuttelin niitä oksia varmaan viikon ajan kuumalla vedellä
      - saunaan välillä ja taas suihkun alle...
      - sitten kuorimaan kaarna osa kokonaan pois, se alin ohut kerros on tosi paskamainen saada irtoomaan, juuriharjalla taisin sen saada irti
      - sitten siitä tulee ton näköstä jälkeä .. http://kuvablogi.com/nayta/181695/

      • Hiphei-hellurei

        No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
        Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.


      • fish KING
        Hiphei-hellurei kirjoitti:

        No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
        Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.

        - hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
        - toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan

        - sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
        - toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa


      • Hiphei-hellurei
        fish KING kirjoitti:

        - hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
        - toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan

        - sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
        - toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa

        Tuota...heh...Tämä on jo viides akva meitin huushollissa. Laitan saman kokosen altaan ulkosuodattimen, se piti sanomani, purputtamaan uuteen ja uuden akvan suodattimen vanhaan...jossa on ollut toiminnassa jo useamman vuoden. Toivottavasti ei mene montaa viikkoa kypsytyksessä, vaikka en kyllä aio kiirehtiä sen kanssa yhtään. Testit on keksitty ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe