Kauanko?

Hiphei-hellurei

Kauanko kuorittua omenapuunoksaan tulee kuivattaa ennen kuin sen uskaltaa laittaa akvaan, vai pitääkö se kuivattaa ollenkaan??

4

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Kauankohan mulla meni...
      - eka suihkuttelin niitä oksia varmaan viikon ajan kuumalla vedellä
      - saunaan välillä ja taas suihkun alle...
      - sitten kuorimaan kaarna osa kokonaan pois, se alin ohut kerros on tosi paskamainen saada irtoomaan, juuriharjalla taisin sen saada irti
      - sitten siitä tulee ton näköstä jälkeä .. http://kuvablogi.com/nayta/181695/

      • Hiphei-hellurei

        No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
        Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.


      • fish KING
        Hiphei-hellurei kirjoitti:

        No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
        Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.

        - hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
        - toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan

        - sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
        - toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa


      • Hiphei-hellurei
        fish KING kirjoitti:

        - hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
        - toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan

        - sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
        - toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa

        Tuota...heh...Tämä on jo viides akva meitin huushollissa. Laitan saman kokosen altaan ulkosuodattimen, se piti sanomani, purputtamaan uuteen ja uuden akvan suodattimen vanhaan...jossa on ollut toiminnassa jo useamman vuoden. Toivottavasti ei mene montaa viikkoa kypsytyksessä, vaikka en kyllä aio kiirehtiä sen kanssa yhtään. Testit on keksitty ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe