Kauanko kuorittua omenapuunoksaan tulee kuivattaa ennen kuin sen uskaltaa laittaa akvaan, vai pitääkö se kuivattaa ollenkaan??
Kauanko?
4
545
Vastaukset
- fish KING
Kauankohan mulla meni...
- eka suihkuttelin niitä oksia varmaan viikon ajan kuumalla vedellä
- saunaan välillä ja taas suihkun alle...
- sitten kuorimaan kaarna osa kokonaan pois, se alin ohut kerros on tosi paskamainen saada irtoomaan, juuriharjalla taisin sen saada irti
- sitten siitä tulee ton näköstä jälkeä .. http://kuvablogi.com/nayta/181695/- Hiphei-hellurei
No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat. - fish KING
Hiphei-hellurei kirjoitti:
No sittenhän mulla alkaa olla oksa akvakunnossa :) Minä sain kyllä alimmankin kuorikerroksen hyvin irti. Rapsuttelin keittiöveitellä ja.........kynsillä =D
Ei muuta kuin jatkamaan silikoonausta ja sitten allas kypsymään. Onneksi on toinen saman kokonen allas, josta laitan hyvät bakt.kannat.- hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
- toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan
- sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
- toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessa - Hiphei-hellurei
fish KING kirjoitti:
- hiekka toimii, jos osittainen vaihto niin akvaa kannattaa silti kypsyttää hetken aikaa ja tarkkailla nitriittiä ja nitraattia
- toiminnassa ollut ulkosuodatin toimii, silti akvaariota kannattaa kypsytellä ennen kalojen ja kasvien laittamista akvaan
- sisäsuodatin ei toimi, sen sisäpinnoilla ei tiettävästi ole elävää hajoittajabakteeristoa, toimii yleensä vain roskan kerääjänä ei biologisena suodattimena
- toisen akvaarion vesi ei toimi, bakteerit elävät aina lasin pinnalla tai hiekan päälikerroksessaTuota...heh...Tämä on jo viides akva meitin huushollissa. Laitan saman kokosen altaan ulkosuodattimen, se piti sanomani, purputtamaan uuteen ja uuden akvan suodattimen vanhaan...jossa on ollut toiminnassa jo useamman vuoden. Toivottavasti ei mene montaa viikkoa kypsytyksessä, vaikka en kyllä aio kiirehtiä sen kanssa yhtään. Testit on keksitty ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568