Paisuntasäiliön ilmaus

Sepi74

Moro, hieman ajatukset katkeavat ja ei enää muista tuon ilmauksen kulkua. Eikkä avoin paisuntajärjestelmä omakotitalossa ja vedenpaine hanoissa ruvennut vaihtelemaan. Paisunta-astian ilmaus auttaa mutta miten se menikään?

Sulje astialta menevät hanat. Avaa astian alla oleva tyhjennysruuvi. Avaa ilmausruuvi astian päältä ja päästä ilmat pois... mutta kuinka kauan... ja entäs kun kaivolta tulevasta putkesta ei ole sulkua joten tuo ilmaus tuntuu vetävän myös kaivosta vettä....

4

6714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosissasi
      • Sepi74

no joo hei... olin mä tosissani. Mutta kerro missä kohtaa sanoin että minulla on avoin järjestelmä käyttövesipuolella? Totesin että mulla on avoin järjestelmä ja hanojen paine laskee, ja että paisunta-astian ilmaus auttaa mutta ei oikein muista miten se meni. Jos et viitsi järkevästi vastata niin jätä hitto vastaaamatta ja olematta näsäviisas. En mä tuollaisia vastausta kaivannut. Tuossa alapuolella on jo monta kunnon vastausta ja kiitokset heille.

• myös ilmannut

Jos sinulla on painesäiliö kaivosta tulevalle käyttövedelle ja tämä ei ole kalvopaisuntasäiliö, niin yksi keino on laittaa tuloputkessa oleva sulku kiinni. Ja jos ei ole sulkua, niin onhan kaivossa olevassa putkessa pohjaventiili, jonka kunnossa ollessa pitäisi estää veden takaisin valuminen. Eli sulku kiinni, pumpusta virta pois, tyhjennysventiili auki ja mielellään ilmausruuvi säiliön päältä myös auki ja vesi pois. Kun on tyhjä, niin tyhjennys kiinni, ilmausruuvi kiinni ja pumppu käyntiin ja avot löytyy sopiva paine. Itse ainakin tein näin, kunnes siirryin kalvopaisuntasäiliöön ja tämä oli tyhmä liike.

• huollosta

- Laita pumppu pois päältä.
      -Laske paine pois hanasta
      -Avaa tyhjennys
      -Avaa ilmaruuvi säiliön päältä
      -Anna säiliön tyhjentyä

Säiliön tyhjennyttyä kannattaa liete puhdistaa pohjalta.

-Avaa kyljessä oleva luukku
      -puhdista liete ( voi olla jopa 20 cm pohjalla)
      -huuhtele lopuksi säiliötä käynnistämällä pummppu hetlkeksi

-Puhdista luukun kumitiiviste ja kiristä luukku paikalleen
      -säiliön ilmausruuvi kiinni..jos on pakattava , suosittelen käyttämään putkiteippiä. ( koskee kaikkia pakattavia kierreliitoksia painesäiliössä , estetään ilman poistuminen säiliöstä)

-Laita hana kiinni
      -Paina pumpun katkaisija päälle ja anna säiliön täyttyä.

VALMIS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6938
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2046
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1108
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe