e39 540

apina4

Tuollaista 540 vm 2002 kokeilin ruotsissa ja nyt jäi himo päälle että pakko saada se. Käynko hakemassa vai jatkanko ajelua tylsällä etuveto audilla?? ei antanu horoskooppikaan vastausta. Onko 540:ssä paljonkin vikoja, tietäähän sen että rahaa siihen palaisi pirusti, mutta olisko kellään mitään tietoa onko esim koneessa jotain sellasta mihin kiinnittäisi huomiota

11

6008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------

      - Kannentiivisteet
      - Vaihdelaatikko
      - Kytkin

      Aika romuhan tuo 540i on verrattuna vaikka saman ikäiseen M5 Bemuun.

    • M5man

      rahaan saa vm. 99-00 M5:sen, paljon parempi kaikin puolin. 540:ssa on tehoihin nähden aika huono suorituskyky mutta kulutus on silti järkyttävä.

    • 740

      Ko kone on yksi parhaista ellei jopa paras mitä 5srj on asennettu.
      Nuo kaksi muuta komenntia perustuu ehkä mutuun mutta mielipiteensä kullakin.
      M60/M62 koneessa ei tyyppivikana ole kannentiivisteet. Kansi kestää jopa paljon paremin kuin pitempi rivi kuutonen. Tyyppi vika jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa on venakopan tiivisteet jotka aikaa myöten alkaa vuotamaan(kovettuu) puola koloihin ja aiheuttaa sytytyshäiriöitä. Kytkin on kuluvaa tarvaraa mutta pääosa noista kaseista on automaatteja joten nou hätä. Vaihdelaatikon saa kuka tahansa vatipää rikki mutta normaalissa käytössä kestää.
      M5:nen on hieno auto mutta silloin puhutaan ihan eriautosta. Yhteistä vain ulkokuori. Ja mitä sanotaan, että suoritus kyky on heikko niiin siinä puhuu taas joku joka ei nyt sitten taas tiedä.
      Vai miten näitä lukuja pitäsi tulkita.
      M5 S62B50 koneella, tehot 400hv/550nM 0-100 5.3sek.
      540 M62B44 koneella, tehot 286/440nM, 0-100 man 6,2 ja autom 6,3sek

      Siis suorituskyky ei muka 540:ssä riitä. Molemissa huiput 250 ja rajoitettu. Että se siitä 540:n tehotttomuudessa.
      Kulutus sitten taas kokonaan eri luku M:ssä kuin 540:ssä. M:llä ei pääse maantielläkään alle kympin kun 540:llä menee alle yhdeksän.

      Että tässä jotain ja mitä muihin kuluihin tulee niin M on AINA kaliimpi pitää kuin ns tavallinen femma.

      • .........

        Suorituskyky 540:ssa on heikko TEHOIHIN NÄHDEN. Lähes 300 heppaa eikä mene alle 6s 0-100. Esimerkkinä voidaan ottaa vaikka Mazda 3 MPS, VW Golf R32 tai BMW 130i. Kaikki nuo päihittävät 540i:n helposti pienemmillä tehoilla.


      • 740
        ......... kirjoitti:

        Suorituskyky 540:ssa on heikko TEHOIHIN NÄHDEN. Lähes 300 heppaa eikä mene alle 6s 0-100. Esimerkkinä voidaan ottaa vaikka Mazda 3 MPS, VW Golf R32 tai BMW 130i. Kaikki nuo päihittävät 540i:n helposti pienemmillä tehoilla.

        Tuo 540:n kiihtyvyys on täysin riittävä. Kerroppa missä normaali oloissa tarviit 0-100 kiihtyvyys arvoa???
        Ja muuten
        Mazda 3 MPS (erikoismalli) teho 260hv (vain 8 vähemmän) 0-100 6,1 sek, painoa noin 200-300kg vähemmän.
        VW Golf R32 (erikoismallii) teho 241hv , 0-100 6,5 sek ja painao se 200kg vähemmän.
        BMW 130i teho 260 hv, 0-100 6,0 sek ja painoa noin 200kg vähemmän.

        Siis mikä mättää ootko tosissan niin tyhmä, että et ymmärrä noiden arvojen olevan ihanne arvot. Käytännön tilanne IHAN toinen. BTW esim tuo Mazda 0,1 sek nopempi HEHEHEH.


      • hieman...
        740 kirjoitti:

        Tuo 540:n kiihtyvyys on täysin riittävä. Kerroppa missä normaali oloissa tarviit 0-100 kiihtyvyys arvoa???
        Ja muuten
        Mazda 3 MPS (erikoismalli) teho 260hv (vain 8 vähemmän) 0-100 6,1 sek, painoa noin 200-300kg vähemmän.
        VW Golf R32 (erikoismallii) teho 241hv , 0-100 6,5 sek ja painao se 200kg vähemmän.
        BMW 130i teho 260 hv, 0-100 6,0 sek ja painoa noin 200kg vähemmän.

        Siis mikä mättää ootko tosissan niin tyhmä, että et ymmärrä noiden arvojen olevan ihanne arvot. Käytännön tilanne IHAN toinen. BTW esim tuo Mazda 0,1 sek nopempi HEHEHEH.

        Golf R32 250hv ja 130i 265hv. Eikös 540i:ssä ole n. 280hv?


      • EX5sjr
        hieman... kirjoitti:

        Golf R32 250hv ja 130i 265hv. Eikös 540i:ssä ole n. 280hv?

        On tainnut tuo 740 ottaa tietoja autowikistä ja tullut vielä pieni muotoinen typo tuon 540 tehojen kanssa. Wikissä nuo tehot on kyllä juuri noin mutta siellä muutenkin virheitä.
        No se ja sama mutta se ei poista sitä tosi asiaa, että kaikki nuo vertailun vuoksi laitetut autot ovat selvästi kevyempiä ja juuri ja juuri pärjäävät tuossa teoreettisessa ihann oloissa jne tapahtuvassa kiihdytyksessä.
        Yhtä kaikki BMW 540 on todella hieno ja hyvä ajettava. Tarpeeksi tehokas eikä kustannukset nouse lähellekään sitä mitä M-sarjassa. Itse ottaisin 540 sitä voi pitää joka päiväisessä ajossa kuka tahansa.


    • Ex Bemaristi

      Itselläni oli aikoinaan e39 530i ja vikoja riitti. Toki tuo 540i liikkuu aika rivakasti, mutta kannattaa varautua isompiin remppihin. Tehokkaan käytetyn ostossa on myös aina se pieni riski että onko sitä poljettu aivan järjettömästi edellisten/ edellisen omistajan toimesta, sillä eihän kukaan osta tehokasta autoa että voi körötellä sillä 40 km/h.

      • E39 ajamisen iloa

        Itsellä oli vuoden verran -97 E39 540iA sedan. Luovuin koska opiskelijalle se oli hieman liian kallis pitää. Kulutus oli pienimmillään maantiellä 100km matkalla muutamalla ohituksella ja suht mäkisellä tiellä 90km/h keskinopeudella 8.4l. Ajotietokone näyttää pari desiä liian vähän, mutta 8.6 on 4.4L V8:lle silti pieni luku!

        Oma keskikulutus oli 11-13 paikkeilla, Tampereella tuli ajettua lähiöteitä, kehäteitä ja motaria, keskustassa ei niinkään. Bemarit vie automaatilla vähemmän ainetta matka-ajossa, tuossa oli Steptronic(!) laatikolla 100km/h kierrokset n. 2100, siitä johtuu pieni kulutus maantiellä. Painoa autolla on n. 1700kg, joten turvallisuus on kohdallaan vaikka veroissa joutuu vähän enemmän maksamaan (


      • Jonte K
        E39 ajamisen iloa kirjoitti:

        Itsellä oli vuoden verran -97 E39 540iA sedan. Luovuin koska opiskelijalle se oli hieman liian kallis pitää. Kulutus oli pienimmillään maantiellä 100km matkalla muutamalla ohituksella ja suht mäkisellä tiellä 90km/h keskinopeudella 8.4l. Ajotietokone näyttää pari desiä liian vähän, mutta 8.6 on 4.4L V8:lle silti pieni luku!

        Oma keskikulutus oli 11-13 paikkeilla, Tampereella tuli ajettua lähiöteitä, kehäteitä ja motaria, keskustassa ei niinkään. Bemarit vie automaatilla vähemmän ainetta matka-ajossa, tuossa oli Steptronic(!) laatikolla 100km/h kierrokset n. 2100, siitä johtuu pieni kulutus maantiellä. Painoa autolla on n. 1700kg, joten turvallisuus on kohdallaan vaikka veroissa joutuu vähän enemmän maksamaan (

        515i on vielä tehokkaampi, eikä siitä lopu vääntö ikinä.


    • Anonyymi

      Mulla on bemari 940i v4 moottorilla ja se on paljon parempi, kuin vanha femma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe