Auton katsastuksen hinta

Kajaanissa?

Paljonko maksaa vuosikatsastus henkilöautolle pakokaasumittauksineen?
Onko hinta sama molemmissa katsastuspaikoissa sama?

Kiitos asiallisista vastauksista.

40

2039

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kävin Savossa

Kainuussa jotain 80 €. Iisalmessa ja Kuopiossa jotain 25 - 30. Kannattaa ajaa Savon puolelle.

• EI HINNAT

Laske, ennenkuin katsastusasemia tulee lisää, Kajaanissa tulen katsastamassa niin kauan kun täällä asun.
        Rahan säästäminen on suhteellista, pitää säästää muissa asioissa.

• mies.
        EI HINNAT kirjoitti:

Laske, ennenkuin katsastusasemia tulee lisää, Kajaanissa tulen katsastamassa niin kauan kun täällä asun.
        Rahan säästäminen on suhteellista, pitää säästää muissa asioissa.

Ei kait Iisalmessa käynti ole matka eikä mikään, jos verrataan vaikka pohjois suomeen, lapissa ajetaan pitempiäkin matkoja auton katsastukseen, jos nyt ylipäänsä edes katsastavat autojaan niin usein kuin pitäisi? Hyvä että ihmiset löytävät sen kilpailevan yrityksen vaikka vähän kauempaakin jos kerran käynti jää edullisemmaksi kuin omalla paikkakunnalla. Aina on tietysti niitä, jotka eivät aja kauemmaksi ja niitä on todennäköisesti enemmän, mutta kyllä se sana kiertää puskaradiossa pikku hiljaa ja kainuussa kun on sen verran nuukaa porukkaa ja paljon työttömyyttä ja vähävaraisia, joilla on kuitenkin oltava jonkinlainen auto, niin heille pienikin säästö on säästö ja monesta pienestä säästöstä kertyy yksi iso säästö. Ihmettelen suuresti esim. A-katsastuksen hintoja verrattuna K1 hintoihin, jos pitää katsastuksen lisäksi ottaa vielä pakokaasu ja OBD, niin eroa tulee hinnassa jo noiden kahden kajaanilaisen aseman välillä niin, etten ihmettele jos A asemalla alkaisi vähetä asiakkaat? Ite en aio maksaa 95€ hommasta, mutta jokainen tehköön miten haluaa.

• hinnat...

K1, kajaani
      Mak 50€, bensamittaus 18€, diesel 30€, obd 15€

A-katsastus, kajaani
      Mak 53€, bensamittaus 22€, diesel 36€, obd 18€

Iisalmi
      Mak 25€, bensamittaus 15€, diesel 25€, obd 10€

Kuopio
      Mak 29€, bensamittaus 18€, diesel 30€, obd 15€

• MUSTA PIENI TILA-AUTO

Iisalmen katsastushinta vuoden 2001 jälkeen rekisteröidylle bensiinikäyttöiselle henkilöautolle on 39 euroa. Koostuu katsastusmaksusta 25 € pakakaasumittaus 4 € OBD-mittaus 10 €. On omakohtainen kokemus Marjahaan katsastusasemasta noin 3 viikkoa sitten.

Iisalmessa on kalliimpiakin asemia kuin tämä Marjahaan katsastusasema.

• Kajaanin asemat boikotissa
        MUSTA PIENI TILA-AUTO kirjoitti:

Iisalmen katsastushinta vuoden 2001 jälkeen rekisteröidylle bensiinikäyttöiselle henkilöautolle on 39 euroa. Koostuu katsastusmaksusta 25 € pakakaasumittaus 4 € OBD-mittaus 10 €. On omakohtainen kokemus Marjahaan katsastusasemasta noin 3 viikkoa sitten.

Iisalmessa on kalliimpiakin asemia kuin tämä Marjahaan katsastusasema.

Tämän lisäksi palvelu huomattavasti parempaa Iisalmessa, jostain syystä Kajaanin katsastajilla asiakaspalvelu on tuntematon käsite.

• kenenkään
        Kajaanin asemat boikotissa kirjoitti:

Tämän lisäksi palvelu huomattavasti parempaa Iisalmessa, jostain syystä Kajaanin katsastajilla asiakaspalvelu on tuntematon käsite.

autoa hylätty iisalmessa, mitenkä tarkkaan katsovat?

• katastaja

Ystävällisiä ihmisiä ja mukavia ovat molempien katsastusasemien porukat. Ehkä jos itselläsi on naama norsunvitulla, saat sen mukaista palvelua.

Kaikesta huolimatta suosin aina paikallista vaikka kalliimpaa olisikin. Muutamasta kympistä ei ole kiinni...

• asiakaspalvelu...........

on ainakin minulle ollut hyvää. ei ole valittamista.

• on vikaa....
        kenenkään kirjoitti:

autoa hylätty iisalmessa, mitenkä tarkkaan katsovat?

tietysti hylkäävät !!!!

• nousseet

taas...
      A-Katsastus, Kajaanin katsastusasema
      Tuotteiden hinnat 9.9.2009
      HA/PA pakokaasumittaus BENS 23,00 €
      OBD-mittaus 19,00 €
      HA määräaikaiskatsastus (max 3500kg) 53,00 €
      Dieselpäästömittaus (max 3500kg) 37,00 €
      HA jälkitarkastus (max 3500kg) 26,00 €

• mm

Käykää lukemassa

sunkatsastus.fi

• Valio A. Jokki

Kaiken lisäksi ainakin A1-asemalla OBD-mittauksen tulkinta -eli jos viet valmiin mittaustuloksen- maksaa viisi euroa. Virkailija katsoo lappua, jossa lukee puolikymmentä kertaa OK, ja merkitsee mittauksen suoritetuksi. Viisi euroa, kiitos. Oma katsastukseni kesti 16 minuuttia ulkoa ulos, ja maksoi tuntitaksaksi muutettuna parisataa euroa tunti. Sillä rahalla jopa merkkikorjaamon mies työstää kolmisen tuntia kärryä kuntoon.

Iisalmeen ajan varmasti seuraavaksi, samalla näkee mualimaa!

• pookionki

IISALMESSA katsastuttamassa auto ennenkuin Kajaanissa. Tulee halvemmaksi vaikka laskee polttoainekulut lisäksi.

• varmaan...

samalla iisalmessa, että saavat paikalliset yrittäjät nekin sentit

• Krasmus
        varmaan... kirjoitti:

samalla iisalmessa, että saavat paikalliset yrittäjät nekin sentit

Tosin ei ole omassa käytössä kuin kolme autoa,mutta iisalmeen ensikuussa kaksi niistä viedään katsastettavaksi,ja yksi joulukuussa jos hinnat ei täällä muutu.
        Minua ei kiinnosta pätkääkään mihin kuntaan eurot menee jos täällä riistohinnat kilpailun puutteesta johtuen.
        Toivottavasti alalle tulisi todellista kilpailua tänne.
        Palvelu on ollut ok täällä ainakin K1 asemalla,kun osaltani A-katsastus on boikotissa sen palvelusta en nykyisin osaa sanoa.

• suosin ketä haluan

Miksi minun pitäisi suosia yrittäjiä, jotka sattuvat asumaan samalla paikkakunnalla tai edes samassa maassa kuin itse satun asumaan. Kaikki ihmiset tarvitsevat tuloja, jos ostan Kajaanilaista, se on pois joltain muulta. Oma työllisyys, no minähän voin muuttaa sinne, missä minun kaltaiselleni ihmiselle on tarvetta. Nyt sattuu olemaan Kajaanissa tekemistä, jos vuoden kuluttua ei ole, muutan muualle. Yksinkertaista. Perhe on minullakin; perheen takia yleensä täällä olenkaan. Muuten ei kiinnostaisi. Mutta lapset alkavat lentää maailmalle, niin taidan lentää minäkin. Lapset olen opastanut, että hyvä kunta asua on se, missä voi työllistää itsensä siten, että tarjoaa palveluja muille kohtuuhintaan. Kyllä ylihinnoittelevat ja alihinnoittelevat yritykset kilpailu kaataa. Jos muualla voi katsastaa auton halvemmalla, noin monessa paikassa, niin tuskin se vielä tappiota tuottaa.

• höpö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varta vasten Iisalmeen autoa katsastamaan.....HAHAHAHAHAHIII !

• ei enää Kajaaniin katsastukseen

Kajaanissa bensa auto 74€ ja diesel 83€, näihin sisältyi päästö mittaukset.

• niin mä tein

linkistä katsastushinnat.fi niin tiedät erot

• mies.

Ihan vertailun vuoksi A-katsastuksen hinnat Kajaani ja Iisalmi

Kajaani: http://www.katsastushinnat.fi/Kajaani/A-Katsastus, Kajaanin katsastusasema

Iisalmi: http://www.katsastushinnat.fi/Iisalmi/A-Katsastus, Iisalmen katsastusasema

http://www.katsastushinnat.fi/kalleimmat.php?maakunta=18&kayttovoima=bensiini

http://www.katsastushinnat.fi/Iisalmi

Iisalmelaiset asemat saaneet vielä hyviä kommentteja.

• JA LINKIT
        mies. kirjoitti:

Ihan vertailun vuoksi A-katsastuksen hinnat Kajaani ja Iisalmi

Kajaani: http://www.katsastushinnat.fi/Kajaani/A-Katsastus, Kajaanin katsastusasema

Iisalmi: http://www.katsastushinnat.fi/Iisalmi/A-Katsastus, Iisalmen katsastusasema

http://www.katsastushinnat.fi/kalleimmat.php?maakunta=18&kayttovoima=bensiini

http://www.katsastushinnat.fi/Iisalmi

Iisalmelaiset asemat saaneet vielä hyviä kommentteja.

Minä katsastan auton aina siellä missä asun, en p...kele lähde ajelemaan minnekkään muualle katsastuksen takia.
        kahdessa kuukaudessa olen ajanut 3988 kilometriä, vielä jonnekkin Iisalmeen ajelemaan jonkun h...vetin katsastuksen takia.

• kunniaan
        JA LINKIT kirjoitti:

Minä katsastan auton aina siellä missä asun, en p...kele lähde ajelemaan minnekkään muualle katsastuksen takia.
        kahdessa kuukaudessa olen ajanut 3988 kilometriä, vielä jonnekkin Iisalmeen ajelemaan jonkun h...vetin katsastuksen takia.

Kuka on sanonut, että sun pitäis lähteä minnekään katsastuksen takia, katsasta missä haluat. Vaihtoehdot on niille, jotka haluaa vaikututtaa asioihin, "äänestää jaloillaan", sä todennäköisesti oletkin nukkuvien puolueessa olipa kyse mistä tahansa ja maksat kaikki maksut nöyrästi. Maksaisit varmaan polttoaineestakin 10€ litra?

• polttoaineesta
        kunniaan kirjoitti:

Kuka on sanonut, että sun pitäis lähteä minnekään katsastuksen takia, katsasta missä haluat. Vaihtoehdot on niille, jotka haluaa vaikututtaa asioihin, "äänestää jaloillaan", sä todennäköisesti oletkin nukkuvien puolueessa olipa kyse mistä tahansa ja maksat kaikki maksut nöyrästi. Maksaisit varmaan polttoaineestakin 10€ litra?

polttoaine maksaisi muuallkin saman verran.
        Jaloillani en ole äänestänyt koskaan, järjetöntä käyttää jossain muualla autoaan, mä säästän muissa kuluissa sen, kun sinä ajat Iisalmeen.

• Valio A. Jokki
        polttoaineesta kirjoitti:

polttoaine maksaisi muuallkin saman verran.
        Jaloillani en ole äänestänyt koskaan, järjetöntä käyttää jossain muualla autoaan, mä säästän muissa kuluissa sen, kun sinä ajat Iisalmeen.

Sulle varmaan riittää kun tuijottelet makkarin seinää päivät pitkä. Monet kaipaavat maiseman vaihdosta ja säpineä elämään. Iisalmen reissu on mukavaa vaihtelua kotona möllöttämiseen. Ja samalla tulee auto katsastettua halavalla.

• Tina68
        Valio A. Jokki kirjoitti:

Sulle varmaan riittää kun tuijottelet makkarin seinää päivät pitkä. Monet kaipaavat maiseman vaihdosta ja säpineä elämään. Iisalmen reissu on mukavaa vaihtelua kotona möllöttämiseen. Ja samalla tulee auto katsastettua halavalla.

Minua ei kyllä saa enää Kajaanin katsastus asemille millään ! Meillä käytössä kaksi autoa ja jos saan molemmat katsastettua Iisalmessa melkein yhden hinnalla niin hyvä niin =)
        Ostanpahan samalla arnoldsilta munkkeja mukaan ja katselen naapuri kaupungin menoa.
        Periaatteessa näin naisena olen saanut suhtkoht hyvää palvelua Kajaanin konttoreissa joten sen takia ei tartteis vaihtaa mutta mutta .. jo se että on niin törkeen kallista niin sekin rassaa et on ulkolais omisteisia molemmat katsastus asemat !! Tuossa aiemmin joku kirjoitti siihen suuntaan että jää rahat Kajaaniin..ei jää vaan ne menee ulkomaille et se siitä kotikaupungin suosimisesta =(

• ympäri suomea....

muuten, en auton katsastuksen takia, kertoohan sekin jotain kahdessa kuukaudessa kilometrejä on kertynyt 3988 km:ä

• taas ei saa............
        Tina68 kirjoitti:

Minua ei kyllä saa enää Kajaanin katsastus asemille millään ! Meillä käytössä kaksi autoa ja jos saan molemmat katsastettua Iisalmessa melkein yhden hinnalla niin hyvä niin =)
        Ostanpahan samalla arnoldsilta munkkeja mukaan ja katselen naapuri kaupungin menoa.
        Periaatteessa näin naisena olen saanut suhtkoht hyvää palvelua Kajaanin konttoreissa joten sen takia ei tartteis vaihtaa mutta mutta .. jo se että on niin törkeen kallista niin sekin rassaa et on ulkolais omisteisia molemmat katsastus asemat !! Tuossa aiemmin joku kirjoitti siihen suuntaan että jää rahat Kajaaniin..ei jää vaan ne menee ulkomaille et se siitä kotikaupungin suosimisesta =(

autoa katsastamaan muualle, olen aina katsastanut auton siellä missä asun milloinkin.
        Rahaa pitää säästää muissa menoissa.

• miehet..
        Tina68 kirjoitti:

ovat kajaanilaisia eli verorahat jäävät kajaaniin.

• ...
        miehet.. kirjoitti:

ovat kajaanilaisia eli verorahat jäävät kajaaniin.

katsastusmiesten henkilökohtainen tulovero jää kyllä kajaaniin mutta eikös ne firman tuottamat dollarit mene siis ulkomaille..omistajalle ?

• äänestettäessä
        kunniaan kirjoitti:

et vaikuta Kajaanin katsastushintoihin mitenkään.
        Kajaanissa hinnat pysyy korkeana, koska katsastusasemilla ei ole tarpeeksi kilpailua keske

• Jotain tarttis tehrä
        äänestettäessä kirjoitti:

et vaikuta Kajaanin katsastushintoihin mitenkään.
        Kajaanissa hinnat pysyy korkeana, koska katsastusasemilla ei ole tarpeeksi kilpailua keske

Jos ihmiset äänestävät jaloillaan ja vievät autonsa katsastettavaksi Iisalmeen, niin taatusti alkaa hinnat alenemaan myös Kajaanissa. Ei se A-katsastus tappiolla toimi Iisalmessakaan ja silti on hinnat ainoastaan puolet Kajaanin hinnoista. Täällä pysyy hinnat korkeina niin kauan, kuin ihmiset suostuvat ne maksamaan ja asiakkaita riittää. Uusi katsastuspaikka Kajaaniin vaikuttaisi hintoihin nopeiten, mutta kyllä sekin alkaa vaikuttamaan, kun saadaan tarpeeksi monta autoa katsastettua Iisalmen puolella.

• eri mieltä............
        Jotain tarttis tehrä kirjoitti:

Jos ihmiset äänestävät jaloillaan ja vievät autonsa katsastettavaksi Iisalmeen, niin taatusti alkaa hinnat alenemaan myös Kajaanissa. Ei se A-katsastus tappiolla toimi Iisalmessakaan ja silti on hinnat ainoastaan puolet Kajaanin hinnoista. Täällä pysyy hinnat korkeina niin kauan, kuin ihmiset suostuvat ne maksamaan ja asiakkaita riittää. Uusi katsastuspaikka Kajaaniin vaikuttaisi hintoihin nopeiten, mutta kyllä sekin alkaa vaikuttamaan, kun saadaan tarpeeksi monta autoa katsastettua Iisalmen puolella.

asiasta, ensinnäkään, minulla ei ole aikaa lähteä Iisalmeen huvikseen, varsinkin jonkun katsastuksen takia.
        Ajatteleppa vanhempia ihmisiä, tuskin he ajelevat huvikseen muualle, varsinkaan jos ei ole muuta asiaa Iisalmeen, mulla ei ole Iisalmeen muita asioita, eikä tule, sillä hoidan kaikki asiat kotikaupungissa.
        Katsastusasemien hinnat laskee vasta, kun katsastusasemia tulee lisää.
        Kilpailu laskee hintoja, eikä se jos katsastaa autonsa Iisalmessa. NIIN SE VAIN ON !
        Sinä saat katsastaa autosi siellä, minä katsastan täällä.

• ASIASTA................
        eri mieltä............ kirjoitti:

asiasta, ensinnäkään, minulla ei ole aikaa lähteä Iisalmeen huvikseen, varsinkin jonkun katsastuksen takia.
        Ajatteleppa vanhempia ihmisiä, tuskin he ajelevat huvikseen muualle, varsinkaan jos ei ole muuta asiaa Iisalmeen, mulla ei ole Iisalmeen muita asioita, eikä tule, sillä hoidan kaikki asiat kotikaupungissa.
        Katsastusasemien hinnat laskee vasta, kun katsastusasemia tulee lisää.
        Kilpailu laskee hintoja, eikä se jos katsastaa autonsa Iisalmessa. NIIN SE VAIN ON !
        Sinä saat katsastaa autosi siellä, minä katsastan täällä.

voi keskustella vaikka kuinka paljon, kaikki vain ei ole samaa mieltä asioista.
        toinen on toista mieltä ja toinen toista mieltä.
        Asia ei kuitenkaan muutu miksikään, jokainen tekee, mitä paremmaksi katsoo....eri syistä. Mutta tämähän onkin keskustelupalsta, jossa erilaisia mielipiteitä on aina.
        Jos kaikki olisi samaa mieltä asioista, olisi aika yksitoikkoista lukea niitä.

• hyväksytty

Tänään A-katsastuksessa vuosikatsastus pakokaasumittaus vm -87 autolle 76 euroa. Palvelu erittäin ystävällistä konttorissa ja hallissa.

• on aina ollut

hyvä palvelu, eikä auto aina ole hyväksytty.....eihän se henkilökunnan vika, jos auto ei mene katsastuksesta läpi.

• Valio A. Jokki

No on kait se tuollaisilla vanhoilla roskopeilla hinta tuokin 76 euroa. Pikkusen alle ajokin myyntiarvon. Siinä kun ei ole obdtä eikä muita nykyvimpaimia, niin hinta on pikkusen halvempi.
        Iisalmessa se olisi kuitenkin paljon alle tuon. Funtsipa sitä!

• lisää kilpailua!!!!!

No on kait se tuollaisilla vanhoilla roskopeilla hinta tuokin 76 euroa. Pikkusen alle ajokin myyntiarvon. Siinä kun ei ole obdtä eikä muita nykyvimpaimia, niin hinta on pikkusen halvempi.

haasteen ja pistäisi kajaaniin pystyyn kilpailevan katsastusaseman. Heti tulisin kuhmosta autoa näyttämään leimausta varten. Menestyminen olisi taattu jos hinta olisi vähänkin halvempi.

• odotan sitä......

kilpailua ja katsastan siellä mssä asun, hinnat ei täällä laske sen takia, että matkustaisin muualle katsastamaan.
        Mulla kun ei ole eikä tule muuta asiaa Iisalmeen.

• Leima tuli

a-katsastukseen. Yks ukko olemuksellaan huokuu töykeyttä .
        Autoa tarkoitus katsastaa eikä asiakkalle vinoilla, kauniimmin sanoen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1476
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      916
    5. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      12
      892
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      858
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      821
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      74
      732
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe