Kriikunoi väskynöi ja luumui

Niitä on nyt meillä;)) Eilen tuli keltaisia luumuja, tänään saatiin kriikunoita ja väskynöitä.
Mieheni pitää keltaisista luumuista ja mun herkkua ovat kriikunat.
Moniko teistä nuorista tietää noiden eron??

7

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärrieri

jonka tiedän on luumu :)

• on luumua pienempi ja maultaan happamampi ja väriltään sininen. Mun lapsuudessa tehtiin kriikunoista hyytelöä ja mehua;)
        Väskynä on sininen sokeriluumu ja mun suussani miedomman makuinen kuin keltaiset ja punaiset luumut.
        Sunnuntaina miehen systeri soitti kysy ollaanko kotona että he ovat lähdössä ajelulle ja toisivat meille luumuja. Toivat kanssa niitä keltaisia.
        Tänään sain kriikunoita kun tuuli oli pudotellut niitä puista alas. Kriikunat tarttisivat pakkasyön tulevat sen jälkeen makeammiksi.
        Mies sai väskynöitä.

• 24
        umalehtinen kirjoitti:

nimitystä väskynä sinisistä kotimaisista luumuista.
        Väskynäksi kutsutaan tavallisesti luumun sokeripitoisia tummia lajikkeita.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luumu

Omituista että ammattilaiset puhuvat luumuista riippumatta siitä onko luumu sininen, punainen tai keltainen.
        Ehkä sinun kannattaa heitä valistaa, ovat niin häpeällisen tietämättömiä.

http://www.hedelmatmarjat.fi/index.php?section=33

• 20+11

Se kuulostaa hienommalta kuin pelkkä luumu.
        Kriikuna on vain maatiaismuoto, kuten omenissa on villiomenia jotka ovat kitkeriä.Kriikunan ja jalostetumman luumun ero on kiven pieni eroavaisuus, kriikunassa hedelmäliha irtoaa huonommin kivestä ja on maultaan kitkerä.

• asiat oikeilla nimillä
        24 kirjoitti:

Omituista että ammattilaiset puhuvat luumuista riippumatta siitä onko luumu sininen, punainen tai keltainen.
        Ehkä sinun kannattaa heitä valistaa, ovat niin häpeällisen tietämättömiä.

http://www.hedelmatmarjat.fi/index.php?section=33

Tota samaa mä oon ihmetelly, miten tuo rouva on noin tietämätön luumulajikkeista; tota omaa sössöönsä se noista keksimistään murresanoista leuhkii;))))))))))))))))

• 20+11 kirjoitti:

Se kuulostaa hienommalta kuin pelkkä luumu.
        Kriikuna on vain maatiaismuoto, kuten omenissa on villiomenia jotka ovat kitkeriä.Kriikunan ja jalostetumman luumun ero on kiven pieni eroavaisuus, kriikunassa hedelmäliha irtoaa huonommin kivestä ja on maultaan kitkerä.

kriikuna on kriikuna ja luumu on luumu;))

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe