Loppukesän kukkia tänään....ja omenoita....
Mikä on se paras omenalajike sun mielestä...?
Mä tykkään noista Paratiisiomenoista joita on tuossa kuvakoosteessakin,
mut mun suosikki on kyllä Valkea kuulas...
http://s123.photobucket.com/player.swf?file=http://vid123.photobucket.com/albums/o316/finessa/loppukes-9_1.flv&fs=1&os=1&ap=1
Paras omenalajike ...... ????
13
7040
Vastaukset
- Myy-Pikkuinen
ne mitä mutsin omppopuista tänään söin, lajiketta en tiedä, enkä kyllä edes kysynytkään.
Kaneliomput on just eikä melkein. Toinen suosikki on Åkero ja sitten jonka nimeä en tiedä mutta me nimitämme niitä päärynäompuiksi.
Kaikki kotimaiset omenat ovat hyviä.Mä tykkään esimerkiksi Pirjasta ja Sariolasta. Yksi joka on tosi hyvä on tuikituntematon lajike meidän naapureilla, julmetun isoja (siis kotimaisiksi isoja) kauniin vaaleanleltasia omppuja jotka ei ole ikinä edes rupisia, maku on mahdottoman hyvä.
Ei kai se naapurin omenapuu oo sitte Valkea kuulas, nehän kasvaa tosi isoiksi, ja kypsänä on kauniin keltaisia..tosi hyviä....
Sikra kirjoitti:
Ei kai se naapurin omenapuu oo sitte Valkea kuulas, nehän kasvaa tosi isoiksi, ja kypsänä on kauniin keltaisia..tosi hyviä....
Puu on istutettu joskus 50-luvun alussa.
Tota katua kun kävelee kotiinpäin ne omput tuoksuu jo kauas.
Pitää varmaan pyytää pari oksaa niin saadaan vartettua itselle samanlainen.
Ne on just mun makuun, ei happoisia.
- Pukeli 1
järjestykseen, siis minun mielestä.
1. Gyllenkrookin astrakaani.
2. Sävstaholm.
3. Valkeakuulas.Noi kaksi ekaa on mulle ihan outoja nimiä...varmaan on hyviä kun menevät Valkean kuulaan edelle..
Mä haalin vain ei-happamia lajikkeita ja on kiva tietää jos löytyy jotain muutakin tietoa kuin taimitarhojen kommentit.
- Pukeli 1
Haukullinen kirjoitti:
Mä haalin vain ei-happamia lajikkeita ja on kiva tietää jos löytyy jotain muutakin tietoa kuin taimitarhojen kommentit.
hapan. Minun vanhempien mökillä oli sellainen, mutta, kun möimme paikan heidän kuolemansa jälkeen, niin puu tietysti jäi sinne.
Sain tilattua uuden, minkä istutin sinne saareen, mutta eräänä keväänä se oli nurin maassa, myyrät olivat syöneet juuret poikki. Yhden oksan kuitenkin kerkesin siitä ymppäämään yhteen toiseen puuhun.
Se omena on todellinen herkku. Lohkeaa hauraasti, kun sitä puraisee ja makea maku tulvii suuhun.
Sitten on myös sellainen vanha lajike, kun Lavia, aika makea sekin. Mehu tippuu suupielistä, kun sitä syö, vaan sekin puu jäi sinne......... - Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Noi kaksi ekaa on mulle ihan outoja nimiä...varmaan on hyviä kun menevät Valkean kuulaan edelle..
ja hyviä. Täytyykin oikein kysyä saako niitä kääpiömuunnoksina. Meillä vaan on niin paha myyräongelma saaressa.
Pukeli 1 kirjoitti:
ja hyviä. Täytyykin oikein kysyä saako niitä kääpiömuunnoksina. Meillä vaan on niin paha myyräongelma saaressa.
ootko kokeillu niitä patterilla toimivia myyrän karkoittimia, meiltä on myyrät hävinny, en tiiä onko karkoitin karkoittanut vai koirat kun juosta tömistävät pitkin tonttia...
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
ootko kokeillu niitä patterilla toimivia myyrän karkoittimia, meiltä on myyrät hävinny, en tiiä onko karkoitin karkoittanut vai koirat kun juosta tömistävät pitkin tonttia...
selvä, että sulla on myyränkarkoittajat omasta takaa, ihanat koirat.
Kuule, kun sinne tontille ei pääse esim, aikaisin keväällä asettelemaan mitään patterivekottimia.
Siellä sitten löytyy, heh. Tikka hakkaa reikiä mökin seinään. Jänikset syö jopa karviaisen oksat ja koristepensaita myös ja kasvimaa on myllätty, kun olisi jonkun pikku sodan jälkeen. Komeron ovessa on mentävä aukko. Olemme laittaneetkin sänkyjen jalat putkien sisään, etteivät hiirulaiset pääse tekemään pesiä patjojen sisälle. Lepakoita ja ampiaisenpesiä vintillä. Musta pihakäärme, joka kait on jo mennyt talviunilleen, koska ei ole näkynyt, terveisiä vaan hänelle:)))))
Tämän lorun lopuksi
toivotan kauniita unia, johan tässä nyt olikin tämän päivän osalle.
- kivalukee
niitä "punaisia verisuonia"? se onykkönen ja hyvää se on valkea kuulaskin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841