Vikojavikojavikoja...

Mennyt maine

Mercedes SLK 350 - Störungen & Reparaturenkm Kosten in EUR
3.978 Türöffner innen an Fahrertür ausgehängt
4.040 Gestänge an Türöffner eingehängt
22.122 Zeitweise kratzende Geräusche im Bereich der Hinterräder
26.430 Bremsankerbleche an Hinterachse ausgerichtet
37.849 Klappergeräusche im Bereich der Hinterachse
38.185 Schrauben an der Hinterachse nachgezogen (Stabilisator locker) (64,50)
48.109 Leuchte für Bremsbelagverschleiß leuchtet auf
48.269 Bremsscheiben und Beläge vorn erneuert 444,67
50.142 Knarrgeräusche hinter Beifahrersitz
52.507 Verkleidung hinter Beifahrersitz nachgearbeitet
67.515 Lederbezug Fahrersitz an Sitzfläche angescheuert Handschuhfachdeckel klemmt zeitweise beim Öffnen
70.870 Lederbezug erneuert / Öffnungsmechanik Handschuhfach geschmiert Bremsbeläge hinten ersetzt (743,54)/ 115,19
78.553 Drehzahlabhängige Quietschgeräusche aus dem Motorraum
81.508 Riemenspanner, diverse Spann- und Umlenkrollen erneuert / Bremsbeläge vorn erneuert (276,06)/ 184,31
90.306 Frontscheibe beschlägt zeitweise bei eingeschalteter Klimaanlage
93.283 Klimaanlage geprüft, Pollenfilter erneuert (117,97)
98.664 Wischerblätter schmieren Frontscheibe beschlägt weiterhin zeitweise während der Fahrt
101.193 Wischerblätter erneuert / Wasserablaufbohrung Lüftungskasten gereinigt / Klimaanlage geprüft und Pollenfilter erneuert Ventil für Nockenwellenverstellung erneuert 51,53/ (127,71)/ (208,38)

10

1971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japsiromussa.

      Primera (1990-2007)
      Moottoriviat
      1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.
      Öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä esiintyy.
      Moottorinohjausyksikön vika.
      Sähköisen polttoainepumpun vikoja, rakennetta on parannettu v. 1992. Polttoainepumppuvikoja edelleen vuosimalleissa 2001 ja 2002. Polttoainepumpun relevikoja.
      Vanhojen 1.6 moottorilla varustettujen Primeroiden polttoaineensuihkutuslaitteistossa esiintyy ongelmia. Moottorit nykivät ja niillä on liian suuri polttoaineenkulutus.
      Laturivikoja.
      Käynnistysmoottorivikoja. Käynnistysmoottori juuttuu päälle.
      Käynnistysongelmia. Oikean etuoven sisällä kulkeva kaapeli vaurioituu hankauksesta.
      Jäähdyttimen puhaltimen moottorin vikoja.
      Sytytyspuolavikoja. Sytytyskatkoja. Aiheuttaa vaaraa katalysaattorille.
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Kokeile virtalukon toiminta, kulumavikoja on esiintynyt
      Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimen vika.
      Dieseleissä turbovikoja.
      Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vuotoja vuosimalliin 2003 saakka.
      Jäähdyttimen paisuntasäiliö vuotaa.
      Akkuvikoja.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Viitosvaihde voi tippua pois päältä. Tällöin vaihteisto on kulunut ja vaatii kalliin remontin.
      Kytkinvikoja.
      Kytkinvaijeri rikki.
      Peruutusvaihde takertelee.
      Vetonivelien suojuskumit rikki.
      Jarruviat
      Takajarrulevyt ruostuvat herkästi.
      Jarrut puoltavat.
      Jarruputket ruostuvat.
      ABS-jarrujen anturivikoja.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Etutukivarsien pallonivelet väljät. Etupään ripustuksessa väljää.
      Takapään kallistuksenvakaajan päät väljät.
      Iskunvaimenninvikoja.
      Raidetangon päät väljät.
      Sekalaiset viat
      Keskuslukitusvikoja.
      Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
      Tuulilasinpyyhkimien vivustovikoja.
      Maalivikoja.
      Alustan massaus puutteellinen.
      Pakoputkistoviat
      Vahemmissa malleissa takimmainen äänenvaimennin ja pakoputkiston takapää lyhytikäinen.
      Happianturivika.

      • toyotan romut

        Corolla (1992-2007)
        Moottoriviat
        Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Vesipumppu vuotaa.
        Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
        Sytytysjohdinvikoja.
        Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
        Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
        Jäähdytinvikoja.
        Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vetonivelien suojuskumit rikki.
        Vetonivel rikki.
        Kytkin kulunut.
        Automaattivaihteistovikoja.
        Jarruviat
        Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
        Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
        Jarruputket ruostuvat.
        Käsijarrun vaijerit takertelevat.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        ABS-anturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
        Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalovikoja.
        Jarruvalovikoja.
        Äänimerkki ei toimi.
        Sekalaiset viat
        Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
        Istuimien sähkölämmitys reistailee.
        Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
        Polttoainemittari näyttää väärin.
        Pakoputkistoviat
        Pakoputkiston kiinnitys rikki.
        Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
        Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
        Ruosteviat
        Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
        Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.


      • mun Lada
        toyotan romut kirjoitti:

        Corolla (1992-2007)
        Moottoriviat
        Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Vesipumppu vuotaa.
        Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
        Sytytysjohdinvikoja.
        Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
        Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
        Jäähdytinvikoja.
        Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vetonivelien suojuskumit rikki.
        Vetonivel rikki.
        Kytkin kulunut.
        Automaattivaihteistovikoja.
        Jarruviat
        Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
        Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
        Jarruputket ruostuvat.
        Käsijarrun vaijerit takertelevat.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        ABS-anturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
        Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalovikoja.
        Jarruvalovikoja.
        Äänimerkki ei toimi.
        Sekalaiset viat
        Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
        Istuimien sähkölämmitys reistailee.
        Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
        Polttoainemittari näyttää väärin.
        Pakoputkistoviat
        Pakoputkiston kiinnitys rikki.
        Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
        Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
        Ruosteviat
        Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
        Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

        Ladassani,siis se Samaran Samperi-malli,oli just noita samoja ärhäkkeitä koko ajan.
        Yhden vian kun sait kuntoon,niin se toinen oli jo odottanut siellä kulman takana.

        Taitaa noissa kaikissa olla jos jonkinlaista repareerattavaa.

        Nyt kokeillaan jo kolmatta vuotta C200 Cdi -03 karvalakkimallia,joka ei sedanina kelpaa takseille,ei
        syö siat eikä koske koirat. Mitä nyt marketin parkissa saa ovet lommoille.On se vaan niin.

        Kelpaa tällaiselle tavikselle ihan hyvin.Halpakin vielä, nii-i.


      • EKI VAAN
        mun Lada kirjoitti:

        Ladassani,siis se Samaran Samperi-malli,oli just noita samoja ärhäkkeitä koko ajan.
        Yhden vian kun sait kuntoon,niin se toinen oli jo odottanut siellä kulman takana.

        Taitaa noissa kaikissa olla jos jonkinlaista repareerattavaa.

        Nyt kokeillaan jo kolmatta vuotta C200 Cdi -03 karvalakkimallia,joka ei sedanina kelpaa takseille,ei
        syö siat eikä koske koirat. Mitä nyt marketin parkissa saa ovet lommoille.On se vaan niin.

        Kelpaa tällaiselle tavikselle ihan hyvin.Halpakin vielä, nii-i.

        ONKOHAN TEILLÄ LÄÄKITYS IHAN KOHDALLAAN KUN KIRJOITTELETTE TOLLASIA. VARMAAN KATEUS PAINAA KUN EI OLE VARAA AJELLA KUN VANHOILLA JAPANILAISILLA


      • 2v huoltokulut 270e
        EKI VAAN kirjoitti:

        ONKOHAN TEILLÄ LÄÄKITYS IHAN KOHDALLAAN KUN KIRJOITTELETTE TOLLASIA. VARMAAN KATEUS PAINAA KUN EI OLE VARAA AJELLA KUN VANHOILLA JAPANILAISILLA

        Mulle on ihan sama vaikka niitä vikoja olis eniten maailmassa. Silti Mersu on parempi ajaa ja omistaa, ja kaikki mahdolliset ongelmat katoavat kun käännät avaimesta.


      • BMW...vikoja vikoja

        BMW 700-sarja

        Moottorin öljyvuotoa. Öljyvuotoa voi öljynpaineanturin luona.
        Nokka-akseli voi olla kulunut.
        Vesipumppuvuotoja.
        Jäähdytinvuotoja. Jäähdytysnesteletkuvikoja. Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin 1994 saakka.
        Termostaattivikoja.
        Huoltovälin ilmaisin saattaa olla viallinen.
        Tarkista pakokaasupäästöt. Happianturi tai katalysaattori voi olla viallinen.
        Tarkista automaattivaihteiston toiminta. Automaattivaihteisto saattaa olla kulunut jo 100 000 kilometriä ajetussa autossa.
        Jarrulevyt voivat olla kuluneet. Etujarrulevyt voivat olla kierot.
        Takajarrulevyt ovat ruosteessa.
        Käsijarru puoltaa.
        Jarruputket ja polttoaineputket ruostuvat.
        Etupään nivelissä voi olla väljää.
        Takapään apurungon helat ovat väljät.
        Tarkista auton huoltohistoria ja vertaa sitä matkamittarin lukemaan.
        Kojelaudan painetussa piirissä vikoja. Polttoainemittarivikoja.
        Tarkista ilmastointilaitteen kunto.
        Jos ajovalot ovat himmeät tai pysäköintivalot eivät toimi, niin tällöin valomoduli on rikki.
        Tuulilasinpyyhkimen sulan varsi irtoaa kiinnityksestään.
        Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
        Ikkunoiden tiivistekumit kutistuvat. Tästä johtuen tiivisteestä kuuluu suhinaa ajon aikana.
        Tarkasta pakoputkiston kunto. Vaihto voi tulla kalliiksi. Takapönttö on usein ruostunut.


        BMW 840/850
        Moottorin öljyvuotoa.
        Vuosimallissa 1997 kaasuläppä saattaa jäädä osittain auki, jos kaasuvaijerin ja vakionopeussäätimen vaijerin kiinnitys murtuu tärinästä johtuen.
        Moottorinohjauselektroniikan vikoja. Saattaa olla syynä korkeisiin pakokaasupäästöihin.
        Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin 1994 saakka.
        Jarrulevyt ovat kuluneet edessä ja takana.
        Kuluneet iskunvaimentimet
        Ajotietokoneen vikoja.


        Vikalistan lähteenä on käytetty lukuisia julkaisuja kuten saksalaisia ”ADAC Gebrauchtwagen” ja ”TUV Auto Report”. Ruotsin Autokatsastuksen ja Kuluttajaviraston yhteisesti julkaiseman kirjasen ”Bilar-starka sidor&svaga punkter” sisältämiä autojen vikatietoja on otettu mukaan. Tietoja on kerätty myös seuraavista lehdistä: Auto Motor und Sport, Autobild, Teknikens Värld, Tuulilasi ja Tekniikan Maailma. Myös Helsingin Sanomien lukijoilta on tullut hyviä vinkkejä tyyppivioista.

        Vikalistan tarkistuksessa on käytetty hyväksi kirjoittajan tekemiä tarkastuksia, jotka on julkaistu Helsingin Sanomissa käytettyjen autojen kuntotesteinä. Listan laadinnassa ovat avustaneet myös Helsingin Hakuninmaan Autotohtoriaseman henkilökunta sekä eräiden automaahantuojien edustajat.

        Kaikkia kyseisen mallin vikoja ei löydy jokaisesta autosta.
        Listan tarkoituksena on, että ostaja osaa kiinnittää erityistä huomiota luettelossa mainittuihin seikkoihin. Kannattaa varmistua, onko autosta korjattu listan sisältämiä vikoja vai onko korjaus vielä edessä. Eri automallien vikalistojen pituus riippuu kuitenkin siitä, miten laajat tiedot automallin vioista on ollut saatavilla. Mainittujen vikojen lukumäärästä ei voi päätellä sitä, onko joku automalli huonompi kuin toinen.

        Vikalistaan perehtyessä tulee selvästi ilmi, miten tärkeää on auton kunnon tarkkailu ja kuluvien osien määräajoin tapahtuva vaihto. Monet viat johtuvat osien luonnollisesta kulumisesta.
        Useassa automallissa esimerkiksi takajarrut vaativat toimiakseen asianmukaisesti säännöllistä huoltoa.
        Säännöllisesti huolletusta autosta ei yleensä esimerkiksi jakohihna katkea aiheuttaen mahdollisia lisävaurioita siinä tapauksessa, että männät osuvat venttiileihin. Tulee kuitenkin ottaa huomioon, että jakohihnan kestoiässä on eri automallien kesken yli kolminkertaisia eroja.

        Autoissa on myös erilaisia pienehköjä vikoja, puutteita ja ominaisuuksia, joita ei esitetä vikalistassa, koska niistä yleensä aiheutuu vain eriasteista haittaa. Ajoa ne eivät yleensä estä. Tällaisia vikoja ovat kiusallinen kojelaudan heijastuminen tuulilasiin, ovien tiivisteiden kautta kuuluva suhina, huono istuin ja väsyttävä ajoasento, heikko näkyvyys taaksepäin ja voimakas ajomelu varsinkin tietynlaisilla tienpinnoilla.

        Autoissa esiintyy usein uuden mallin ensimmäisinä vuosina lastentauteja eli normaalia enemmän vikoja, koska uusi malli pyritään saamaan mahdollisimman nopeasti myyntiin. Tällöin sen lopputestaus jää ostajan tehtäväksi. Viat korjataan yleensä takuuna. Rakennetta parannetaan vuosien myötä. Käytetyn auton ostajan kannattaa ottaa tämä huomioon eikä valita ensimmäisten mallivuosien autoa.

        Markkinoille tulee jatkuvasti uusia automalleja. Niiden vikatiedot tulevat tietoon muutaman vuoden viiveellä. Vikalista on päivitetty ajan tasalle, mutta siinä on mukana vanhojakin automalleja, joita esiintyy vielä yleisesti käytettyjen autojen kaupassa.

        Vikasarjat on koonnut Helsingin Sanomien Auto-liitteen vakituinen avustaja, autoinsinööri Antero Puukka.

        Lähde: Helsingin Sanomien autojen vikasarja
        __________________


    • Laadun ystävä

      Aika paljon yhdessä yksilössä vikaa, nuo japsien listathan on koottu isosta otannasta. Mutta eihän Mersua ole enää aikoihin laatumerkkinä pidetty. Ruoste-ongelmat ja hirvitestit ovat jääneet keikkien mieliin.

      • Mercedes bents

        Eräs auto myyjä kertoi...
        Japsit osti Venäjältä 200 kpl isoa pelatus traktoria.Veli venäläiset ihmetteli että mitä kummaa Japsi Boy tekee moisella määrällä idän ihmeitä? No kun viimeinen erä oli toimitettu niin lähti toverit joukolla ja tietysti VODKA korit mukana Jappaniin juhlistamaan moista kauppaa.Siinä pikku hiivoissa toverit kysyi vinosilmiltä että mitä ihmettä te teette moisella määrällä pelastuksia(Belarus traktori)Japsi boy siihen että eihän me näillä mitään tehdäkkään, mutta kun meillä on rauhdasta huutava pula ja tästä saamme hyvää raaka-ainetta kun panemme nämä pataan ja sulatamme ja teemme Uusia Toyotia.Siis älkää japsi fanit ihmetelkö jos konepellin maalin alta pestessä paistaa kirjoitus Belarus Russia.


    • vikoja BMW....

      BMW - yleisimmät viat
      --------------------------------------------------------------------------------
      BMW 300-sarja

      Moottorin ylikuumenemisia. Termostaattivikoja.
      Moottorin öljyvuotoja.
      Jakohihnavikoja. Jakohihnan vaihtoväli ainoastaan 40 000 kilometriä.
      Hihna vaihdettu ketjuksi vuoden 1993 lopussa.
      Nokka-akseli voi olla kulunut malleissa 316 ja 318.
      Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa 1998-2002, dieseleissä 2001-2002.
      Dieseleissä ahdinvikoja vuosimalleissa 2001-2002.
      Käynnistysmoottorivikoja. Rakennetta on parannettu vuonna 1992.
      Laturivikoja. Laturin kiinnikkeen korvakkeet ovat murtuneet.
      Vesipumppuvikoja vuosimalleissa 1998-2000 ja dieselissä 1998-1999.
      Polttoainejärjestelmässä vuotoja. Polttoainevuotoa moottoritilassa. Polttoainepumppu irti tai rikki.
      Sytytysjärjestelmävikoja. Virranjakajavikoja, sytytyskaapelivikoja, kosteushäiriöitä.
      Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalleissa 1982-1994.
      Vetopyörästön öljyvuotoa. Kuuntele, ettei vetopyörästö pidä ääntä. Öljynpuutteesta johtuen vetopyörästö voi olla vioittunut.
      Jarrulevyt ovat kuluneet.
      Käsijarru juuttuu ja puoltaa.
      Takajarrut laahaavat ja toimivat epätasaisesti.
      Alapallonivelissä on väljää.
      Raidetankojen päät voivat olla väljät.
      Takapään apurungon helat ovat väljät.
      Takapään iskunvaimentimien yläkumit ovat rikki.
      Ohjaustehostimen öljyvuotoa.
      Keskuslukitus voi reistailla.
      Ajovaloihin kerääntyy kosteutta. Heijastimet ovat tästä syystä huonokuntoiset.
      Tarkasta, ettei takavaloissa ole vettä.
      Ajovalojen pesimet reistailevat.
      Ajovalojen korkeudensäätö epäkunnossa.
      Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
      Sivuikkunoiden tiivistevuotoja
      Huollontarpeen ilmaisin ei toimi.
      Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnitys on löystynyt.
      Pakoputki ja katalysaattori eivät kestä pitkään.
      Pakokaasupäästöt ovat liian korkeat.
      Vanhemmissa neliovisissa malleissa ovien tiivisteiden kautta kuului suhinoita.


      BMW 500-sarja

      Jakohihnavikoja 518i mallissa vm.1990-1993. Vaihtoväli on ainoastaan 50 000 km.
      Nokka-akseliongelmia, mikäli ei käytetä hyvää öljyä ja öljyn vaihtovälit ovat pitkät.
      Kannenpulttien katkeamisia on esiintynyt vuosimalleissa 1988 ja1989. Varmista huoltohistoriasta, että pultit on vaihdettu.
      Moottorin ylikuumenemisia.
      Sylinterikannen tiiviste on palanut, myös turbodieseleissä. Syynä on viallinen termostaatti.
      Moottorin öljyvuotoa jakopään puolelta.
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalleissa 1998-1999, dieseleissä 1999-2002.
      Dieseleissä polttoaineen ruiskutusjärjestelmän vikoja vuosimalleissa 1999-2002.
      Ahdinvikoja dieseleissä vuosimalleissa 1999-2001.
      Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
      Polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa 1998 ja 1999 ja dieseleissä 1999-2002.
      Jäähdytinvuotoja. Vuotavia jäähdytysnesteletkuja. Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin 1994 saakka.
      Joutokäyntiongelmia. Joutokäynti vaeltaa. Lisäilmaluisti rikki.
      Sytytysjohdinvikoja. Rakennetta on parannettu vuoden 1993 lopussa.
      Sytytyspuolavikoja.
      Laturivikoja.
      Käynnistysmoottorivikoja. Rakennetta on parannettu vuonna 1992.
      Vaihdelaatikon takapään öljyvuotoa.
      Vaihteiston synkronointivikoja.
      Kytkin on kulunut. Nestevuotoa kytkimen käyttöjärjestelmässä. Rakennetta on parannettu v. 1996.
      Vetopyörästön öljyvuotoa.
      Tehoton käsijarru.
      Etujarrulevyt voivat olla kuluneet.
      Takajarrusatulat juuttuvat. Takajarrulevyt ovat ruostuneet.
      Jarrupainesäiliö voi olla rikki.
      Etuakseliston tuennassa on väljää.
      Jousien katkeamisia.
      Tarkasta takapään apurungon kiinnityksen kunto. Vika ilmenee apurungon kolahteluna kuopissa. Tukitangon heloissa väljää.
      Raidetangon päät ovat väljät.
      Ohjaustehostinvikoja.
      Ovien lukkomekanismissa on ongelmia.
      Kojelaudan painetussa piirissä vikoja. Mittarit eivät toimi tai neulat hypähtelevät. Polttoainemittarivikoja.
      Huoltovälin ilmaisinkortti voi olla viallinen. Tällöin lämpömittarin ja kierroslukumittarin viisarit voivat heilua edestakaisin.
      Lähivalot himmeät. Ajovalojen kuviot epäselvät. Ajovalojen lasit saattavat olla rikki.
      Pakoputkistovuotoja.

      • b.,bljbb l

        Pari Alfaa omistaneena tiedän ettei se juttu ole viat vaan auto muutoin. Esim. bemarin ottaisin mielelläni vaikka vikojen määrä olisi tuplat "johtotähteen" verrattuna. Riippuu tietty mallistakin; uusi C on jo ihan hyvän näköinen, ominaisuuksista en voi tietää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      203
      7154
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      51
      2733
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      188
      2241
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1603
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      139
      1546
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      19
      1217
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1180
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1133
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1097
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      49
      1003
    Aihe