WH-matkalle ausseihin ilman matkakumppania ?

WH

Joten onko kukaan menossa loka - joulukuun välillä ausseihin yksin ja kaipais matkakumppania ? Jos on niin ota yhteyttä [email protected]. Jos vaikka olis samanlaisia suunitelmia nii olishan se helpompaa matkustaa kahdestaa.

17

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ausssimatkalainen

      oon juuri nyt ausseissa, tulin pari viikkoa sitten. työskentelen au pairina, mutta aikomuksena on matkustaa ympäriinsä ja tarvitsisin matkakumppania pariksi viikoksi kerrallaan. ilmoittele jos backpacker seura kelpaa! :)

    • h

      tein sähköisen viisumi-jutskan netissä. Lopuksi antoi Transaction Reference number ja nyt jäin epävarmaksi, sivusto sanoi, onnistui hakemus. Netissä kuitenkin lukee, että kysyy päivää koska on sinne menossa jne. Multa kysyi vain passin tiedot, hlökohtaiset osoitteet ja nettiosoitteen. Tuleeko mulle vielä jokin varmistus tästä viisumista?

      • Jann866

        Joo tässä yksi ausseihin menijä :) Vielä tarkkaa päivämäärää en tiedä, mutta luultavasti loka-marraskuun aikana :) Viisumin kanssa vähän hankaluuksia.

        jos haluat kirjotella enemmän niin: [email protected]

        :)


      • Jann866 kirjoitti:

        Joo tässä yksi ausseihin menijä :) Vielä tarkkaa päivämäärää en tiedä, mutta luultavasti loka-marraskuun aikana :) Viisumin kanssa vähän hankaluuksia.

        jos haluat kirjotella enemmän niin: [email protected]

        :)

        Heips!
        Suomen työtilanne on ruvennut tympimään sen verran, että vois olla aika toteuttaa unelmani Ausseista.
        Ausseissa olijat ja sinne menijät, sieltä tulleet saanko udella että kuinka paljon teillä on/tulee olemaan/oli säästöjä mukana sinne töihin mennessänne. Mikä tilanne esim. toimistotöiden suhteen?


      • aussityttö
        seikkailijatyttö kirjoitti:

        Heips!
        Suomen työtilanne on ruvennut tympimään sen verran, että vois olla aika toteuttaa unelmani Ausseista.
        Ausseissa olijat ja sinne menijät, sieltä tulleet saanko udella että kuinka paljon teillä on/tulee olemaan/oli säästöjä mukana sinne töihin mennessänne. Mikä tilanne esim. toimistotöiden suhteen?

        Heippa,

        itse myös samanlaisessa tilanteessa töiden kanssa, joten ajattelin että nyt olisi loistava sauma lähteä Ausseihin reissaamaan. Mahdollisesti sillä work & holiday viisumilla, mutta en ole vielä päättänyt. Matkaseuraa ei oikein ole saanut, joten ajattelin jos täältä löytyisi. Olisin varmaan lähdössä lokakuun lopussa tai marraskuun alussa. Mitään en ole vielä asian eteen tehnyt (viisumit, liput yms.), sillä päätin vasta eilen että nyt sen teen :)

        Milloin te muut olette lähdössä? Mihin?


      • Ausseihin lähössä
        aussityttö kirjoitti:

        Heippa,

        itse myös samanlaisessa tilanteessa töiden kanssa, joten ajattelin että nyt olisi loistava sauma lähteä Ausseihin reissaamaan. Mahdollisesti sillä work & holiday viisumilla, mutta en ole vielä päättänyt. Matkaseuraa ei oikein ole saanut, joten ajattelin jos täältä löytyisi. Olisin varmaan lähdössä lokakuun lopussa tai marraskuun alussa. Mitään en ole vielä asian eteen tehnyt (viisumit, liput yms.), sillä päätin vasta eilen että nyt sen teen :)

        Milloin te muut olette lähdössä? Mihin?

        Ite ajattelin mennä Sydney / Brisbane ekaks. Mut ei oo kyl iha varma viel, lippuja oon ite kattonu ja viisumin hakkimisessa ei mee kauan. Rahaahan menee iha miten sitä käyttää ja on siel halvempaaku suomes. Ite ajattelin vielä lähtee tän vuoden puolella. Ja matkaseura uupuu.


      • Oz
        seikkailijatyttö kirjoitti:

        Heips!
        Suomen työtilanne on ruvennut tympimään sen verran, että vois olla aika toteuttaa unelmani Ausseista.
        Ausseissa olijat ja sinne menijät, sieltä tulleet saanko udella että kuinka paljon teillä on/tulee olemaan/oli säästöjä mukana sinne töihin mennessänne. Mikä tilanne esim. toimistotöiden suhteen?

        Australiasta ei ole sen helpompaa saada toita kuin Suomestakaan, varsinkaan Working Holiday viisumilla. Suurin osa maara-aikaisistakin tyopaikoista annetaan vakituisille asukkaille talla hetkella, silla nyt on tyonantajan markkinat, ja vakituisilla asukkailla on mahdollisuus olla tyopaikassa pidempaan. Eli toimistotoiden suhteen aika hankala tilanne talla hetkella, ihan tuurista kiinni. Muita casual-hommia kuitenkin helpompi saada, eli tarjoilijan, siivojan hommaa seka hedelmanpoimintaa.

        Kannattaa ottaa sen verran saastoja, etta parjaat esim pari kuukautta ilman toita.


      • Oz kirjoitti:

        Australiasta ei ole sen helpompaa saada toita kuin Suomestakaan, varsinkaan Working Holiday viisumilla. Suurin osa maara-aikaisistakin tyopaikoista annetaan vakituisille asukkaille talla hetkella, silla nyt on tyonantajan markkinat, ja vakituisilla asukkailla on mahdollisuus olla tyopaikassa pidempaan. Eli toimistotoiden suhteen aika hankala tilanne talla hetkella, ihan tuurista kiinni. Muita casual-hommia kuitenkin helpompi saada, eli tarjoilijan, siivojan hommaa seka hedelmanpoimintaa.

        Kannattaa ottaa sen verran saastoja, etta parjaat esim pari kuukautta ilman toita.

        Näinhän se on, arvelinkin et nyt ei ois paras aika lähtee Ausseihin, liekö minnekään töitä etsimään :-D. Toki olisihan töiden etsiminen mukavampaa auringon alla :) :). Pitää vielä punnita Aussien ja Costa Rican seikkailumatkan välillä. Ausseihin mul on aikaa mennä viel 4 vuotta ennenku oon ihan ikäloppu :p.


      • Aino-82-
        seikkailijatyttö kirjoitti:

        Näinhän se on, arvelinkin et nyt ei ois paras aika lähtee Ausseihin, liekö minnekään töitä etsimään :-D. Toki olisihan töiden etsiminen mukavampaa auringon alla :) :). Pitää vielä punnita Aussien ja Costa Rican seikkailumatkan välillä. Ausseihin mul on aikaa mennä viel 4 vuotta ennenku oon ihan ikäloppu :p.

        Moikka!

        Mä päätin kans lähtee Ausseihin Work in holidayn kautta, mulla menee tammikuulle 2010 kun pääsen lähteen. Yksin kans olen lähdössä, pikkasen epäilyttää mut kai siä tutustuu ihmisiin! Mitään viisumeita tai lentoja en ole vielä hommannut. Tietäiskö joku, minne päin aussia ois paras mennä!? jos ajatellaan työtilannetta...


      • WH
        Aino-82- kirjoitti:

        Moikka!

        Mä päätin kans lähtee Ausseihin Work in holidayn kautta, mulla menee tammikuulle 2010 kun pääsen lähteen. Yksin kans olen lähdössä, pikkasen epäilyttää mut kai siä tutustuu ihmisiin! Mitään viisumeita tai lentoja en ole vielä hommannut. Tietäiskö joku, minne päin aussia ois paras mennä!? jos ajatellaan työtilannetta...

        Länsi rannikolta oon ollu et saa töitä. Itekki jouduin siirtää matkaa tammikuulle. Saahan noi viisumit ja lennot nopeesti hankittua.


    • merav

      Moikka,

      Oon miettiny ausseihin lähtöö tässä keväästä asti ja tällä hetkellä oon fuengirolassa töissä marraskuun alkuun. Sitten oon suomeen palaamassa jos ei muita töitä löydy.

      Onko sulla viisumit ja lennot jo katsottuna? En oo viisumiakaan vielä hankkinu koska lähtö on ollut vaan suunnitelmissa.
      Olis kyllä hienoo lähtee katsomaan mitä toisella puolella maailmaa tapahtuu ja jos vielä matkakaverin sais, olis iso plussa. Itse oon 21-v puoliopiskelija ja haluisin lusmuta edelleen korkeekouluopinnoista. Yksi extravälivuosi ei olis siis pahitteeksi.

      merja.avonius(at)gmail.com

      • Aussityttö

        Heippa,

        Päätin tänään, että lähden sinne Austaliaan lokakuun lopussa tai marraskuun alussa ja kaipaisin matkaseuraa. Mitään en ole vielä järjestellyt, mutta yhdessä voisi sitten järkkäillä.

        Mailaile jos oisit halukas lähtemään myös :)

        [email protected]


    • dianen

      Heips kaikki Ausseihin lähdössä olijat,

      itse olen suunnistamassa yksin Sydneyyn 7.12. joten jos joku muu on menossa niihin aikoihin, olisi kiva vertailla suunnitelmia tai saada matkaseuraa!

      Viisumi ja lennot siis on jo hankittuna :)

      [email protected]

      • aussityttö

        moikka,

        oon ollut ausseissa nyt aupairina 6 viikkoa, mutta mua kohdellaan äärettöämän huonosti joten tänään otan hatkat. Olen siis yksin isossa brisbanen kaupungissa ja mulla on work and travel-viisumi joten ajattelin että voisihan sitä ruveta backpackeriksi sitten kun en tiiä mitä muutakaan tehdä. Eli siis ottakaa yhteyttä jos seura kelpaa; [email protected].


      • kohtelisivat
        aussityttö kirjoitti:

        moikka,

        oon ollut ausseissa nyt aupairina 6 viikkoa, mutta mua kohdellaan äärettöämän huonosti joten tänään otan hatkat. Olen siis yksin isossa brisbanen kaupungissa ja mulla on work and travel-viisumi joten ajattelin että voisihan sitä ruveta backpackeriksi sitten kun en tiiä mitä muutakaan tehdä. Eli siis ottakaa yhteyttä jos seura kelpaa; [email protected].

        perheessään asuvaa ulkomaalaistyttöä "äärettömän huonosti". Ehkä olit liian nuori lähtemään kotoasi? Haluaisit jatkaa murkkutytön elämää, ja unohdat, että sinun on tarkoitus (ehkä ensimmäisen kerran elämässäsi?) hankkia elantosi työllä. Katso itseäsi peilistä. On niin helppo nuoruuden typeryydellä pilata ajan, joka muuten voisi olla mahtava kokemus.

        Jos sinulla on asiallisia syitä valitukseesi, kerropa. Siitä voisi olla apua muille.


      • Aussipoika
        aussityttö kirjoitti:

        moikka,

        oon ollut ausseissa nyt aupairina 6 viikkoa, mutta mua kohdellaan äärettöämän huonosti joten tänään otan hatkat. Olen siis yksin isossa brisbanen kaupungissa ja mulla on work and travel-viisumi joten ajattelin että voisihan sitä ruveta backpackeriksi sitten kun en tiiä mitä muutakaan tehdä. Eli siis ottakaa yhteyttä jos seura kelpaa; [email protected].

        Molemmilta aussityttö/ Aussityttö nimimerkeiltä on syyskuussa 23-24 päiviltä ?? tekstejä että olen päättänyt lähteä - mihin? Samaa nimimerkkiä ei voi muut käyttää, se kun on sidottu edelliseen viestiin. Ja aussityttö kertoo jo olleensa kuusi viikkoa (18.10) Brisbanessa erittäin huonoa kohtelua jakavassa perheessä!
        Se pistää miettimään, että mitä varten tällaisia aussityttöjä täällä kirjoittelee?


    • Brisvegas

      Onko kukaan talla hetkella Brisbanessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1860
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1709
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1542
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1351
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      166
      1118
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      850
    Aihe