s-ryhmän lahjakortti

dgsdsg

ei varmaan kuulu tälle palstalle mutta täällä varmaan tiedetään..
eli kun s-ryhmällä on niitä 20e ym lahjakortteja niitä luottokortin kokosia, niin onko niissä jokin tunniste että niitä voi käyttää vaan kerrran?? toki on tarkotettu vaan kerran käytettäväksi mutta mulla on kerran käytetty ja mietin...

18

10485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merakalli

      Tietysti on. Ei voi käyttää kuin kerran. Ei kai tässä maailmassa nyt liiketoiminnassa herranjestas mitään jätetä ihmisten "rehellisyyden" varaan. Hassua että joku edes keksii kysyä moista. Voi hyvänen aika sentään.

      • sdafdsf

        kassa ottaa sen kortin itelleen mutta nyt antoi takaisin niin aattelin...


      • ei ässä oo elämä
        sdafdsf kirjoitti:

        kassa ottaa sen kortin itelleen mutta nyt antoi takaisin niin aattelin...

        jos maksaa lahjakortilla, niin kassan pitäisi ottaa kortti pois ja leikata se poikki heti. muuten korttia pystyy käyttämään niin kauan,ku magneettiraita toimii. tavallaan kassan moka, jos pääset käyttämään korttia useamman kerran.

        tiedän,koska olen kyseisessä ryhmässä töissä.


      • dtykjtykdu
        sdafdsf kirjoitti:

        kassa ottaa sen kortin itelleen mutta nyt antoi takaisin niin aattelin...

        velottaavat sen verran kun ostat, mut jos kortti käytetään koko summan edestä mitä on ladattu niin kassa työntekijä ottaa sen! mut et käytä kokonaan niin voit käyttää vaikka 10kertaa niin kauan kun saldoa on!


    • eköekrfölr

      Jos lahjakortti on erehdyksessä annettu asiakkaalle sen jälkeen, kun se on käytetty, kortti on numeron perusteella mahdollista laittaa sulkulistalle. Tällöin kassajärjestelmä ilmoittaa, että kortti ei kelpaa, jos sitä yritetään käyttää uudelleen. Seuraamuksista en tiedä, mitä tapahtuu jos käytetyn lahjakortin tarjoamisesta jää kiinni.

      • justii

        Sulkulistalle laitettu s-ryhmän lahjakortti ilmoittaa nykyään kassan näytöllä tekstin RIKOS. Onko sitten noloa olla sen kortin käyttäjänä siinä kassan toisella puolella? Kassalle on käynyt joku ajatushäiriö tai sitten kyseessä on ollut joku kesätyöntekijä, kun on kortin virheellisesti antanut asiakkaalle takaisin, näitä sattuu aina silloin tällöin... harmillista kyllä.


      • ewrwr
        justii kirjoitti:

        Sulkulistalle laitettu s-ryhmän lahjakortti ilmoittaa nykyään kassan näytöllä tekstin RIKOS. Onko sitten noloa olla sen kortin käyttäjänä siinä kassan toisella puolella? Kassalle on käynyt joku ajatushäiriö tai sitten kyseessä on ollut joku kesätyöntekijä, kun on kortin virheellisesti antanut asiakkaalle takaisin, näitä sattuu aina silloin tällöin... harmillista kyllä.

        vai ei.. tuskin kassa tajus sitä mulle takas antaneensa? pitääkö erikseen laittaa sulkulistalle?


      • Miriamma
        ewrwr kirjoitti:

        vai ei.. tuskin kassa tajus sitä mulle takas antaneensa? pitääkö erikseen laittaa sulkulistalle?

        Kyllä kassa huomaa jos lahjakortti puuttuu. Itseasiassa sen henkilö joka laskee kassan, huomaa että se yksi 20:nen euron arvoinen lahjakortti puuttuu.

        Silloin kaivetaan myyntiteidot koneelta esiin, ja tutkitaan sen henkilön (eli tässä tapauksessa sinun) kuittia. Jos oot käyttänyt s-etukorttia, niin sitten he saavat s-pankin kautta kaivettua tietosi esille (puh, numerot ja osotteet) ja soittavat sinulle, ja pyytävät että laitat sen takaisin s-kauppaan jossa sen ekan kerran käytit.

        Jos et käyttänyt s-korttia.. Aiheuta ihmeessä myyjälle mielipahaa siitä että on mennyt mokaamaan tälläisen tapahtuman, ja sitten se kortti varsinkin joutuu sille kieltolistalle.

        Joko niin tai näin, et voi käyttää sitä enää. Vie se takas sinne s-kauppaan.

        Mut jos haluut piristaa s-myyjää sillä että yrität uusiks maksaa sillä, ja ruutuun pahataa RIKOS- teksti, ja että esimies soitetaan paikalle, tai että myyjä nolaa sinut muuten vaan, ANNA MENNÄ.


    • no kassa alkaa valittaa jotain kortista kerro et sait sen joltain kaverilta lahjaks ja haukut sen sit rikolliseksi...

    • Töissä S-ryhmässä

      Lahjakorttia voidaan käyttää aina siihen asti, kunnes se mitätöidään vasemman alakulman leikkauksella. Antaessaan lahjakortin takaisin sen sijaan, että olisi pistänyt sen kassaansa ja mitätöinyt sen, myyjä mokasi. Lahjakortin puuttuminen kassasta rinnastetaan käteisen puuttumiseen. Virhe koituu myyjän omaksi vahingoksi, ei myymälän. Jokainen kassahenkilö S-ryhmässä on henkilökohtaisessa korvausvastuussa kassaeroistaan. MIksi et ajattelisi myyjän parasta ja kertoisi hänelle, jos saat häneltä liikaa takaisin rahasta?

      • Höpöhöpö ja huomenna...

        Et todellakaan taida olla S-ryhmässä töissä! Kukaan ei ole henkilökohtaisesti vastuussa kassasta puuttuvista rahoista, eikä lahjakorttia rinnasteta käteiseen, koska sitä se ei ole!!!


      • juusttiinsa
        Höpöhöpö ja huomenna... kirjoitti:

        Et todellakaan taida olla S-ryhmässä töissä! Kukaan ei ole henkilökohtaisesti vastuussa kassasta puuttuvista rahoista, eikä lahjakorttia rinnasteta käteiseen, koska sitä se ei ole!!!

        Itse olen muuten töissä s-ketjussa..

        Se ei näy kassassa kassaerona, mutta sitä korttia ei saada rekisteröitäväksi kun se puuttuu.


      • ...
        Höpöhöpö ja huomenna... kirjoitti:

        Et todellakaan taida olla S-ryhmässä töissä! Kukaan ei ole henkilökohtaisesti vastuussa kassasta puuttuvista rahoista, eikä lahjakorttia rinnasteta käteiseen, koska sitä se ei ole!!!

        Olen itse S-ryhmässä töissä, ja olen kyllä aivan henkilökohtaisesti vastuussa niistä rahoista. Kerran lähti palkasta 50 euroa pois, olin varmaan vahingossa antanut kaksi toisiinsa liimautunutta viiskymppistä asiakkaalle.

        Jos kassa antaa sinulle väärin takaisin, kannattaa se ehdottomasti palauttaa - pitämällä viiskymppisesi, käytännössä viet kassatyöntekijältä 5 tunnin palkan.


      • Tiedän olevan...
        ... kirjoitti:

        Olen itse S-ryhmässä töissä, ja olen kyllä aivan henkilökohtaisesti vastuussa niistä rahoista. Kerran lähti palkasta 50 euroa pois, olin varmaan vahingossa antanut kaksi toisiinsa liimautunutta viiskymppistä asiakkaalle.

        Jos kassa antaa sinulle väärin takaisin, kannattaa se ehdottomasti palauttaa - pitämällä viiskymppisesi, käytännössä viet kassatyöntekijältä 5 tunnin palkan.

        Lahjakortti ei toki käteistä ole, mutta aivan kuten käteisellä, on silläkin rahallista arvoa. S-ryhmässä niin tositteiden (bonusseteleiden, pullokuittien ja lahjakorttien) kuin käteisen puuttuminenkin kassasta katsotaan kassaheitoksi. Koska kassa on henkilökohtainen, on myyjä siitä myös henkilökohtaisessa vastuussa. Kassamyyjän työstä tuskin saa isoa palkkaa. Miksi siis vastaanottaa ylimääräiset rahat asiakkaan puolella?


      • cvbnm
        Tiedän olevan... kirjoitti:

        Lahjakortti ei toki käteistä ole, mutta aivan kuten käteisellä, on silläkin rahallista arvoa. S-ryhmässä niin tositteiden (bonusseteleiden, pullokuittien ja lahjakorttien) kuin käteisen puuttuminenkin kassasta katsotaan kassaheitoksi. Koska kassa on henkilökohtainen, on myyjä siitä myös henkilökohtaisessa vastuussa. Kassamyyjän työstä tuskin saa isoa palkkaa. Miksi siis vastaanottaa ylimääräiset rahat asiakkaan puolella?

        ööh...missäköhän ootte töissä..
        itse oon s-marketissa (oon ollut parissakin eri)
        ja ollut aina niin, että jos on omat pohjat niin TOISTUVISTA virheistä eli kassaeroista saattaa joutua maksamaan itse, mutta vahinkoja sattuu kaikillle joten ei se kassa niitä itse joudu maksamaan. siitä että itse joutuisi maksamaan on varoteltu mutta en tunne ketään jolle näin olisi käynyt. niihin virheisiin puututaan ajoissa, tarkastetaan mm tekeekö kassa toistuvasti jonkin toiminnon väärin josta ero voisi johtua. joten suurta vahinkoa ei kaupalla kerkiä tulemaan.

        ja noista lahjakorteista. ei meidän koneissa ainakaan mitään rikos tekstiä tule :D lukee vaan että kortti ei kelpaa tai jotenkin silleen. eli se on jo kerran käytetty. tässä s-marketissa missä nyt olen töissä ei edes leikata nitä kortteja. koska niitä ei pysty käyttämään uudestaan :) entisessä työpaikassani (myös s-market) leikattiin ne. mutta ei sillä hirveesti virkaa oo kun ei niitä vahingossakaan voi uudestaan käyttää


      • olli-84
        cvbnm kirjoitti:

        ööh...missäköhän ootte töissä..
        itse oon s-marketissa (oon ollut parissakin eri)
        ja ollut aina niin, että jos on omat pohjat niin TOISTUVISTA virheistä eli kassaeroista saattaa joutua maksamaan itse, mutta vahinkoja sattuu kaikillle joten ei se kassa niitä itse joudu maksamaan. siitä että itse joutuisi maksamaan on varoteltu mutta en tunne ketään jolle näin olisi käynyt. niihin virheisiin puututaan ajoissa, tarkastetaan mm tekeekö kassa toistuvasti jonkin toiminnon väärin josta ero voisi johtua. joten suurta vahinkoa ei kaupalla kerkiä tulemaan.

        ja noista lahjakorteista. ei meidän koneissa ainakaan mitään rikos tekstiä tule :D lukee vaan että kortti ei kelpaa tai jotenkin silleen. eli se on jo kerran käytetty. tässä s-marketissa missä nyt olen töissä ei edes leikata nitä kortteja. koska niitä ei pysty käyttämään uudestaan :) entisessä työpaikassani (myös s-market) leikattiin ne. mutta ei sillä hirveesti virkaa oo kun ei niitä vahingossakaan voi uudestaan käyttää

        itse olen myös s-marketissa töissä lahjakortit pistetään pussiin muiden pankki/luottokuittien kanssa ja viedään kassatoimistoon lahjakortteja ei voi käyttää uudestaan kassa ei hyväksy nnitä enään. Kassa eroja ei makseta palkkasta ollenkaan.


    • huoh.

      olli-84, opettele nyt jumalauta kirjoittamaan! tuskallista lukea tuollaista kuraa D: niin ja kassa siis on(paperien mukaan) vastuussa kassaeroista ja velvollinen ne maksamaan. käytännössä tätä ei kauhean usein toteuteta, nutta toteutetaan kumminkin.

    • Anonyymi

      Vähän myöhässä oon... KYLLÄ NIITÄ VOI MPNTA KERTAA KÄYTTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe