Hei! Olen vastavalmistunut amk-insinööri ja töiden puuttuessa olen suunnitellut meneväni jatkamaan yliopistoon. Amk-ins. erillishaku on suunnittelemaani yliopistoon vasta toukokuussa enkä ole täysin varma riittävätkö arvosanani sisäänpääsyyn kun hakijamäärät ovat varmasti korkealla tässä tilanteessa. Olen myös miettinyt väyläopintoja avoimen yliopiston kautta mutta yliopiston sivustolla on että väylästä myönnettävä tutkinto-oikeus on kandidaatin tutkintoon ja myönnetään suoraan diplomi-tutkintoon asti. Jos hakisin suoraan erillishaussa pääsisin siis suoraan DI-vaiheesta aloittamaan täydentävien opintojen jälkeen mutta miten väylän kautta jos joudunkin aloittamaan kandi-vaiheeseen? Saanko kaikki amk-opintoni hyväksytyksi samalla tavalla kuin erillishaunkin kautta vai joudunko tekemään mm. kandityön?
Kenelläkään asiasta tietoa tai kokemuksia?
Väylän kautta yliopistoon +aiempi tutkinto
3
1063
Vastaukset
- wendelahh
Kyllä ainakin jossain määrin se luetaan hyväksi. Riippuu varmaan toki yliopistostakin.. Mene rohkeasti käymään ja kysymään vaihtoehtoja oman alasi opinto-ohjaajalta, heidän kanssa saat sovittua opintosi. Avoimen kautta kannattaa yrittää, sisäänpääsyn kannalta helpompi vaihtoehto..
- tuleva naisinssi
En ole kuullutkaan amk-insinöörin erillishausta. Työharjoittelupaikassa, mikä oli yllättävän vaativaa, mutta selvisin siitä, tuli halut jatko-opintoihin kun pärjäsin niin hyvin. Samoin koulussa olen yllätyksekseni pärjännyt erittäin hyvin. Voiko joku antaa jotain linkkejä, mitä voisin tutkia? Kyllä, menen myös itse katsomaan yliopistojen sivuja, mutta niissä on valtavasti tavaraa, että jos joku tietää valmiiksi, niin säästyy aikaa.
Tavoitteeni olisi kyllä tehdä töitäkin, sillä olen jo ns. aikuisopiskelija ja nyt olen vähän menetettyä nuoruuttani paikkaamassa; sain lapsia ja puolison työn myötä jämähdin pikkukaupunkiin pätkätyöläiseksi, aiemmin oli opistotason koulutus. Nyt kun lapset ovat peruskoulut käyneet ja itsekin aloittamassa opiskeluaan, niin itseäni DI:n tutkinto sähköalalla kiinnostaisi. Matematiikka ja kielet ovat aina olleet helppoja kaikissa opinnoissa.- asiasta kiinnostunut
Tässä esimerkiksi LTY:n vaihtoehdot opiskelun jatkamiseen:
http://www.lut.fi/fi/lut/admissions/applying/masteroftechnology/havingdegree/Sivut/Default.aspx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019