Saako skootteri kulkea ENINTÄÄN 65 km/h??
Elikkä jos kulkee esim. 60 km/h saako sakkoja ym. veroja...
Mun Solifer SFR.. kulkee tasan 45 km/h.. tukkoo koko liikenteen.. Ja muut skootterit vetää jotai 60 km/h
saan otettuu rajoittimen pois käytöstä, sit kulkee 60 km/h.. mut onko se laillinen nopeus
ONKO NÄIN ?!? HELP !
5
228
Vastaukset
Tais olla yli 64km/h niin tulee verot, riippuen taas poliisista... Omasta mielestäni 60km/h on turvallinen vauhti ajella, jos pelkää näitä sakkoja jne. :) Poliisit eivät todellakaan pysäytä jokaista mopoa, ja jos pysäyttävät, asiallisuudella pääset heistä eroon. :>
Laissa on että jos mopo/moposkootteri kulkee yli 45km/h, tai sen kuutiotilavuus on enemmän kuin 50cc, se luokitellaan kevytmoottoripyöräksi.
Mutta itse en tiedä miksi verot yms. tulevat jos mopo menee yli 64km/h, eikä 45km/h o_O
Toivottavasti joku asiasta tietävämpi voi vielä tarkentaa. ^^Rajoittimen poisto tekee siitä moposkootteristasi laittoman koska olet muuttanut rakenteellista nopeutta eli toisinsanoen "virittänyt".
Sama asia jos vaihdat osia jotka ei ole E-tyyppihyväksyttyjä tekee moposkootteristasi laittoman... se että puuttuuko poliisi temisiisi muutoksiin mopossasi on taas ihan Poliisin asia... jos haluat pelata varman päälle niin älä tee muutoksia jotka vaikuttavat noputeen tai vaihda osia jotka ei ole hyväksytty sinun moposkootteriisi.
Nopeusvalvonnassa on nykyään "nollatoleranssi" eli jos ajat esim viritetyllä mopollasi viidenkympin rajoitusalueella 52km/h niin ilmeisesti selviät kirjallisella huomautuksella mutta pysäyttäneet poliisit todennäköisesti koeajavat laitteesi ja toteavat sen "laittomaksi" ja poistavat siitä kilven muiden sanktioiden lisäksi...
Pidä soliferisi vakiona niin säästyt monilta murheilta.- vakio=mielenrauha
Mut ei aikuisena miehenä viittis alkaa pelleilemään noitten sanktioiden kanssa jos käry käy. Ehkä parempi ostaa sitte se piikkinen skode seuraavaks jos vauhtia haluaa. Muuten moposkootterissa on paljon hyviä puolia. Halpa vakuutus, mahdollisuus ajella sallituilla kevyen liikenteen väylillä, äärettömän käytännöllinen ja ketterä kaupunkikulkuneuvo ja polkupyörämäinen pysäköinti. Että kai tuon hitauden sietää ja siks toisekseen onko se sen autuampaa ajaa 55 kuin lailliset 45? Tosin prikattomana kone kävisi matalammilla kierroksilla, säästysi hitunen polttoainetta ja ehkä muutama tuotettu ylimääräinen hiilidioksidigramma. Autot haluaa moposta ohi kuitenkin.
Itellä on ollu moottoripyöriä joten tuo vauhdin huuma on kyllä koettu aiemmin. No - ehkä vielä joskus palaan mp:n sarviin.- joo,joo
On kevytmoottoripyörä ja kuuluu ajoradalle. Kevyenliikenteen väylälle tai polkupyörille varatuille pysäköintipaikoille sillä EI OLE ASIAA...
- joo,joo
Ja jos kevyenliikenteen väylä sen sallii - siellä. Liikennesäännöt kunniaan ja apina-asenne helvettiin! Näin kaikilla on mukavaa eikä lompakkokaan valita. Ja mulla vinkki! Älä mee prätkä sarviin. Itse nyt 18-vuotta ontunut ja loppuelamän vammutunut... auton takia, paska käänty päälle. Nopeesti voit elää myös autossa turvakaarissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514