Tässä kun istun iltaa, tuli tuokin mieleeni.O makohtaisesti jouduin käymään sen melko nuorena läpi.
Ankarakin asia, jota en kaihda,--- katsoen itseeni, ja löytäen sellaista,minkä jouduin karsimaan.
Varmaankin monelle tuttu asia. Itselleni se syntyi raamatun läpilukemisesta, tunsin,että tämä Herra tutkii minut läpikotaisin.----Koin sen hyvänä silloin.
Nyt vanhemmiten olen kokenut, etten antaisi turhien ajankohtaisten julkkisjuttujen ja turhanpäiväisyyksien täyttää mieltäni. On niin paljon, jota meille syötetään lehdistön ja TV:n kautta. Siinä jos missä kannattaisi mielestäni olla valikoiva.
Pyydän anteeksi, että näin otan kantaa,--- ja vaivaan teitä useilla aloituksillani.
Rehellisyys, elämän kantavampia voimia
38
284
Vastaukset
- pilvi*
Illalla tehdessäni aiheesta rehellisyys otsikon, olin jo sen verran päivän ulkoilemisesta uninen, että jäi torsoksi tuo aiheen käsittely.
Lähtökohtana tuolle ajatukselle oli keskustelu eräään äidin kanssa.Tuolla äidillä on tytär, joka 4-5 vuotiaana
satuili innoissaan vaikka mitä tarinoita. No, äidin mukaan tyttö valehteli siskoilleen ja vanhemmilleen. Tunsin myös tuon lapsen, muiden mukana hän oli meilläkin, ja tapani mukaan jututin lapsia jotka meillä kävivät.
Aivan toinen käsitys minulle tuosta lapsesta oli tullut, kuin äidillään. Keskustelimme asiasta me aikuiset, mutta sain huomata kahden aikuisenkin luonne-eron. Tuo äiti-ihminen on melko asiallinen, jopa hieman, sanoisinko kuivahkotyylinen puhetyylissään. Lapsi taas aivan valloittavan vilkas ja eläytyvä leikeissään,todellä "eli" ne leikit, joissa hän tuntui olevan keskipisteenä tovereidensa kanssa. Ei meidän pihallamme ollut ilo ja nauru tuo nyt normaalianiin paljon raikunut, kun tuon pikkutytön tullessa kylään.
Yöksikin hän sai joskus jäädä, enkä koskaan ollut huomannut mitään muuta kuin vilkkaan mielikuvituksen omaavan suloisen tytön onnellisuutta.
Äitinsä kertoi vieneensä tytön neuvolaan, saadakseen varmistusta oliko tuo nyt normaalia. Siellä häntä rauhoitettiin, että tuon ikäsen lapsen eläytyminen satumaailmaan on aivan normaali-ilmiö, eikä ole hyvä häntä syyllistää siitä.
Minua hieman nauratti, äidin mutistessa: Kun se aina keksii omaksi edukseen! Johan olisikin, jos päinvastoin toimisi on oma mielipiteeni.
Tietenkin syntyy sisarusten välillä tilanteita, jossa vaaditaan vanhempien väliintuloa, ja äidin tai isänkin pinna
voi olla työelämän paineen alla kireällä.
Kuitenkin tulee vaihe elämässä, jolloin asiat lapsellekin selkeytyvät, alkaa kasvu aikuisuuteen. Kuitenkin toivoisi, ettei lapsen rikasta mielikuvitus maailmaa tukahdutettaisi liiallisilla vaatimuksilla.- mummi ennen äiti
On todettu mitä vilkkaampai mielikuvitus maailma 3 ikävuoden jälkeen lapsella on sitä fiksumpi hänestä tulee kasvaessaan isoksi. Miksi pitää rajoittaa lasten leikkejä joissa he elävät mielikuvitus maailmassa.
Pojilla ja tytöillä on aivan oman laatuiset leikit, leikkeihin kuuluu aina mielikuvituksen käyttö. Leikki on lapsen työtä, huoltaja on se joka huoltaa lapsen kaikella tavalla. - Tavallinen Matti
mummi ennen äiti kirjoitti:
On todettu mitä vilkkaampai mielikuvitus maailma 3 ikävuoden jälkeen lapsella on sitä fiksumpi hänestä tulee kasvaessaan isoksi. Miksi pitää rajoittaa lasten leikkejä joissa he elävät mielikuvitus maailmassa.
Pojilla ja tytöillä on aivan oman laatuiset leikit, leikkeihin kuuluu aina mielikuvituksen käyttö. Leikki on lapsen työtä, huoltaja on se joka huoltaa lapsen kaikella tavalla.kirjoituksia, ja todennut hänen olevan ajattelevan ihmisen.
Ihmettelen hieman miten kevyesti sivuutetaan tämä aihe. Se sisältää myös aviopuolisoiden rehellisyyttä toisilleen.
Olen itse, oltuani lähes neljäkymmentä vuotta aviossa, saanut odottaa pitkään aviopuolisoni kypsymistä siihen rehellisyyteen, mikä puolisoiden välillä tulee olla, jotta liitto olisi edes lähes täydellinen.
Tietoisena siitä, että täydellisyyttä ei ole realistista edes haaveilla, olen kuitenkin antanut ajan kulua, ja antanut vaimoni olla se, miksi elämänsä hänet on luonut. Koti, kasvatus, alkoholisoituneen isän tyttärenä, ei hänellä ollut miehen mallia.
Vähitellen on tapahtunut kehitystä, mutta en voi sanoa, ettenkö ole monta kertaa elämässäni ajatellut jo hakeutua toisen naisen syliin.
Onhan niitä tarjokkaita ollut. Mutta sittenkin olen keskustelemalla saanut vaimoni ymmärtämään minuakin.
Siitä olen onnellinen. Rehellisesti meidän pitää tunteistamme puhumaan, muuten elämme toistemme ohi. - ei erikoinen
Tavallinen Matti kirjoitti:
kirjoituksia, ja todennut hänen olevan ajattelevan ihmisen.
Ihmettelen hieman miten kevyesti sivuutetaan tämä aihe. Se sisältää myös aviopuolisoiden rehellisyyttä toisilleen.
Olen itse, oltuani lähes neljäkymmentä vuotta aviossa, saanut odottaa pitkään aviopuolisoni kypsymistä siihen rehellisyyteen, mikä puolisoiden välillä tulee olla, jotta liitto olisi edes lähes täydellinen.
Tietoisena siitä, että täydellisyyttä ei ole realistista edes haaveilla, olen kuitenkin antanut ajan kulua, ja antanut vaimoni olla se, miksi elämänsä hänet on luonut. Koti, kasvatus, alkoholisoituneen isän tyttärenä, ei hänellä ollut miehen mallia.
Vähitellen on tapahtunut kehitystä, mutta en voi sanoa, ettenkö ole monta kertaa elämässäni ajatellut jo hakeutua toisen naisen syliin.
Onhan niitä tarjokkaita ollut. Mutta sittenkin olen keskustelemalla saanut vaimoni ymmärtämään minuakin.
Siitä olen onnellinen. Rehellisesti meidän pitää tunteistamme puhumaan, muuten elämme toistemme ohi.rehellisesti, sanoo Matti ja ottaa pilvin esikuvaksi. Onkohan yleinen palsta paras paikka noille tilityksille, kyllä ne tunteet pitää sen kumppanin kanssa käydä rehellisesti läpi.
Kovin avomielinen ja sinisilmäinen voi saada pilkkaa ja ivaa täällä. - pilvi*
Tavallinen Matti kirjoitti:
kirjoituksia, ja todennut hänen olevan ajattelevan ihmisen.
Siitä olen onnellinen. Rehellisesti meidän pitää tunteistamme puhumaan, muuten elämme toistemme ohi.Enpä sanoisi Sinua ihan tavalliseksi mieheksi tänä päivänä:) Olet antanut paljon aikaa vaimollesi. Se on kunnioitettava piirre Sinussa. Moni antaa nykyään periksi paljon aikaisemmin. Kaltaisia miehiä on harvassa.
Toivon todella, ennenkuin molemmat olette saavuttaneet varsinaisen vanhuuden kypsymisen,, että saat lisääkin onnellistuttavia palautteita avioliitossasi. Kaunista, että olet ymmärtänyt puolisoasi, hänen lähtökohtiaan, ja olen vakuuttunut siitä, että olet kuitenkin kokenut hänessä olevan jotain, mikä on ollut vaivan arvoista odottaa. Hienoa, sillälailla opetat pikkuhiljaa vaimosikin avautumaan, ja jos ei, näkyy rakkautesi kantavan senkin yli. Onnea elämääsi! t pilvi* - näin on
pilvi* kirjoitti:
Enpä sanoisi Sinua ihan tavalliseksi mieheksi tänä päivänä:) Olet antanut paljon aikaa vaimollesi. Se on kunnioitettava piirre Sinussa. Moni antaa nykyään periksi paljon aikaisemmin. Kaltaisia miehiä on harvassa.
Toivon todella, ennenkuin molemmat olette saavuttaneet varsinaisen vanhuuden kypsymisen,, että saat lisääkin onnellistuttavia palautteita avioliitossasi. Kaunista, että olet ymmärtänyt puolisoasi, hänen lähtökohtiaan, ja olen vakuuttunut siitä, että olet kuitenkin kokenut hänessä olevan jotain, mikä on ollut vaivan arvoista odottaa. Hienoa, sillälailla opetat pikkuhiljaa vaimosikin avautumaan, ja jos ei, näkyy rakkautesi kantavan senkin yli. Onnea elämääsi! t pilvi*itsestään selvänä rehellisyyten. Turhia höpinöitä.
- hyvä vaan
näin on kirjoitti:
itsestään selvänä rehellisyyten. Turhia höpinöitä.
kun mies kehuu viisaaksi ja kysyy neuvoja, on kaunista kun tämän murheisiin paneutuu ja nätisti vastaa.
- pilvi*
ei erikoinen kirjoitti:
rehellisesti, sanoo Matti ja ottaa pilvin esikuvaksi. Onkohan yleinen palsta paras paikka noille tilityksille, kyllä ne tunteet pitää sen kumppanin kanssa käydä rehellisesti läpi.
Kovin avomielinen ja sinisilmäinen voi saada pilkkaa ja ivaa täällä.Stäe ei silti ole estänyt minua olemaan oma itseni. Voin suoraan ja rehellisesti sanoa, että sellainen yhteisö, mikä vain kevyesti tässä iässä hakee viihdettä, ja sivuuttaa varsinaisen elämän, jos joku haluaa keskustella pintaa syvemmältä, jää osaltani köykäiseksi. Mikäpä siinä, mutta annataan Mattienkin puhua!
ei erikoinen kirjoitti:
rehellisesti, sanoo Matti ja ottaa pilvin esikuvaksi. Onkohan yleinen palsta paras paikka noille tilityksille, kyllä ne tunteet pitää sen kumppanin kanssa käydä rehellisesti läpi.
Kovin avomielinen ja sinisilmäinen voi saada pilkkaa ja ivaa täällä.Nettikeskusteluissa joutuu toteamaan, että niin keskustelupalstoilla kuin 'live'elämässäkin näkyy siloiset kuin raadollisetkin osa-alueet.
Jos on ihmisen luonne on "avomielinen ja "sinisilmäinen", se näkyy kyllä niin olennaisessa osassa kuin kirjoitetussa tekstissä. Mihkäs sitä seepra juovistaan pääsisi?
Kuten tuossa Mattikin sanoo, olen samoin kokenut Pilven* enemmän rauhan ja harmonian asialla kuin eripuran tuottajana.
On totta, että tosielämässäkin tulee 'pataan' - miksei myös täällä. Aina ei voi olla myötätuulta. Kolhut, joista selviämme, lujittavat meitä entistä vahvemmiksi.- pilvi*
hyvä vaan kirjoitti:
kun mies kehuu viisaaksi ja kysyy neuvoja, on kaunista kun tämän murheisiin paneutuu ja nätisti vastaa.
Paljon tänäänkin ulkoilleena, ilman ollessa mitä ihanin, en silti voi sivuuttaa ihmisiä, jotka oman elämänsä--- tiedä ongelmien, mutta ehkä,-- kääntyvät tämänki palstan puoleen. Minähän se aloituksen tein. Ja minusta on ihan paikallaan myös ottaa kantaa, niin kuin omassa pienessä mittakaavassani pystyn.
Aina on minusta kuitenkin hyvä kannustaa ihmisiä pyrkimään hyvään. Se ei liene moitittavaa.
Onhan näillä palstoilla käsitelty aiheita, jotka "oikeaoppisesti" kuuluisivat politiikka osastolle, tai muuta vastaavaa. Runoaiheet kuuluvat omaan sarjaansa, mutta koen kuitenkin vapauden pienessä mittakaavassa, meillä olevan mahdollisuuksia ottaa kantaa inhimillisiinkin asioihin.
Ainakin koen sen itse ihan hellyyttävänä, että meidänkin palstaltamme, joku uskaltaa olla avomielinen. Moikka, pilvi* - inhimillisiä kaikki
pilvi* kirjoitti:
Paljon tänäänkin ulkoilleena, ilman ollessa mitä ihanin, en silti voi sivuuttaa ihmisiä, jotka oman elämänsä--- tiedä ongelmien, mutta ehkä,-- kääntyvät tämänki palstan puoleen. Minähän se aloituksen tein. Ja minusta on ihan paikallaan myös ottaa kantaa, niin kuin omassa pienessä mittakaavassani pystyn.
Aina on minusta kuitenkin hyvä kannustaa ihmisiä pyrkimään hyvään. Se ei liene moitittavaa.
Onhan näillä palstoilla käsitelty aiheita, jotka "oikeaoppisesti" kuuluisivat politiikka osastolle, tai muuta vastaavaa. Runoaiheet kuuluvat omaan sarjaansa, mutta koen kuitenkin vapauden pienessä mittakaavassa, meillä olevan mahdollisuuksia ottaa kantaa inhimillisiinkin asioihin.
Ainakin koen sen itse ihan hellyyttävänä, että meidänkin palstaltamme, joku uskaltaa olla avomielinen. Moikka, pilvi*pyritä täällä itsekukin ja osata olla inhimillisiä. Moni ei kyllä tunne itseään niin paljon paremmaksi muita että ottaisi tehtäväkseen hyvään ja inhimilliseen kannustamisen. Eikös nuo mainitsemasi runot ja politiikka edustakkaan inhimillistä? Aika sekavia kyllä esität.
- pilvi*
capt.cöpenick kirjoitti:
Nettikeskusteluissa joutuu toteamaan, että niin keskustelupalstoilla kuin 'live'elämässäkin näkyy siloiset kuin raadollisetkin osa-alueet.
Jos on ihmisen luonne on "avomielinen ja "sinisilmäinen", se näkyy kyllä niin olennaisessa osassa kuin kirjoitetussa tekstissä. Mihkäs sitä seepra juovistaan pääsisi?
Kuten tuossa Mattikin sanoo, olen samoin kokenut Pilven* enemmän rauhan ja harmonian asialla kuin eripuran tuottajana.
On totta, että tosielämässäkin tulee 'pataan' - miksei myös täällä. Aina ei voi olla myötätuulta. Kolhut, joista selviämme, lujittavat meitä entistä vahvemmiksi.Olet ollut paljolti se tuki, mitä vaille jäin puolisoni kuoltua. Pärjään näillä eväillä mitä olen saanut, mutta haluan silti kiittää Sinua , siitä kannustuksesta ja tuesta, jota olet osoittanut.
On niin paljon mistä haluaisin vieläkin puhua, mutta tämänkin täytyy nyt riittää. Onnellinen olen, että Sinunlaisiasikin on tullut elämääni. Se auttaa kestämään tätä joskus koettua yksinäisyyttä. Heippa. - tavallinen Matti
pilvi* kirjoitti:
Enpä sanoisi Sinua ihan tavalliseksi mieheksi tänä päivänä:) Olet antanut paljon aikaa vaimollesi. Se on kunnioitettava piirre Sinussa. Moni antaa nykyään periksi paljon aikaisemmin. Kaltaisia miehiä on harvassa.
Toivon todella, ennenkuin molemmat olette saavuttaneet varsinaisen vanhuuden kypsymisen,, että saat lisääkin onnellistuttavia palautteita avioliitossasi. Kaunista, että olet ymmärtänyt puolisoasi, hänen lähtökohtiaan, ja olen vakuuttunut siitä, että olet kuitenkin kokenut hänessä olevan jotain, mikä on ollut vaivan arvoista odottaa. Hienoa, sillälailla opetat pikkuhiljaa vaimosikin avautumaan, ja jos ei, näkyy rakkautesi kantavan senkin yli. Onnea elämääsi! t pilvi*Autoit paljon sanoillasi. Olisin kyllä seurannut sisintäni. Se, että sanoit vaimossani olevan piirteitä, jotka ovat rakastamisen arvoisia, sai minut onnelliseksi. Kiitos, sen olen painanut mieleeni.
- *Kukkahame*
tavallinen Matti kirjoitti:
Autoit paljon sanoillasi. Olisin kyllä seurannut sisintäni. Se, että sanoit vaimossani olevan piirteitä, jotka ovat rakastamisen arvoisia, sai minut onnelliseksi. Kiitos, sen olen painanut mieleeni.
Kirjoitin pitkän ritirampsun ja se meni mille lie, enkä ala uudestaan sitä kasaamaan.
Hauskaa Iltaa ja iloisia juttuja - pilvi*
inhimillisiä kaikki kirjoitti:
pyritä täällä itsekukin ja osata olla inhimillisiä. Moni ei kyllä tunne itseään niin paljon paremmaksi muita että ottaisi tehtäväkseen hyvään ja inhimilliseen kannustamisen. Eikös nuo mainitsemasi runot ja politiikka edustakkaan inhimillistä? Aika sekavia kyllä esität.
Kuinka luetaan, kun tämäkin on rehellisyyden nimessä kirjoitettu, sanon suoraan, että hirveän paljon koen purnaamista politiikan osalta tällä palstalla! Ja omaan napaan tuijottamista. Siitä sen enempää, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni.
Eiköhän tästä lamastakin taas nousta, ja mikäs hätä teilläkään eläkeläisinä on?
Se vastauksena jos et ole tajunut aikaisemmin. - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Kirjoitin pitkän ritirampsun ja se meni mille lie, enkä ala uudestaan sitä kasaamaan.
Hauskaa Iltaa ja iloisia juttujaH armi, olisi ollut ihan kiva *kukkahame* lukea ajatuksiasi. Kiitos iloisista illan toivotuksista:D
Samoin sinne! - *pilvi
pilvi* kirjoitti:
H armi, olisi ollut ihan kiva *kukkahame* lukea ajatuksiasi. Kiitos iloisista illan toivotuksista:D
Samoin sinne!kun kone ei seuraa nopeuttani! Heippa vaan....
pilvi* kirjoitti:
Olet ollut paljolti se tuki, mitä vaille jäin puolisoni kuoltua. Pärjään näillä eväillä mitä olen saanut, mutta haluan silti kiittää Sinua , siitä kannustuksesta ja tuesta, jota olet osoittanut.
On niin paljon mistä haluaisin vieläkin puhua, mutta tämänkin täytyy nyt riittää. Onnellinen olen, että Sinunlaisiasikin on tullut elämääni. Se auttaa kestämään tätä joskus koettua yksinäisyyttä. Heippa.Illan köllykkätä tai hyvää torstakii vaan ittelles Pilvi. Näitä keskinäisiä sympatoita täällä muutamien kirjoittajien taholta jopa paheksutaan. Käsittämätöntä!
Sillä niin on ikiaikaisesti todettu: Olemme täällä ainutkertaisessa elämässämme olemassa edistääksemme toistemme hyvinvointia kapeasti sanottuna.
Uskon monen ihmisen kyseenalaistamaan kollektiivisen tietoisuuden olemassa oloon. Itse Carl Jung uskoi tällaisen henkisen kentän olemassa oloon.
Nyt kun vaimoni terveys on murenemassa peruuntumattoman sairauden ilmettyä, joudun pyytämään päivittäin voimia hänelle ja itsellenikin tästä arkaai'isesta woimakentästä.
Me jokainen - hapsinkakkiaisesta Barac Obamaan olemme tästä hyvästä energiasta koko elämämme ajan riippuvaisia täällä kotona maailmankaikkeudessamme, kuten
tähtitieteen prof. Esko Valtaoja asian ilmaisee.
Hyvää illan jatkoa palstan lukijoille - Olkoon Woima kanssanne.Lapsilla on kyky kuvitella asioita, keksiä tarinoita joiden kautta hänen mielikuvituksensa pääsee valloillen.
Hänelle ne ovat tosia, ei hän tietoisesti ole epärehellinen kuvitellessaa ja kertoessaan. Sehän on ositus lapsessa elävästä luovuudesta jonka aikuiset yrittävät tukahduttaa vaatimalla lopettamaan "nuo sadut."
Itsekin olen ollut satuseppä jo lapsena, mutta se ei ole este rehellisyydelle, vieläkin elän mielikuvissa ja satuilen lapsille, kirjoitan tarinoita joissa totta on joskus "toinen puoli".
Lapsen usko ja kasvatuksen mukana saadut opit, rehellisyys ja toisen kunnioittaminen, ne ovat lapsen ja aikuisen eväät elämän taipaleelle. Ne kun muistaa ovat askeleet muiden joukossa helpompia.
Rehellisyys on ihan muuta kuin mielikuvien kertomisesta kieltäminen.
Kun lapsi näpistää kaupasta karkin omaan taskuunsa, kun hän ottaa omin lupinsa, syyttää asiasta muita, tms. silloin on jo kiire opettaa rehellisyyttä ja toisen omaisuuden kunnioittamista kaikin tavoin.
Usein näkee kaupassa kuinka tuo näpistäminen, pieni alku varkauden tielle, ei liikuta edes äitiä vaikka hän näkisikin lapsen teon. Olen joskus mennyt kyllä ihan lapsen kanssa keskustelemaan asiasta ja saanut äidiltä mulkoilevan katseen, "mitä tuo nyt yksi purkka, jos lapsi sen laittaa vahongossa taskuunsa."
Rehellisyys on monitahoinen asia.
Menneisyydessä tapahtuneita asioita muunnellaan itselle sopiviksi, puolisoa petetään, asiakirjoja väärennetään ja kaikkea mikä poikkeaa totuudesta.
Tuskin kukaan meistä on täysin rehellinen!
Me kaikki teemme vääryyttä, valehtelemme, salaamme, muunnamme totuutta ja pidämme sitä ihan luonnollisena asiana. Mitä merkitsee pieni "valkoinen valhe, se on omantunnon rauhoittamista.
Tuskin meidän kenenkään avioliittokaan ollut pelkkää avoimuutta ja paljastuksia. Kaikilla meillä on pienet paheemme ja puutteemme, mutta avoimuus ja rehellisyys tärkeissä asioissa kantaa liittoakin.
En koskaan olisi voinut pettää puolisoani, enkä häntä miellyttääkseni puhua vastoin omaa tahtoani sellaista minkä tiesin hänelle olevan periaatteellinen totuus. Valehtelemalla ei rakenneta, se on aika heikko perusta asioille. Toista miellyttääkseenkään ei kannata poiketa totuudesta.
Avoimuus, tunteista kertominen, oman mielipiteensä sanominen vaikka se loukkaa toista, on aina parempi kuin puhumattomuus ja myötäily.
Jos me ymmärrämme toisamme, voimme sanoa asiat ihan suoraan. Ilman riitaakin yhteinen linja löytyy, jos ja kun luottamus on saavutettu ja sitä vaalitaan rehellisyydellä.
asia josta minäkin olen toitottanut, on rehellisyys, jaka on luonteen tärkeimpiä piirteitä, olen aina arvostanut ja ihaillut suoraluonteisija ja rehellisiä ihmisiä. Mikään ei ole ikävämpää kuin kierä ja väärä ihminen, kun ei tiedä mitä hänen jutuistaan voi uskoa. Tässä mielipiteeni lyhykäisyydessään,,,, hyvää yötä.
- pilvi|
Sinussakin olen kokenut rehdin ja selke'n ihmisen. Rehellisyys on rautaa. Koneessa on jokin vika Nuku hyvin. t pilvi|
- Minäkin sanon rehellisesti...
pilvi| kirjoitti:
Sinussakin olen kokenut rehdin ja selke'n ihmisen. Rehellisyys on rautaa. Koneessa on jokin vika Nuku hyvin. t pilvi|
Nyt sanon rehellisesti, että nää jutut on kuin sadusta 'Prinsessa Ruusunen'. Joka nukkui sata vuotta ja sit' heräsi prinssin suuteloon, kun prinssi oli raivannut kaikki ruusupensaat tieltä pois. - Onko se nyt ihan niinkään, että vaimon pitäisi avautua rehellisyyteen. Aika yksipuolista Matilta. Entäs' jos se onkin päinvastoin? - Ennenvanhaan sanottiin, että riitaankin tarvitaan kaksi, yksin ei voi riidellä. - Noo, jatkakaa vaan satuilua.
- pilvi*
Minäkin sanon rehellisesti... kirjoitti:
Nyt sanon rehellisesti, että nää jutut on kuin sadusta 'Prinsessa Ruusunen'. Joka nukkui sata vuotta ja sit' heräsi prinssin suuteloon, kun prinssi oli raivannut kaikki ruusupensaat tieltä pois. - Onko se nyt ihan niinkään, että vaimon pitäisi avautua rehellisyyteen. Aika yksipuolista Matilta. Entäs' jos se onkin päinvastoin? - Ennenvanhaan sanottiin, että riitaankin tarvitaan kaksi, yksin ei voi riidellä. - Noo, jatkakaa vaan satuilua.
ihanaa olisi ollut herätä aamusuukkoon! Niin, mihinkään Leelian lepotuoliin, en kehoittaisi istumaan, jossa
selvittelisin ihmis-suhde ongelmia tällä tietomäärällä mitä minulla on.
Huomenta vaan, uusi aamu ei ole vielä valjennut, aavistuksen verran taivas taittuu tummansinisestä vaaleampaan, kuun valaistessa tienoota.
Yllättävä lämmin ilma on, eilenkin vielä kuin keskikesällä.Torstaipäivä ja käynti kauppakeskus Myyrmannissa tai Jumbossa. Taitaa kallistua Jumboon,se on todellinen jätti muihin verrattuna, saa liikuntaa kivasti. - en unta nähnyt.
pilvi* kirjoitti:
ihanaa olisi ollut herätä aamusuukkoon! Niin, mihinkään Leelian lepotuoliin, en kehoittaisi istumaan, jossa
selvittelisin ihmis-suhde ongelmia tällä tietomäärällä mitä minulla on.
Huomenta vaan, uusi aamu ei ole vielä valjennut, aavistuksen verran taivas taittuu tummansinisestä vaaleampaan, kuun valaistessa tienoota.
Yllättävä lämmin ilma on, eilenkin vielä kuin keskikesällä.Torstaipäivä ja käynti kauppakeskus Myyrmannissa tai Jumbossa. Taitaa kallistua Jumboon,se on todellinen jätti muihin verrattuna, saa liikuntaa kivasti.minä taas heräsin, kun kuvittelin sen jääneen oven väliin ennenkuin tajusin,hyväilevän otteen. Tunti meni nytkyttäessä, Nyt olen aivan hikinen. Lämmin Kylpy vesi valuu verkkaan ammeeseen tätä kirjoittaessani. Ihana aamu, kaikki toimii.
- riittäiskö minullekkin
Avaa Pilvi sinä sellainen kun noin hyvät neuvot osaat antaa. Hienoa kun miehetkin täällä noin syvimpiä tuntojaan ja herkkiä puoliaan availevat.Kyllä se niin on että ei ne vaimot miehiään useinkaan ymmärrä, siksi tänne palstoille mies rassut ajautuvat ymmärrystä ja lämpöä saamaan.
- pilvi*
että keskusteltavaa olisi. Itse olen aina kokenut asioiden mutkistuessa (minkä ne helposti tekevät,jos jäävät pitkäksi aikaa selvittämättä) ulkopuolisen kuuntelijan olevan objektiivisyydellään tervehdyttävä.
Nyt on kuitenkin sanottava, etten ole asiantuntija, enkä ota vastuuta lähteä leikilläni sellaiseen, johon on omat koulukunnat olemassa. Muuten ihan kivaa jutella ihmisten kanssa.
Keskenämme voimme tietty leikkiäkin, mutta silloin täytyy tietää leikkikaverinsa, olevan samasta ryhmästä, vaikka enpä tiedä.---- Otsikko ainakin pitäisi olla toinen:D - sama*
pilvi* kirjoitti:
että keskusteltavaa olisi. Itse olen aina kokenut asioiden mutkistuessa (minkä ne helposti tekevät,jos jäävät pitkäksi aikaa selvittämättä) ulkopuolisen kuuntelijan olevan objektiivisyydellään tervehdyttävä.
Nyt on kuitenkin sanottava, etten ole asiantuntija, enkä ota vastuuta lähteä leikilläni sellaiseen, johon on omat koulukunnat olemassa. Muuten ihan kivaa jutella ihmisten kanssa.
Keskenämme voimme tietty leikkiäkin, mutta silloin täytyy tietää leikkikaverinsa, olevan samasta ryhmästä, vaikka enpä tiedä.---- Otsikko ainakin pitäisi olla toinen:Dtarkoitan objektisuudellaan ! apua, nauran niin etten kirjaimia näe, jopa meni tahattomasti hauskaksi, en voi alitajuntaakaan tästä syyttää.:D:D:D--- hei då
- pilvi*
sama* kirjoitti:
tarkoitan objektisuudellaan ! apua, nauran niin etten kirjaimia näe, jopa meni tahattomasti hauskaksi, en voi alitajuntaakaan tästä syyttää.:D:D:D--- hei då
kaunistaa vehreyden ollessa vielä puutarhassa aivan ennallaan. Savossa ovat koivut jo ruskottuneet luin äsken.
Etelämpänä ei paljoa värit ole muuttuneet vielä. Näin lämpimän ilmavirran ollessa, ei heti muutosta tulekaan.
Hauskaa jatkoa päivälle,---- joudun muihin askareihin kohtapuoleen. Saa toki tänne kirjoittaa kuka haluaa, eiköhän aina joku kiva naisimmeinenkin vastaile täällä. heippa
Otit esille ainoastaan yhden hyveen, rehellisyyden. Hyveitähän on montakin kuten hyvyys, oukeudenmukaisuus, ahkeruus jne.
Epärehellisyys on rehellisyyden vastakohta ja pahana koettukin. Ennen rehellisyys koettiin hyvin konkreettisesti vaikkapa varastamisena tai muuna petollisuutena.
Poliitikkojen mainostukien maksajat ilmoittavat tukevansa henkilöitä, jotka ajavat yksityisyritteliäisyyden etuja. Edellinen on rehellinen mielipide. Tuen saaja ilmoittaa, ettei häneltä ole vaadittu mitään sitoutumista. Mitään sitoutumista ei varmaan olla annettu eikä pyydetty, kuitenkin tiedetään tuen tarkoitus jos ollaan rehellisiä.
Erikoiseen valoon joutuu rehellisyys vaikkapa sananvapauden valossa. Perustuslaki takaa sananvapauden kaikille, mutta sakot ainakin tulee jos rehellisen mielipiteen ilmoittaa.
Maahanmuuttoa koskevissa keksusteluissa on rehellisistä mielipiteistä jo rangaistu, ainakin sakoilla.
Jos pelkää loukkaavansa sananvapautta, pitäisikö kertoa puhuvansa tai koirjoittavansa oman epärehellisen mielipiteensä?- pilvi*
ylläolevassa tekstissä " ennen rehellisyys koettiin hyvin konkreettisesti vaikkapa varastamisena tai muuna
petollisuutena "
Niin, rehellisyyden nimissä voidaan jopa loukata toisen kunniaa----aikaansaada pahaa mieltä ym. Olet aivan oikeassa. On sanontakin, ettei totuuuden puhuja saa yösijaa. Totuuksia nekin.On luonnollisesti asioita, missä vaaditaan hienotunteisuutta eroittaa, onko aina tarpeellista sanoa mielipidettään kiperissä tilanteissa, vaikka asia olisi ilmiselvä.
Koskaan ei voi olla varma, onko omakaan tulkinta ainoa oikea. Yleensä ne vaativatki lain tuntijan taitoa.
Huvittaa ajatus tuossa, missä viittaat ilmeisesti Halla-ahoon, ilmeisesti hän lausunnoillaan on loukannut ihmisoikeutta!
On toki nähtävä, että nämä ihmiset ovat syyttömiä omaan uskontoonsa, joka on muodostunut perinteeksi.
( Niin paljon kuin se meitä hirvittääkin ja loukkaa, naisena varsinkin) Näin törmäävät kulttuurierot ja syytteitä jaetaan.
Voi olla ennakko tapaus tämäkin ja lisää tulee varmasti vielä, jolloin lain muutos olisi paikallaan. Tai sitten meidän terveyskeskus järjestelmämme ( lääkäriliitto ) ottaisi asiakseen ajaa nuorten naisten oikeuksia normaaliin yhdyselämään, edes niille jotka Suomessa asuvat. Minusta yksilöllä on oikeus OMAN mielipiteensä ilmaisuun.
Jos se kohdistuu rikoslain määrittämässä mielessä yksilöön rangaistavassa muodossa niin henkilö vastaa siitä.
Tämähän on selvää.
Monasti mielipide ilmaistaan ja sitä tulkitaan siten kuin se olisi totuus.
Se on mielestäni toinen juttu.
Kyyristely milloin Moskovan, Bryselin tai vähemmistöryhmien edessä koetaan jo normaalina elämänä!- pilailetko?
pilvi* kirjoitti:
ylläolevassa tekstissä " ennen rehellisyys koettiin hyvin konkreettisesti vaikkapa varastamisena tai muuna
petollisuutena "
Niin, rehellisyyden nimissä voidaan jopa loukata toisen kunniaa----aikaansaada pahaa mieltä ym. Olet aivan oikeassa. On sanontakin, ettei totuuuden puhuja saa yösijaa. Totuuksia nekin.On luonnollisesti asioita, missä vaaditaan hienotunteisuutta eroittaa, onko aina tarpeellista sanoa mielipidettään kiperissä tilanteissa, vaikka asia olisi ilmiselvä.
Koskaan ei voi olla varma, onko omakaan tulkinta ainoa oikea. Yleensä ne vaativatki lain tuntijan taitoa.
Huvittaa ajatus tuossa, missä viittaat ilmeisesti Halla-ahoon, ilmeisesti hän lausunnoillaan on loukannut ihmisoikeutta!
On toki nähtävä, että nämä ihmiset ovat syyttömiä omaan uskontoonsa, joka on muodostunut perinteeksi.
( Niin paljon kuin se meitä hirvittääkin ja loukkaa, naisena varsinkin) Näin törmäävät kulttuurierot ja syytteitä jaetaan.
Voi olla ennakko tapaus tämäkin ja lisää tulee varmasti vielä, jolloin lain muutos olisi paikallaan. Tai sitten meidän terveyskeskus järjestelmämme ( lääkäriliitto ) ottaisi asiakseen ajaa nuorten naisten oikeuksia normaaliin yhdyselämään, edes niille jotka Suomessa asuvat.tärkeää tehtävää, näitten naisten onnellinen yhdyselämä, eihän meidän Suomen veronmaksajien terveydestä niin väliä! Kaikkea sitä kuulee!!!
- pilvi*
laiska-lasse kirjoitti:
Minusta yksilöllä on oikeus OMAN mielipiteensä ilmaisuun.
Jos se kohdistuu rikoslain määrittämässä mielessä yksilöön rangaistavassa muodossa niin henkilö vastaa siitä.
Tämähän on selvää.
Monasti mielipide ilmaistaan ja sitä tulkitaan siten kuin se olisi totuus.
Se on mielestäni toinen juttu.
Kyyristely milloin Moskovan, Bryselin tai vähemmistöryhmien edessä koetaan jo normaalina elämänä!miten nämä tyttölapset silvotaan! Säästän mahd. lukijat yksityiskohdilta, mutta pilailisinko näistä asioista. Näitä tyttöjä lähetetään Suomesta leikattavaksi, eivät meidän lääkärimme sellaiseen suostu!
Voitko hetkeksi kuvitella, mitä tuskia nuo leikatut ja kiinni ommellut naiset joutuvat kärsimään synnyttäessään?
Ja kysyt pilailenko. - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
miten nämä tyttölapset silvotaan! Säästän mahd. lukijat yksityiskohdilta, mutta pilailisinko näistä asioista. Näitä tyttöjä lähetetään Suomesta leikattavaksi, eivät meidän lääkärimme sellaiseen suostu!
Voitko hetkeksi kuvitella, mitä tuskia nuo leikatut ja kiinni ommellut naiset joutuvat kärsimään synnyttäessään?
Ja kysyt pilailenko.Muistattehan Martin Luther Kingin?
Muistatteko hänen lanseeraamansa laulun? We shall overcome, we shall overcome, we shall overcome sam day...
tulee päivä vielä, siitä olen vakuuttunut, että näistä värillisistä on pelastus, valkoisen väestön degeneroitumisen
jälkeen.
Heissä piilee tulevaisuus, emme me voi sitä kieltää, etteikö valkoinen rotu ole tätä maapalloa pahoin kohdellut.
Luonnonkansat eivät milloinkaan yltäneet siihen. Nyt on käynnissä tämä liikehdintä, joka takaa uuden tuoreen aineksen sekoittuvan meihin sukupolvien saatossa! t pilvi* PS. Luonto, Luoja on meitä viisaampi! - pilvi*
Tässä luettelee edellinen kirjoittaja muitakin hyveitä. Aihe lienee niin laaja joten pitäydyn tuohon rehellisyyteen, joka ihmisten välisessä kommunikoinissa tekee toisen ymmärtämisen helpommaksi. Tällä viittaan arkiseen ns. normaaliin sananvaihtoon. On olemassa "pelejä" liikemaailmassa, joissa pelataan suurimman edun saamisesta.
Ihastumisvaiheessa on omat hauskat kujeensa, mutta kaikkien näidenkin pohjalla on rehellisyys se pohja, josta parhaat tulokset syntyvät.Liike-elämässä muodostuu vakaa ja luotettava kauppakumppanuus, samoin puolisoiden välillä luottamus toisiinsa. Samalle pohjalle perustuu myös ystävyys, joka parhaimillaan kantaa eliniän. - kaikkea sitä
pilvi* kirjoitti:
Tässä luettelee edellinen kirjoittaja muitakin hyveitä. Aihe lienee niin laaja joten pitäydyn tuohon rehellisyyteen, joka ihmisten välisessä kommunikoinissa tekee toisen ymmärtämisen helpommaksi. Tällä viittaan arkiseen ns. normaaliin sananvaihtoon. On olemassa "pelejä" liikemaailmassa, joissa pelataan suurimman edun saamisesta.
Ihastumisvaiheessa on omat hauskat kujeensa, mutta kaikkien näidenkin pohjalla on rehellisyys se pohja, josta parhaat tulokset syntyvät.Liike-elämässä muodostuu vakaa ja luotettava kauppakumppanuus, samoin puolisoiden välillä luottamus toisiinsa. Samalle pohjalle perustuu myös ystävyys, joka parhaimillaan kantaa eliniän.ikinä kukaan seitsenkymppinen kuullutkaan, että ystävyys perustuu rehellisyydelle.
Entäs tuo mustan rodun kehuminen edellä, oletko tosissasi, mutta näyttäähän se kauhukuva Suomessakin toteutuvan, kiitos sinunlaisten. - pilvi*
kaikkea sitä kirjoitti:
ikinä kukaan seitsenkymppinen kuullutkaan, että ystävyys perustuu rehellisyydelle.
Entäs tuo mustan rodun kehuminen edellä, oletko tosissasi, mutta näyttäähän se kauhukuva Suomessakin toteutuvan, kiitos sinunlaisten.Kaikkihan me ollaan ihmisiä, niin valkoiset, keltaiset, mustat ja punaiset. Näinhän niitä on luokiteltu :D
Tuo ei ole minun keksintöäni, kaipa siitä on monikin lukenut, Ameriikka on jo alunalkaen ollut kansojen sulatusuuni! Pahoillani etten ehdi keskustella pidempää, mutta älä nyt ota "nokkiisi" :D - Mummmo~
kaikkea sitä kirjoitti:
ikinä kukaan seitsenkymppinen kuullutkaan, että ystävyys perustuu rehellisyydelle.
Entäs tuo mustan rodun kehuminen edellä, oletko tosissasi, mutta näyttäähän se kauhukuva Suomessakin toteutuvan, kiitos sinunlaisten.Tosi ystäviä niin ymmärsin, niitä kun on`valskejakin ystäviä ´jotka vaan tahtos hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793