induktioliesi+tavallinen kattila

borbooooo

Olen kuullut, että induktiolle on saatavilla jotakin kuulia joita laitetaan kattilaan ja se näin ollen magnetisoi sen ja kattila toimii induktiolla. Joku on myös puhunut jostain välilevystä, että nää kaksi saa toimimaan yhdessä. Osaakohan joku kertoa mistä ihmeestä näitä saisi?

7

6718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa tulla pyyhkiin....

      Magneettinen välilevy, jotta mahdollistaa kaikenlaisten kattiloiden käyttämisen tehokkaasti myös induktioliedellä.
      induction disc 18cm 4182.18 40,00
      induction disc 22cm 4182.22 46,00
      irroitettava kahva 8359.00 19,00

      Ab Eiring Oy
      Högbergsgatan 19 FIN-00130 Helsingfors
      Korkeavuorenkatu 19 FIN-00130 Helsinki
      Tel: 358 9 67 31 32

      Sitä en voi tajuta, miksi ihmiset kyselevät tällaisia nettipalstoilta. Googlella itse hain tuon puolessa minuutissa, kun alkoi asia kiinnostamaan. Vaikkei mitään induktioliettä ole, eikä tule kun on kaasuliesi. Mutta mikä ihme siinä tosiaan on, että itse ei voi tehdä mitään. Ja mitä ihmettä uusavuton yleensä tekee liedellä, lämmittää eilistä noutopitsaako???

      • pohjoisnuoli

        Juu, uusavuttomia riittää tai sitten niitä, jotka ei vain hoksaa sopivia hakusanoja "Guuggeliin"

        Miksi maksaa "välilevyistä" enempi kuin uudesta induktiolle sopivasta kattilasta? Ja monet vanhatkin kattilat sopivat induktiolle. Tavallisiahan ne on ulkonäöltään nämä uudet induktiollekin sopivat.

        Taulumagneetilla kokeilet kattilan pohjaa. Jos tarttuu hyvin kiinni sopii suoraan induktiolle. Jos ei tartu, niin ostat uuden kattilan.

        Itse vaihdoin kaikki kattilat yhtä lukuun ottamatta. Meni 120-150 euroa täyteen kattilasarjaan ei sen enempää. Halvemmallakin olisin päässyt, mutta halusin nätin näköiset...


      • hippikokki
        pohjoisnuoli kirjoitti:

        Juu, uusavuttomia riittää tai sitten niitä, jotka ei vain hoksaa sopivia hakusanoja "Guuggeliin"

        Miksi maksaa "välilevyistä" enempi kuin uudesta induktiolle sopivasta kattilasta? Ja monet vanhatkin kattilat sopivat induktiolle. Tavallisiahan ne on ulkonäöltään nämä uudet induktiollekin sopivat.

        Taulumagneetilla kokeilet kattilan pohjaa. Jos tarttuu hyvin kiinni sopii suoraan induktiolle. Jos ei tartu, niin ostat uuden kattilan.

        Itse vaihdoin kaikki kattilat yhtä lukuun ottamatta. Meni 120-150 euroa täyteen kattilasarjaan ei sen enempää. Halvemmallakin olisin päässyt, mutta halusin nätin näköiset...

        No joo, eipä sitä aina tule mieleen oikeita hakusanoja. Tuo välilevy on loistojuttu, kun pitäis saada vanha mehumaija ja lettupannu käyttöön. Tulee paljon halvemmaksi.


      • keitto levy
        hippikokki kirjoitti:

        No joo, eipä sitä aina tule mieleen oikeita hakusanoja. Tuo välilevy on loistojuttu, kun pitäis saada vanha mehumaija ja lettupannu käyttöön. Tulee paljon halvemmaksi.

        Pistotulppaliitäntäisen keittolevyn (perinteinen rautalevy) saa kolmella kympillä, joten kannattaako alkaa induktiolieden kanssa pelleilemään?

        Irtolevylle voi löytyä muutenkin hyötykäyttöä (vaikka parvekkeella tms.) jos hinta tuntuu muuten liian kovalta.


      • hippikokki kirjoitti:

        No joo, eipä sitä aina tule mieleen oikeita hakusanoja. Tuo välilevy on loistojuttu, kun pitäis saada vanha mehumaija ja lettupannu käyttöön. Tulee paljon halvemmaksi.

        Huhujen mukaan välilevy saattaa lyhentää induktiolieden elinikää. Ei kyllä yhtään raksuta, miksi näin olisi, mutta enpä viitsi kokeilla.

        Kuten "keitto levy" asian ilmaisi, irtolevyjä saa halvalla. Itse kyllä maksoin mökillä olevasta aikoinani vain parikymppiä, mutta saattoi se olla tarjouskin (ja onhan inflaatiokin tässä muutaman vuoden jyllännyt).


    • kauppias TTTT

      Invertteristä eli tuosta "välilevystä": Se kuumenee, lyhentää induktiotason käyttöikää. Esimerkiksi Upo on kieltänyt sen käytön, elikkä takuu ei kata sen aiheuttamia vahinkoja. Tuo levy kuumenee liian kuumaksi, mikä aiheuttaa tason alla olevien osien rikkoutumisen, ylikuumenemisen.

      Joku asiakkaani oli vailla invertteriä ostettuaan upon induktion, mutta kun kerroin yllä olevan, hän osti uuden teräksisen mehumaijan alumiinisen tilalle, hinta 89 euroa. Invertteri olisi maksanut 55 ekeä, minkä käyttöä ei Upo siis salli.

      Mutta edelleen. Joka kerran on induktion hankkinut, ei paluuta keraamiseen, puhumattakaan valurautaiseen tasoon ole.

    • kokeillut

      Ruostumaton Mehustin ei toimi infektiolla. Välilevy on tarpeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe