Olen ajatellut hakevani ensi vuonna kauppikeen, mutta oma englannin kieleni ei ole millään mahtavalla tasolla.
Joten olisi kiva kuulla kauppiksessa opiskelevilta, miten paljon englantia opinnoissa esiintyy yms. ja millä tasolla pärjää. Tokihan siinähän voi kehittyä ja motivaatio opiskellakin on kova.
Kauppiksessa englanti
3
2484
Vastaukset
- Gretzg
Eivät ne englanninkurssit itsessään mitenkään erityisen vaativia ole, mutta jokaisen kauppakorkeaan tulevan on syytä muista, että lähes kaikki tenttikirjat ja todella iso osa luennoista on englanninkielellä. Itse kirjoitin englannista vahvan C:n ja ihan hyvin olen leunnoilla ja kirjoja lukiessa pysynyt kärryillä; tosin lukemiseni on ainakin ajoittain tuskallisen hidasta, joten on hyvästä englanninkielestä ainakin se hyöty, että pystyy lukemaan tehokkaammin tentteihin.
Kauppatieteet on ylipäätänsäkkin aika kansainvälisyyttä korostava ala, eli hyvä kielitaito on iso plussa ainaki töitä hakiessa. - KTM07_
Kyllä siellä sitä englantia melko paljon tarvitsee, kuten tuossa jo aiemmin sanottiinkin lähes kaikki kurssikirjat ovat englanniksi. Sitä ei tarvitse kuitenkaan säikähtää, sillä kyllä niistä kirjoista selviää jos on selvinnyt lukion englannin kursseistakin, toki se englanninkielisen tenttikirjan lukeminen voi aluksi tuntua vaikealta, jopa mahdottomalta, mutta ei se sitä ole.
Huomattava osa kursseista järjestetään nykyään englanniksi, mutta on siellä vielä useita suomenkielisiä kurssejakin. Osa englanninkielisestä kursseista on helpohkoja, osa taas hyvinkin vaativia, ja osa kursseista pitää sisällään englanninkielisiä harjoitustöitä, osa jopa monikansallisissa ryhmissä tehtäviä ryhmätöitä ja esityksiä. Toki tekemällä hieman ennakkoselvitystä mitä milläkin kurssilla vaaditaan, voit välttää suurimman osan noista vaativimmista englanninkielisistä kursseista, joten eipä niistäkään tarvitse paljoa stressiä ottaa.
Pakolliset englanninkielen kurssit ovat suunnilleen lukiokurssien tasoisia, (ainakin ne helpoimmat, joista jo saa ne tarvittavat pakolliset kasaan). Eikä sitä englantia ole pakko siellä opiskella jos jatkaa pitkän saksan tai ranskan lukemista yliopistossa. - Miinamarjaana
Olen kohta valmistumassa kauppatieteistä. Olin huono kielissä lukiossa. Kirjoitin pitkästä englannista A ja keskipitkästä ruotsista B:n.
Olen menestynyt paremmin yliopistossa kuin lukiossa. Kaikki on motivaatiosta kiinni. Kun jaksaa tehdä työtä, mikään ei ole mahdotonta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988