Syksyn yhteishaku?

Hukassssa

Hei!

Aloitin nyt syksyllä opinnot amk:ssa liiketalouden yksikössä. Ala ei tunnu olevan minua varten, joten voinko hakea syksyn yhteishaussa toiseen ammattikorkeakoulun tutkintoon?

T. Hukassa

4

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUjeaa

hakea tämän vuoden syksyllä enää. Yhden AMK-paikan saa ottaa vastaan per vuosi. Kevään haussa saat taas hakea.

• Paska homma

Nyt kun olet jo yhden opiskelupaikan ennättänyt lukuvuodeksi ottamaan, niin toiseen hakeminen on ikävä kyllä on mahdotonta tai vähintäänkin turhaa. :( Itse olisin samoilla linjoilla ollut muuten, mutta asioita selvitellessä hakutoimistojen ja muiden kautta oli tuomio tyly. Siis vaikka nyt syksyn haussa kokeissa kävisit ja saisit parhaat mahdolliset pisteet, niin ei voi mitään - et voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan kuin vasta aikaisintaan taas syksyllä 2010.

Eli ainoana hyötynä on koekokemuksen kartuttaminen, jos sikseen mielii käydä noita nyt syksyllä rustailemassa. Ehkä siitä saa sitten paremmin tuntumaa kevään kokeisiin, tiedä häntä.

• miä vaan

Ei sinun välttämättä tarvitse hakea uudestaan opiskelemaan päästäksesi toiselle alalle. Toinen vaihtoehto on, että suoritat nyt lähinnä esim. vapaasti valittavia opintoja ja jos jossain vaiheessa siltä alalta, jonne haluaisit hakea, keskeyttää tarpeeksi opiskelijoita, voit pyytää siirtoa kyseiselle alalle. Kaverini esim. aloitti Mikkelin ammattikorkeakoulussa opiskelut tietotekniikan koulutusohjelmassa, mutta vaihtoi puolen vuoden jälkeen ympäristötekniikan koulutusohjelmaan. Hän sai myös lähes kaikki siihen mennessä suoritetut pisteet hyväksiluettua uudessa tutkinnossa.

• 962552

Että mitä kaverisi teki että sai siirron. Kertoiko se halustaan vaihtaa tonne ympäristötekniikkaan tai muuhun tekniikan alan koulutukseen vai miten se ton siirron sai? Mulla on vähän sama tilanne että haluaisin vaihtaa. Eikä kiinnostaisi odottaa kevääseen asti että voi hakea. Mulla kuitenkin vähän monimutkaisempi juttu aloitin 2008 syksyllä kone ja tuotantotekniikassa erosin nyt 2009 heinäkuussa kun pääsin intistä. Ja nyt otin syksyllä vastaan tietojenkäsittelyn paikan. No tämä tietojenkäsittely osottautui ihan pilipali jutuksi joten nyt kiinnostaisi päästä takaisin tonne kone ja tuotanto tekniikkaan tai sitten tietotekniikkaan mutta kuitenkaan en jaksaisi käydä tätä koulua odotellessa että pääsee hakemaan. Tyhmänä kun tein hätiköityjä päätöksiä niin saan nyt kärsiä, mutta kokonaan ei voi koulunkäyntiä jättää kesken koska ei saa töitä tällä hetkellä mistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe