Stop medikalisaatiolle

Eikötääjolopu

Olen täysin kyllästynyt tähän lääkemäärään jota syön migreeniin. Estoja,täsmiä,lihasrelaksantteja,bentsoja,tulehduskipulääkkeitä jne jne. Onko sulla joku ei-lääkkeellinen vinkki, josta olet saanut apua itsellesi? Koitetaan koota näitä yhteen ja kokeillaan. Olen 55v ja lopen kyllästynyt. Kohtauksia n. 15/kk.

6

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti migreeni hellittää

      Hei,
      jätä ruokavaliostasi pois natriumglutamaatti E621 (aromivahvenne) niin monelaiset vaivat jäävät pois, mm. päänsärky ja poskien kuumotus kun on syönyt tiettyjä ruokia. Ko. aineen vaarallisuus on ilmeisesti vihdoin sanottu ääneen. Sitä esim. ei suositella raskaanaoleville. Laki kieltää natriumglutamaatin käytön alle 1 vuotiaiden ruuassa mutta hups heijaa se onkin ihan "vaaraton" meille muille.
      En ole migreenipotilas, mutta päänsärky iskee poikkeuksetta parin tunnin viivellä kun syön valmismarinadeja, hampurilaispaikkojnen majoneeseja tai liemikuutioita. Niissäkin valmistajat ovat muuten pikkuhiljaa jättäneet natriumglutamaatin pois. Eräs nimeltämainitsematon valmistaja oikein mainostaa radiossa kuinka he ovat jättäneet natriumglutamaatin pois. E621 löytyy useimmista makkaroista, lihaleikkeistä ym. tuotteista joita on teollisesti käsitelty niin paljon, että ne eivät maistu enää millekään, niinpä maku täytyy tuoda takaisin laittamalla siihen aromivahvennetta. Surffaile netissä hakusanalla natriumglutamaatti, niin löytyy lisää tietoa.

    • Pakkasukkeli ilman päätä

      peellisia.Onko sinulla ollut jo sydänlääkkeitä migreeniisi.Nitro kielen alle,niin päänsärky lähtee.Migreeniin voidaan käyttää ihan kaikkia lääkkeitä,mitä lääketehtailta löytyy.Jotta silleen.

      • Espertti

        Minä ainakin sään kohtauksen nitrosuihkeesta


    • Madame_Migreeni

      Moni migreeniä sairastava haluaa välillä heittää lääkkeet nurkkaan. Niitä kertyy toinen toisensa jälkeen ja joskus ne ylläpitävät päänsärkyä. Ensisijaisesti kannattaa arvioida se, onko jo siirrytty särkylääkepäänsärkyyn. Siitä lisää tietoa Migreeniyhdistyksen Särkylääkepäänsärky-esitteestä http://www.migreeni.org/julkaisut/esitteet.html. (Jos tulostat, valitse .doc-muoto.)

      Lääkkeiden tehoa tukevat ja mahdollisesti tarvetta vähentävät mm. säännöllinen ruokailu, hyvä työ- ja nukkumaergonomia, liikunnalla hankittu hyvä peruskunto ja taito rentoutua ja heittää huolet silloin, kun ei ole niiden aika.

      Lääkkeiden imeytymistä parantaa niiden kanssa otettu pahoinvointilääke, joka auttaa tabletteja kulkemaan ohutsuoleen, mistä ne imeytyvät. Migreenikohtaus pysäyttää maha-suolikanavan liikkeet, joten kohtauksen aikana otetut lääkkeet voivat olla vielä kohtauksen lopussa yhtenä tablettipuurona vatsalaukun pohjalla – ei ihme että eivät auta.

      • stop medikalisaatiolle

        Olen yrittänyt tavata niitä 621 etc-alkuisia ja heittänyt "aromaatit" mäkeen. Broiskut muut lihat ostan aina au naturel. Särkylääkepäänsärky on poissuljettu (kortisoni-kuuri) takana.tossa oli paljon hyviä vinkkejä.
        Pååttömän pakkasukon neuvosta haen vielä mummon kaapista nitron, jos auttais.


    • Migreenipotilas

      Hei,

      Sinä kun kerroit noin paljosta lääkkeistä, niin heti tuli mieleen lääkepäänsärky.

      Jos käyttää useimpia särkylääkkeitä, niin ne voivat kumoutta toisiaan ja aiheuttavat siten päänsäryn.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe