Kuullostaa tosi oudolle mutta mulla on jonkinlainen empaatin lahja.
Kun olen huoneessa useamman ihmisen kanssa niin pystyn ikään kuin kuulemaan heidän ajatuksiaan ja tunnen mitä he tuntevat. Minulle tulee aina hetkeksi omituinen ja lämmin olo ja pystyn muutaman sekunnin ajan lukemaan muiden ajatuksia.
Olen testannut olenko todella ollut oikeassa ja kysynyt niiltä ihmisiltä mitä he ajattelivat, ja tajuan nyt että pystyn lukemaan muiden ajatuksia.
Empaatti?
5
1296
Vastaukset
- variksenvarjo
En uskoisi, jos en olisi itse kokenut samaa. Ja elänyt samaa.
ja ei aina ihmiset ittekkää tajuatekemisiensä tarkotusta, se on jännä ku tietää enempi mitä muiden päässä liikkuu ku muut tietää.
Tästä vaa nii herkästi muut leimaa huuhaahörhelöks. Ei sille kai mitään voi.Kuulostaa toki varmaan oudolta.
Jos jutella haluut nii tuuliltatuleva ät hotmail.com toimii säpönä ja mesenä : ) - kirjis
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa "ajatusten lukeminen"? Mikä ja miten on ajatus? Kiinnostavia kysymyksiä, ainakin kielellisessä mielessä... :)
En itse koe vallitsevaa viestinnän kommunikaatiomallia ("datapaketteja lähetetään ja vastaanotetaan yksisuuntaisessa ajassa"), mitenkään hyödyllisiksi malliksi, vaan rajoittavaksi ja harhaanjohtavaksi.
Pidän järkevämpänä ajatella niin, että mieliruumis ei rajoitu kallon sisälle vaan on sisäkkäisiä kerroksia ja syvyyksiä periaatteessa äärettömästi ja äärettömän monimuotoisesti ja että mielikuvat voivat olla ja ovat enemmän tai vähemmän jaettuja. Ja että ajalliset tai aika-avaruudelliset syy-seuraussuhteet eivät ole yksisuuntaisia eivätkä yksiulotteisia. - myöös minä
Minulla on sama. Aina välillä (ei kaikista ihmisistä) mutta joistakin tulee olo, että ikäänkuin näen välähdyksen jostakin heidän elämästään, esim. saatan nähdä että jollakin on sängyn vieressä vaaleanpunaiset tohvelit, se on tosi nopea välähdys vain sekunnin. Sitten samalla kertaa myös tunnen tosi voimakkaasti miltä siitä henkilöstä tuntuu, siis minut valtaa jokin jännä tunnetila ihan hetkeksi, siis sekin vain hyvin nopea häivähdys että tiedän sen henkilön sen hetkisen mielentilan, aivan kuin se sama tunne käväisisi minussa. Tätä on tosi vaikea selittää. Useimmiten nämä ovat positiivisia tunteita, harvemmin tunnen ahdistuneen ihmisen tunnetilaa. Ja se on tosi jännä jotenkin kokea hetkeksi miten se toinen iäänkuin tuntee maailman, koska se on niin erilainen usein kuin miten itse sillä hetkellä.
- 20
Minullakin on taito lukea ajatuksia. Kysyin ihmisiltä paljonko on 1 1 ja sain aina sen vastauksen, mitä ajattelin.
- malkavian666
Minusta ihminen joka lukee muiden ajatuksia on telepaatti. Empaatti vaan tuntee toisen tunnetilat. Itsellä on ollut sellainen ongelma tuntea muiden tunnetilat kehossani koko ikäni. En voi olla huoneessa, jossa on paljon ihmisiä negatiivisia tunnetiloja päällä. Tunnen itseni ihan fyysisesti sairaaksi, työpaikoilla on ollut jopa poissaoloja kun en kestä ilmapiiriä. Keho tuntuu saastuneelta ja sairaalta. Nyt olen oppinut blokkaamaan, enkä tunne enää muiden ajatuksia itsessäni. Liekö joku mielisairaus, vaiko kyky, mene ja tiedä. En voi kuin olla helpottunut. Tämä ominaisuus on mystisesti iän myötä lieventynyt tai lakannut ja voin paljon paremmin ja olen itsevarmempi ihminen muiden seassa. En tiedä enää tuntisinko vaikka haluaisin.
En ole onnistunut kuin kerran sattumalta kuulemaan todistetusti (itselle) toisen ajatukset. Tuttu arvuutteli muilta ostostensa hintaa ja kuulin aivan selvästi että kuinka monta euroa ostokset oli, ei ollut mikään arvaus. Tämä tapahtui siis vain kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778