Tykkään oikeastaan kaikista jyrsijöistä hirmuisesti ja minun on kauhean vaikea päättää lajia. Minulla oli hiiriä, mutta haluaisin jotain seurallisempaa. Valmiina minulla olisi p65cmxl45cmxk45cm kokoinen terrario ja 120cm (tai metrin?) pituinen tehdasvalmisteinen normaali häkki. Aikaa minulla olisi lemmikille/lemmikeille noin tunti per päivä arkisin usein kuitenkin myös vähän enemmän, ja viikonloppuisin sitten kokopäivä aikaa kumpanakin päivänä. Miettinyt olen kaneja ja marsuja, mutta kanille tunti ei riitä ja marsut kuullostavat omasta mielestäni tylsiltä ja olen monelta kuullut samanlaisia kokemuksia lisäksi marsun ruokinta kuullostaa vaikealta esim. hiirien ruokintaan verrattuna ;D
Mikä jyrsijä minulle??
4
302
Vastaukset
- Marsuhullu
Marsut eivät TODELLAKAAN ole tylsiä.Lue lisää marsut.netistä, marsut.orgista tai Suomen marsuyhdistyksen sivuilta. Ja ei ruokinta ole vaikeata. Hyvää pellettiä, tuoreita ja heiniä koko ajan tarjolla. Ja lähes kaikkia jyrsijöitä pitäisi olla väh. kaksi.
- Cipsi
Pitääpä käydä tsekkaamassa paikka :) Voiko kahta urosmarsua ottaa samaan häkkiin? Ja riittäisikö niille 100cm tai 120cm pitkän häkki? Miten tuo C-vitamiini, kuinka paljon sitä pitää päivässä antaa per. marsu? Ja kiitos viellä vastauksesta :D
- Marsuhullu
Cipsi kirjoitti:
Pitääpä käydä tsekkaamassa paikka :) Voiko kahta urosmarsua ottaa samaan häkkiin? Ja riittäisikö niille 100cm tai 120cm pitkän häkki? Miten tuo C-vitamiini, kuinka paljon sitä pitää päivässä antaa per. marsu? Ja kiitos viellä vastauksesta :D
100cm on lain mukaan sopiva juuri ja juuri kahdelle marsulle, 120cm vielä parempi. Kaksi urosmarsua voivat alkaa tappelemaan varsinkin "teini-iässä", jos haluaa kaksi urosmarsua kannattaa ottaa samasta poikueesta tulleet marsut. C-vitamiinin määrän voin tsekata täältä: http://personal.inet.fi/cool/djfunk/marsula/body/artikkelit_c-vitamiini.html . :)
Cipsi kirjoitti:
Oot varmaankin jo päätöksesi tehnyt, mutta ajattelin kertoa että meillä asustaa kolme uros marsua samassa häkissä (kaks120cm häkkiä yhteen liitettynä) ja pientä nujuamista lukuunottamatta tulevat hyvin toimeen..=)
Kaneja meillä on kaksi ja viihtyvät paremmin toisten seurassa kun minun =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1717073
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642772- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661359Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3601310- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181186Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980