Sakkoja usealta päivältä peräkkäin!?

Sakkoja mulle!

Jep,

Eli kävi niin, että pysäköin autoni paikalle, jossa se oli kiellettyä arkisin klo 9-17. Kävi myös niin, että auto oli tällä paikalla viikon ajan, koska olin matkoilla. Sakkohan tuulilasissa odotti ja maksoin sen mukisematta, olihan se ihan aiheellinen. Tämä kaikki tapahtui heinäkuun alkupuolella Helsingin ydinkeskustan tuntumissa.

Tänään postiluukusta tipahti sitten KAKSI maksumääräystä KAHDESTA sakosta peräkkäisiltä päiviltä, juurikin tuolla ajanjaksolla, missä auto seisoi samalla paikalla koko viikon. Maksumääräys tarkoittaa sitä, että maksettava summa on puolitoistakertainen, eli 60 euroa - yhteensä siis pikavoittoa 120 euroa. Ainoa vain, että maksoin sen ainoan sakon, jonka tuulilasistani poimin ja tästä ovat pankin tositteetkin todisteena. Olen siis jättänyt kuitenkin maksamatta sakot, joita en koskaan saanutkaan!

Eli kysymys kuuluu:

1. Onko ylipäänsä mahdollista saada useampi sakko samalta paikalta vaikka päivittäin, mikäli auto on ollut liikkumatta koko ajan? Sen tiedän, että sakon kanssa voi yrittää kikkailla, eli pitää sakkoa tuulilasissa, vaikka sillä liikkuisikin. Voi ainakin yrittää. Mutta auto nyt vaan oli tällä paikalla liikkumatta - tietenkin, sillä olin itse matkoilla. Lisättäköön vielä, että auto ei sinänsä ollut mitenkään "mulkulla" tai muuten liikennettä vaarantavalla paikalla. Pysäköintikielto em. ajankohtana siinä kuitenkin oli.

2. Tuulilasissa oli YKSI sakkolappu, jonka myös maksoin. Miten ihmeessä olisin voinut muut sakot maksaakaan? Ymmärsin hyvin, että viikon aikana pikavoitto väärinpysäköidylle autolle tulee, mutten todellakaan odottanut nippua sakkolappuja - mitä ei siis tuulilasissani ollutkaan!!

Huomenna lähtee mielenkiintoinen puhelu pysäköinninvalvontaan. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia tai parempaa tietoa asiasta? Olen ERITTÄIN kiinnostunut kuulemaan. Nyt kieltämättä sylettää...

6

4248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmyydestä lompakko kärsii

      Minä päivänä tuulilasista poimimasi pysäköintivirhemaksu oli annettu? Oliko muut maksut annettu aiemmin? Minä ainekin poimin kaikki havaitsemani virhemaksut urpojen autoilijoiden tuulilaseista, jotta parkkipirkko seuraavan kerran auton nähdessään kirjoittaa uuden. Opitte te asennevammaiset idiootit seuraavan kerran pysäköimään oikein. Sinun autosi olisi pitänyt jo viimeistään toisena päivänä hinata varikolle! Olisit saanut siinä sitten pulittaa usemman satasen URPO!

      • eijumakekkakerpile

        Etkös apina tiennyt että pirkko voi kirjoittaa vaikka 5 sakkoa. ilman että sinunlaisesi urpo repii ne pois. ainakin tuttavani lasissa oli vastaavassa tilanteessa 5 sakon kasa. Sinähän se vitun urpo olet, kun toisen sakkoja varastelet ja vielä turhan takia.


      • eijumakekkakerpile kirjoitti:

        Etkös apina tiennyt että pirkko voi kirjoittaa vaikka 5 sakkoa. ilman että sinunlaisesi urpo repii ne pois. ainakin tuttavani lasissa oli vastaavassa tilanteessa 5 sakon kasa. Sinähän se vitun urpo olet, kun toisen sakkoja varastelet ja vielä turhan takia.

        ...parkkisakon varastaja urpo ole....sehän on kuin suoraan seteleitä lompakkoonsa keräilisi. Mitä enemmän kaupunki sakottaa ja lähettää vähintään korotettuja maksuja, sitä enemmän kassaan virtaa rahaa. Ja mitä suurempi virta, sitä paremmat mahdollisuudet näin toimivalla antiurpolla on saada sosiaalitoimistosta se maksumääräys vaikka uutta sohvakalustoa varten, jonka sitten taas saa kadulla suoraan vaihtaa kassilliseen keppanaa tai jotain muuuta mukavaa viihdykettä. Kiitettävää oma-aloitteisuutta osoittaa sellainen, etenkin kun se tapahtuu säännöistä piittaamattomien tai puutteellisella havainnointikyvyllä siunattujen autoilijoiden kustannuksella. Viimeksimainituthan ovat jo muutenkin vaaraksi kanssaihmisille. Yksinkertainen keino tällaisen välttämiseksi on pysäköidä oikein. Harmittaa sitten sitä antiurpoakin, joka helpomman tienestin puutteesssa joutuu ehkä kilkkaamaan sen lasin rikki oikein pysäköidystä autosta saadakseen saman hyödyn viedessään jotain irtainta...... Itse muuten aikoinaan kaikkien urpojen tyyssijassa, eli helsingissä asuessani, käytin yhden sakon taktiikkaa ja hyvin toimi. Samalla lapulla ja samalla paikalla auto sai tosiaan olla useita päiviä, vaikka sillä välillä ajoinkin. Nykyään ei tulisi mieleenkään, mutta ehkä siihen vaikutti se tosiasia että olen myös syntynyt kyseisessä junttien sulatusuunissa.


      • Pyöräilijät vaikuttavat yleisesti ottaen ikäviltä ihmisiltä
        siilisimo kirjoitti:

        ...parkkisakon varastaja urpo ole....sehän on kuin suoraan seteleitä lompakkoonsa keräilisi. Mitä enemmän kaupunki sakottaa ja lähettää vähintään korotettuja maksuja, sitä enemmän kassaan virtaa rahaa. Ja mitä suurempi virta, sitä paremmat mahdollisuudet näin toimivalla antiurpolla on saada sosiaalitoimistosta se maksumääräys vaikka uutta sohvakalustoa varten, jonka sitten taas saa kadulla suoraan vaihtaa kassilliseen keppanaa tai jotain muuuta mukavaa viihdykettä. Kiitettävää oma-aloitteisuutta osoittaa sellainen, etenkin kun se tapahtuu säännöistä piittaamattomien tai puutteellisella havainnointikyvyllä siunattujen autoilijoiden kustannuksella. Viimeksimainituthan ovat jo muutenkin vaaraksi kanssaihmisille. Yksinkertainen keino tällaisen välttämiseksi on pysäköidä oikein. Harmittaa sitten sitä antiurpoakin, joka helpomman tienestin puutteesssa joutuu ehkä kilkkaamaan sen lasin rikki oikein pysäköidystä autosta saadakseen saman hyödyn viedessään jotain irtainta...... Itse muuten aikoinaan kaikkien urpojen tyyssijassa, eli helsingissä asuessani, käytin yhden sakon taktiikkaa ja hyvin toimi. Samalla lapulla ja samalla paikalla auto sai tosiaan olla useita päiviä, vaikka sillä välillä ajoinkin. Nykyään ei tulisi mieleenkään, mutta ehkä siihen vaikutti se tosiasia että olen myös syntynyt kyseisessä junttien sulatusuunissa.

        Sen enempää ottamatta kantaa kunkin urpo-näkemyksiin, voin vahvistaa, että se yhden sakon taktiikka toimii - ainakin Helsingissä. Asia sitten erikseen, jos auto on paikalla, jolta se joudutaan hinaamaan.

        Tuo sankarillinen sakkojen poiminta on siis täysin turhaa. Jos auto on paikassa liikkumatta, yhdellä sakolla (40€) kuitataan koko syntinen väärinpysäköintiaika - esimerkiksi se viikko. Näin vahvistivat HKR:n pysäköinninvalvonnasta - kaikki muut sakot mitätöidään yhden maksetun sakon perusteella. Omalla kokemuksellani voin tuon myös vahvistaa todeksi.

        Voin vielä lisätä, että tämä sakkojen varastelusta aiheutuva "ilkeily" tosiaan hoidetaan pois yhdellä puhelinsoitolla. Lisätään vielä sekin, että, että tuo "ilkeily" on niin yleistä, ettei turhemmin tarvitse puhelimessa todistella, jos epäilee sakkojen varastamista.

        Toisen postauksen urpo: ponnistelusi menevät hukkaan -> hus takaisin sorvin ääreen, eli koneen ääreen runkkaamaan, puristelemaan finnejäsi ja miettimään uusia, väkeviä kannanottoja keskustelupalstoille.


      • eijumakekkakerpile
        Pyöräilijät vaikuttavat yleisesti ottaen ikäviltä ihmisiltä kirjoitti:

        Sen enempää ottamatta kantaa kunkin urpo-näkemyksiin, voin vahvistaa, että se yhden sakon taktiikka toimii - ainakin Helsingissä. Asia sitten erikseen, jos auto on paikalla, jolta se joudutaan hinaamaan.

        Tuo sankarillinen sakkojen poiminta on siis täysin turhaa. Jos auto on paikassa liikkumatta, yhdellä sakolla (40€) kuitataan koko syntinen väärinpysäköintiaika - esimerkiksi se viikko. Näin vahvistivat HKR:n pysäköinninvalvonnasta - kaikki muut sakot mitätöidään yhden maksetun sakon perusteella. Omalla kokemuksellani voin tuon myös vahvistaa todeksi.

        Voin vielä lisätä, että tämä sakkojen varastelusta aiheutuva "ilkeily" tosiaan hoidetaan pois yhdellä puhelinsoitolla. Lisätään vielä sekin, että, että tuo "ilkeily" on niin yleistä, ettei turhemmin tarvitse puhelimessa todistella, jos epäilee sakkojen varastamista.

        Toisen postauksen urpo: ponnistelusi menevät hukkaan -> hus takaisin sorvin ääreen, eli koneen ääreen runkkaamaan, puristelemaan finnejäsi ja miettimään uusia, väkeviä kannanottoja keskustelupalstoille.

        En asu helsingissä, mutta opinpahan jotain uutta sieltäkin. tällä muualla on mahdollista saada 5 sakkoa läjään lasiin ilman vanhan varastamistakin.


      • vetäskö käteen vai peffaan
        eijumakekkakerpile kirjoitti:

        En asu helsingissä, mutta opinpahan jotain uutta sieltäkin. tällä muualla on mahdollista saada 5 sakkoa läjään lasiin ilman vanhan varastamistakin.

        tule. lue laki pysäköinnistä ja jaqtka finnisi puristelua, muta etsi uusi aihe jos meinaat siitä jotain ulos joskus saada.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe