kanalinnustus kiintiö pohjoisessa asuvalla?

kjhkjhkjhssjs

Mikähän mahtaa olla kiintiö kanalinnuille kun asuu kunnassa jossa on kuntalaisille vapaa metsästys oikeus valtion mailla?

4

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehtomies

      yks hutilaukaus...tai pyy korkeintaan!

    • metsästäjä.

      Utsjokelaiset riekonpyytäjät varmaan jatkavat ensi talvena normaaliin tapaan.

      Kävin Inarin kunnassa sorsametsällä mökillä, kävin metsässä kävelemässä saksanseisojani kanssa näkyisikö riekkoja ja metsoja, ei näkynyt mitään. Ajattelin, että riekot ovat varmasti poissa ainakin 5 vuotta tai ainakin sukupuuttoon häviämässä.

      Ihmettelen kauheasti kun villipohjola myy riekkolupia Inarin alueelle??? häh ei siellä riekkoja ole ehkä tunturin alueella on mutta tunturin alapuolella ei riekkoja ole. Villipohjola huijaa etelänmiehiä.

      Kummia asioita tapahtuu siellä nimittäin sääskejä on vähän ennen oli paljon. Tuulet puhaltavat enemmän kuin ennen, olen 43 vuotias kyllä mä tiedän tästä kokemuksesta, liekö syynä jäämeren GOLF-virran heikkeneminen? Utsjoella hallamittari tuhonut joitakin alueita totaarisesti. Katso kuvia http://yle.fi/ecepic/archive/00137/hallamittari__tuntu_137363b.jpg http://www.saariselka.net/marras_joulu_2008/a22.pdf

    • faldemar

      Pohjoisessa on tällä hetkellä töydellinen kanalintukato, paikoin myös jäniskato.

      • metsästäjäää

        Riekolla ja jäniksellä? tietysti värinvaihto kun tulee talvi muuttuu valkoiseksi. Pedoille helppo saalis, ne ovat oppineet saalistaa.

        Jos tätä jatkuu, olen täysin varma riekkoja ja jäniksiä tulee olemaan hyvin harvinaisia jatkossa. Toivottavasti talvet tulevat ajoissa jatkossa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe