TERVEYS JA PAINONHALLINTA

monica

Hyvää huomenta, taas pittää nostaa tää tänne ylemmäs
ko pituutta tuli edelliseen. Minä muistutan et ois niin
mukavaa jos tuo terveys puolikin sais kannatusta, vai onko
se liian arka paikka keskustella ?

Vai onko se niin ikävä aihe, et ei enään viitsi jutellakaan.
Oli nii tai näi, niin kerron vaa et sieltäki alueelta vois puhella......

Meil tiimiläisillä matka jatkuu laihdutuksen tiellä, ja kunnon alku
on jokaisella, siintä vaa pinnistelemää eteenpäin.

Tulkaaha taas kertomaa mite on mennyt.

121

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole tae terveydestä!

      • Eipä tietenkään, mutta askel on hyvään suuntaan.


    • Hyvin on mennyt, niin hyvin, että välillä tuntuu, että onko tämä edes tottakaan. Tunnustampa tässä yhden tosiasian. Aloitin tämän laihdutuskuurini jo 9 päivä maaliskuuta, ja koko tänä aikana paino putosi vain 1.7 kg ,siis ennen tätä. Ja nyt täällä ryhmässä menee varmasti 6 kiloa sunnuntaina jo rikki, että varmaan tällä tarkalla ylöskirjaamisella, ja joukkovoimalla on suuri merkitys. Ja sillä että ne ruuat, ja painot on ilmoitettava. Näinhän se toimii painonvartijatkin. Sillä erolla että painonvartijoihin saa pulittaa pitkät pennit joka viikko, ja matkat päälle. Kun ainakin täältä on pitkät matkat sellaisiin kokouksiin. Siksi minäkin ihmettelen suuresti, miksi ei useammat käytä tilaisuutta hyväkseen, tämähän on melkein kuin lottovoitto. Tulkaa ihmeessä mukaan, täällä onnistuu, eikä ole edes vaikeaa! Ja ruusuja Monicalle, kun tämän aloitti!

      Eiliset syönnit:

      klo 7.00 mustaa kahvia

      klo 10.00 100 gr ohraryynipuuroa(105) 2dl puolukkakiisseliä makeutusaineella(55) 2 palaa näkkileipää(90) 10 gr voimariinia(72) 2 siivua kevytleikettä(14) 100gr tomaatteja/20)

      päiväkahvit kahvikakkupala (100) mikä määrä tuhlattu yhteen siivuun

      klo 15.30 syötiin vain eväät, kun oltiin metsäreissulla. 2 palaa ruisleipää(45) 100gr broileria(160) lasi maitoa(120)

      klo 19.00 iltakahvit yksi korppu(40)

      myöhemmin: jogurtti (85) 2 palaa näkkileipää(90)

      koko päivän annokset 946 kaloria. Ja ihan hyvin pärjäsin, ei nälkää tarvinnut kärsiä. Ja liikuntaa tuli eilisenkin edestä. tehtiin kaksi pitkää reissua tuonne metsään, tuntui, että minäkin siellä kiipesin jo ketterämmin kuin ennen. Mökillä vietiin vielä lahnanverkot tuonne kauas, ja minä soudin siellä kovassa vastatuulessa, voimistelua oli. Uimassakin vielä kävin, mutta sitä ei voinut sanoa enää pitkäksi lenkiksi, tuntui jo viileältä, vaikka oli siellä mittarissa vielä 17 astetta. Tänäänkin on tulossa hieno syyspäivä. Aurinko paistaa komeasti noiden syysväristen vaahteroiden latvoihin. Lähden taas metsään, kunhan olen keittänyt eiliset sienet. Mukavaa syyspäivää kaikille!

      • Ei tietenkään ole. ja kukapa meistä tämänikäisistä paljon terveemmäksi tulee. Minullakin on nivelreuma ja diabetes. Mutta kun nilkkanivelet on kipeät, niin on toki helpompaa liikkua, kun päällä ei ole liikaa painoa. Ja onhan se aina mukavampaa elää normaalia elämää, kuin että ei kärsi kävellä enää mihinkään. Ja vaikuttaa se ylipaino muihinkin sairauksiin. Erästä tuttavaa ei otettu edes leikkaukseen kun oli niin ylipainoinen. Määrättiin vain kotiin laihtumaan.


      • Kyllä se tuntu meikälaiseltäkin ihan mukavalta kun onnistutte
        painonpudotuksessa, ja kun tosissaan yrittää, niin onnistuuhan se.
        Kyllä minäkin uskon että sinulla pian on taas kilo vähemmän painoa,
        ajattele ei tarvi kantaa 6 kg mukanan, sen painon jo kyllä huomaa
        itsessään.
        Minäkin toistan M-L tavoin että, tulkaa yrittämän painonpudotusta
        kun se ei maksa mitään. Kaikki jotka tuntee itsensä liika lihavaksi,
        ja oisi haluja pudottaa painoa.
        Mutta tosissaan pitää olla!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ei tietenkään ole. ja kukapa meistä tämänikäisistä paljon terveemmäksi tulee. Minullakin on nivelreuma ja diabetes. Mutta kun nilkkanivelet on kipeät, niin on toki helpompaa liikkua, kun päällä ei ole liikaa painoa. Ja onhan se aina mukavampaa elää normaalia elämää, kuin että ei kärsi kävellä enää mihinkään. Ja vaikuttaa se ylipaino muihinkin sairauksiin. Erästä tuttavaa ei otettu edes leikkaukseen kun oli niin ylipainoinen. Määrättiin vain kotiin laihtumaan.

        Kaikki fanatismi ja auktoriteetteinä esiintyvät ärsyttävät minua.
        Samoin "yhden asian" liikkeet ja vaikkapa tolkuton lajisitoutuminen urheilussa.

        Olen samaa mieltä joukkion kanssa kohtuullisen painoin merkityksestä terveydelle.
        Monasti terveyden kohentaminen on pakko aloittaa laihduttamisesta.
        Muutenkaan en halua kieltää painon kontrolloinnin terveydellistä merkitystä kaikille.
        Yksilötasolla on kyse sen tarpeesta ja hyödystä.
        Jos paino otetaan kohtuullisesta lihasmassasta niin vaikutus saattaa olla epäedullinen.
        Liikkumisen ja aineenvaihdunnan kannalta.

        Mutta tuo fanaattisuus!
        Saatoin mainita että apteekissa kieltäydyttiin myömästä minulle Allia vaikka painoindeksini olisi ollut sen myynnin sallimissa rajoissa.
        Sitä paitsi, minulla on kohtalaiset allitkin.

        Tuttavapiirissämme on kaksi reilun ylipainoista (lihavaa) hyväkuntoista ja hyvin liikkuvaa ikärimammaa.
        Ei heillekään laardien vähentäminen pahitteeksi olisi mutta hyvin voivat nytkin.

        Lisänä soppaan täytyy mainita lääkärin määräys vaimolleni: Painoa on saatava lisää!
        Ei hän alipainoinenkaan ollut mutta kroonisen sairauden luonteesta johtuen täytyi kuulemma hankkia hieman vararavintoa ihon alle.
        Ravinnon saannin itsekontrollia löysäämällä kertyi vajaassa vuodessa 8-kiloa lisää.
        On nyt pysäyttänyt painonsa tasoon 58 - 60kg. 164cm, vahvaselkäinen ja -jalkainen nainen.

        Olen myös varautunut siihen että jos esimerkiksi polveni alkavat oireilemaan niin treenejä keventämällä painostani häipyy vuodessa lihasmassaa useita kiloja.
        Tarttee olla sitten tarkkana ettei se kovaudu laardilla.

        Koko ajan joudun kuitenkin antamaan hiljalleen periksi harjoitteiden kovuudessa.
        Yritän korvata sitä määrää ja laatua lisäämällä.


      • pilvi*
        monica kirjoitti:

        Kyllä se tuntu meikälaiseltäkin ihan mukavalta kun onnistutte
        painonpudotuksessa, ja kun tosissaan yrittää, niin onnistuuhan se.
        Kyllä minäkin uskon että sinulla pian on taas kilo vähemmän painoa,
        ajattele ei tarvi kantaa 6 kg mukanan, sen painon jo kyllä huomaa
        itsessään.
        Minäkin toistan M-L tavoin että, tulkaa yrittämän painonpudotusta
        kun se ei maksa mitään. Kaikki jotka tuntee itsensä liika lihavaksi,
        ja oisi haluja pudottaa painoa.
        Mutta tosissaan pitää olla!

        kuinka painonpudotuksenne etenee:D Ihan upeata, useimmilla on selkeästi pudonnut ylimääräistä.

        Itse on painoindeksini pysynyt normaalina, kun syön vain silloin kun on nälkä.Onnitteluni ryhmälle ja vetäjälle !D t pilvi*


      • pilvi* kirjoitti:

        kuinka painonpudotuksenne etenee:D Ihan upeata, useimmilla on selkeästi pudonnut ylimääräistä.

        Itse on painoindeksini pysynyt normaalina, kun syön vain silloin kun on nälkä.Onnitteluni ryhmälle ja vetäjälle !D t pilvi*

        kiva kun kiinnostaa vieläkin sinua, kyllä me etenemme
        hitaasti mutta varmasti, tämä kysyy pitkäjännitteisyyttä,
        päästäkseen tulokseen. terkut vaan Monica


    • ja tänään sain vastaukset, ja ne oli lääkärin mukaan erinomaisen hyvät,
      ei ollut yhtään mitään joka ei olisi hyvin mennyt suositukseen, ja olenkin
      ihan varma että kun tämänikäsellä arvot ovat ihan kohdallaan niin, saan kiittää
      siitä itseäni kun olen kokoikäni pitänyt huolta painostani, ja nyt noukin
      hedelmiä siitä.

      Uskon syvästi siihen kun pudottaa liikakiloja niin tilalle saa terveyttä.
      kyllä nämä kaksi kulkee käsikädessä. Että erittäin hyviä uutisia sain taas.
      Seuratkaa siis painoanne, ja tarvittaessa pudottakaa.

      • Seku

        Kannattaa näköjään aloittaa jo nuorena painonhallinta ja yleensä liikunallinen, terveellinen elämäntapa.

        Onnea sinulle monica!

        Itsekin elän nykyisin säännöllistä elämää, syön ja nukun hyvin. Toisin sanoen nukun paljon, syön vähän.

        Paino putoaa hitaasti, mutta kunhan pystyn kunnolla kävelemään, alan liikkua enemmän niin sitten painokin putoaa helpommin. Nythän en ole päässyt liikkeelle kuin pyörätuolilla ja kyynärsauvoilla.

        Tuli mieleeni taas - monennenkohan kerran, että voi kuinka tyhmä sitä on nuorena, kun alkaa tupakoida.
        Itse vedin tupakkaa 20 vuota. En tainnut siitä sairastua, mutta mitä ajan ja rahan tuhlausta!

        Meillä eivät lapsemme polta.Vanhin poikammekaan ei oppinut tupakoimaan, vaikka koetti harjoitella.
        Nuorempi ei ole yrittänytkään, ja tytär, iltatähtemme, oli päättänyt, että hän ei ala seurustella sellaisen pojan kanssa joka polttaa.

        Tämä on painonhallinta ja terveyspalsta, joten noista nautintoaineistakin lienee soveliasta puhua.
        Paremminkin suhtautumistan niihin.
        Ollaan kuitenkin suvaitsevaisia, niinkuin Laiska-Lassi jo sanoi. Ei fanaattisesti, vaan niinkuin tässä ketjussa juuri teemme, jokainen laihtuukin omaan, itselleen sopivaan tahtiin.

        Paitsi tietysti Marja-Liisa ja minä, joilta lähtee jouluksi vielä isonpuoleisen kinkun verran läskiä.


      • Seku kirjoitti:

        Kannattaa näköjään aloittaa jo nuorena painonhallinta ja yleensä liikunallinen, terveellinen elämäntapa.

        Onnea sinulle monica!

        Itsekin elän nykyisin säännöllistä elämää, syön ja nukun hyvin. Toisin sanoen nukun paljon, syön vähän.

        Paino putoaa hitaasti, mutta kunhan pystyn kunnolla kävelemään, alan liikkua enemmän niin sitten painokin putoaa helpommin. Nythän en ole päässyt liikkeelle kuin pyörätuolilla ja kyynärsauvoilla.

        Tuli mieleeni taas - monennenkohan kerran, että voi kuinka tyhmä sitä on nuorena, kun alkaa tupakoida.
        Itse vedin tupakkaa 20 vuota. En tainnut siitä sairastua, mutta mitä ajan ja rahan tuhlausta!

        Meillä eivät lapsemme polta.Vanhin poikammekaan ei oppinut tupakoimaan, vaikka koetti harjoitella.
        Nuorempi ei ole yrittänytkään, ja tytär, iltatähtemme, oli päättänyt, että hän ei ala seurustella sellaisen pojan kanssa joka polttaa.

        Tämä on painonhallinta ja terveyspalsta, joten noista nautintoaineistakin lienee soveliasta puhua.
        Paremminkin suhtautumistan niihin.
        Ollaan kuitenkin suvaitsevaisia, niinkuin Laiska-Lassi jo sanoi. Ei fanaattisesti, vaan niinkuin tässä ketjussa juuri teemme, jokainen laihtuukin omaan, itselleen sopivaan tahtiin.

        Paitsi tietysti Marja-Liisa ja minä, joilta lähtee jouluksi vielä isonpuoleisen kinkun verran läskiä.

        Semmonen tavallinen rullakinkku olis ihan tyhjän pantti. Kyllä ihan kymmenen kilon juhlakinkusta on kyse. Siinähän on niin paljon lihaa, että ei sitä kaikki edes raaski ostaa!


      • Seku kirjoitti:

        Kannattaa näköjään aloittaa jo nuorena painonhallinta ja yleensä liikunallinen, terveellinen elämäntapa.

        Onnea sinulle monica!

        Itsekin elän nykyisin säännöllistä elämää, syön ja nukun hyvin. Toisin sanoen nukun paljon, syön vähän.

        Paino putoaa hitaasti, mutta kunhan pystyn kunnolla kävelemään, alan liikkua enemmän niin sitten painokin putoaa helpommin. Nythän en ole päässyt liikkeelle kuin pyörätuolilla ja kyynärsauvoilla.

        Tuli mieleeni taas - monennenkohan kerran, että voi kuinka tyhmä sitä on nuorena, kun alkaa tupakoida.
        Itse vedin tupakkaa 20 vuota. En tainnut siitä sairastua, mutta mitä ajan ja rahan tuhlausta!

        Meillä eivät lapsemme polta.Vanhin poikammekaan ei oppinut tupakoimaan, vaikka koetti harjoitella.
        Nuorempi ei ole yrittänytkään, ja tytär, iltatähtemme, oli päättänyt, että hän ei ala seurustella sellaisen pojan kanssa joka polttaa.

        Tämä on painonhallinta ja terveyspalsta, joten noista nautintoaineistakin lienee soveliasta puhua.
        Paremminkin suhtautumistan niihin.
        Ollaan kuitenkin suvaitsevaisia, niinkuin Laiska-Lassi jo sanoi. Ei fanaattisesti, vaan niinkuin tässä ketjussa juuri teemme, jokainen laihtuukin omaan, itselleen sopivaan tahtiin.

        Paitsi tietysti Marja-Liisa ja minä, joilta lähtee jouluksi vielä isonpuoleisen kinkun verran läskiä.

        kuin niinsanotut nautintoaineet( onko ne sitä), mutta ihme kyllä
        kukaan ei ole kiinnostunut niinkin tärkeästä asiasta.

        Nuorena sitä pitää kaikkea kokeilla, niinkuin kerroit, mutta
        nykynuorilla on paljon enemmän houkutuksia kuin enenvanhaan

        Kiitos onnitteluistasi, se lämmitti mieleni.
        Hyvää alkanutta päivää.


    • Hyvää huomenta taas, heräsin nyt taas vasta ja olin nii
      unine et oikein mietin mikähä se päivä onkaa. Niin menee
      päivät nopiaan ettei peräs tahdo pysyä..... laiska lasseki muisti
      meitä taas eile M-L sen sai, tottakai sinä vastaat vielä hänelle,
      sinulla kun on tuo sana hallussais.... eilen minulla oli kiire päivä
      etten ehtinyt kirjoittelemaan,, oli keilailupäivä.
      Mutta ei olisi ollut muuta sanomistakaan kuin eteenpäin vaan.


      Irkulle terkut,,, loppuko sinulta puhti jo ?

    • pianon vartija

      Kyllä laihdutus onnistuu. Eräskin kaveri kertoi, että vaimo aloitti laihdutuskuurin ja painoi lopulta vain 35 kiloa ja siinä oli mukana vielä arkun painokin.

      • noinkin vakavalla asialla, siinä on sairaus kysymyksessä, tavalla tai toisella.


      • Juupa,juu. sellaista se aina on, että maalla riittää viisaita, kun merellä vahinko tapahtuu. Mutta minäpä en suuremmin ohjeille korvaani lotkauta. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee vaan!

        eiliset syömiset:

        klo: 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl puolukkakiisseliä makeutusaineella(55) ruisleipää (75) 10gr voimariinia(72) 2 jauhelihapihviä (360) kauheaa, mitä törsäystä! 50gr tomaattia (10)

        klo: 13.00 päiväkahvit 2 näkkäriä (90) päällä sienimuhennosta (55)

        klo: 17.00 100gr tomaattia(20) 100gr kurkkua(12) ykkösviili(80) hilloa(23)

        klo 19.30. iltakahvit 2 voileipäkeksiä (66) myöhemmin join vain vettä, että sain sen kaksilitraseni menemään.

        Liikuntaa oli hyvin koko päivän, se kymmenentuhatta askelta täyttyi.Tänään on nyt uusi homma, kun ystäväni hakee minut kolmen kaupungin kierrokselle. Mitähän minä siellä reissulla syön, pitääkö ottaa eväät mukaan?
        SIitten vielä sille pianon vartijalle, ei tuo vielä mitään, täällä meilläpäin on yksi samanpainoinen mies, ja on kuulema punnittu mopon kanssa, ja tuolla vain ajelee! Mukavaa päivää kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Juupa,juu. sellaista se aina on, että maalla riittää viisaita, kun merellä vahinko tapahtuu. Mutta minäpä en suuremmin ohjeille korvaani lotkauta. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee vaan!

        eiliset syömiset:

        klo: 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl puolukkakiisseliä makeutusaineella(55) ruisleipää (75) 10gr voimariinia(72) 2 jauhelihapihviä (360) kauheaa, mitä törsäystä! 50gr tomaattia (10)

        klo: 13.00 päiväkahvit 2 näkkäriä (90) päällä sienimuhennosta (55)

        klo: 17.00 100gr tomaattia(20) 100gr kurkkua(12) ykkösviili(80) hilloa(23)

        klo 19.30. iltakahvit 2 voileipäkeksiä (66) myöhemmin join vain vettä, että sain sen kaksilitraseni menemään.

        Liikuntaa oli hyvin koko päivän, se kymmenentuhatta askelta täyttyi.Tänään on nyt uusi homma, kun ystäväni hakee minut kolmen kaupungin kierrokselle. Mitähän minä siellä reissulla syön, pitääkö ottaa eväät mukaan?
        SIitten vielä sille pianon vartijalle, ei tuo vielä mitään, täällä meilläpäin on yksi samanpainoinen mies, ja on kuulema punnittu mopon kanssa, ja tuolla vain ajelee! Mukavaa päivää kaikille!

        Minä syön,aika yksitoikkoisesti,joten tympii välillä kirjoitella..
        No,ei ainakaan ole lisää tullut.. On pysynyt poissa,ne kolme kiloa..
        Nyt yritän siten,että syön aamulla vain yhden leivänsiivun,jos se auttaisi,kunjämähti paino paikoilleen..
        Joten eilisistä: aamulla sitä kahvia mustana,siivu paahtoleipää,minilettaa ja siivu kevytleikettä..
        Päivällä: sitä jauheliharisottoa,tomaattia,vettä .. sitä oli vielä vähän jäljellä, ei oikein maistunut..
        Iltapäivällä , kahvia mustana, pari tuck-keksiä..Ai niin,tytär tuli paistoin, yrttipatonkia,sitä söin pienen pätkän..
        Illalla Ykkösviiliä ja ruisleivänsiivu,minilettaa,juustonsiivu..
        Ei ollut paljoa, päivän kalorimäärä.. Kyllä tämä tästä sujuu..


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        Minä syön,aika yksitoikkoisesti,joten tympii välillä kirjoitella..
        No,ei ainakaan ole lisää tullut.. On pysynyt poissa,ne kolme kiloa..
        Nyt yritän siten,että syön aamulla vain yhden leivänsiivun,jos se auttaisi,kunjämähti paino paikoilleen..
        Joten eilisistä: aamulla sitä kahvia mustana,siivu paahtoleipää,minilettaa ja siivu kevytleikettä..
        Päivällä: sitä jauheliharisottoa,tomaattia,vettä .. sitä oli vielä vähän jäljellä, ei oikein maistunut..
        Iltapäivällä , kahvia mustana, pari tuck-keksiä..Ai niin,tytär tuli paistoin, yrttipatonkia,sitä söin pienen pätkän..
        Illalla Ykkösviiliä ja ruisleivänsiivu,minilettaa,juustonsiivu..
        Ei ollut paljoa, päivän kalorimäärä.. Kyllä tämä tästä sujuu..

        Minä en muista mitä eilen söin.
        Ilmeisesti en kuitenkaan kovin paljoa, sillä nukkumaan mennessäni tunsin pient nälän tapaista.
        En kuitenkaan mennyt jääkaapille.

        Tänä aamuna ei ollutkaan pahemmin nälkä.

        Tein risottoa ruuaksi. Iltapäivällä paistan muikkuja, joita naapurin isäntä taas ystävällisesti toi. Tänään pyydettyjä.
        Mies perkasi ne, ja ne säilyvät hyvin vielä muutaman tunnin jääkaapissa.
        Noista vanhojen ruokien myymisestä, sekä kaupoissa, että ravintoloissa, on ollut viime päivinä puhetta.

        Meidän kohtalaisen suuressa marketissamme, tuossa lähinnä, ovat päivän vanhat lihat vielä täysin syömäkelpoisia. Miksi heittää kallista ruokaa hukkaan?
        Eivät suurten kauppaketjujen myymälät ota sellaista riskiä, että myisivät asiakkailleen pilaantunutta tavaraa.

        Asiasta toiseen, tai kolmanteen. Mies lähti puolukkametsään. Minulla onkin siis tiedossa käsityötä kun putsaan ne puolukat.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille ja järkevää syömistä!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minä syön,aika yksitoikkoisesti,joten tympii välillä kirjoitella..
        No,ei ainakaan ole lisää tullut.. On pysynyt poissa,ne kolme kiloa..
        Nyt yritän siten,että syön aamulla vain yhden leivänsiivun,jos se auttaisi,kunjämähti paino paikoilleen..
        Joten eilisistä: aamulla sitä kahvia mustana,siivu paahtoleipää,minilettaa ja siivu kevytleikettä..
        Päivällä: sitä jauheliharisottoa,tomaattia,vettä .. sitä oli vielä vähän jäljellä, ei oikein maistunut..
        Iltapäivällä , kahvia mustana, pari tuck-keksiä..Ai niin,tytär tuli paistoin, yrttipatonkia,sitä söin pienen pätkän..
        Illalla Ykkösviiliä ja ruisleivänsiivu,minilettaa,juustonsiivu..
        Ei ollut paljoa, päivän kalorimäärä.. Kyllä tämä tästä sujuu..

        se tuntuu turhauttavalta kun paino hilaa vaan paikoillaan,
        nyt pitäisi saada nykäistyä se jostain (narusta) että alkaisi
        taas pudotusta tulemaan.

        pitää pienentää aterioitasi ja mikä tärkeintä,
        todella olla tiukkana minkälaista tavaraa suuhusi laitat.

        nyt ei auta muu, sinun PITÄÄ KIRJATA YLÖS mitä suuhusi päivänmittaan laitat.
        kynä ja paperi näkyville ja siihen heti ylös.

        Siitä on hyvä katsoa mitä ylimääräistä on tullut syötyä ja jonka voi jättää pois.

        nyt ei näytä muu auttavan

        Minä patistan sinua nyt, muta haluaisin että pääset niistä
        muutamasta kilosta vielä, jotka olet päättänyt saada pois.

        Vain sillätavoin päästään eteenpäin. se tuntuu ainoalta
        vaihtoehdolta.

        Jaksa nyt vielä jokunen viikko, sitten voit jo höllätä vähäsen.
        Hyvää illanjatkoa.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Juupa,juu. sellaista se aina on, että maalla riittää viisaita, kun merellä vahinko tapahtuu. Mutta minäpä en suuremmin ohjeille korvaani lotkauta. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee vaan!

        eiliset syömiset:

        klo: 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl puolukkakiisseliä makeutusaineella(55) ruisleipää (75) 10gr voimariinia(72) 2 jauhelihapihviä (360) kauheaa, mitä törsäystä! 50gr tomaattia (10)

        klo: 13.00 päiväkahvit 2 näkkäriä (90) päällä sienimuhennosta (55)

        klo: 17.00 100gr tomaattia(20) 100gr kurkkua(12) ykkösviili(80) hilloa(23)

        klo 19.30. iltakahvit 2 voileipäkeksiä (66) myöhemmin join vain vettä, että sain sen kaksilitraseni menemään.

        Liikuntaa oli hyvin koko päivän, se kymmenentuhatta askelta täyttyi.Tänään on nyt uusi homma, kun ystäväni hakee minut kolmen kaupungin kierrokselle. Mitähän minä siellä reissulla syön, pitääkö ottaa eväät mukaan?
        SIitten vielä sille pianon vartijalle, ei tuo vielä mitään, täällä meilläpäin on yksi samanpainoinen mies, ja on kuulema punnittu mopon kanssa, ja tuolla vain ajelee! Mukavaa päivää kaikille!

        ja hyvää jälkeä tulee, pian on punnituspäivä taas,
        mikä olikaan kokonaisuus kalorit menikö yli 1000. ei mennyt
        laskin pikipäin päässäni oliko 923, ja sait mahtumaan hyvin paljon
        ruokaa, se on hyvä kun olet oppinut hallitsemaan syömisesi.

        Sinä vasta murjasit mopomiehestä jutun, joka oli hyvä vastaus, kirjoittajalle
        "kyllä onnistuu" mukavat iltanaurut päivän pääteeksi.
        Hyvää yötä ja nähkää kauniita unia, koko porukka, niin minäkin aion tehdä.


      • Seku kirjoitti:

        Minä en muista mitä eilen söin.
        Ilmeisesti en kuitenkaan kovin paljoa, sillä nukkumaan mennessäni tunsin pient nälän tapaista.
        En kuitenkaan mennyt jääkaapille.

        Tänä aamuna ei ollutkaan pahemmin nälkä.

        Tein risottoa ruuaksi. Iltapäivällä paistan muikkuja, joita naapurin isäntä taas ystävällisesti toi. Tänään pyydettyjä.
        Mies perkasi ne, ja ne säilyvät hyvin vielä muutaman tunnin jääkaapissa.
        Noista vanhojen ruokien myymisestä, sekä kaupoissa, että ravintoloissa, on ollut viime päivinä puhetta.

        Meidän kohtalaisen suuressa marketissamme, tuossa lähinnä, ovat päivän vanhat lihat vielä täysin syömäkelpoisia. Miksi heittää kallista ruokaa hukkaan?
        Eivät suurten kauppaketjujen myymälät ota sellaista riskiä, että myisivät asiakkailleen pilaantunutta tavaraa.

        Asiasta toiseen, tai kolmanteen. Mies lähti puolukkametsään. Minulla onkin siis tiedossa käsityötä kun putsaan ne puolukat.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille ja järkevää syömistä!

        sano entinenkin tyttö, ku muutti kaupunkii ja isä meni katsomaan,,,, voit olla hyvinnii tuttu, mutta ei voi tuntee.


    • tervehdys kaikille, sehän tarkoittaa huomenta myöskin :)
      täytyy vaihtaa välillä sanoja ettei kulu liika yksi sana.
      Noniin nyt ollaan lauantaissa jälleen, ja miten on taas mennyt,
      siitä kerrotte te tiimiläiset, minäkin mielelläni kuuntelen.
      jjoutavahan on vielä ahertamassa mökillään, eikös niin ollutkin.
      mutta kuitenkin,,,,, rempseää painonpudotusta, itse kullekin.

      • mitenkä päiväsi on noin mukavasti alkanut.
        terv. Monica, Monica, Monica


      • vessaan, laita sormet kurkkuun, ja oksenna ulos koko paha olosi. Eläkä sitten enää koposen koommin avaa tätä ketjua. Opettele selaamaan ohi, emme halua pahaa oloa kenellekkään!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        vessaan, laita sormet kurkkuun, ja oksenna ulos koko paha olosi. Eläkä sitten enää koposen koommin avaa tätä ketjua. Opettele selaamaan ohi, emme halua pahaa oloa kenellekkään!

        Kirjoitan aina kalorit ja rasvan ylös.. joten tarkkaan tiedän,mitä olen syönyt..
        Aamulla:kahvia mustana,käytän hermesetasta.. yksi paahtolivänsiivu,minilettaa kevytleikettä siivu..
        Päivällä makaroonilaatikkoa vähän,tomaattia.. vettä
        Iltapäivällä kahvia ja 2 pientä keksiä..
        Illalla ykkösviili,lusikallinen hilloa,on muuten 39 kcal..ruisleivänsiivu ja minilettaa..
        Laskin:oli 705 kcl päivän syömiset..
        Muuten,painoa on pudonnut,melkein 4 kg..joten, oli tilapäinen pysähdys..
        Jatkamme taas..Mukavaa päivää..
        Sepä hauskaa,jos joku saa tästäkin revittyä, jotain naurunaihetta.. ei haittaa tippaakaan..
        Nauraminenhan on kasvolihaksille hyvää liikettä..hehheee.ei tarvi mennä kurssille..
        On todettu,että me suomalaiset,nauramme liian vähän..


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        vessaan, laita sormet kurkkuun, ja oksenna ulos koko paha olosi. Eläkä sitten enää koposen koommin avaa tätä ketjua. Opettele selaamaan ohi, emme halua pahaa oloa kenellekkään!

        Kävin jo täällä kerran, mutta en ennättänyt enempää kirjoitella. Heräsin jo aikaisin, kun meillä oli taas se siivouspäivä. Ja lapistapalaajia, on tulossa syömään, niin on ollut tässä mummolla vähän kiirusta!
        Mutta se eilinen päivä meni kuitenkin aika jees. Syömiset:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 9.00 kahden munan munakas (170) lasi rasvatonta piimää(70) ruisleipäviipale(45) 10gr voimariin. (72)

        klo 12.30. Oikein kahvila kahvit,pieni vaniljamunkki(200) vettä

        klo 14.00 ostin banaanin torilta(90)

        klo 17.30 turvallisesti kotona 2 dl kalakeittoa(100) ruisleipää/45) jogurtti (85)

        klo 19.00 appelsiini (45)

        klo 20.00 iltakahvit 2 näkkileipäpalaa(90) päällä vähän sienimuhennosta(55)

        Kaikki yhteensä 1067 kaloria, että ei paha kuitenkaan, mutta veden juonti jäi. En enää illalla yrittänyt sitä kahta litraa. No tänään palataan taas ruotuun, viime pinnistykset, kun huomenna on taas se punnituspäivä. Tiedän kyllä jo nytkin, että on mennyt hyvin! Terkkuja kaikille!


      • Ravinto terapeutti.
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Kävin jo täällä kerran, mutta en ennättänyt enempää kirjoitella. Heräsin jo aikaisin, kun meillä oli taas se siivouspäivä. Ja lapistapalaajia, on tulossa syömään, niin on ollut tässä mummolla vähän kiirusta!
        Mutta se eilinen päivä meni kuitenkin aika jees. Syömiset:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 9.00 kahden munan munakas (170) lasi rasvatonta piimää(70) ruisleipäviipale(45) 10gr voimariin. (72)

        klo 12.30. Oikein kahvila kahvit,pieni vaniljamunkki(200) vettä

        klo 14.00 ostin banaanin torilta(90)

        klo 17.30 turvallisesti kotona 2 dl kalakeittoa(100) ruisleipää/45) jogurtti (85)

        klo 19.00 appelsiini (45)

        klo 20.00 iltakahvit 2 näkkileipäpalaa(90) päällä vähän sienimuhennosta(55)

        Kaikki yhteensä 1067 kaloria, että ei paha kuitenkaan, mutta veden juonti jäi. En enää illalla yrittänyt sitä kahta litraa. No tänään palataan taas ruotuun, viime pinnistykset, kun huomenna on taas se punnituspäivä. Tiedän kyllä jo nytkin, että on mennyt hyvin! Terkkuja kaikille!

        Sinä syöt väärin, viili ja ruisleivänpalanen ei riitä iltapäivän ruuaksi. nippa nappa riittää iltavälipalaksi. Jos aiot oikeaan painon pudotukseen, sinulla on oltava syömistä enemmän, ja kolmen tunnin välein. Ei ole tarkoitus, että olet syömättä. Kasaa vaikka salaatti välillä ruuaksi, se ei lisää kaloria määrää. Ja muutenkin 750 kalorin määrä ei ole riittävä liikkuvalle ihmiselle. Nosta vain kalorit 1000 n, niin saat pysymään verensokerinkin tasaisempana, ja laihdut silti.Valitit tuolla, että päähäsi koskee, en yhtään ihmettele. Muuta syömistäsi, niin pään koskutkin ovat tipotiessään. Seuraappa vaikka Marja-liisan listaa, siellä on ruokaa vähän väliä, ja ei sen tartte olla suurta, mutta näläntunne pysyy poissa, ja itse pysyt kunnossa. Hyvää jatkoa sinulle! Toivottaa sivusta seurannut


      • Ravinto terapeutti. kirjoitti:

        Sinä syöt väärin, viili ja ruisleivänpalanen ei riitä iltapäivän ruuaksi. nippa nappa riittää iltavälipalaksi. Jos aiot oikeaan painon pudotukseen, sinulla on oltava syömistä enemmän, ja kolmen tunnin välein. Ei ole tarkoitus, että olet syömättä. Kasaa vaikka salaatti välillä ruuaksi, se ei lisää kaloria määrää. Ja muutenkin 750 kalorin määrä ei ole riittävä liikkuvalle ihmiselle. Nosta vain kalorit 1000 n, niin saat pysymään verensokerinkin tasaisempana, ja laihdut silti.Valitit tuolla, että päähäsi koskee, en yhtään ihmettele. Muuta syömistäsi, niin pään koskutkin ovat tipotiessään. Seuraappa vaikka Marja-liisan listaa, siellä on ruokaa vähän väliä, ja ei sen tartte olla suurta, mutta näläntunne pysyy poissa, ja itse pysyt kunnossa. Hyvää jatkoa sinulle! Toivottaa sivusta seurannut

        Tiedostan tuon tilanteeni..kun ei oikein ruoka maita,mutta olen mielestäni nyt kuitenkin syönyt säännöllisemmin ja oikein keskittynyt syömiseen..Yritän parastani..Sitä äkkiä luisuu semmoiseen,
        huonoon syömiseen..Se ei todellakaan laihduta, elimistö alkaa kuluttamaan vähemmän,kun luulee,että kurkku on poikki ,kun ei ruokaa tule (olevinaan vitsi) Siitä päänsärystä,aina muistankin,että olenkohan syönyt mitään..Hyvä muistutus.Moikka..t.Irkku


      • Seku
        Ravinto terapeutti. kirjoitti:

        Sinä syöt väärin, viili ja ruisleivänpalanen ei riitä iltapäivän ruuaksi. nippa nappa riittää iltavälipalaksi. Jos aiot oikeaan painon pudotukseen, sinulla on oltava syömistä enemmän, ja kolmen tunnin välein. Ei ole tarkoitus, että olet syömättä. Kasaa vaikka salaatti välillä ruuaksi, se ei lisää kaloria määrää. Ja muutenkin 750 kalorin määrä ei ole riittävä liikkuvalle ihmiselle. Nosta vain kalorit 1000 n, niin saat pysymään verensokerinkin tasaisempana, ja laihdut silti.Valitit tuolla, että päähäsi koskee, en yhtään ihmettele. Muuta syömistäsi, niin pään koskutkin ovat tipotiessään. Seuraappa vaikka Marja-liisan listaa, siellä on ruokaa vähän väliä, ja ei sen tartte olla suurta, mutta näläntunne pysyy poissa, ja itse pysyt kunnossa. Hyvää jatkoa sinulle! Toivottaa sivusta seurannut

        Ennenkuin suljen koneen iltapäiväsiestaa viettämään, niin kerron kuinka kohdallani menee.

        Olen syönyt terveellisesti, mutta en ylensyönyt, paitsi eilen.

        Marja-Liisa on tarkka tyttö. Kouluesimerkki tunnollisesta oppilaasta, joka saa koulussa parhaita numeroita kokeista ja todistukseen.

        Minä olen luokan takapenkin tiina, jolla on arvosanana välttävä, ja kotimuistutuksia ennätysmäärä.

        En koulukiusaaja kuitenkaan ole, eli en kateuksissani yritä morkata ketään paremmin pärjääjää.

        Sitä paitsi täältä voisi aina lintsatakin, mutta enpä tahdo, vaan tuon tunnollisesti kotiläksyt "opelle" tarkastettavaksi.

        Nyt koepaperini yli saan "henkselit", sillä eilen söin risottoa kolmen miehen annoksen.

        En ota lankeemustani niin vakavasti, että heittäisin rukkaset kehään.

        Täällä vaan mukana pörrään, eikä minua voi pudottaa kukaan muu kuin minä itse.
        Eikä kukaan haluakaan. Eihän tämä ketju ole mikään Big Brothers.

        Olen muutaman kerran katsonut kyseistä ohjelmaa, vaikka kehuinkin aikaisemmin jossain toisessa ketjussa, etten tule katsomaan koskaan, sillä olin kuullut sen siivottomasta menosta.
        Näin sitä aina joskus tulee syötyä sanansa......muutenkin välillä syötyä liikaa.


      • Ravinto terapeutti. kirjoitti:

        Sinä syöt väärin, viili ja ruisleivänpalanen ei riitä iltapäivän ruuaksi. nippa nappa riittää iltavälipalaksi. Jos aiot oikeaan painon pudotukseen, sinulla on oltava syömistä enemmän, ja kolmen tunnin välein. Ei ole tarkoitus, että olet syömättä. Kasaa vaikka salaatti välillä ruuaksi, se ei lisää kaloria määrää. Ja muutenkin 750 kalorin määrä ei ole riittävä liikkuvalle ihmiselle. Nosta vain kalorit 1000 n, niin saat pysymään verensokerinkin tasaisempana, ja laihdut silti.Valitit tuolla, että päähäsi koskee, en yhtään ihmettele. Muuta syömistäsi, niin pään koskutkin ovat tipotiessään. Seuraappa vaikka Marja-liisan listaa, siellä on ruokaa vähän väliä, ja ei sen tartte olla suurta, mutta näläntunne pysyy poissa, ja itse pysyt kunnossa. Hyvää jatkoa sinulle! Toivottaa sivusta seurannut

        mutta jos nyt pitäisit näppisi irti tästä ketjusta
        avaahan itse samallainen ketju, ja hallitse sitä mielin määrin.
        Toisin sanoen, täällä pärjätään ilman sinun neuvojasikin.

        Olisit kertonut pituutesi ja painosi, siitä olisi selvinnyt paljon.
        Oma pöytä on oltava ensin puhdas, ennenkuin katsoo vieraaseen pöytään.


      • Seku kirjoitti:

        Ennenkuin suljen koneen iltapäiväsiestaa viettämään, niin kerron kuinka kohdallani menee.

        Olen syönyt terveellisesti, mutta en ylensyönyt, paitsi eilen.

        Marja-Liisa on tarkka tyttö. Kouluesimerkki tunnollisesta oppilaasta, joka saa koulussa parhaita numeroita kokeista ja todistukseen.

        Minä olen luokan takapenkin tiina, jolla on arvosanana välttävä, ja kotimuistutuksia ennätysmäärä.

        En koulukiusaaja kuitenkaan ole, eli en kateuksissani yritä morkata ketään paremmin pärjääjää.

        Sitä paitsi täältä voisi aina lintsatakin, mutta enpä tahdo, vaan tuon tunnollisesti kotiläksyt "opelle" tarkastettavaksi.

        Nyt koepaperini yli saan "henkselit", sillä eilen söin risottoa kolmen miehen annoksen.

        En ota lankeemustani niin vakavasti, että heittäisin rukkaset kehään.

        Täällä vaan mukana pörrään, eikä minua voi pudottaa kukaan muu kuin minä itse.
        Eikä kukaan haluakaan. Eihän tämä ketju ole mikään Big Brothers.

        Olen muutaman kerran katsonut kyseistä ohjelmaa, vaikka kehuinkin aikaisemmin jossain toisessa ketjussa, etten tule katsomaan koskaan, sillä olin kuullut sen siivottomasta menosta.
        Näin sitä aina joskus tulee syötyä sanansa......muutenkin välillä syötyä liikaa.

        tarkka tyttö. Jos olisin ollut tarpeeksi tarkka, niin en olisi päästänyt noita vatsamakkaroita edes kasvamaan. Täytyy kyllä myöntää, että olenhan minä jokus vähän perusteellinen, en mene yli siitä matalammasta aidasta. Ja koulustakin sain aikanaan todella hyvän todistuksen, kun oikein yritin. Mutta tiedätkö mitä? Tuolla se on todistus edelleen lipaston laatikossa, ja kukaan ei ole ikipäivinä kysynyt, että minkälaiset todistukset sinulla on ? En ole tarvinnut muuta paperia, kuin joskus kaksois kreppiä. Että turhaa pingottamista kaikki tyyni, mutta mihinkä sitä seepra juovistaan pääsee.Jokainen on laisensa, ja kai niin on tarkoituskin. Mutta ajatelkaa miten köyhä tämä maailma olisi, jos kaikki ihmiset olisi samanlaisia. Ihmisten erilaisuus on juuri se ihana asia, joka tekee elämästä elämisen arvoisen. Pitää vaan oppia hyväksymään erilaiset näkemykset ja ajatukset, kun ne omat ei välttämättä olekkaan niitä oikeita ja parhaita.Mutta tälläkin palstalla näkyy joskus käyvän henkilöitä, joita raivostuttaa jo pelkkä toisten olemassa olo. Solidaarisuutta peliin!


      • omassa ahterissasi......Pitäähän ymmärtää mistä kirjoittaa
        kun osallistuu....ei ole kysytty neuvoja.... Tämä ei ole riitely ketju
        jos et ole ymmärtänyt niin nyt tiedät.


      • Jatta*
        monica kirjoitti:

        omassa ahterissasi......Pitäähän ymmärtää mistä kirjoittaa
        kun osallistuu....ei ole kysytty neuvoja.... Tämä ei ole riitely ketju
        jos et ole ymmärtänyt niin nyt tiedät.

        emme samaan ketjuun tarvitse kahta vetäjää ja neuvonantajaa, sekaisinhan siinä menee kaikki. Olen ollut mukana koko ajan ja neuvoistasi ottanut vaarin, tarkkaan olen seurannut, vaikken ole mukana ollutkaan. Olen luullut, etten saa nukutuksi, jos en syö tuhtia iltapalaa ennen nukkumaan menoa. Positiivinen asia on se, ettei mulla ole ollut painon kanssa ongelmia.
        Silloin, kun lapset olivat kotona, piti olla säännölliset ruoka-ajat. Nyt yksin jäätyäni, olen syönyt silloin, kun on ollut nälkä ja vähän mitä sattuu kaapissa olemaan. Kalorimäärät vaan olisi hyvä tietää.

        Tänään olen aamulla juonut aamukahvit 2 kp ja klo 9 aamupuuro pienen voisilmän ja puolukkahyytelön kanssa.
        Nyt juuri klo 13 söin kolme pienehköä perunaa, 2 jauhelihapihviä ja sieni-sipuli kastiketta. Tein sen vanhaan malliin, en käyttänyt ruokakermaa ja yksi tomaatti. Lasi maitoa päälle.
        On tuhti olo. Iltapäiväkahville puoli neljän maissa menen alakertaan ja siellä on ehkä pieni pulla ja pikkuleipä.
        Saunasta tuun illalla seitsemän jälkeen ja sitten kyllä saunakaljat, mutta vain yksi ja ehkä myöhemmin pari paahtoleivän viipaletta flooralla ja "metvurstilla"!!! Vielä yksi omena ehkä TV:tä katsellessa.

        Kysynkin, mikähän on kalorimäärä tällaisella päivän annoksella? Pituus on n. 164 sm ja painoin syönnin jälkeen oli 64,5 kg. Pitäisikö jotain jättää pois?

        Olen valtavasti ihaillut tarmoasi paneutua toisten hyvinvoinnin hyväksi omaa aikaasi säästämättä.
        Jokaisen olet ottanut henkilökohtaiseen käsittelyyn ja todella antaumuksella paneudut jokaisen asiaan erikseen laskemalla kalorimäärätkin tarkkaan.
        Tippaakaan en kehu, mutta..... näin se vaan on.


      • Jatta* kirjoitti:

        emme samaan ketjuun tarvitse kahta vetäjää ja neuvonantajaa, sekaisinhan siinä menee kaikki. Olen ollut mukana koko ajan ja neuvoistasi ottanut vaarin, tarkkaan olen seurannut, vaikken ole mukana ollutkaan. Olen luullut, etten saa nukutuksi, jos en syö tuhtia iltapalaa ennen nukkumaan menoa. Positiivinen asia on se, ettei mulla ole ollut painon kanssa ongelmia.
        Silloin, kun lapset olivat kotona, piti olla säännölliset ruoka-ajat. Nyt yksin jäätyäni, olen syönyt silloin, kun on ollut nälkä ja vähän mitä sattuu kaapissa olemaan. Kalorimäärät vaan olisi hyvä tietää.

        Tänään olen aamulla juonut aamukahvit 2 kp ja klo 9 aamupuuro pienen voisilmän ja puolukkahyytelön kanssa.
        Nyt juuri klo 13 söin kolme pienehköä perunaa, 2 jauhelihapihviä ja sieni-sipuli kastiketta. Tein sen vanhaan malliin, en käyttänyt ruokakermaa ja yksi tomaatti. Lasi maitoa päälle.
        On tuhti olo. Iltapäiväkahville puoli neljän maissa menen alakertaan ja siellä on ehkä pieni pulla ja pikkuleipä.
        Saunasta tuun illalla seitsemän jälkeen ja sitten kyllä saunakaljat, mutta vain yksi ja ehkä myöhemmin pari paahtoleivän viipaletta flooralla ja "metvurstilla"!!! Vielä yksi omena ehkä TV:tä katsellessa.

        Kysynkin, mikähän on kalorimäärä tällaisella päivän annoksella? Pituus on n. 164 sm ja painoin syönnin jälkeen oli 64,5 kg. Pitäisikö jotain jättää pois?

        Olen valtavasti ihaillut tarmoasi paneutua toisten hyvinvoinnin hyväksi omaa aikaasi säästämättä.
        Jokaisen olet ottanut henkilökohtaiseen käsittelyyn ja todella antaumuksella paneudut jokaisen asiaan erikseen laskemalla kalorimäärätkin tarkkaan.
        Tippaakaan en kehu, mutta..... näin se vaan on.

        Mielenkiinolla luin syömisiäsi ja tulin siihen tulokseen, kun katsoin taulukosta pituutesi 164 cm ja painosi 64 kg niin ...... painoindeksisi on 24..... sinun pituudella ja painolla, on normaali painoindeksi.....19-24.....sinä painat 64 kg ja ihanepaino on 52-65 kg,,,, eli sinä juuri ja juuri pääset näihin tuloksiin.

        Mutta minä sinuna jättäisin kolmanen perunan pois kun oli 2 pihviä ja vaihtaisin metvurstin kevyt leikeeseen tai jopa tomattiin ja kurkkuun, kalja on täysin tarpeeton mutta paljon kaloreita, sen vaihtaisin lasilliseen tuoremehuun.
        Suosittelen sinullekin veden runsasta juomista, normaalia paljon enemmän,
        tarkkaa kalorimäärää en voi tietää, mutta tuntuisi korjattuna sopivalta.....Sinuna minä yritäisin pudottaa hieman painoa. Kiitos kiittämisistä, ja hyvää jatkoa.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kirjoitan aina kalorit ja rasvan ylös.. joten tarkkaan tiedän,mitä olen syönyt..
        Aamulla:kahvia mustana,käytän hermesetasta.. yksi paahtolivänsiivu,minilettaa kevytleikettä siivu..
        Päivällä makaroonilaatikkoa vähän,tomaattia.. vettä
        Iltapäivällä kahvia ja 2 pientä keksiä..
        Illalla ykkösviili,lusikallinen hilloa,on muuten 39 kcal..ruisleivänsiivu ja minilettaa..
        Laskin:oli 705 kcl päivän syömiset..
        Muuten,painoa on pudonnut,melkein 4 kg..joten, oli tilapäinen pysähdys..
        Jatkamme taas..Mukavaa päivää..
        Sepä hauskaa,jos joku saa tästäkin revittyä, jotain naurunaihetta.. ei haittaa tippaakaan..
        Nauraminenhan on kasvolihaksille hyvää liikettä..hehheee.ei tarvi mennä kurssille..
        On todettu,että me suomalaiset,nauramme liian vähän..

        sillätavoin käy kun laihduttaa niin se tekee tenän jossain
        vaiheessa jos muistat kun alussa kerroinkin,

        Juu jos vaan naurattaa jotakuta niin se ilo suodaan hänelle,
        meillähän on niin vahva itsetunto, ettei se heilauta mihinkään
        suuntaan.

        Kaikesta huolimatta pudotus jatkuu, ja hyvää iltapäivän jatkoa.


      • jotain lukenut
        monica kirjoitti:

        Mielenkiinolla luin syömisiäsi ja tulin siihen tulokseen, kun katsoin taulukosta pituutesi 164 cm ja painosi 64 kg niin ...... painoindeksisi on 24..... sinun pituudella ja painolla, on normaali painoindeksi.....19-24.....sinä painat 64 kg ja ihanepaino on 52-65 kg,,,, eli sinä juuri ja juuri pääset näihin tuloksiin.

        Mutta minä sinuna jättäisin kolmanen perunan pois kun oli 2 pihviä ja vaihtaisin metvurstin kevyt leikeeseen tai jopa tomattiin ja kurkkuun, kalja on täysin tarpeeton mutta paljon kaloreita, sen vaihtaisin lasilliseen tuoremehuun.
        Suosittelen sinullekin veden runsasta juomista, normaalia paljon enemmän,
        tarkkaa kalorimäärää en voi tietää, mutta tuntuisi korjattuna sopivalta.....Sinuna minä yritäisin pudottaa hieman painoa. Kiitos kiittämisistä, ja hyvää jatkoa.

        Tuoremehussa on vähintään yhtä paljon kaloreita kuin oluessa, vaikka ei olisi sokeroitu. Se ei ole mikään laihduttajan ruokajuoma, saati janojuoma.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Kävin jo täällä kerran, mutta en ennättänyt enempää kirjoitella. Heräsin jo aikaisin, kun meillä oli taas se siivouspäivä. Ja lapistapalaajia, on tulossa syömään, niin on ollut tässä mummolla vähän kiirusta!
        Mutta se eilinen päivä meni kuitenkin aika jees. Syömiset:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 9.00 kahden munan munakas (170) lasi rasvatonta piimää(70) ruisleipäviipale(45) 10gr voimariin. (72)

        klo 12.30. Oikein kahvila kahvit,pieni vaniljamunkki(200) vettä

        klo 14.00 ostin banaanin torilta(90)

        klo 17.30 turvallisesti kotona 2 dl kalakeittoa(100) ruisleipää/45) jogurtti (85)

        klo 19.00 appelsiini (45)

        klo 20.00 iltakahvit 2 näkkileipäpalaa(90) päällä vähän sienimuhennosta(55)

        Kaikki yhteensä 1067 kaloria, että ei paha kuitenkaan, mutta veden juonti jäi. En enää illalla yrittänyt sitä kahta litraa. No tänään palataan taas ruotuun, viime pinnistykset, kun huomenna on taas se punnituspäivä. Tiedän kyllä jo nytkin, että on mennyt hyvin! Terkkuja kaikille!

        ei muuta kuin odotetaan mitä sanoo vaaka,
        mukavaa jatkoa, ja hyvää lauantai- iltaa.


      • Seku kirjoitti:

        Ennenkuin suljen koneen iltapäiväsiestaa viettämään, niin kerron kuinka kohdallani menee.

        Olen syönyt terveellisesti, mutta en ylensyönyt, paitsi eilen.

        Marja-Liisa on tarkka tyttö. Kouluesimerkki tunnollisesta oppilaasta, joka saa koulussa parhaita numeroita kokeista ja todistukseen.

        Minä olen luokan takapenkin tiina, jolla on arvosanana välttävä, ja kotimuistutuksia ennätysmäärä.

        En koulukiusaaja kuitenkaan ole, eli en kateuksissani yritä morkata ketään paremmin pärjääjää.

        Sitä paitsi täältä voisi aina lintsatakin, mutta enpä tahdo, vaan tuon tunnollisesti kotiläksyt "opelle" tarkastettavaksi.

        Nyt koepaperini yli saan "henkselit", sillä eilen söin risottoa kolmen miehen annoksen.

        En ota lankeemustani niin vakavasti, että heittäisin rukkaset kehään.

        Täällä vaan mukana pörrään, eikä minua voi pudottaa kukaan muu kuin minä itse.
        Eikä kukaan haluakaan. Eihän tämä ketju ole mikään Big Brothers.

        Olen muutaman kerran katsonut kyseistä ohjelmaa, vaikka kehuinkin aikaisemmin jossain toisessa ketjussa, etten tule katsomaan koskaan, sillä olin kuullut sen siivottomasta menosta.
        Näin sitä aina joskus tulee syötyä sanansa......muutenkin välillä syötyä liikaa.

        mutta pari sanaa sanon minäkin, vaikka arvosanat ei niin korkealla olekkaan,
        niin katua voi kuitenkin ja sekin jo on hyvä puoli, että osaa sen oikein tehdä,
        eli, on paha omatunto kun oikein on vatsa täys, ja laihtua pitäisi.
        Hyvää lauantai-iltaa ja kiitti mukavasta kirjeestä.


      • Jatta*
        monica kirjoitti:

        Mielenkiinolla luin syömisiäsi ja tulin siihen tulokseen, kun katsoin taulukosta pituutesi 164 cm ja painosi 64 kg niin ...... painoindeksisi on 24..... sinun pituudella ja painolla, on normaali painoindeksi.....19-24.....sinä painat 64 kg ja ihanepaino on 52-65 kg,,,, eli sinä juuri ja juuri pääset näihin tuloksiin.

        Mutta minä sinuna jättäisin kolmanen perunan pois kun oli 2 pihviä ja vaihtaisin metvurstin kevyt leikeeseen tai jopa tomattiin ja kurkkuun, kalja on täysin tarpeeton mutta paljon kaloreita, sen vaihtaisin lasilliseen tuoremehuun.
        Suosittelen sinullekin veden runsasta juomista, normaalia paljon enemmän,
        tarkkaa kalorimäärää en voi tietää, mutta tuntuisi korjattuna sopivalta.....Sinuna minä yritäisin pudottaa hieman painoa. Kiitos kiittämisistä, ja hyvää jatkoa.

        monica!
        Tuo veden juonti unohtui pois. Jääkaapissa on aina vettä, jota siellä käydessä usein otan lasillisen, tai mehua. Puolukkamehua olen tehnyt, onhan siinä vähän sokeria, mutta kun sitä laitetaan vain vähän lasin pohjalle ja vettä päälle, niin ei kai ole kovin paha. Kalja ei ole tarpeellinen, on vain sellainen tapa saunasta tultua.

        Kyllä minäkin vielä opin, kun seuraan näitä sinun ohjeita.


      • kaikille sanan oikeus
        monica kirjoitti:

        ei muuta kuin odotetaan mitä sanoo vaaka,
        mukavaa jatkoa, ja hyvää lauantai- iltaa.

        kaikella ystävällisyydellä sanoa sinulle Monica yhden asian. Silloin kun kaikki menee just kuin sinä tahdot ja sinun pillisi mukaan, niin silloin on hyvä. Jos joku erehtyy sanomaan vaikka kuinka nätisti, kuten tuo nimimerkki ravintoterapeutti, oman kommenttinsa, joka oli vain ihan hyvää luullakseni tarkoittava, niin sinä rähähdät heti. Ei kai se sinulta ole pois, jos joku sanoo jotain ehkä ihan neuvoa, kuten tuo mielipide oli. Ja olihan se ihan asiaa. Kun et sinä sitä keksinyt Monica, niin heti piti sieltä suuttua.

        Asian varmistukseksi. Minä en ole tuo ed. mainitsemani kirjoittaja. Pisti vaan niin silmääni tuo sinun suuttumuksesi hänelle. Häädit ihan pois täältä. Vapaa maahan tämä on ja kaikilla oikeus lausua omakin mielipiteensä.


      • kaikille sanan oikeus kirjoitti:

        kaikella ystävällisyydellä sanoa sinulle Monica yhden asian. Silloin kun kaikki menee just kuin sinä tahdot ja sinun pillisi mukaan, niin silloin on hyvä. Jos joku erehtyy sanomaan vaikka kuinka nätisti, kuten tuo nimimerkki ravintoterapeutti, oman kommenttinsa, joka oli vain ihan hyvää luullakseni tarkoittava, niin sinä rähähdät heti. Ei kai se sinulta ole pois, jos joku sanoo jotain ehkä ihan neuvoa, kuten tuo mielipide oli. Ja olihan se ihan asiaa. Kun et sinä sitä keksinyt Monica, niin heti piti sieltä suuttua.

        Asian varmistukseksi. Minä en ole tuo ed. mainitsemani kirjoittaja. Pisti vaan niin silmääni tuo sinun suuttumuksesi hänelle. Häädit ihan pois täältä. Vapaa maahan tämä on ja kaikilla oikeus lausua omakin mielipiteensä.

        kirjoituksesi paljastaa,,,,, sen voin kyllä sanoa sinulle että yks ja toine haluaa tulla sanomaan sanansa, niin tämä on yhtä sotkua. Kun aloitin ketjun niin sanoin että oman kokemukseni pohjalta annan neuvoja. Ja jos täällä jokainen neuvoo jotakin, niin alkuperäinen lupaukseni ei toteudu. kun et itse ymmärtänyt, niin nyt olen selvittänyt ja toivon että jätät ketjun rauhaan.


      • yks toinen ämmänketale
        monica kirjoitti:

        kirjoituksesi paljastaa,,,,, sen voin kyllä sanoa sinulle että yks ja toine haluaa tulla sanomaan sanansa, niin tämä on yhtä sotkua. Kun aloitin ketjun niin sanoin että oman kokemukseni pohjalta annan neuvoja. Ja jos täällä jokainen neuvoo jotakin, niin alkuperäinen lupaukseni ei toteudu. kun et itse ymmärtänyt, niin nyt olen selvittänyt ja toivon että jätät ketjun rauhaan.

        toki tämän ketjusi rauhaan Sen vain sanon, että onpa aikamoista tuo kielenkäyttösi. Tämä juuri on se juttu, kun suutut heti, jos luulet jonkun sinun ketjuusi astuvan. Astuvan sinun varpaillesi, vaikka täällä luulisi 70 olevan jo niin aikuinen ihminen, että ei noin ajattelisi.

        Ja en todellakaan ole se "ämmänketale", tai enhän tiedä, ketä ketaletta edes mahdat tarkoittaakaan.

        Ole rauhassa juttuinesi Monica.


      • yks akan ketale
        Jatta* kirjoitti:

        emme samaan ketjuun tarvitse kahta vetäjää ja neuvonantajaa, sekaisinhan siinä menee kaikki. Olen ollut mukana koko ajan ja neuvoistasi ottanut vaarin, tarkkaan olen seurannut, vaikken ole mukana ollutkaan. Olen luullut, etten saa nukutuksi, jos en syö tuhtia iltapalaa ennen nukkumaan menoa. Positiivinen asia on se, ettei mulla ole ollut painon kanssa ongelmia.
        Silloin, kun lapset olivat kotona, piti olla säännölliset ruoka-ajat. Nyt yksin jäätyäni, olen syönyt silloin, kun on ollut nälkä ja vähän mitä sattuu kaapissa olemaan. Kalorimäärät vaan olisi hyvä tietää.

        Tänään olen aamulla juonut aamukahvit 2 kp ja klo 9 aamupuuro pienen voisilmän ja puolukkahyytelön kanssa.
        Nyt juuri klo 13 söin kolme pienehköä perunaa, 2 jauhelihapihviä ja sieni-sipuli kastiketta. Tein sen vanhaan malliin, en käyttänyt ruokakermaa ja yksi tomaatti. Lasi maitoa päälle.
        On tuhti olo. Iltapäiväkahville puoli neljän maissa menen alakertaan ja siellä on ehkä pieni pulla ja pikkuleipä.
        Saunasta tuun illalla seitsemän jälkeen ja sitten kyllä saunakaljat, mutta vain yksi ja ehkä myöhemmin pari paahtoleivän viipaletta flooralla ja "metvurstilla"!!! Vielä yksi omena ehkä TV:tä katsellessa.

        Kysynkin, mikähän on kalorimäärä tällaisella päivän annoksella? Pituus on n. 164 sm ja painoin syönnin jälkeen oli 64,5 kg. Pitäisikö jotain jättää pois?

        Olen valtavasti ihaillut tarmoasi paneutua toisten hyvinvoinnin hyväksi omaa aikaasi säästämättä.
        Jokaisen olet ottanut henkilökohtaiseen käsittelyyn ja todella antaumuksella paneudut jokaisen asiaan erikseen laskemalla kalorimäärätkin tarkkaan.
        Tippaakaan en kehu, mutta..... näin se vaan on.

        puuroa vähän voisilmällä, puuro114,rasva72, hyytelö 45 perunat120.pienet pihvit 360, kastike150maito 120, pikkupulla 100 pikkuleipä 40, olut 100 paahtoleivät 80 metfursti 60 omena 60. ruisleivät rasvalla noin 200 Siis yhteensä1621 kaloria. Ei paljon, ei huolta siitä että lihoisit.


      • Jatta*
        yks akan ketale kirjoitti:

        puuroa vähän voisilmällä, puuro114,rasva72, hyytelö 45 perunat120.pienet pihvit 360, kastike150maito 120, pikkupulla 100 pikkuleipä 40, olut 100 paahtoleivät 80 metfursti 60 omena 60. ruisleivät rasvalla noin 200 Siis yhteensä1621 kaloria. Ei paljon, ei huolta siitä että lihoisit.

        vastauksen. Kiitos!
        Luulin, että olisi aikamoinen kalorimäärä noissa annoksissa. Tuo metvursti ei ole suinkaan jokapäiväistä, joskus pienen paketin ostan sellaista kevyttä vain. Olipa hyvä tietää, noin eilen söin, kun ajattelinkin. Hedelmiä kuluu usein enemmänkin, mutta sehän ei mitään haittaa ja vihanneksia haudutan usein.
        Ilmankos ei painoni kovin helposti nouse, vaikka tuhtisti syönkin, ehkä sittenkin aika terveellisesti. Liikun myös paljon lenkkeillen ja pyöräillen. Nytkin aion lähteä pienelle lenkille ennen ruokailua. Ilmakin on mitä parhain siihen tarkoitukseen.

        Hyvää päivän jatkoa ja aurinkoista sunnuntaita!


      • yks akan ketale kirjoitti:

        puuroa vähän voisilmällä, puuro114,rasva72, hyytelö 45 perunat120.pienet pihvit 360, kastike150maito 120, pikkupulla 100 pikkuleipä 40, olut 100 paahtoleivät 80 metfursti 60 omena 60. ruisleivät rasvalla noin 200 Siis yhteensä1621 kaloria. Ei paljon, ei huolta siitä että lihoisit.

        En ole pyytänyt sinua tänne, antamaan ohoh lausuntoja. mistä sinä tiedät kalorimäärät kun et ole nähnyt etkä punninnut kyseisiä tuotteita. Pysy nyt akan ketale kaukana täältä.


      • otahan vähän lookimmin
        monica kirjoitti:

        En ole pyytänyt sinua tänne, antamaan ohoh lausuntoja. mistä sinä tiedät kalorimäärät kun et ole nähnyt etkä punninnut kyseisiä tuotteita. Pysy nyt akan ketale kaukana täältä.

        yleinen keskustelupalsta, vai mitä? Vai Monica , ja pari muuta mummoa. Että älähän kuule ärjy ollenkaan, et ole vielä maailman napa, pidä mölyt mahassas. En tarkoita teitä muita kirjoittajia, käyttäydytte asiallisesti.


    • No hyvää huomenta aamu valkeni täällä sumuisena ja syksyn tuntu on iha ilmassa. Harmillista kun täällä tuli eilen ikävää kirjoittelua, mutta kyllä sekin on ajattelematomuutta kun tungetaan ketjuun sivullisena neuvoja antamaan, ja vielä puskista, pidän sellaista menettelyä kerrassaan sopimattomana. No niin, odotan punnitus tuloksia teiltä, tulkaahan kertomaan, toivon mukaan kaikilta on pudonnut painoa edes vähän.

      • En käynyt täällä eilen enää aamupäivän jälkeen, niin täällähän on taas käynyt pieni rähinä. Mikähän tässä hommassa niin ihmisiä risoo? Eihän mekään kenenkään läskeihin kajota. Omiamme vain koitetaan sulatella kaikessa rauhassa. Ja ajatelkaa muutenkin, ollaan jo vanhoja ihmisiä, ei tuollainen toisten asioiden sorkkiminen ole ollenkaan kaunista. Ajatelkaa, että kun kohta joudutaan kroonikko-osatolle samaan huoneeseen, niin eihän siellä pysy edes laitasängyt pystyssä, jos emme tässä iässä opi ottamaan toisia ihmisiä huomioon.
        Eiliset syömiset:
        klo 7,00: mustaa kahvia

        klo 10.00: perunarieskaa (80) 10gr voimariinia(72) juustoa(34) tomaattia(20) kurkkua(6) herneitä50gr (40)

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 voileipäkeksiä

        klo 16.00 palanen omatekoista pizzaa(200) lasi maitoa (120)

        klo 18.00 banaani

        klo 19.00 3 palaa näkkäriä (135) jogurtti(85)

        klo 21.00 omena

        koko päivän annokset 1008, ei paljon luistellut, vaikka vieraita ja lapsenlapsia kävi kylässä, ja niille laitoin parempaa pöytään. No tuo pizza nyt ei ollut laihduttajan ruokaa. mutta korvasin sillä koko aterian.

        Ja sitten se asioiden mukavampi puoli, paino on pudonnut näillä eväillä, ja konsteilla 1.3 kg viikon aikana, ja nyt 6.1kg tämän kerhon aikana. Että 3.9 kg on enää urakkaa jouluun, että puheeni pidän. Ja uskon täysin, että minä hommasta selviydyn.
        Ja minä tiedän jo mitä saan joululahjaksi, ukko lupasi ostaa hekselit, että väljät housut pysyy jalassa!
        Hah hah haa, luulee vaan, minähän ostan uusia! Nyt ei ruokita lamaa, kun ei itsekkään ole saanut paljon mitään syödäkseen! Mukavaa päivää kaikille, ja kiitokset vielä Monicalle, ainakin minä olen iloinen siitä, että olet avannut tämän ketjun.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        En käynyt täällä eilen enää aamupäivän jälkeen, niin täällähän on taas käynyt pieni rähinä. Mikähän tässä hommassa niin ihmisiä risoo? Eihän mekään kenenkään läskeihin kajota. Omiamme vain koitetaan sulatella kaikessa rauhassa. Ja ajatelkaa muutenkin, ollaan jo vanhoja ihmisiä, ei tuollainen toisten asioiden sorkkiminen ole ollenkaan kaunista. Ajatelkaa, että kun kohta joudutaan kroonikko-osatolle samaan huoneeseen, niin eihän siellä pysy edes laitasängyt pystyssä, jos emme tässä iässä opi ottamaan toisia ihmisiä huomioon.
        Eiliset syömiset:
        klo 7,00: mustaa kahvia

        klo 10.00: perunarieskaa (80) 10gr voimariinia(72) juustoa(34) tomaattia(20) kurkkua(6) herneitä50gr (40)

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 voileipäkeksiä

        klo 16.00 palanen omatekoista pizzaa(200) lasi maitoa (120)

        klo 18.00 banaani

        klo 19.00 3 palaa näkkäriä (135) jogurtti(85)

        klo 21.00 omena

        koko päivän annokset 1008, ei paljon luistellut, vaikka vieraita ja lapsenlapsia kävi kylässä, ja niille laitoin parempaa pöytään. No tuo pizza nyt ei ollut laihduttajan ruokaa. mutta korvasin sillä koko aterian.

        Ja sitten se asioiden mukavampi puoli, paino on pudonnut näillä eväillä, ja konsteilla 1.3 kg viikon aikana, ja nyt 6.1kg tämän kerhon aikana. Että 3.9 kg on enää urakkaa jouluun, että puheeni pidän. Ja uskon täysin, että minä hommasta selviydyn.
        Ja minä tiedän jo mitä saan joululahjaksi, ukko lupasi ostaa hekselit, että väljät housut pysyy jalassa!
        Hah hah haa, luulee vaan, minähän ostan uusia! Nyt ei ruokita lamaa, kun ei itsekkään ole saanut paljon mitään syödäkseen! Mukavaa päivää kaikille, ja kiitokset vielä Monicalle, ainakin minä olen iloinen siitä, että olet avannut tämän ketjun.

        Eilisistä...
        Aamulla aina ne parit kahvit.. Heräänhän jo ennen kuutta..Paahtoleivät.minilettaa,kevytleikettä..
        Olen jopa muistanut ne,yleensä ovat iltapäivään tuolla koneessa.. Siis huomattavaa parannusta..
        Päivällä noin klo 13.. syön..Pitäisköhän tuon klo 6 ja klo 13 välillä syödä jotain?
        No,eilen söin vielä sitä makaroonilaatikkoa,kun sitä oli ja tomaatin,vettä..
        Iltapäivällä : kahvia ja yhden kotipullan..
        Illalla: Reissumiestä kaksi palaa,minilettaa ja kielimakkaraa parisiivua..ykkösviili..
        Tuli tuosta varmaan 950 kcal ..Riittävästi.. Ei minulla ole koskaan nälkä..Syön,kun täytyy...
        Mukavaa, tätä pyhä päivää..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Eilisistä...
        Aamulla aina ne parit kahvit.. Heräänhän jo ennen kuutta..Paahtoleivät.minilettaa,kevytleikettä..
        Olen jopa muistanut ne,yleensä ovat iltapäivään tuolla koneessa.. Siis huomattavaa parannusta..
        Päivällä noin klo 13.. syön..Pitäisköhän tuon klo 6 ja klo 13 välillä syödä jotain?
        No,eilen söin vielä sitä makaroonilaatikkoa,kun sitä oli ja tomaatin,vettä..
        Iltapäivällä : kahvia ja yhden kotipullan..
        Illalla: Reissumiestä kaksi palaa,minilettaa ja kielimakkaraa parisiivua..ykkösviili..
        Tuli tuosta varmaan 950 kcal ..Riittävästi.. Ei minulla ole koskaan nälkä..Syön,kun täytyy...
        Mukavaa, tätä pyhä päivää..t.Irkku

        Paino on pudonnut vähän..Nyt siis 3 ja ½ kg.. Hiljaa hyvää tulee..Ei palaudu niin nopeasti,kun hitaasti pudottaa.. Meidän talossa,yksi tuttu on pudottanut 40 kg.. On 50v ja näyttää nyt 80 vuotiaalta..tulee niin paljon ryppyjä,kun iho ei enää ole niin kimmoisa kuin nuorena.. Voi oi.. ei kiva..Moi..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Paino on pudonnut vähän..Nyt siis 3 ja ½ kg.. Hiljaa hyvää tulee..Ei palaudu niin nopeasti,kun hitaasti pudottaa.. Meidän talossa,yksi tuttu on pudottanut 40 kg.. On 50v ja näyttää nyt 80 vuotiaalta..tulee niin paljon ryppyjä,kun iho ei enää ole niin kimmoisa kuin nuorena.. Voi oi.. ei kiva..Moi..t.Irkku

        Missä kaikki on, kun täällä on näin hiljaista? Ettekai ole pahoittaneet mieltänne niistä eilisistä riidan lietsojista? Sellaisista ei kannata välittää, heillä itsellään on paha olla, ja purkavat sen jonnekkin. En voi muuten ymmärtää. En tiedä kannattaako minunkaan tänne mitään listoja kirjoitella, jos kaikki ovat kadonneet. Toivon kuitenkin, että pian ilmestytte!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Missä kaikki on, kun täällä on näin hiljaista? Ettekai ole pahoittaneet mieltänne niistä eilisistä riidan lietsojista? Sellaisista ei kannata välittää, heillä itsellään on paha olla, ja purkavat sen jonnekkin. En voi muuten ymmärtää. En tiedä kannattaako minunkaan tänne mitään listoja kirjoitella, jos kaikki ovat kadonneet. Toivon kuitenkin, että pian ilmestytte!

        eikä anneta sen vaikuttaa, sain putsattua pöydän,
        sitkeesti me vaan jatketaan.


    • Huomenta vaan, no nyt voidaan taas jatkaa,,,,,,

      Olen taas juuri herännyt ja on niin levänneen tuntune olo,
      harvoin saan nukkua näin pitkiä öitä. taitaa tuo siivousvimma
      tehdä sen, että vässyy ja sit uni maistuu. Eilen tulu mukavia
      tietoja teiltä, että pudotusta on tullut ja jatketaanko siitä
      eteenpäin. kertokaa te.

      • Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia
        klo 10.00 pieni salaattikippo, jossa tomaattia, kurkkua ja herneitä (48) pala ruisleipää(45) 10gr voimariinia
        /72) 2 dl riisipuuroa(230)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 korppua (80)

        klo 14.00 kyläkahvit pieni pulla(100)

        klo 17.00 juurespaistos 200gr (200) 2 näkkileipää (90) kevytleikettä (28)

        klo 19.00 jogurtti (85)

        myöhemmin omena/60) kalorit yhteensä 1038 kaloria.

        Paino oli noussyt eilen aamusta 200 gr, mutta se ei ole vaarallista, varmaan iltaruoka oli suolaisempaa, niin sitoi nesteitä. Kun sitä vettä olen sen kaksi litraa juonut joka päivä. Ei tästä ole muuta suuntaa kuin alaspäin. Tunnen itseni pirteäksi, verensokerit on pysyneet kohdallaan, ja kaikki on hyvin. Nälkääkään en ole juuri tuntenut, jos tulee, niin syön. Kaapissa on aina juureksia, hedelmiä, rasvatonta jogurttia ym, ettei tarvitse tehdä palasia isännän makkarapötköistä. Toivotan kaikille palstalaisille, ja lukijoille oikein mukavaa syyspäivää. Nautitaan syksystä, kun on näin ihanat ilmatkin!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia
        klo 10.00 pieni salaattikippo, jossa tomaattia, kurkkua ja herneitä (48) pala ruisleipää(45) 10gr voimariinia
        /72) 2 dl riisipuuroa(230)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 korppua (80)

        klo 14.00 kyläkahvit pieni pulla(100)

        klo 17.00 juurespaistos 200gr (200) 2 näkkileipää (90) kevytleikettä (28)

        klo 19.00 jogurtti (85)

        myöhemmin omena/60) kalorit yhteensä 1038 kaloria.

        Paino oli noussyt eilen aamusta 200 gr, mutta se ei ole vaarallista, varmaan iltaruoka oli suolaisempaa, niin sitoi nesteitä. Kun sitä vettä olen sen kaksi litraa juonut joka päivä. Ei tästä ole muuta suuntaa kuin alaspäin. Tunnen itseni pirteäksi, verensokerit on pysyneet kohdallaan, ja kaikki on hyvin. Nälkääkään en ole juuri tuntenut, jos tulee, niin syön. Kaapissa on aina juureksia, hedelmiä, rasvatonta jogurttia ym, ettei tarvitse tehdä palasia isännän makkarapötköistä. Toivotan kaikille palstalaisille, ja lukijoille oikein mukavaa syyspäivää. Nautitaan syksystä, kun on näin ihanat ilmatkin!

        Eilinen päivä meni kuin siivillä.

        Nyt kun liikuskelen jo pihalla, niin olen nauttinut siellä kauniista syksystä.

        Eilen, sekä tänään katsastin kasvimaan ja totesin ilokseni, että jos olisi vielä muutama hallaton yö, niin
        saisimme jonkun verran kurkkuja ja kesäkurpitsoita.

        Istuin puistoruusupensaan vieressä ja söin ruusunmarjoja. Ei niissä juuri syömistä ole, paljon vain pieniä siemeniä.

        Kyllä meiltä, Marja-Liisa, vielä kiloja karisee jouluun mennessä.
        .....- En ole kohdallani aivan varma kymmenestä kilosta, mutta ainakin viisi:((


    • No huomenta taas, avaan taas tämän ketjun , että ne jotka haluaa jatkaa,
      ja on niinkuin puhtia olla mukana, niin saavat kertoa olotilastaan, kuinka
      taas on syöty ja liikuttu, tuttuun tapaan. En voi olla mainitsematta , että moni
      varmaaan laihduttaa, meidän tiimiläisten mukana, vaikkei olekkaan julkisesti
      kertomassa. ja sehän on myöskin hyvä.
      Sitkeä sisupussi M-L on hyvä esimerkki, kuinka painoa pudotetaan, ja vielä
      oikealla tavalla ja oikeilla ruokavalinnoila sekä liikunnalla.
      Saa nähdä tuleeko ketään muita enään mukaan, toivottavasti.
      Hyvää alkavaa viikkoa.

      • ja sanon heti alkuun, että voi ,voi sentään. Eilinen päivä meni ihan plörinäksi. Oltiin luontoreissulla, käveltiin tuonne parin kilometrin päähän laavulle. Siellä tarjottiin kahvia ja hampurilaisia, ja vielä paistettiin makkaraa. No minäkin söin, kun ei muutakaan ollut, ja vieläkin on huono omatunto. Ei kalorimäärä ylittynyt, mutta kuitenkin, roskaruokaa.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl kalakeittoa (90) 2 viipaletta ruisleipää(90) 10 gr voimariinia (72) 100 gr mansikoita(38)

        klo 13.00 päiväkahvit, 1 korppu(40)

        klo 16.00 kahvia, ja hampurilainen, (300) pieni, ja näin paljon kaloreita, luki kääreessä

        1 pala lenkkimakkaraa (240)

        Siis 540 kaloria meni tässä hetken rytäkässä', ja tuntui, että en syönyt mitään

        myöhemmin illalla söin vielä jogurtin (85)

        Ei nuo koko päivän annokset silti olleet kuin 955 kaloria. Mutta kuitenkin olo on kuin pahantekijällä, syyllinen. Ei putoa paljon paino tällä viikolla, kun näin huonosti alkoi, mutta nyt täytyy keskittyä asiaan, en lähde kotoa minnekkään, vaikka kuinka kutsutaan. Vaikka sellaisiahan ne aina tarjoilut on metsä retkillä, kahvia, ja makkaranpaistoa, mutta miten se tuntuikaan minusta nyt niin pahalta. No tänään syödään taas salaatteja. Terkkuja kaikille!


      • Taisin nukkua kun kirjoitin aloituksen ja väärälle päivälle,
        pitäähän se korjata.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        ja sanon heti alkuun, että voi ,voi sentään. Eilinen päivä meni ihan plörinäksi. Oltiin luontoreissulla, käveltiin tuonne parin kilometrin päähän laavulle. Siellä tarjottiin kahvia ja hampurilaisia, ja vielä paistettiin makkaraa. No minäkin söin, kun ei muutakaan ollut, ja vieläkin on huono omatunto. Ei kalorimäärä ylittynyt, mutta kuitenkin, roskaruokaa.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl kalakeittoa (90) 2 viipaletta ruisleipää(90) 10 gr voimariinia (72) 100 gr mansikoita(38)

        klo 13.00 päiväkahvit, 1 korppu(40)

        klo 16.00 kahvia, ja hampurilainen, (300) pieni, ja näin paljon kaloreita, luki kääreessä

        1 pala lenkkimakkaraa (240)

        Siis 540 kaloria meni tässä hetken rytäkässä', ja tuntui, että en syönyt mitään

        myöhemmin illalla söin vielä jogurtin (85)

        Ei nuo koko päivän annokset silti olleet kuin 955 kaloria. Mutta kuitenkin olo on kuin pahantekijällä, syyllinen. Ei putoa paljon paino tällä viikolla, kun näin huonosti alkoi, mutta nyt täytyy keskittyä asiaan, en lähde kotoa minnekkään, vaikka kuinka kutsutaan. Vaikka sellaisiahan ne aina tarjoilut on metsä retkillä, kahvia, ja makkaranpaistoa, mutta miten se tuntuikaan minusta nyt niin pahalta. No tänään syödään taas salaatteja. Terkkuja kaikille!

        ja ne on,,,, tuttu tunne,,,, vaikka kuinka terottaa itselleen
        että ei se nyt niin kamala asia ole, niin silti harha askel kismittää.

        Mutta kokonaisuudessa sinulla ei tullut kalorioita yhtään enempää.
        Joten älä sure sitä, kun se ei tule tavaksi.

        Onhan viikko vasta aluillaan, joten viikosta voi tulla ihan hyvin
        taas iloinen asia eli,,,,,olet taas askeleen lähempänä painoasi
        jota metsästät. ajattelehan enään 4 kg vain. se nyt menee
        leikiten kun pudotus on hyvässä alussa.
        hyvää jatkoa edelleen.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        Taisin nukkua kun kirjoitin aloituksen ja väärälle päivälle,
        pitäähän se korjata.

        Minäkin kysyn usein ukoltani, että mikä päivä tänään on.
        Hän kysyy sitten vastaan, että tarkoitanko monesko päivä, vai mikä viikonpäivä.

        On ollut ihana aurinkoinen ilma, ainakin meillä täällä Etelä-Karjalassa.

        En ole syönyt paljon muuta kuin kasviksia ja marjoja, mutta päivä on vielä kesken ja aivan kuin olisi nälkä.
        Laitanpa iltakahvit ja otan pienen , ainakaan en kovin suurta, voileivän.

        Hyvää illan jatkoa kaikille!


    • Huomenia taas, aika menee niin nopsaan ettei tahdo perässä pysyä.
      Harvinaisen lämmin päivä oli eilen, ja taitaa tulla vielä tänäänkin, On
      ollut mukavaa ulkoillakin ja tullut sitä liikuntoa, joka on hyvin tärkeää.

      Saa nyt nähdä keitä teistä tänään ilmaantuu muita kuin M-L olisi mukavaa
      jos tänne tulisi uusiakin painon pudottajia, ei tämä niin vaikeata ole,
      kysyy vaan sisua vähäsen.

      Kyllästyminen tulee siinä vaiheessa kun lipsuu, ja omasta mielestään
      panon pitäisi siitäkin huolimatta pudota, mutta niin ei ole, se lipsuminen
      kostaantuu.

      Näin käy monelle jotka yrittää laihduttaa, ja siihen loppuu (leikki).
      Tällä en tarkoita kelleen teistä, vaan yleisesti .
      Hyvää alkanutta päivää kaikille.

      • SURKEE LAIHTUJA

        Äläpä muuta sano! Yritin eilen laittaa syömiset minimiin, mutta 200 gr oli painoa enemmän, kun sunnuntai aamuna, en voi ymmärtää. kunhan en lihoisi tällä viikolla takaisin , mitä viime viikolla putosi.No onhan tässä vielä toista kiloa, ja vastaan kyllä tapellaan täysillä. Tässä eiliset syönnit, ei näillä oikeastaan pitäisi niskan levetä:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr tomaattia (20) 100gr kurkkua (10) viipale näkkileipää(45) 10gr voimariinia(72)

        klo 12.00 päiväkahvit, yksi pieni korppu (40)

        klo 14.00 jogurtti (85)

        klo 16.00 2dl kaalikeittoa (100) pala näkkileipää(45) lasi rasvatonta piimää (80)

        klo 19.00 omena(60)

        klo 19.30 iltakahvit 2 näkkäriä (90) yksi keitetty muna (80)

        myöhemmin lasi tuoremehua (90)

        yhteensä 817 kaloria, ja paino meinaa vaan nousta. Kohtahan tässä taitaa elää jo pelkällä ilmalla. No vastaan tapellaan kyllä ihan täysillä. Täytyy vain nostaa sitä leipähirttä ylemmäs, eikös ne niin ennenkin sanoneet. Huomasin tuossa, että en hädissäni ole huomannut edes kirjautua, nyt täytyy keksiä joku nimimerkki, en jaksa kirjoittaa uudelleen. Vaikka minä en kyllä periaatteesta puskista huutele.No pääsempähän minäkin käyttämään tätä laskutaitoani, on kyllä niin sekaisen näköinen lasku, että taitaa olla joku näkökoe samalla. Marja-Liisa toivottaa kaunista syyspäivää kaikille!


      • Seku
        SURKEE LAIHTUJA kirjoitti:

        Äläpä muuta sano! Yritin eilen laittaa syömiset minimiin, mutta 200 gr oli painoa enemmän, kun sunnuntai aamuna, en voi ymmärtää. kunhan en lihoisi tällä viikolla takaisin , mitä viime viikolla putosi.No onhan tässä vielä toista kiloa, ja vastaan kyllä tapellaan täysillä. Tässä eiliset syönnit, ei näillä oikeastaan pitäisi niskan levetä:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr tomaattia (20) 100gr kurkkua (10) viipale näkkileipää(45) 10gr voimariinia(72)

        klo 12.00 päiväkahvit, yksi pieni korppu (40)

        klo 14.00 jogurtti (85)

        klo 16.00 2dl kaalikeittoa (100) pala näkkileipää(45) lasi rasvatonta piimää (80)

        klo 19.00 omena(60)

        klo 19.30 iltakahvit 2 näkkäriä (90) yksi keitetty muna (80)

        myöhemmin lasi tuoremehua (90)

        yhteensä 817 kaloria, ja paino meinaa vaan nousta. Kohtahan tässä taitaa elää jo pelkällä ilmalla. No vastaan tapellaan kyllä ihan täysillä. Täytyy vain nostaa sitä leipähirttä ylemmäs, eikös ne niin ennenkin sanoneet. Huomasin tuossa, että en hädissäni ole huomannut edes kirjautua, nyt täytyy keksiä joku nimimerkki, en jaksa kirjoittaa uudelleen. Vaikka minä en kyllä periaatteesta puskista huutele.No pääsempähän minäkin käyttämään tätä laskutaitoani, on kyllä niin sekaisen näköinen lasku, että taitaa olla joku näkökoe samalla. Marja-Liisa toivottaa kaunista syyspäivää kaikille!

        Tässä laihduttamisessa tulee jokaiselle vastaan se tilanne, jolloin rasvasolut kertakaikkiaan kieltäytyvät luovuttamasta läskiä.

        Se tilanne voi kestää viikonkin, joten ei kannata heittää pyyhettä kehään.

        Kun jatkat vaan järkevästi, niin seuraavassa punnituksessa painosi on pudonnut ehkä parikin kiloa.
        Puhun kokemuksesta.
        Alle 1200 kaloria päivässä "lihottaa" pikemmin kuin laihduttaa.

        Minusta ei kenenkään tarvitse ottaa mallia. Meikäläisellä on oma yksilöllinen tapa hallita painoa, pudottaa sitä hitaasti ja ennenkaikkea terveellisesti. Melkein hätävarjelun liioitteluun verrattavalla varovaisuudella.

        Kaikki vitamiinit ja hivenaineet on saatava. Epäilenkin, että nuoruuden aikainen jojottelu painoni kanssa on aiheuttanut tuon osteoporoosinkin.

        Nyt on myöhäistä katua, mutta koetan pelastaa mitäpelastettavissa on.
        Meidän joluun mennessä saavutettu pudotus on se alin paino,mihin minulla on varaa.
        Luunvahvistuslääke ja pikkuinen ylipaino on jonkinmoinen tae murtumista vastaan.
        Varovaisuus liikkuessa tietenkin tärkeintä.

        Jatketaan vaan sinnikkäästi!


      • Seku kirjoitti:

        Tässä laihduttamisessa tulee jokaiselle vastaan se tilanne, jolloin rasvasolut kertakaikkiaan kieltäytyvät luovuttamasta läskiä.

        Se tilanne voi kestää viikonkin, joten ei kannata heittää pyyhettä kehään.

        Kun jatkat vaan järkevästi, niin seuraavassa punnituksessa painosi on pudonnut ehkä parikin kiloa.
        Puhun kokemuksesta.
        Alle 1200 kaloria päivässä "lihottaa" pikemmin kuin laihduttaa.

        Minusta ei kenenkään tarvitse ottaa mallia. Meikäläisellä on oma yksilöllinen tapa hallita painoa, pudottaa sitä hitaasti ja ennenkaikkea terveellisesti. Melkein hätävarjelun liioitteluun verrattavalla varovaisuudella.

        Kaikki vitamiinit ja hivenaineet on saatava. Epäilenkin, että nuoruuden aikainen jojottelu painoni kanssa on aiheuttanut tuon osteoporoosinkin.

        Nyt on myöhäistä katua, mutta koetan pelastaa mitäpelastettavissa on.
        Meidän joluun mennessä saavutettu pudotus on se alin paino,mihin minulla on varaa.
        Luunvahvistuslääke ja pikkuinen ylipaino on jonkinmoinen tae murtumista vastaan.
        Varovaisuus liikkuessa tietenkin tärkeintä.

        Jatketaan vaan sinnikkäästi!

        puhut varmaan painonvartioitten mielipiteistä, jossa olet käynyt, kyllä alle 1000 kilokaloria riittää naiselle päivän annokseksi, kunhan syö monipuolisesti niinkuin M-L tekee, jos sinun sanojesi mukaan pitää syödä enemmän, kuin 1200 kilok. niin täällä ei olisi muita kuin ihanne painoisia ihmisiä.

        Kyllä se niin on että kun keho saa säännöllisesti jotain polttoainetta niin aineenvaihdunta pelaa moittettomasti ja tulosta tulee. Tarkoitan vain pieniä annoksia, ettei kokonais kalori määrä nouse 1000 - 1200 ylemmäksi, siksi välipalat ovat tärkeät.

        Tässä olen eri mieltä kanssasi, mutta minä en olekkaan koskaan käynyt painonvartioissa. Olen itseoppinut kantapään kautta nämä syömiset ja niiden määrät.

        Siinä on perää että tulee jonkimmoinen pysähdys pudotuksessa, kuten jo silloin kun aloitin tämän ketjun niin alussa mainitsin, mutta sekin johtuu aineen vaihdunnasta, joka yrittää sopeutua niukempaan ravinnon saantiin. Näin ole lukenut.

        En ehdi nyt enepää jaarittelemaan kun on keilailu päivä ja pitää lähteä salille.


      • monica kirjoitti:

        puhut varmaan painonvartioitten mielipiteistä, jossa olet käynyt, kyllä alle 1000 kilokaloria riittää naiselle päivän annokseksi, kunhan syö monipuolisesti niinkuin M-L tekee, jos sinun sanojesi mukaan pitää syödä enemmän, kuin 1200 kilok. niin täällä ei olisi muita kuin ihanne painoisia ihmisiä.

        Kyllä se niin on että kun keho saa säännöllisesti jotain polttoainetta niin aineenvaihdunta pelaa moittettomasti ja tulosta tulee. Tarkoitan vain pieniä annoksia, ettei kokonais kalori määrä nouse 1000 - 1200 ylemmäksi, siksi välipalat ovat tärkeät.

        Tässä olen eri mieltä kanssasi, mutta minä en olekkaan koskaan käynyt painonvartioissa. Olen itseoppinut kantapään kautta nämä syömiset ja niiden määrät.

        Siinä on perää että tulee jonkimmoinen pysähdys pudotuksessa, kuten jo silloin kun aloitin tämän ketjun niin alussa mainitsin, mutta sekin johtuu aineen vaihdunnasta, joka yrittää sopeutua niukempaan ravinnon saantiin. Näin ole lukenut.

        En ehdi nyt enepää jaarittelemaan kun on keilailu päivä ja pitää lähteä salille.

        kaikki on ihan ok. En lössähdä ensimmäisestä vastoinkäymisestä. Minähän olen sitkeä sissi. Jos ei tällä viikolla putoa, niin sitten ei. Seuraavalla otetaan järeämmät aseet käyttöön, eihän ne konstit tähän lopu. Minullahan on kuntopyörä, hyppynaru, käsipainot, ja vielä vesikävelyvyökin. Ruvetaan harrastamaan välineurheilua. Ruvetaan kuluttamaan niitä vähiä syötyjä kalorioita. Kun nehän on konstit monet, sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki.


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        kaikki on ihan ok. En lössähdä ensimmäisestä vastoinkäymisestä. Minähän olen sitkeä sissi. Jos ei tällä viikolla putoa, niin sitten ei. Seuraavalla otetaan järeämmät aseet käyttöön, eihän ne konstit tähän lopu. Minullahan on kuntopyörä, hyppynaru, käsipainot, ja vielä vesikävelyvyökin. Ruvetaan harrastamaan välineurheilua. Ruvetaan kuluttamaan niitä vähiä syötyjä kalorioita. Kun nehän on konstit monet, sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki.

        Taisin sanoa, että alle 1200 kalorin päiväsyöminen lihottaa mieluummin kuin laihduttaa.

        Muistaakseni en kehoittanut syömään enemmän.-
        Enkä minä olekaan mikään käskijä, enkä kieltäjä. Ajattelin vain, kun kerroit joskus aikaisemmin, että oeti 174 cm pitkä.
        Eivätkö ne ruumiinrakenne ja pituus myöskin määrää, mikä olisi ihannepaino.

        Mainitsit kuntovälineistäsi. Melkoinen arsenaali! Ainakaan ei jää löysää nahkaa kun kuntoilee laihduttamisen ohella.

        Odottakaahan kun minä tästä pääsen kunnolla jaloilleni, niin alan ...tuota....alan ainakin jumppaa harrastaa, vatsaliikkeitä ja venyttelyä.
        Tsemppiä kaikille!


      • Seku kirjoitti:

        Taisin sanoa, että alle 1200 kalorin päiväsyöminen lihottaa mieluummin kuin laihduttaa.

        Muistaakseni en kehoittanut syömään enemmän.-
        Enkä minä olekaan mikään käskijä, enkä kieltäjä. Ajattelin vain, kun kerroit joskus aikaisemmin, että oeti 174 cm pitkä.
        Eivätkö ne ruumiinrakenne ja pituus myöskin määrää, mikä olisi ihannepaino.

        Mainitsit kuntovälineistäsi. Melkoinen arsenaali! Ainakaan ei jää löysää nahkaa kun kuntoilee laihduttamisen ohella.

        Odottakaahan kun minä tästä pääsen kunnolla jaloilleni, niin alan ...tuota....alan ainakin jumppaa harrastaa, vatsaliikkeitä ja venyttelyä.
        Tsemppiä kaikille!

        yhdistetty työ ja painonpudotusloma meni oikein hyvin oli aurinkoa ja lämmintä sopivasti.

        Sitten ympärysmittoihin; läpileikkauksen halkaisija 50cm oli sillä suurimmalla kuusella minkä kaadoin siellä.
        Arvelen että omapainoni ja ympärysmittani on tullut alaspäin, kyllä työ laihduttaa vaikka työteho ei niin kehuttava enää olekaan.
        Kotimatkalla syötiin Roosassa salaattia, kaalikääryleet, perunamuusi, piimä ja ruisleipä.

        En ole vielä ehtinyt lukemaan kaikkia niitä kirjoituksia mitä ketjuun on tullut, luen ne kyllä vielä kun kiinostaa kovasti mitä on täällä aikaan saatu.


    • Aikasta huomenta, se johtuu siintä ku minä lähden pienelle
      leikkaukselle tänään, ja pitää nousta näi aikasi. En tiedä yhtään
      joudunko olemaan yötä, jos niin on, nii jatkakaaa te vaan
      niinkuin enenkin kertokaa miten on mennyt.
      mukavaa kun jjoutavakin on taas kotona ja mukana. ja
      hyvin on mennyt kun ei ole paino ainakaan noussut hänellä. näin
      ymmärsin,,,,, tulkaa kertomaan miten teillä on mennyt.
      Terkut teille kaikille ja mukavaa alkavaa päivää.

      • voi kissan häntä!

        Taas alkaa uusi päivä, ja ainakin täällä aurinkoisena. Ja tämä painon pudotus jatkuu, vähän tällä viikolla huonolla menestyksellä. Mutta nyt on vähän liikettä lisätty. ja sitä liikettä vähennettu, mikä vie kädestä suuhun, koska en nyt halua, että se kuusi kiloa mikä on pudonnut rupeaa takaisin tulemaan.
        eiliset syömingit:
        klo 7.00 pelkkää mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr keitettyä porkkanaa(40) 100 gr vihreitä herneitä(75) 100 gr kurkkua(10) vettä

        klo 12.00 päiväkahvit pelkkänä

        klo 14.00 kuppi kahvia pala näkkileipää (45) 10gr voimariinia(72) desi sienisalaattia(60)

        klo 16.30 100 gr keitettyä porkkanaa (40) 100 gr herneitä(75) desi sienisalaattia(60) viipale ruisleipää/45)
        omena (60)

        klo 19.00 iltakahvia, viipale ruisleipää (45), 3 siivua kevytleikettä (21)

        myöhemmin: 100gr maustamaton jogyrtti (59) omena (60) kalorit yhteensä 767, että alle 800 meni.

        Ei kai tässä nyt voi kovin suurta lihomista tulla, vaikka ei laihtuiskaan. Ihmettelin minä kyllä ,kun katselin tässä aiemmin telkkarista sitä suurinta pudottajaa. Kun se yksi setä oli lihonut kahdeksan kiloa viikossa, kun tuli punnitukseen. Miten se voi olla mahdollista? Ja kun katsoi sen rääkin mitä ne tekivät, tuntui välillä, että ne kuolee siihen suoritukseensa. Kyllä siinä mummojen sienireissut ei ois paljon suorituksena painaneet. No toivottavasti nyt ei ihan kahdeksaa kiloa paino nouse, muuten on lähdettävä sinne housukauppaan ihan muista syistä. Kävin tuossa juuri äsken keräämässä viimeisen oman lehtisalaatin tuolta pellolta, ajattelin, että onpas se nyt maistunut, tavallisesti sitä aina kynnetään sinne peltoon syksyllä, kun ei ole mennyt. Mutta nyt olen popsinut sen suihini. Jaaha, taas huomasin, että en ole kirjautunut, ja noita vaikeita laskutoimituksia tarjotaan tehtäväksi .En viitsi kokeilla häviääkö kirjoitus, jos kirjaudun välillä.
        No tämän kuitenkin kirjoitti Marja-Liisa.


      • voi kissan häntä! kirjoitti:

        Taas alkaa uusi päivä, ja ainakin täällä aurinkoisena. Ja tämä painon pudotus jatkuu, vähän tällä viikolla huonolla menestyksellä. Mutta nyt on vähän liikettä lisätty. ja sitä liikettä vähennettu, mikä vie kädestä suuhun, koska en nyt halua, että se kuusi kiloa mikä on pudonnut rupeaa takaisin tulemaan.
        eiliset syömingit:
        klo 7.00 pelkkää mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr keitettyä porkkanaa(40) 100 gr vihreitä herneitä(75) 100 gr kurkkua(10) vettä

        klo 12.00 päiväkahvit pelkkänä

        klo 14.00 kuppi kahvia pala näkkileipää (45) 10gr voimariinia(72) desi sienisalaattia(60)

        klo 16.30 100 gr keitettyä porkkanaa (40) 100 gr herneitä(75) desi sienisalaattia(60) viipale ruisleipää/45)
        omena (60)

        klo 19.00 iltakahvia, viipale ruisleipää (45), 3 siivua kevytleikettä (21)

        myöhemmin: 100gr maustamaton jogyrtti (59) omena (60) kalorit yhteensä 767, että alle 800 meni.

        Ei kai tässä nyt voi kovin suurta lihomista tulla, vaikka ei laihtuiskaan. Ihmettelin minä kyllä ,kun katselin tässä aiemmin telkkarista sitä suurinta pudottajaa. Kun se yksi setä oli lihonut kahdeksan kiloa viikossa, kun tuli punnitukseen. Miten se voi olla mahdollista? Ja kun katsoi sen rääkin mitä ne tekivät, tuntui välillä, että ne kuolee siihen suoritukseensa. Kyllä siinä mummojen sienireissut ei ois paljon suorituksena painaneet. No toivottavasti nyt ei ihan kahdeksaa kiloa paino nouse, muuten on lähdettävä sinne housukauppaan ihan muista syistä. Kävin tuossa juuri äsken keräämässä viimeisen oman lehtisalaatin tuolta pellolta, ajattelin, että onpas se nyt maistunut, tavallisesti sitä aina kynnetään sinne peltoon syksyllä, kun ei ole mennyt. Mutta nyt olen popsinut sen suihini. Jaaha, taas huomasin, että en ole kirjautunut, ja noita vaikeita laskutoimituksia tarjotaan tehtäväksi .En viitsi kokeilla häviääkö kirjoitus, jos kirjaudun välillä.
        No tämän kuitenkin kirjoitti Marja-Liisa.

        Lenkiltä tulin enkä poikennut missään kioskilla.
        Ei ole paino noussut eikä nouse, piän sanani, poppoon avustuksella se näköjään onnistuu.

        Paremminhan jaksan työntekoakin muutaman kilon kevyempänä.
        Työhän se on työmiehelle tärkeää ja työstä työmies puhuu, mistäpä muusta.
        Mustaherukoita ja omenaa on tarkoitus syödä nyt aamusta ja makkarakeitto on kuulemma tekeillä.


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        Lenkiltä tulin enkä poikennut missään kioskilla.
        Ei ole paino noussut eikä nouse, piän sanani, poppoon avustuksella se näköjään onnistuu.

        Paremminhan jaksan työntekoakin muutaman kilon kevyempänä.
        Työhän se on työmiehelle tärkeää ja työstä työmies puhuu, mistäpä muusta.
        Mustaherukoita ja omenaa on tarkoitus syödä nyt aamusta ja makkarakeitto on kuulemma tekeillä.

        Timanttiasennetta porukalla, ja hyvä niin.

        Minäkään en lopeta laihduttamista, vaikka teoria ja käytänö eivät tapauksessani kohtaakaan.

        Olen tälläinen letkan heikoin lenkki, mutta jouluun on vielä aikaa.

        En ole ainakaan lihonut, ja se on hyvä sekin kun ottaa huomioon, etten ole päässyt liikkumaan.

        Nyt köpöttelen ilman kyynärsauvoja, mutta vielä on pitkä matka normaalivauhtiseen kävelyyn.

        Veitsi vaan kurkulle kun ruoan himo yllättää!


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Lenkiltä tulin enkä poikennut missään kioskilla.
        Ei ole paino noussut eikä nouse, piän sanani, poppoon avustuksella se näköjään onnistuu.

        Paremminhan jaksan työntekoakin muutaman kilon kevyempänä.
        Työhän se on työmiehelle tärkeää ja työstä työmies puhuu, mistäpä muusta.
        Mustaherukoita ja omenaa on tarkoitus syödä nyt aamusta ja makkarakeitto on kuulemma tekeillä.

        kun painosi ei ole noussut, siitä vaan eteenpäin.
        Juotko runsaasti vettä, olisi suotavaa.

        Marja - Liisalla on nyt tiukka linja, mutta ei saisi olla kovin kauaa.

        Sekulla on hyvä, kun ei luultavasti ole painoa tullut lisää.

        Yritystä vaan eteenpäin koko porukka.


      • monica kirjoitti:

        kun painosi ei ole noussut, siitä vaan eteenpäin.
        Juotko runsaasti vettä, olisi suotavaa.

        Marja - Liisalla on nyt tiukka linja, mutta ei saisi olla kovin kauaa.

        Sekulla on hyvä, kun ei luultavasti ole painoa tullut lisää.

        Yritystä vaan eteenpäin koko porukka.

        Linja on tiukka, ja tiukemmaksi käy, jos paino ei ota uutta suuntaa. Ei tässä vielä hetikään ota mahanahka selkärankaan kiini. Kun sen tekee, niin sitten lopetetaan. Leivoin suuren kasan munkkeja, mutta empä yhtä ainoaa maistanut. Toiset söivät innokkaasti. Minä vain voileipäkeksin otin kahvini kanssa. Tässä olen tehnyt vain töitä koko päivän, joten nyt lähden harrastamaan. Hyvät jatkot kaikille!


    • No heippa vaan kaikille taas, nyt ollaan jo taas loppuviikossa, ja ilmat on tosi viileät. Syksy on tosiasia vaikka kuinka toivois, että tulisi vielä lämpimämpiä syysilmoja, niin tuskin enää saamme niitä. Mutta nyt minäkin toivon, että te tiimiläiset olette saanet pudotettua edes vähäsen painostanne. Tuntuu kuitenkin että tämä viikkoo ei paljoa pudotusta kenellekään tuo , mutta ensiviikolla otetaan paremmin, loppukirin voi vielä silti ottaa. kaikesta huolimatta hyväntuulista alkavaa aamua teille. Tulkaahan kertomaan miten eilen meni.

      • Ei tule pudotuksia tällä viikolla. kauhea tappeleminen että entiset pysyis. Eilisestä aamusta on paino kohonnut 100 grammaa näillä eväillä:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10. 00 50 gr lehtisalaattia (8) 100 gr tomaattia (40) 100 gr kurkkua( 10)

        klo 12.30 kaksi kuppia kahvia 2 voileipäkeksiä (66)

        klo 14.00 100 gr mansikoita (40)

        klo 16.00 100gr perunoita /80) 100 gr porkkanoita (40) 10 gr voimariinia niiden paistamiseen( 72) ruisleipöviipale päällä ½ dl sienisalaattia(60)

        klo 19.00 iltakahvit 3 voileipäkeksiä (99)

        myöhemmin 2 palaa ruisleipää(90) 10gr voimariinia(72)

        koko päivän kalorit 722. lisäksi olen juonut 2 litraa vettä.

        Miten on mahdollista että paino vaan meinaa nousta? Mitään muuta en ole syönyt, kaikki on punnittu, silmäarvioin ei ole sieppailtu mitään. Vaakaakaan ei voi syyttää, se ei heittele , on huippuluokkaa. Mitään suolaista en ole syönyt, ainoa mihin on vähän suolaa lisätty on sienisalaatti. Sitäkin vähän, yhden ruisleipäviipaleen päällä. Liikuntaa on tullut ihan hyvin, neljä tuntia väänsin joriinin juuria taikolla ylös, että hiki tippui, ja ihan koko päivän muutenkin touhusin. Että en ole edes sohvalla makaillut. Että sanokaa nyt kaikki viisaat sieltä puskista, kun teitä siellä aina on , että missä se vika piilee? Ei kai minun seitsenkymppisen nivelreumasen akan tartte juoksumatolle lähteä? Kun sen minä sulattaisin, että paino pysyisi ennallaan, mutta että nousee, niin se menee mulla yli ymmärryksen! No en minä tästä masennu, en ole sitä sorttia, mutta ihmettelen minä kauheasti! Jatkan samaan tahtiin. Se mikä ei tapa, niin se vahvistaa! Meillä täällä on vielä lämpötila nollassa, että syksy on jo auttamattomasti tullut. Ja kaikki kukkaset saa ruveta kärräämään kompostikasaan, että sitä liikuntaa on tiedossa. Ne minun kukat kun ei ole ihan päivässä kärrätty. Joriinejakin oli 124 puskaa, eilen laskin, kun täytyy välillä pitää tuota laskutaitoaankin yllä., kun ne täälläkin on ruvenneet laskemaan. Mukavaa päivää teille kaikille!


      • Empä usko
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Ei tule pudotuksia tällä viikolla. kauhea tappeleminen että entiset pysyis. Eilisestä aamusta on paino kohonnut 100 grammaa näillä eväillä:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10. 00 50 gr lehtisalaattia (8) 100 gr tomaattia (40) 100 gr kurkkua( 10)

        klo 12.30 kaksi kuppia kahvia 2 voileipäkeksiä (66)

        klo 14.00 100 gr mansikoita (40)

        klo 16.00 100gr perunoita /80) 100 gr porkkanoita (40) 10 gr voimariinia niiden paistamiseen( 72) ruisleipöviipale päällä ½ dl sienisalaattia(60)

        klo 19.00 iltakahvit 3 voileipäkeksiä (99)

        myöhemmin 2 palaa ruisleipää(90) 10gr voimariinia(72)

        koko päivän kalorit 722. lisäksi olen juonut 2 litraa vettä.

        Miten on mahdollista että paino vaan meinaa nousta? Mitään muuta en ole syönyt, kaikki on punnittu, silmäarvioin ei ole sieppailtu mitään. Vaakaakaan ei voi syyttää, se ei heittele , on huippuluokkaa. Mitään suolaista en ole syönyt, ainoa mihin on vähän suolaa lisätty on sienisalaatti. Sitäkin vähän, yhden ruisleipäviipaleen päällä. Liikuntaa on tullut ihan hyvin, neljä tuntia väänsin joriinin juuria taikolla ylös, että hiki tippui, ja ihan koko päivän muutenkin touhusin. Että en ole edes sohvalla makaillut. Että sanokaa nyt kaikki viisaat sieltä puskista, kun teitä siellä aina on , että missä se vika piilee? Ei kai minun seitsenkymppisen nivelreumasen akan tartte juoksumatolle lähteä? Kun sen minä sulattaisin, että paino pysyisi ennallaan, mutta että nousee, niin se menee mulla yli ymmärryksen! No en minä tästä masennu, en ole sitä sorttia, mutta ihmettelen minä kauheasti! Jatkan samaan tahtiin. Se mikä ei tapa, niin se vahvistaa! Meillä täällä on vielä lämpötila nollassa, että syksy on jo auttamattomasti tullut. Ja kaikki kukkaset saa ruveta kärräämään kompostikasaan, että sitä liikuntaa on tiedossa. Ne minun kukat kun ei ole ihan päivässä kärrätty. Joriinejakin oli 124 puskaa, eilen laskin, kun täytyy välillä pitää tuota laskutaitoaankin yllä., kun ne täälläkin on ruvenneet laskemaan. Mukavaa päivää teille kaikille!

        Että olet tehnyt mitään väärin, ole huoletta ensi viikolla jo paino alkaa putoamaan. Sinulla on nyt kausi, että elimistö käy säästöliekillä.Sinulla on asennetta, kyllä onnistuu!


      • joskus laihduttanut
        Empä usko kirjoitti:

        Että olet tehnyt mitään väärin, ole huoletta ensi viikolla jo paino alkaa putoamaan. Sinulla on nyt kausi, että elimistö käy säästöliekillä.Sinulla on asennetta, kyllä onnistuu!

        pidetään sinulle peukkuja, seurataan koko ajan tätä ketjua.On mukavaa nähdä miten urakassanne onnistutte.Jatkakaa kaikki vaan siellä sitkeästi! Kiva ketju, luen joka päivä!


      • Seku
        joskus laihduttanut kirjoitti:

        pidetään sinulle peukkuja, seurataan koko ajan tätä ketjua.On mukavaa nähdä miten urakassanne onnistutte.Jatkakaa kaikki vaan siellä sitkeästi! Kiva ketju, luen joka päivä!

        Olimme tänään kaupungilla ukkoni kanssa.
        Minä tosin istuin vain autossa, ikäänkuin varalla, jos olisi pitänyt mennä apteekkiin näyttämään kuinka
        lihava olen.

        Nimittäin laitoin ukkon ostamaan "Allia", eli sitä laihdutuslääkettä, mikä on äskettäin vapautunut reseptipakon alaisuudesta.

        Ensimmäisessä apteekissa eivät myyneet miehelle rohtoa, vaan minun olisi pitänyt mennä itse näyttäytymään.

        Kysyin , että mitä sinä siellä apteekissa sanoit.
        Tämähän oli mennyt selvittämään kaikki minun jalkai kipsissä olon ja koko elämäntarinani.

        Farmaseutti sitten neuvomaan, että ensin täytyy vähentää rasvan syöntiä radikaalisti ja liikkua, joten hän suosittelee, että vasta kipsin poistamisen jälkeen olisi järkevää aloittaa Allin syöminen.
        Pidin ukolle pienet "äitienpäivät". Mitä lempoa sitä minun jalkavammastani puhumaan.

        Toiseen apteekkiin menoa ennen evästin hyvin. Panin sanat suuhun. Siellä myivät 42 kpl annoksen. Hinta 31 euroa about, mies ei tarkkaan muistanut sitä hintaa.
        Kovat opastukset oli farmaseutti kuitenkin antanut. Varoitteli rasvaripulista ja kuulemma sanoi, että lääke on erittäin tehokas, kun on päässyt painonpudotuksen alkuun.

        Se Alli syö rasvaa, joten jos yhtään rasvaa ei käytä, niin koko lääke menee hukkaan.
        Tuo Alli auttaa juuri painon jumittumiseen , eli jos näyttää että laihtuminen on pysähtynyt, niin Allin avulla se lähtee laskemaan tosi tehokkaasti.

        Nyt minulla on tuossa vierelläni lääkepaketti ja kolme vihkoa opastusta. Alan iltapäivän aikana tutkia mitä kirjallisissa oppaissa sanotaan.


    • Wäsy

      Juu, tulen juttelemaan vastakin, jos

      TÄMÄ KETJU VOITAISI KATKAISTA ja aloittaa uusi samalla otikolla. On niiiiiin tympeää vierittää tätä alaspäin hakemaan sitä viimeisintä viestiä. PLIIS, Monica, aloita uusi, vaikka numerolla 2, jookosta! KIITOS.

      • Seku

        Paina vain end- näppäintä, niin olet heti ketjun lopussa.. Ylös pääset myös huimaavaa vauhtia painamalla
        home- näppäintä.


      • jjoutava
        Seku kirjoitti:

        Paina vain end- näppäintä, niin olet heti ketjun lopussa.. Ylös pääset myös huimaavaa vauhtia painamalla
        home- näppäintä.

        makkarakeitto oli suuruksista ja hyvää huomasin juuresten lisäksi makaroonia ja riisiä siinä, pikkusen ruisleipää haukkasin, vielä piimää ja tomaattia söin eilen ja tänään ostin lisää tomaatteja kun nyt ne ovat niin hyviä.

        Eturauhanen kuulemma tykkää tomaatista,
        kun yhtenä pvnä join vettä vähän enempi niin piti yöllä montakrtaa juosta vessassa.
        Kaipa siinä eturauhasessa on liikakasvua niinkuin useimmilla kai on sitte tämänikäisenä.
        Lääkäri sano ettei siinä vielä ole lääkityksen tarvetta.


      • jjoutava kirjoitti:

        makkarakeitto oli suuruksista ja hyvää huomasin juuresten lisäksi makaroonia ja riisiä siinä, pikkusen ruisleipää haukkasin, vielä piimää ja tomaattia söin eilen ja tänään ostin lisää tomaatteja kun nyt ne ovat niin hyviä.

        Eturauhanen kuulemma tykkää tomaatista,
        kun yhtenä pvnä join vettä vähän enempi niin piti yöllä montakrtaa juosta vessassa.
        Kaipa siinä eturauhasessa on liikakasvua niinkuin useimmilla kai on sitte tämänikäisenä.
        Lääkäri sano ettei siinä vielä ole lääkityksen tarvetta.

        Voi Seku, kun minä nauroin tuolle sinun apteekki reissullesi, en muuten, kuin että kyllä se sinun ukkorukkasi on liemessä tämän laihdutus projektin kanssa. Minun ukko ei olisi evää heilauttanut, jos olisin pyytänyt menemään Allia ostamaan. Turha edes yrittää. Että pidäppä miestäsi nyt hyvänä, kun tuommosen urotyön teki. Ja on se mukava nyt nähdä, kun sinulla on ne Allit, että miten se alkaa tehota. Mikä niissä Alleissa sitten on, kun eivät meinanneet myydä? Kovastihan ne tuota mainostaa, niin luulisi sen olevan vapaasti saatavissa. Kyllä minä nyt kokeilen ihan vanhanaikaisesti, mutta jos ei mitään tapahdu ennen joulukuun alkua, niin sittenhän ne kaikki neuvot on kalliita.Minä olen niin vanhanaikainen, että en syö mitään lääkkeitä, kun viimeisessä pakossa.Mutta nyt seurataan silmä kovana sinun edistymistäsi. Kerro myös onko mitään muita oireita, tai tuntemuksia. Terveisiä sille sinun ihanalle miehellesi!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Voi Seku, kun minä nauroin tuolle sinun apteekki reissullesi, en muuten, kuin että kyllä se sinun ukkorukkasi on liemessä tämän laihdutus projektin kanssa. Minun ukko ei olisi evää heilauttanut, jos olisin pyytänyt menemään Allia ostamaan. Turha edes yrittää. Että pidäppä miestäsi nyt hyvänä, kun tuommosen urotyön teki. Ja on se mukava nyt nähdä, kun sinulla on ne Allit, että miten se alkaa tehota. Mikä niissä Alleissa sitten on, kun eivät meinanneet myydä? Kovastihan ne tuota mainostaa, niin luulisi sen olevan vapaasti saatavissa. Kyllä minä nyt kokeilen ihan vanhanaikaisesti, mutta jos ei mitään tapahdu ennen joulukuun alkua, niin sittenhän ne kaikki neuvot on kalliita.Minä olen niin vanhanaikainen, että en syö mitään lääkkeitä, kun viimeisessä pakossa.Mutta nyt seurataan silmä kovana sinun edistymistäsi. Kerro myös onko mitään muita oireita, tai tuntemuksia. Terveisiä sille sinun ihanalle miehellesi!

        Vyötärömittani, alle 90cm, ei minua huoleta mutta ajattelin kokeilla Allia orastaviin laardikahvoihini.

        Muutama viikko sitten otin apteekin lattian keskellä seisovasta noutohyllystä Allipakkauksen ja steputin kassalle maksamaan.
        Kasööri alkoi kyselemään kaikkea hassua.
        Lyhensin itseäni pari senttiä ja lisäsin painoani kaksi kiloa.
        Painoindeksin olisi pitänyt riittää.

        Mutta EI!
        Ensin tulee kaikenlaista selitystä.
        Sitten kasöörin ääni voimistuu, tulee ehdoton kielto.
        Poliiseja en jäänyt odottelemaan. Se kai olisi ollut seuraava vaihe?

        Elämäni sulostuttaja oli tapahtuman aikana vierelläni.
        Eivät olisi myyneet hänellekään. 164cm / 58kg, lihottamisen jälkeen.

        Alli ei ilmeisesti "imaisisi" laardikahvojani pois vaan vaikuttaisi nautitun rasvan imeytymistä vähentäen.
        Sapuskani ovat niin vähärasvaisia ettei osan läpisittuminen paljoakaan auttaisi.
        Yhdellä aterialla.
        Lienee parempi näin?


      • eturauhanen..
        jjoutava kirjoitti:

        makkarakeitto oli suuruksista ja hyvää huomasin juuresten lisäksi makaroonia ja riisiä siinä, pikkusen ruisleipää haukkasin, vielä piimää ja tomaattia söin eilen ja tänään ostin lisää tomaatteja kun nyt ne ovat niin hyviä.

        Eturauhanen kuulemma tykkää tomaatista,
        kun yhtenä pvnä join vettä vähän enempi niin piti yöllä montakrtaa juosta vessassa.
        Kaipa siinä eturauhasessa on liikakasvua niinkuin useimmilla kai on sitte tämänikäisenä.
        Lääkäri sano ettei siinä vielä ole lääkityksen tarvetta.

        Kohdallani tulee 3 vuotta, kun sain sädehoito kuurin ja nykyiset arvot ovat hyvät. Aluksi jo sanottiin, että ennen kuolen johonkin muuhun, kuin tähän vaivaam, mutta ikänikin on nyt 74 vuotta, joten riittäähän tuota jo meikäläiselle.


      • eturauhanen.. kirjoitti:

        Kohdallani tulee 3 vuotta, kun sain sädehoito kuurin ja nykyiset arvot ovat hyvät. Aluksi jo sanottiin, että ennen kuolen johonkin muuhun, kuin tähän vaivaam, mutta ikänikin on nyt 74 vuotta, joten riittäähän tuota jo meikäläiselle.

        lohduttavasta viestistäsi. Olin verikokeessa ja PSA arvo oli normaali, tihentyneestä virsaamistarpeesta lääkäri sanoi, lievää sekin vaiva on vielä tapauksessani.


    • ihan siitä syystä että toivon Marja-liisan pysyvän tällä linjalla millä olemme olleet, etkä missään nimessä hanki allia, muutenhan meidän yhteinen yritys pudottaa sinunkin painoasi valuu hiekkaan, Usko ja luota minuun ja noudata vaan jatkossakin ruokavaliota joka on mennyt tähänkin asti hyvin, tätä pientä seisausta lukuun ottamatta, mutta ensiviikolla elämä taas hymyilee sinulle, ja painosi alkaa pudota, edellyttäen että kaikki makea on pois suljettu. Valan sinuun uskoa ja luottamusta, että jaksat vaan yrittää, etkä sotkeennu mihinkään keinotekoiseen valmisteeseen. terkuin Monica

      • Seku

        Laskin, että yhden kapselin hinnaksi tulee 75 centtiä.

        Niitä pitäisi ottaa 3 kappaletta päivässä.

        Sitten jos ne auttavat, niin täytyy varmaan jatkossa(jos käyttää)) alistua apteekissa samaan tenttiin, kuin
        ukkoparkani tänään.

        Aika outoa kun lääke on reseptivapaa, ekäi sitä kuitenkaan myydä kuin tarkan syynin jälkeen.
        Apteekin henkilökuta on luultavasti jostain korkeammalta taholta määrätty kuulustelamaan Allin ostoon hakeutuneita.

        Ovatkohan ne sitten jollain tapaa vaarallisia, kun korkissakin oli lapsilukko ja ohjeita mukana kolme hyvälle paperille painettua vihkosta.

        Minä nyt ostin(ostatin) ukollani. Saattaa olla, että rahat menivät hukkaan.


      • Seku kirjoitti:

        Laskin, että yhden kapselin hinnaksi tulee 75 centtiä.

        Niitä pitäisi ottaa 3 kappaletta päivässä.

        Sitten jos ne auttavat, niin täytyy varmaan jatkossa(jos käyttää)) alistua apteekissa samaan tenttiin, kuin
        ukkoparkani tänään.

        Aika outoa kun lääke on reseptivapaa, ekäi sitä kuitenkaan myydä kuin tarkan syynin jälkeen.
        Apteekin henkilökuta on luultavasti jostain korkeammalta taholta määrätty kuulustelamaan Allin ostoon hakeutuneita.

        Ovatkohan ne sitten jollain tapaa vaarallisia, kun korkissakin oli lapsilukko ja ohjeita mukana kolme hyvälle paperille painettua vihkosta.

        Minä nyt ostin(ostatin) ukollani. Saattaa olla, että rahat menivät hukkaan.

        Allin ostoon. Mutta seuraan sivusta, mitkä sillä on vaikutukset. Eihän tässä vielä tartte kirvestä kaivoon heittää. Jouluun on melkein 14 viikkoa aikaa, niin eihän se tee kuin 285 grammaa viikkoa kohti. Kyllähän sen pitäisi onnistua ilman Allejakin. Ainakin toivotaan niin, että aina ei ole huono viikko. Kun nuo ulkotyöt loppuu, niin alan käymään uimahallissa, olen saanut jo kaverinkin, niin ei tartte yksin mennä. Katsotaan sitten, mitä rupeaa tapahtumaan, vai eikö mitään!


      • liianko paljon?

        Kun ketju on jo näin pitkällä ja minulla ei ole aikaa selailla vanhoja juttuja, niin voisitko ystävällisesti toistaa, siis kertoa, mikä on tämä Sinun laihdutus ohjelma, vai saako sen jokainen muotoilla omalla tavallaan ja Sinä vain korjailet sitä?

        Olisi mielenkiintoista osallistua tähän ja onko teillä joku tavoite johonkin mennessä?

        Oma tavoitteeni olisi 8-10 jouluun mennessä. Mikä olisi sopiva ruokavalio?


      • liianko paljon? kirjoitti:

        Kun ketju on jo näin pitkällä ja minulla ei ole aikaa selailla vanhoja juttuja, niin voisitko ystävällisesti toistaa, siis kertoa, mikä on tämä Sinun laihdutus ohjelma, vai saako sen jokainen muotoilla omalla tavallaan ja Sinä vain korjailet sitä?

        Olisi mielenkiintoista osallistua tähän ja onko teillä joku tavoite johonkin mennessä?

        Oma tavoitteeni olisi 8-10 jouluun mennessä. Mikä olisi sopiva ruokavalio?

        Tavoite johon pyrit on liian rajua, ja epäterveellinen, Jos sinulla on kiire elämän tahti niin, ei minun mielipiteeni sovi kuvioihin, kun suosittelen itse valmistettuja ruokia, ja liikuntaa pitää harrastaa. Mutta jos tahtisi ja tavoitteesi muuttuvat niin tuleppa mukaan yrittämään painon pudotusta, mutta mielellään rehellisesti jollakin nimimerkillä, eikä lauseen pätkällä.


    • Lauantai aamua kaikille. Alli oli eilisen puheen aiheena, ja olen sitä mieltä että turha on tuollaisia keinotekoisia tuotteita syödä, kun ei varsinkaan tiedä, mitä ne sisältää. Minusta tervettä laihduttamista on vain luonnollinen ruuan vähentäminen, ja kuluttaa enemmän mitä syö.

      Se että apteekissa vahditaan kenelle Allia myydään, kertoo siitä että, sen täytyy olla hyvinkin voimakasta, mitä sitten sisältääkin, kun sitä ei myydä kaikille halukkaille, tämänkin pitäisi laittaa "hälytys" kellot soimaan. Itse en ole koskaan käyttänyt moisia aineita.

      Mutta nyt jatketaan mukavissa merkeissä eteenpäin ja hyvällä mielellä, eikös vaan!
      Tulkaahan taas kertomaan, ruuasta ja miten saatte liikuntoa.

      • hänellekin ystävälle ja heillekin ystäville, jotka tiedän laihduttavan meidän mukana tai lukevat näitä.
        Eikö tavallinen ruoka sisällä kaikki vitamiinit ja aineet mitä tarvitsee? Eilen oli pääruokana paistettua lohta, illemmalla syötiin sylttyä eli alatoopia.
        Määriä yritän rajoittaa kun tiedä niissä olevan rasvaa.
        Näyttää ettei pudotusta painossa minullakaan ole tapahtunut mutta kengän-nauhoihin yllän jo hyvin.


      • Täällä ollaan, ja into ei ole lopahtanut, vaikka tällä viikolla on ollut pientä lihomista ilmassa. Mutta tänä aamuna vaaka näytti, että lihomiset on lähteneet, ja voi olla mahikset pieneen pudotukseenkin. Että kyllä minä uskon täysin, että suunta lähtee taas alaspäin. Verensokerit on parina aamuna olleet niin alhaalla, että jos vielä aamulla on, niin täytyy jo vähentää insuliinimäärää. Muuten on ihan hyvä olo, en ole väsynyt, ei koske päähän, enkä ole edes kiukkuinen.
        eiliset syönnit:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 3dl jauhelihakeittoa, ( paistijauhelihaa, kaalia, porkkanaa, sipulia, lanttua, selleriä, herneitä)
        (195)
        2 palaa näkkileipää, (90) jätin rasvan pois, kun sain sillä suuren kauhan keittoa.

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 korppua (80)

        klo 14.00 100 gr tomaatteja

        klo 17.00 2 dl aamullista keittoa (130) 2 näkkileipää(90) 2 siivua juustoa(34) rasvaakin leiville (72)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin illalla, yksi omena (80)

        Olen jo oppinut tämän syömisen niin, että jo suunnilleen tiedän mihin on varaa, eikä ylityksiä tee mielikään. Näläntunnekkin on jo aika harvinaista, kai se on maha jo oppinut, että muuta ei tule. Enkä pidä tätä punnitsemista ja kirjaaminta olleenkaan hankaluutena. Pian ne vähät syönnit vihkoon kirjaa, ja siitä ne on sitten hyvä tähän naputella. Ja siinä on pitkin päivää vara tarkkailla, mihin on vielä illalla varaa, ja laitella syömisensä sen mukaan. Jos ne olisi vain tuolla pienessä mielessä, niin varmaan multa sitä ja tätä unohtuisi. Huomenna on sitten se punnituspäivä, ja siitä lähdetään eteenpäin
        ihan samaan malliin. Kiitos kaikille kannustajille!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Täällä ollaan, ja into ei ole lopahtanut, vaikka tällä viikolla on ollut pientä lihomista ilmassa. Mutta tänä aamuna vaaka näytti, että lihomiset on lähteneet, ja voi olla mahikset pieneen pudotukseenkin. Että kyllä minä uskon täysin, että suunta lähtee taas alaspäin. Verensokerit on parina aamuna olleet niin alhaalla, että jos vielä aamulla on, niin täytyy jo vähentää insuliinimäärää. Muuten on ihan hyvä olo, en ole väsynyt, ei koske päähän, enkä ole edes kiukkuinen.
        eiliset syönnit:
        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 3dl jauhelihakeittoa, ( paistijauhelihaa, kaalia, porkkanaa, sipulia, lanttua, selleriä, herneitä)
        (195)
        2 palaa näkkileipää, (90) jätin rasvan pois, kun sain sillä suuren kauhan keittoa.

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 korppua (80)

        klo 14.00 100 gr tomaatteja

        klo 17.00 2 dl aamullista keittoa (130) 2 näkkileipää(90) 2 siivua juustoa(34) rasvaakin leiville (72)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin illalla, yksi omena (80)

        Olen jo oppinut tämän syömisen niin, että jo suunnilleen tiedän mihin on varaa, eikä ylityksiä tee mielikään. Näläntunnekkin on jo aika harvinaista, kai se on maha jo oppinut, että muuta ei tule. Enkä pidä tätä punnitsemista ja kirjaaminta olleenkaan hankaluutena. Pian ne vähät syönnit vihkoon kirjaa, ja siitä ne on sitten hyvä tähän naputella. Ja siinä on pitkin päivää vara tarkkailla, mihin on vielä illalla varaa, ja laitella syömisensä sen mukaan. Jos ne olisi vain tuolla pienessä mielessä, niin varmaan multa sitä ja tätä unohtuisi. Huomenna on sitten se punnituspäivä, ja siitä lähdetään eteenpäin
        ihan samaan malliin. Kiitos kaikille kannustajille!

        Niin siinä usein käy, että painon jumittuessa saattaa alkaa herpaantua.

        Tälläisenä, lähes ammattilaihduttajana, kaikki vaiheet ovat tuttuja.

        Minulla on nyt sitten Allia. On käsivarsissa, sekä purkissa.

        Tuli tänä aamuna mieleeni, että voisi olla niinkin, että vaikka kalkkitabletin ottaisin, niin vaikutus olisi sama.(Otankin kyllä kalkkitabletin, mutta muuhun kuin laihtumistarkoitukseen.)

        Puhutaanhan lumelääkkeistä. Mutta tämä Alli nyt tuskin on sellainen. Onpahan vain tukena heikkotahtoisille.
        Eilen illtapäivällä otin kapselin, eikä mitään sivuvaikutuksia ilmennyt.

        Nälän valtaan en antautunut, sillä onhan minulla kallis lääke, jonka täytyy vaikuttaa laihduttavasti.
        Tässä vähän itseironisesti, kokeilumielellä kuulostelen, ja tuloksista kerron jatkossa.
        Punnituspäiväni on kahden päivän kuluttua.

        Olen vuosikausia käynyt vaa´assa tuona kuukauden päivänä.

        Tsemppiä ja määrätietoisuutta jatkossakin kaikille laihduttajille!


      • Seku kirjoitti:

        Niin siinä usein käy, että painon jumittuessa saattaa alkaa herpaantua.

        Tälläisenä, lähes ammattilaihduttajana, kaikki vaiheet ovat tuttuja.

        Minulla on nyt sitten Allia. On käsivarsissa, sekä purkissa.

        Tuli tänä aamuna mieleeni, että voisi olla niinkin, että vaikka kalkkitabletin ottaisin, niin vaikutus olisi sama.(Otankin kyllä kalkkitabletin, mutta muuhun kuin laihtumistarkoitukseen.)

        Puhutaanhan lumelääkkeistä. Mutta tämä Alli nyt tuskin on sellainen. Onpahan vain tukena heikkotahtoisille.
        Eilen illtapäivällä otin kapselin, eikä mitään sivuvaikutuksia ilmennyt.

        Nälän valtaan en antautunut, sillä onhan minulla kallis lääke, jonka täytyy vaikuttaa laihduttavasti.
        Tässä vähän itseironisesti, kokeilumielellä kuulostelen, ja tuloksista kerron jatkossa.
        Punnituspäiväni on kahden päivän kuluttua.

        Olen vuosikausia käynyt vaa´assa tuona kuukauden päivänä.

        Tsemppiä ja määrätietoisuutta jatkossakin kaikille laihduttajille!

        paljonko sait kiloja pois tämän tiimin aikana, ja sitten kerrot vasta myöhemin paljonko painosi putosi Allin vaikutuksesta. Että lukijatkin ja me muut tietäisimme, ettei kaikki mene sekasin.


      • monica kirjoitti:

        paljonko sait kiloja pois tämän tiimin aikana, ja sitten kerrot vasta myöhemin paljonko painosi putosi Allin vaikutuksesta. Että lukijatkin ja me muut tietäisimme, ettei kaikki mene sekasin.

        Täällä on tänään satanut koko päivän. Ei kovaa, mutta kuitenkin niin paljon, että tuolla ulkona on märkää ja kurjaa työskennellä. Siispä minäkin olen ollut päivän täällä kahvipirtissä, puuhaillut sitä sun tätä, kahvia olen keittänyt, mutta nurkkakaapilla en ole kuitenkaan käynyt. Mutta päiväkahvin jälkeen otin tunnin nokkaunet, ja maistuivatkin ihan hyvälle. Ensimmäiset nuo olikin näiden sulien aikana. No ei ole tullut niitä askeleita mittariin, mutta en aio ottaa tavaksi, kun se ei tähän painon hallintaankaan ole eduksi påaljon makailla. Tässä täytyisi vaan aina olla pienessä liikkeessä. Paistoin tuossa suuren kasan jauhelihapihvejä, kun K-kaupat pisti kerrankin tuon paistijauhelihan tarjoukseen, niin ostin enemmän kerralla. No tuli siinä yksi pihvikin syötyä, niinkuin maistiaisia. Mutta ylös olen kirjannut, ettei unohdu, että sekin tuli siepatuksi. No kuorin tuossa itselle jo porkkanoita kattilaan valmiiksi iltaruokaa varten. Kun täytyy minunkin jotain syödä, muuten käy niinkuin mustalaisen hevoselle. Että mitenkä sille kävi.? No just kun se oppi olemaan syömättä, niin se kuoli.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Täällä on tänään satanut koko päivän. Ei kovaa, mutta kuitenkin niin paljon, että tuolla ulkona on märkää ja kurjaa työskennellä. Siispä minäkin olen ollut päivän täällä kahvipirtissä, puuhaillut sitä sun tätä, kahvia olen keittänyt, mutta nurkkakaapilla en ole kuitenkaan käynyt. Mutta päiväkahvin jälkeen otin tunnin nokkaunet, ja maistuivatkin ihan hyvälle. Ensimmäiset nuo olikin näiden sulien aikana. No ei ole tullut niitä askeleita mittariin, mutta en aio ottaa tavaksi, kun se ei tähän painon hallintaankaan ole eduksi påaljon makailla. Tässä täytyisi vaan aina olla pienessä liikkeessä. Paistoin tuossa suuren kasan jauhelihapihvejä, kun K-kaupat pisti kerrankin tuon paistijauhelihan tarjoukseen, niin ostin enemmän kerralla. No tuli siinä yksi pihvikin syötyä, niinkuin maistiaisia. Mutta ylös olen kirjannut, ettei unohdu, että sekin tuli siepatuksi. No kuorin tuossa itselle jo porkkanoita kattilaan valmiiksi iltaruokaa varten. Kun täytyy minunkin jotain syödä, muuten käy niinkuin mustalaisen hevoselle. Että mitenkä sille kävi.? No just kun se oppi olemaan syömättä, niin se kuoli.

        ei siellä ulkona voikkaan olla, kun ilmat on mitä on näin syksyllä,
        keitit porkkanoita niistä minäkin tykkään aterialla sekä välipaloina.
        Onpa ne vielä terveelisiäkin, ja pihviä maistelit, hyvä kun otit
        huomioon jauhelihassa olevan rasvan, että vähärasvainen oli oikea
        hankintasi.
        Minä uskon että painosi on jo alkanut pudota, että suunta on
        oikea taas. On tunnustettava sinun sitkeytesi, sitä tarvitaan, ja
        sinulla sitä on. On oikein ilo seurata ja olla mukana.
        Hyvää lauantai-iltaa sinne teille molemmille.


      • yks myötäeläjä vaan
        monica kirjoitti:

        ei siellä ulkona voikkaan olla, kun ilmat on mitä on näin syksyllä,
        keitit porkkanoita niistä minäkin tykkään aterialla sekä välipaloina.
        Onpa ne vielä terveelisiäkin, ja pihviä maistelit, hyvä kun otit
        huomioon jauhelihassa olevan rasvan, että vähärasvainen oli oikea
        hankintasi.
        Minä uskon että painosi on jo alkanut pudota, että suunta on
        oikea taas. On tunnustettava sinun sitkeytesi, sitä tarvitaan, ja
        sinulla sitä on. On oikein ilo seurata ja olla mukana.
        Hyvää lauantai-iltaa sinne teille molemmille.

        Taas tuolla sinun mustalaisen hevosella. Olet mainio, otat homman todella tosissasi, mutta aina siellä se huumorikin on jossain rakosessa mukana .Hyvää jatkoa kevyempään oloon!


      • kerro todellakin
        Seku kirjoitti:

        Niin siinä usein käy, että painon jumittuessa saattaa alkaa herpaantua.

        Tälläisenä, lähes ammattilaihduttajana, kaikki vaiheet ovat tuttuja.

        Minulla on nyt sitten Allia. On käsivarsissa, sekä purkissa.

        Tuli tänä aamuna mieleeni, että voisi olla niinkin, että vaikka kalkkitabletin ottaisin, niin vaikutus olisi sama.(Otankin kyllä kalkkitabletin, mutta muuhun kuin laihtumistarkoitukseen.)

        Puhutaanhan lumelääkkeistä. Mutta tämä Alli nyt tuskin on sellainen. Onpahan vain tukena heikkotahtoisille.
        Eilen illtapäivällä otin kapselin, eikä mitään sivuvaikutuksia ilmennyt.

        Nälän valtaan en antautunut, sillä onhan minulla kallis lääke, jonka täytyy vaikuttaa laihduttavasti.
        Tässä vähän itseironisesti, kokeilumielellä kuulostelen, ja tuloksista kerron jatkossa.
        Punnituspäiväni on kahden päivän kuluttua.

        Olen vuosikausia käynyt vaa´assa tuona kuukauden päivänä.

        Tsemppiä ja määrätietoisuutta jatkossakin kaikille laihduttajille!

        Minä voin jo kertoa omat tulokseni. Ei mitään! No, rahan meno olisi keventänyt painoa, jos maksu olisi ollut kolikoina, mutta enhän minä sitä älynnyt.


    • Heippa kaikille, taas uusi aamu koittanut on, ja entinen painui muistohon, näin romanttisesti tuli mieleeni tuo aloitus....... Tänään on se mielenkiintoinen päivä, kun jännätään teidän puolestanne. Olis mukavaa tietää jjoutavanki kilot, paljonko on karissut yhteensä, kun kengän nauhat menee jo paremmin kii. Eli vatsaa on häipynyt.

      Marja-Liisalla on nyt arvailun päivä että joko laskua alkaa näkymään uudelleen, uskon ja toivon kyllä niin olevan. Kiva kun et pidä kirjaamista hankalana, on mukava seurata siitä paljonko missäkin on kaloreita ja kuinka kokoat ne.

      Sekulta ei ole kuulunut mitään, mutta ei ole enenkään kuulunut kiloista mitään. Se siitä.


      Nyt on teidän vuoronne kertoa meille muille, mitenkä te liikutte ja syötte itsenne laihemmaksi.

      • TAAS TÄTÄ LASKEMISTA!

        Täältä niitä uutisia tulee! Ensin, minä aina olen ihmetellyt, että miten aikaisin sinä Monica heräät, kun olet jo niin aikaisin koneella? Minä vielä vetelen ruususen unta siihen aikaan. Tässä tulee eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 taas salaattia, jossa oli 100 gr tomaattia (40) , 100gr kurkkua(10) 50gr vihreitä herneitä(38 ) 50gr lehtisalaattia(8)
        50gr savustettua lahnaa(50) 2 palaa näkkäriä(90) 10gr voimariinia(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 pientä korppua(80)

        klo14.00 yksi pieni jauhelihapihvi(180)

        klo17.00 2 palaa näkkileipää(90) 100gr perunoita(80) 100gr porkkanoita(40) yksi pieni jauhelihapihvi(180)
        ihan vähän kastiketta(50)

        klo 19.00 pelkkää mustaa kahvia lisäksi join sitä vettä kaksi litraa

        Koko päivän kalorit oli 1008. Kaksi pientä jauhelihapihviä päivän aikana, niin koko homma vähällä mennä nurin. Ei tässä oikein sooloiluihin varaa ole. Ei mitään ylimääräisiä ole vara sieppailla.
        No sitten ne painonlasku uutiset. Paino putosi viikon aikana vain 300 gr, vaikka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt pudota enemmänkin näillä konsteilla. Joten nyt on yhteensä pudonnut tämän urakan aikana 6.4 kg. No täytyy ajatella positiivisesti, että ei ole kuitenkaan noussut.Toivon, että muilla on mennyt paremmin. Jokatapauksessa tästä jatketaan, urakasta on 3.6 kiloa jäljellä,----no ei tunnu pahalta!
        Voi hiisi taas jäi kirjautumatta, kun innolla aloin kirjoittaa. No arvaattekin varmaan, että tämän kirjoitti Marja-Liisa.


      • jjoutava

        tultiin että tömähtti, Huomenta.
        Olin viimepyhänä mökillä eikä ole vaakaa eikä laaajakaistaa että pimennossa olin itsekin.

        Mökillä reilun viikon ajan leikin metsuria, söin metsurin ruokia enkä leikkinyt.
        Kuvittelin laihtuvani enempikin siitä työstä, nyt loppuviikosta en riittävästi yrittänyt vaikuttaa johtajattaren ruokavalintoihin,
        (miehille ei kuulu sekaantua keittiö eikä huonekasviasioihin) joten painoni olikin nyt 96,6 kg mutta sehän meneekin luonnollisen vaihtelun piikkiin.

        Eilen aamup. puuroa, omenia, tomaattia, juustoleipää 1. mustaherukoita.
        Iltap Proilerinkoipi, peruna, ruisleipää, omenaa, kurkkuraejuusto salaattia.

        Nyt lähden kävelylenkille, sää on pilvipoutainen lämmin syyssää.


      • hevosmies*
        jjoutava kirjoitti:

        tultiin että tömähtti, Huomenta.
        Olin viimepyhänä mökillä eikä ole vaakaa eikä laaajakaistaa että pimennossa olin itsekin.

        Mökillä reilun viikon ajan leikin metsuria, söin metsurin ruokia enkä leikkinyt.
        Kuvittelin laihtuvani enempikin siitä työstä, nyt loppuviikosta en riittävästi yrittänyt vaikuttaa johtajattaren ruokavalintoihin,
        (miehille ei kuulu sekaantua keittiö eikä huonekasviasioihin) joten painoni olikin nyt 96,6 kg mutta sehän meneekin luonnollisen vaihtelun piikkiin.

        Eilen aamup. puuroa, omenia, tomaattia, juustoleipää 1. mustaherukoita.
        Iltap Proilerinkoipi, peruna, ruisleipää, omenaa, kurkkuraejuusto salaattia.

        Nyt lähden kävelylenkille, sää on pilvipoutainen lämmin syyssää.

        Täytyy tehä niin ku sota-aikana hevosille, syötettiin rautanauloja ne paskansi kettinkiä. Kyllä laihtuu.


      • hevosmies* kirjoitti:

        Täytyy tehä niin ku sota-aikana hevosille, syötettiin rautanauloja ne paskansi kettinkiä. Kyllä laihtuu.

        Että sinä meinaat tarjota meille oikein hevoskuurin! Elä nyt sentään, me ollaan sentään ihan mukavia mummoja!


      • hevosmies* kirjoitti:

        Täytyy tehä niin ku sota-aikana hevosille, syötettiin rautanauloja ne paskansi kettinkiä. Kyllä laihtuu.

        sota-aikana oli meillekin saatu ostettua nauloja. Tulipalon pehmentämiä mutta kun nauloja ei kaupoissa kertakaikkiaan ollut, niin oli niitäkin ostettu.
        Ei niitä edes hevosille syötetty, huonosti upposivat puuhun ensimmäisestä vasaraniskusta taittuivat.


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        sota-aikana oli meillekin saatu ostettua nauloja. Tulipalon pehmentämiä mutta kun nauloja ei kaupoissa kertakaikkiaan ollut, niin oli niitäkin ostettu.
        Ei niitä edes hevosille syötetty, huonosti upposivat puuhun ensimmäisestä vasaraniskusta taittuivat.

        Marja-Liisalta ei puutu viimeksi mainittua.
        Löytyy tahdonvoimaa ja itsekuria, mistä ihailevat onnitteluni.

        Pikkuisen kuitenkin rautanauloista. Kun ukkovainaa, äitini isä, rakensi sodan jälkeen taloa, niin hänellä oli hommissa "naulapoika", joka oikoi jollain vehkeellä vanhoja nauloja suoriksi. Niitä sitten käytettiin rakentamiseen.

        Kaikkea muutakin oli vaikea saada. Saunan uuniakin sai odottaa kuukausitolkulla.

        Nyt taas on mahdollisuus ostaa kaupoista melkein mitä tahansa, kuten herkullista ruokaa, joka on heikkotahtoisen laihduttajan kompastuskivi.

        Monica kyseli painostani, tai oikeastaan laihtumisestani.
        Kerron huomenna kun käyn vaa´assa.

        Oli miten tahansa, niin tuon julki kilot, tai oikeammin grammat, jotka olen joko menettänyt, tai saanut lisää. Naiselta ei kuulemma saisi kysyä painoa, eikä ikää.
        Ikäni olenkin kertonut, mutta painoa en.....vielä.

        Vähän ennen joulua julkaistaan, vai mitä Marja-Liisa?


      • Seku kirjoitti:

        Marja-Liisalta ei puutu viimeksi mainittua.
        Löytyy tahdonvoimaa ja itsekuria, mistä ihailevat onnitteluni.

        Pikkuisen kuitenkin rautanauloista. Kun ukkovainaa, äitini isä, rakensi sodan jälkeen taloa, niin hänellä oli hommissa "naulapoika", joka oikoi jollain vehkeellä vanhoja nauloja suoriksi. Niitä sitten käytettiin rakentamiseen.

        Kaikkea muutakin oli vaikea saada. Saunan uuniakin sai odottaa kuukausitolkulla.

        Nyt taas on mahdollisuus ostaa kaupoista melkein mitä tahansa, kuten herkullista ruokaa, joka on heikkotahtoisen laihduttajan kompastuskivi.

        Monica kyseli painostani, tai oikeastaan laihtumisestani.
        Kerron huomenna kun käyn vaa´assa.

        Oli miten tahansa, niin tuon julki kilot, tai oikeammin grammat, jotka olen joko menettänyt, tai saanut lisää. Naiselta ei kuulemma saisi kysyä painoa, eikä ikää.
        Ikäni olenkin kertonut, mutta painoa en.....vielä.

        Vähän ennen joulua julkaistaan, vai mitä Marja-Liisa?

        kun on syoty kinkut ja muut herkut? Silloin ne on vasta vitsit vähissä, kun ihmiset lihovat joulun aikaan montakin kiloa. Mitenkähän me se homma junaillaan. Täytyykö meidän katsoa kaikkia jouluherkkuja vain kuvasta. No onhan tuonne vielä aikaa, täytyy suunnitella!


      • Jatta*
        marja-liisa41 kirjoitti:

        kun on syoty kinkut ja muut herkut? Silloin ne on vasta vitsit vähissä, kun ihmiset lihovat joulun aikaan montakin kiloa. Mitenkähän me se homma junaillaan. Täytyykö meidän katsoa kaikkia jouluherkkuja vain kuvasta. No onhan tuonne vielä aikaa, täytyy suunnitella!

        Pohjalaisen, Lauri Tähkän, päivässä myyty melkein tuplaplatinalevy. Joulu on siitä hyvä, kun silloin "saa syödä yölläkin"!!! Nykyään kinkut ovat rasvattomia ja löytyyhän sitä kevyempiäkin vaihtoehtoja, jos niin haluaa. Kysytään sitten moonicalta, kun sen aika tulee.
        Minä pelkäsin pahinta, kun tuolla reissunpäällä tuli nautittua koko rahan edestä, ruokapöydissä varsinkin. Aamulla kävin puntarissa ja vain yksi vaivainen kilo oli tullut lisäpainoa. Kyllähän siellä tuli sitten kulutettuakin, kaduilla talsimista ja iltaisin tanssimista pikkutunneille asti.

        Kyllä se kilo tippuu, kun seuraan tämän ketjun tapahtumia ja monican neuvoja noudatan. Tänään aion syödä kaalikääryleitä. tuolta pakkasesta otan, pari perunaa lisäksi ja vihanneksia haudutan. Sitten vaikka vain pienelle sunnuntailenkille, jos jaksan. Sadekin lakkasi ja nyt aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Tuulee kyllä kovasti, että varmaan joku päähine pitäis päähän laittaa. Vaikka aika lempeää tuo tuuli vielä on, lämpöasteitakin melkein 20.


      • TAAS TÄTÄ LASKEMISTA! kirjoitti:

        Täältä niitä uutisia tulee! Ensin, minä aina olen ihmetellyt, että miten aikaisin sinä Monica heräät, kun olet jo niin aikaisin koneella? Minä vielä vetelen ruususen unta siihen aikaan. Tässä tulee eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 taas salaattia, jossa oli 100 gr tomaattia (40) , 100gr kurkkua(10) 50gr vihreitä herneitä(38 ) 50gr lehtisalaattia(8)
        50gr savustettua lahnaa(50) 2 palaa näkkäriä(90) 10gr voimariinia(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 pientä korppua(80)

        klo14.00 yksi pieni jauhelihapihvi(180)

        klo17.00 2 palaa näkkileipää(90) 100gr perunoita(80) 100gr porkkanoita(40) yksi pieni jauhelihapihvi(180)
        ihan vähän kastiketta(50)

        klo 19.00 pelkkää mustaa kahvia lisäksi join sitä vettä kaksi litraa

        Koko päivän kalorit oli 1008. Kaksi pientä jauhelihapihviä päivän aikana, niin koko homma vähällä mennä nurin. Ei tässä oikein sooloiluihin varaa ole. Ei mitään ylimääräisiä ole vara sieppailla.
        No sitten ne painonlasku uutiset. Paino putosi viikon aikana vain 300 gr, vaikka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt pudota enemmänkin näillä konsteilla. Joten nyt on yhteensä pudonnut tämän urakan aikana 6.4 kg. No täytyy ajatella positiivisesti, että ei ole kuitenkaan noussut.Toivon, että muilla on mennyt paremmin. Jokatapauksessa tästä jatketaan, urakasta on 3.6 kiloa jäljellä,----no ei tunnu pahalta!
        Voi hiisi taas jäi kirjautumatta, kun innolla aloin kirjoittaa. No arvaattekin varmaan, että tämän kirjoitti Marja-Liisa.

        kahteen pihviin, minä jättäisin sen toisen pihvin pois,
        ja tilalle söisin vaikka porkkanoita.
        kun painosi on alkanut taas laskea, niin kannattaa
        nyt olla hyvin tarkkana ruuan suhteen, ja suosia
        juureksia eri muodoissa, välipaloina kotimaisia omenia joita
        on saatavilla tai muita hedelmiä. Muistutan että
        keittoruuat ovat laihduttaessa myöskin sopivaa ruokaa,
        esim.kaalikeitto, veteen tehty kalakeitto ja
        minun suosikkini porkkana voittoinen juureskeitto ( kun sen
        jättää sakeaksi sosemaiseksi) ym keitot.

        Jaa mihin aikaan herään, tänä aamuna heräsin ½ 5 ja
        ja keitin sen kaffeen, mutta minä menen nukkumaan
        myöskin aikasin, harvoin valvon 10 asti, ja on ihanaa että
        ei tarvitse odottaa unta, se on pari minuuttia, niin olen unessa.
        Iloista iltaa ja hyvää alkava viikkoa.


      • puskasta..
        monica kirjoitti:

        kahteen pihviin, minä jättäisin sen toisen pihvin pois,
        ja tilalle söisin vaikka porkkanoita.
        kun painosi on alkanut taas laskea, niin kannattaa
        nyt olla hyvin tarkkana ruuan suhteen, ja suosia
        juureksia eri muodoissa, välipaloina kotimaisia omenia joita
        on saatavilla tai muita hedelmiä. Muistutan että
        keittoruuat ovat laihduttaessa myöskin sopivaa ruokaa,
        esim.kaalikeitto, veteen tehty kalakeitto ja
        minun suosikkini porkkana voittoinen juureskeitto ( kun sen
        jättää sakeaksi sosemaiseksi) ym keitot.

        Jaa mihin aikaan herään, tänä aamuna heräsin ½ 5 ja
        ja keitin sen kaffeen, mutta minä menen nukkumaan
        myöskin aikasin, harvoin valvon 10 asti, ja on ihanaa että
        ei tarvitse odottaa unta, se on pari minuuttia, niin olen unessa.
        Iloista iltaa ja hyvää alkava viikkoa.

        Missähän Irkku mahtanee olla? Hän oli tämän palstan aktiivinen osallistuja tässä vielä jokin aika sitten.

        Kaipaan hänen mukavaa kirjoitteluaan. Vaikka kirjoitankin näin klassisesti sanottuna puskasta, olen seurannut teidän ryhmänne ponnisteluja säännöllisesti.

        Kutsutaanko Irkku jälleen mukaan, olisi se ihan piristävää.


      • puskasta.. kirjoitti:

        Missähän Irkku mahtanee olla? Hän oli tämän palstan aktiivinen osallistuja tässä vielä jokin aika sitten.

        Kaipaan hänen mukavaa kirjoitteluaan. Vaikka kirjoitankin näin klassisesti sanottuna puskasta, olen seurannut teidän ryhmänne ponnisteluja säännöllisesti.

        Kutsutaanko Irkku jälleen mukaan, olisi se ihan piristävää.

        minusta tuntuu että irkulle tuli jonkinlainen pieni kylästyminen, sekä uskon puute kun kiloja ei tahtonut pudota . Joitain muutoksia olisi pitänyt tehdä, mutta jos Irkku ei jaksanut enempää muutella, ja näin ollen tulosta ei lopussa tullutkaan, joka olisi innostanut häntä jatkamaan.

        Mutta Irkku jos olet kuulolla, niin huomaatko että sinua kaivataan,,,,, joten kun aamu saa,,,,, tuletko takas uudestaan,,,, painoa taas pudottamaan....näin me täällä toivotaan......


      • sairasta touhua!!!
        monica kirjoitti:

        minusta tuntuu että irkulle tuli jonkinlainen pieni kylästyminen, sekä uskon puute kun kiloja ei tahtonut pudota . Joitain muutoksia olisi pitänyt tehdä, mutta jos Irkku ei jaksanut enempää muutella, ja näin ollen tulosta ei lopussa tullutkaan, joka olisi innostanut häntä jatkamaan.

        Mutta Irkku jos olet kuulolla, niin huomaatko että sinua kaivataan,,,,, joten kun aamu saa,,,,, tuletko takas uudestaan,,,, painoa taas pudottamaan....näin me täällä toivotaan......

        Kun katsoo gallerian kuvaa Irkusta, hän näyttää jo liiankin laihalta.Jättäkää hänet jo rauhaan, ihan hirvittää tuo pari paahtoleipää ja yksi nakki päivässä, sekin huonolla omalla tunnolla.


      • sairasta touhua!!! kirjoitti:

        Kun katsoo gallerian kuvaa Irkusta, hän näyttää jo liiankin laihalta.Jättäkää hänet jo rauhaan, ihan hirvittää tuo pari paahtoleipää ja yksi nakki päivässä, sekin huonolla omalla tunnolla.

        Olet varmaan lihava kuin tynnyri. Hyvää yötä.


    • Sanonkin näin aamutuimaan hei kaikille, Taas ollaan viikon alussa, ja aloitetaankin tämä viikko oikein puhdilla, ja ollaan tempperamenttisia, ja koitettaan liikkuakin reilusti, jos vaan ilmat sen sallii. Siis koko porukka, toivottavasti Irkkukin antaa kuulua itsestään.
      Siis ponnistelua viikon varrelle, niin tulosta saadaan aikaan. Tulkaahan taas kirjaamaan ylös syömisenne ja liikuntonne. Se on välttämätöntä että tiedämme missä mennään. No niin, mukavaa päivän alkua.

      • jjoutava

        Laihtumisuralla vielä ollaan nyt vaaka näytti 400g vähemmän kuin eilen harmissani olin eiliseen lukemaan niin uudestaan piti ittesä punnita vaihtelua tai oikeastaan varoitusta se oli.
        Aikomus on tälläviikolla alittaa 96 kg n haamurajan onnistun varmaan, liikuntaa lisää ja kun kotona on säänöllisempi elämäntahti.
        Lihakeittoa eilen söin ja lättyjä mansikkahillolla, Lasillisen gefiluspiimää, ruisleipää omenia ja tomaatteja.


      • Viikot menee, että huiske käy. Moneskohan viikko meillä on jo menossa? Tässä on kokonaan unohtanut ajan tajun. Se on kuitenkin selvää, että syksy tässä on tullut, paljon on mennyt tomaatteja, ja vettä juotu ämpäreittäin.Tässä eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr tomaatteja(40) 100gr kurkkua(10) 50gr savulahnaa(50) 2 palaa näkkäriä(90) 10gr voi-
        mariinia(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 palaa näkkäriä (90)

        klo 14.00 kyläkahvit karjalanpiirakka (180) vähän munavoita (35)

        klo 17.00 2 dl kaalikeittoa (130) ruisleipää (45) päällä 50gr savulahnaa (50) 1 desi a-piimää (53)

        klo 18.00 omena (60)

        klo19.30 Iltakahvit yksi keksi(40)

        myöhemmin mansikkarahka, jossa puolipurkkia kevytrahkaa, ja pari desiä tuoreita mansikoita.(120)

        kaikki päivän kalorit yhteensä 1065

        Amppeli mansikat on meillä intouteneet tekemään satoa, että eilenkin keräsin vielä kolme litraa suuria ja komeita mansikoita. Minulla oli niitä 25 amppelia tuolla ulkona. pitkässä orressa, mutta siirsin ne nyt kasvihuoneenkattoon, kun tyhjensin jo kurkut pois. Niin alkoi heti kovasti uutta mansikkaa kypsymään, Raakasia on kovasti, jos vain kesää riittäis. Melko harvinainen ilmiö. Onhan ne aina talveen asti tehneet,niin että sai aina suun makeaksi, mutta ei näin runsaasti aikaisemmin milloinkaan. No se on hyvä, että saan joskus sieltä herkkuja, kun ne on muuten vähissä. Kun laittaa purkin kevytrahkaa, ja 200 gr mansikoita, makeuttaa talousmakosella, niin saa kaksi isoa kupillista hyvää rahkaa, eikä kaloreita ole kun se120 kaloria kupissa. Ja kun sen syö, niin mahakin luulee saavansa ihan keittoruuan.
        No tästä tätä hommaa jatketaan, hyvin tämä jo menee, ihan rutiinilla. No painonpudotukset on vähän sitä sun tätä, mutta alaspäin mennään. Ja ei tässä mitään missin mittoja edes haeta. Vähän kevyempää oloa vaan. Terkkuja kaikille, ja mukavaa viikon alkua! Vielä on muutama lämminkin syyspäivä, nauttikaa ulkoilusta!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Viikot menee, että huiske käy. Moneskohan viikko meillä on jo menossa? Tässä on kokonaan unohtanut ajan tajun. Se on kuitenkin selvää, että syksy tässä on tullut, paljon on mennyt tomaatteja, ja vettä juotu ämpäreittäin.Tässä eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr tomaatteja(40) 100gr kurkkua(10) 50gr savulahnaa(50) 2 palaa näkkäriä(90) 10gr voi-
        mariinia(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 palaa näkkäriä (90)

        klo 14.00 kyläkahvit karjalanpiirakka (180) vähän munavoita (35)

        klo 17.00 2 dl kaalikeittoa (130) ruisleipää (45) päällä 50gr savulahnaa (50) 1 desi a-piimää (53)

        klo 18.00 omena (60)

        klo19.30 Iltakahvit yksi keksi(40)

        myöhemmin mansikkarahka, jossa puolipurkkia kevytrahkaa, ja pari desiä tuoreita mansikoita.(120)

        kaikki päivän kalorit yhteensä 1065

        Amppeli mansikat on meillä intouteneet tekemään satoa, että eilenkin keräsin vielä kolme litraa suuria ja komeita mansikoita. Minulla oli niitä 25 amppelia tuolla ulkona. pitkässä orressa, mutta siirsin ne nyt kasvihuoneenkattoon, kun tyhjensin jo kurkut pois. Niin alkoi heti kovasti uutta mansikkaa kypsymään, Raakasia on kovasti, jos vain kesää riittäis. Melko harvinainen ilmiö. Onhan ne aina talveen asti tehneet,niin että sai aina suun makeaksi, mutta ei näin runsaasti aikaisemmin milloinkaan. No se on hyvä, että saan joskus sieltä herkkuja, kun ne on muuten vähissä. Kun laittaa purkin kevytrahkaa, ja 200 gr mansikoita, makeuttaa talousmakosella, niin saa kaksi isoa kupillista hyvää rahkaa, eikä kaloreita ole kun se120 kaloria kupissa. Ja kun sen syö, niin mahakin luulee saavansa ihan keittoruuan.
        No tästä tätä hommaa jatketaan, hyvin tämä jo menee, ihan rutiinilla. No painonpudotukset on vähän sitä sun tätä, mutta alaspäin mennään. Ja ei tässä mitään missin mittoja edes haeta. Vähän kevyempää oloa vaan. Terkkuja kaikille, ja mukavaa viikon alkua! Vielä on muutama lämminkin syyspäivä, nauttikaa ulkoilusta!

        Tänään kävin sitten puntarissa.

        Laihtumista on tapahtunut, minkä olin jo arvannut vaatteistani. Sopiva pudotus, ottaen huomioon
        liikkumattoman (olosuhteidn pakosta) elämäntapani.

        Voi olla etten jouluun mennessä saa ihan sitä kymmentä kiloa pois, mutta se ei olekaan ongelma. Suurempi on se, että miten sitten joulun jälkeen, mutta kuten Jattakin sanoi, olkoon se sen ajan murhe.
        Tsemppiä päivään!

        Toivottavasti irkkukin pian palaa, ja kertoo kuinka laihduttaminen onnistui, tai epäonnistui, loman aikana.


      • Seku kirjoitti:

        Tänään kävin sitten puntarissa.

        Laihtumista on tapahtunut, minkä olin jo arvannut vaatteistani. Sopiva pudotus, ottaen huomioon
        liikkumattoman (olosuhteidn pakosta) elämäntapani.

        Voi olla etten jouluun mennessä saa ihan sitä kymmentä kiloa pois, mutta se ei olekaan ongelma. Suurempi on se, että miten sitten joulun jälkeen, mutta kuten Jattakin sanoi, olkoon se sen ajan murhe.
        Tsemppiä päivään!

        Toivottavasti irkkukin pian palaa, ja kertoo kuinka laihduttaminen onnistui, tai epäonnistui, loman aikana.

        Että milloin laihdutuskuuri on onnistunut. Kuulemma silloin, kun hämähäkit on tehneet verkon vessan pyttyyn. No ei ole meillä vielä näkynyt, mutta katastellaan!


      • jjoutava kirjoitti:

        Laihtumisuralla vielä ollaan nyt vaaka näytti 400g vähemmän kuin eilen harmissani olin eiliseen lukemaan niin uudestaan piti ittesä punnita vaihtelua tai oikeastaan varoitusta se oli.
        Aikomus on tälläviikolla alittaa 96 kg n haamurajan onnistun varmaan, liikuntaa lisää ja kun kotona on säänöllisempi elämäntahti.
        Lihakeittoa eilen söin ja lättyjä mansikkahillolla, Lasillisen gefiluspiimää, ruisleipää omenia ja tomaatteja.

        samoissa lukemisissa, onneksi ei ole lisääkään tullut
        toivotaan että alkava viikko antaa sinulle pontta,
        että saisit taas vähäsen painostasi pois,
        yritystä vaan lisää, niin kyllä se hoituu.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Viikot menee, että huiske käy. Moneskohan viikko meillä on jo menossa? Tässä on kokonaan unohtanut ajan tajun. Se on kuitenkin selvää, että syksy tässä on tullut, paljon on mennyt tomaatteja, ja vettä juotu ämpäreittäin.Tässä eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 100 gr tomaatteja(40) 100gr kurkkua(10) 50gr savulahnaa(50) 2 palaa näkkäriä(90) 10gr voi-
        mariinia(72)

        klo 12.30 päiväkahvit, 2 palaa näkkäriä (90)

        klo 14.00 kyläkahvit karjalanpiirakka (180) vähän munavoita (35)

        klo 17.00 2 dl kaalikeittoa (130) ruisleipää (45) päällä 50gr savulahnaa (50) 1 desi a-piimää (53)

        klo 18.00 omena (60)

        klo19.30 Iltakahvit yksi keksi(40)

        myöhemmin mansikkarahka, jossa puolipurkkia kevytrahkaa, ja pari desiä tuoreita mansikoita.(120)

        kaikki päivän kalorit yhteensä 1065

        Amppeli mansikat on meillä intouteneet tekemään satoa, että eilenkin keräsin vielä kolme litraa suuria ja komeita mansikoita. Minulla oli niitä 25 amppelia tuolla ulkona. pitkässä orressa, mutta siirsin ne nyt kasvihuoneenkattoon, kun tyhjensin jo kurkut pois. Niin alkoi heti kovasti uutta mansikkaa kypsymään, Raakasia on kovasti, jos vain kesää riittäis. Melko harvinainen ilmiö. Onhan ne aina talveen asti tehneet,niin että sai aina suun makeaksi, mutta ei näin runsaasti aikaisemmin milloinkaan. No se on hyvä, että saan joskus sieltä herkkuja, kun ne on muuten vähissä. Kun laittaa purkin kevytrahkaa, ja 200 gr mansikoita, makeuttaa talousmakosella, niin saa kaksi isoa kupillista hyvää rahkaa, eikä kaloreita ole kun se120 kaloria kupissa. Ja kun sen syö, niin mahakin luulee saavansa ihan keittoruuan.
        No tästä tätä hommaa jatketaan, hyvin tämä jo menee, ihan rutiinilla. No painonpudotukset on vähän sitä sun tätä, mutta alaspäin mennään. Ja ei tässä mitään missin mittoja edes haeta. Vähän kevyempää oloa vaan. Terkkuja kaikille, ja mukavaa viikon alkua! Vielä on muutama lämminkin syyspäivä, nauttikaa ulkoilusta!

        se oli toteutettu kalorimäärään sopivasti, hyvin ne mahtu 1000 kaloriin, ja mansikoita tulee vielä vaan,,,, maistiaisiksi,,,, olis nyt vaan aurinkoisia päiviä.

        Kysyit monesko viikko on menossa nyt alkoi 9 viikko, siitä on helppo laskea jokaisen paljonka se tekee kk:lle ja jouluun on vielä aikaa noin 14 viikkoa, niin kyllä vielä ehti pudottaa hyvinkin painoa.
        Pirtsakkaa päivän jatkoa kaikille.


      • Seku kirjoitti:

        Tänään kävin sitten puntarissa.

        Laihtumista on tapahtunut, minkä olin jo arvannut vaatteistani. Sopiva pudotus, ottaen huomioon
        liikkumattoman (olosuhteidn pakosta) elämäntapani.

        Voi olla etten jouluun mennessä saa ihan sitä kymmentä kiloa pois, mutta se ei olekaan ongelma. Suurempi on se, että miten sitten joulun jälkeen, mutta kuten Jattakin sanoi, olkoon se sen ajan murhe.
        Tsemppiä päivään!

        Toivottavasti irkkukin pian palaa, ja kertoo kuinka laihduttaminen onnistui, tai epäonnistui, loman aikana.

        pois lähti , hyvä niin, Seku ja Alli kulkevat käsikädessä, voithan
        toki kertoa mitä Alli aikaan saa. nyt on tilanne toinen kun pääset
        jo liikkumaan, pudotusta tulee varmaankin enemmän. Liikunta
        tekee sen, vaikka et Allia söisikään. Katellaan ja kuunnellaan.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe