Hannunniitun koulun henkilökunnan toiminnasta.

Life is Life

- Toivotaan julkista keskustelua

Esim.
- toisluokkalaisen lukujärjestys ei pidä paikkaansa, usein päivä venyy jopa 1/2 tuntia yli.
Vanhemmat odottavat pihalla ihmetellen.
- äiti odottaa kotona ihmetellen missä lapsi viipyy,
lapsi myöhästyy myös normaalista bussivuorosta.
- Eikö opettaja osaa jaksottaa tunteja, vai eikö hän tunne kelloa.
Toivottavasti hän osaa lukea.

10

3280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muu-mi-es

Turha vinkua. Kasvattakaa lapsenne niin että osaavat käyttäytyä niin opettajan ei tartte pitää mukuloitanne yliaikaa. Ylityökorvauksia teidän pitäisi niille maksaa. Oppitunti loppuu silloin kun ope niin päättää, ei aiemmin eikä myöhemmin.

• Papparainen

menee päivä pitkäksi. Itse en muista yhtään kansakoulupäivää viiskytluvulta, jolloinka en olisi ollut jälki-istunnossa, vähintäin tunnin.

Ei siitä kyllä kukaan muu marmattanut, kuin minä itse.

Sinuna selvittäisin, mistä moinen johtuu. Tee niin ja kirjoita tänne jatkoa huomenna. Asia on mielenkiintoinen.......

• tall ship

Itse ekaluokkalaisen äitinä tiedän kyseisen ongelman. Siksipä olinkin huojentunut, kun kuulin itse rehtorilta ja erityisopelta, ettei ala-asteikäisiä ole tapana jättää ilmoittamatta kouluun päivän päättymisen jälkeen. Eikä NIMENOMAAN eka- ja tokaluokkalaisia KOSKAAN! Tyhjiä puheitako olivat? Taas alkaa huolestuttaa...

• Just...just...

Kuulostaa uskomattomalta, että opettaja voi näin tehdä. Sellaisesta olen kyllä kuullut, että opettaja voi jättää koulun jälkeen tekemään tehtäviä, jos oppilas on unohtanut esim. tehdä kotiläksynsä, mutta opettaja on ilmoittanut vanhemmille etukäteen mikä päivä jäädään koulun jälkeen ja se päivä on aina sama eli vaikka keskiviikko, jolloin vanhemmat tietävät, jos lasta ei kuulu kotiin on hän jäänyt niin sanotusti "laiskanläksylle". Jos opettaja todella toimii edesvastuuttomasti pitäisi asiaan puuttua heti. Jotkut lapset menevät myös iltapäiväkerhoon, jolloin ohjaajat huolestuvat minne lapsi on kadonnut, jos ei saavu kerhoon koulunpäivän päätyttyä. Soittavat he automaattisesti vanhemmille töihin ja he huolestuvat siellä kun ei tiedä missä lapsi on.

• Diinpä diin

Oli miten oli, mutta siitä lähdetään, että opettajilta, rehtorilta taikka lapselta itseltään ei kysytä mitään vaan kirjoitetetaan oikopäätä nettiin keskustelupalstalle kuinka kamalia opettajat ovat täddä nimenomaisessa nimeltä mainitussa koulussa. Syyllistetään edes yrittämättä kysyä tai keskustella! Kannattaa myös mainita kuinka kovasti pelottaa ja/tai huolestuttaa se kun ei saa tietoa vaikka ei itse kysy mitään asianosailta.
      Lisäksi, jos suinkin mahdollista, pitää pyrkiä vaatimaan tai edes eittämään toiveita vahingonkorvauksista. Ei ne muuten opi mitään!

• Astalo

On kuulehan kysytty, ja usean henkilön voimin.On aivan erinomaista, että huolestuneet vanhemmat haluavat nimenomaan KESKUSTELLA ehkä muidenkin huolestuneiden vanhempien kanssa. Kyllä täällä Hannuniityssäkin liikkuu päivisin kaikenlaisia hörhöjä, jotta on aivan oikein olla huolestunut jos pieni alakoululainen ei tule koulusta sovittuna aikana.
        Jokainen vastuullinen vanhempi olisi hädissään moisessa tapauksessa.
        Kieltämättä löytyy sitten niitäkin vanhempia joita ei pätkääkään kiinnosta se missä heidän lapsensa liikkuvat. Siitäkin on runsaasti esimerkkejä täällä Hannuniityssä. Toivottavasti Sinä et kuulu heidän joukkoonsa.

• vanu

Opettajien kanssa ja iltapäiväkerhon. Opet antaa erinäisiä selostuksia irtolapuista ja iltapäiväkerhoon tieto tuli kaksi viikkoo myöhäs koulusta. Siinä sitten pari kertaa olet sydän syrjällään kuka lapsesi on vienyt ja lähdet töistä etsimään. Ei sitäkään hyvällä katsottu! Kyllä ennen tieto laiskoista ja jälkkäreitä tuli etukäteen reissariin kirjoitettuna! Sekä Muut muutokset ja niihin vaadittiin allekirjoitus! Missä nyky opettajien maalaisjärki vai pitäisikö tokaluokkalaisen olla yhtä vastuullinen kuin aikuinen!

• Life is Life

Kirjoitin "reissuvihkoon" ja kyselin opettajalta, miksi koulupäivä oli pidempi? vastaus oli että asiasta oli puhuttu vanhempainillassa jonne en päässyt,mutta elokuussa oli muiden papereiden mukana toimitettu vanhempain illasta tiedote, missä kuulema mainittiin kyseinen aikataulumuutos.
      itse en kyllä muista koko ilmoitusta , mielestäni lappu koski vain 1 luokan asioita. Reissuvihkoon kuitenkin oli laitettu lukujärjestys, missä koulu päättyy klo:13.00.
      Sitä tietenkin seuraten ihmettelin koulupäivän pituutta, miksi sitä ei voitu merkitä lukujärjestykseen?
      Tai muistutus reissuvihkoon? Mutta kuten viime vuonna huomasin jo, että opettajilla on sellainen käsitys että meillä vanhemmilla on aivan liian paljon aikaa vietettävänä iltapäivisin.
      - Olin luokan ulkopuolella odottamassa lastani. Luokan ovi oli auki, lapseni tuli hakemaan uimapussin ja hän näki minut. Kello oli tasan. Lapseni meni luokkaan ja sanoi opettajalle, että äiti odottaa tuolla.. Siihen opettaja ,että äidilläsi on koko ilta aikaa odotella siellä... Totuus kuitenkin oli, että minulla oli kiire takaisin töihin.
      Kun joku täällä kirjoitti pelosta, niin minulle ja eräälle muulle äidille on käynyt näin:
      Olin töissä, kun minulle soitettiin iltapäiväkerhosta, ettei lapseni ole tullut sinne silloin kun piti. Olivat etsineet pihalta mutta ei löytynyt.
      menin aivan panikkiin ja sanoin, että soitan opettajalle jos hän tietäisi jotain. Opettaja sanoi, että jäi lapseni kanssa tekemään tehtäviä. Olin niin hämilläni, etten osannut kysyä miksi minulle ja iltapäiväkerhoon ei oltu ilmoitettu mitään. Haluan vain kertoa kokemuksistani, koska lapseni ensimmäinen kouluvuosi oli painajaista. Hän sairasteli paljon ja jankutti, ettei halua mennä kouluun, koska pelkää opettajaa. Äitinä kaduttaa, etten ottanut tosissani lastani. Vasta ensimmäisen luokan loppupuolella, kun tapahtui paljon muutakin asioita aloin uskoa lastani. Otin yhteyden koulun kuraattoriin,siellä istuimme keskustelemassa asioista. Viimeisessä keskustelussa olin minä,kuraattori ja opettaja. Voin sanoa, että se istunto kannatti. Lapseni sai sen jälkeen parempaa kohtelua ja koulu alkoi maistua.Muistakaa kuunnella lapsianne, vaikka he liiottelevat asioita tulee sieltä totuuden siemeniäkin. Toivoisin kuitenkin parempaa tiedottamista vanhemmille: kirjoitukset reissuvihkoon eikä mielellään irtolappuja, koska ne häviävät helpolla.

• Peiliin katsomisen paikka

opettajan kanssa, olisi ollut aiheellista, heti mainitsemasi "ongelman" ilmennettyä.
        "Telepatia ja olematon ajatustenlukutaito", ei lisää luottamusta, puoleen eikä toiseen.
        Koulupäivän aikana lapsille, on annettava suunniteltu oppimäärä, esim. luokan rauhaton
        käyttäytyminen, ei edistä koulupäivän aikataulussa pysymistä.
        Jos itselläsi, ei ole aikaa tai tilaisuutta, osallistua lastasi koskeviin tilaisuuksiin ja jäät
        tärkeän informaation puutteeseen, pelkän kirjallisten viestien varaan, niin miksi,
        syytät siitä vain opettajaa?. Puhelimet on keksitty, mutta, kiinnostus lapsen asioihin
        muuallakin, kuin kritiikkiä jakaen yleisellä foorumilla, onkin sitten eri asia..............

• vanu
        Peiliin katsomisen paikka kirjoitti:

opettajan kanssa, olisi ollut aiheellista, heti mainitsemasi "ongelman" ilmennettyä.
        "Telepatia ja olematon ajatustenlukutaito", ei lisää luottamusta, puoleen eikä toiseen.
        Koulupäivän aikana lapsille, on annettava suunniteltu oppimäärä, esim. luokan rauhaton
        käyttäytyminen, ei edistä koulupäivän aikataulussa pysymistä.
        Jos itselläsi, ei ole aikaa tai tilaisuutta, osallistua lastasi koskeviin tilaisuuksiin ja jäät
        tärkeän informaation puutteeseen, pelkän kirjallisten viestien varaan, niin miksi,
        syytät siitä vain opettajaa?. Puhelimet on keksitty, mutta, kiinnostus lapsen asioihin
        muuallakin, kuin kritiikkiä jakaen yleisellä foorumilla, onkin sitten eri asia..............

Puhelimet on keksitty ,joo,mutta kun niistä ei ole apua,siirrytään yleisille linjoille. Koska Tämä ongelma nyt koskee muitakin kuin yhtä kahta perhettä ! Ja tulevaisuudessa todella monia jos asialle ei tehdä mitään! Toivottavasti omat lapsesi ovat jo aikuisia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe