Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n toimintaa ja tapahtumia:
Arvoisa ystävämme!
Tule mukaan ja laita viestiä myös muille – kiitos! : ))
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jäsenistön Israel-muistojen ilta järjestetään 18.9.09 klo 18.00.
Tilaisuus on vapaamuotoinen ja puheenvuoroja ei tarvitse suunnitella etukäteen.
Nyyttikestityyliin eli jokainen tuo jotakin!
Ennakkoilmoittautuminen - kokoontumistilan rajallisuuden vuoksi - viimeistään Juhanille / 040 757 3537 / [email protected]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sunnuntaina 25.10 tehdään retki
Helsingin Juutalaiseen seurakuntaan sekä
Mannerheim-museoon.
Matkan hinta muodostuu tilausajosta (lähtijöiden määrän mukaan),
Juutalaisessa seurakuntaan olemme tilanneet kahvin ja kahvileivän 3,00€ sekä seurakunnan esittelyn (maksullinen).
Mannerheim-museo maksanee 6 €/henki.
Ilmoittautumiset Juhanille / 040 757 3537 / [email protected] viimeistään torstaina 15.10 mennessä.
Osallistuminen varmistuu maksamalla retken hinta ydistyksen tilille Sampo 800016-79412933.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HANUKKA juhla –ateria perjantaina 20.11.09 klo 18 Jyväskylän Kotitalousoppilaitoksella.
Ennakkoilmoittaumiset yhdistyksen sihteeri Riitta Rantamaalle sunnuntaihin 1.11.09 mennessä 050 385 0610 (Riitta)
[email protected]
Ilmoittautumisen yhteydessä saat tietää aterian hinnan. Osallistuminen varmistuu maksamalla ateria yhdistyksen tilille Sampo 800016-79412933
Hanukka (hepreaksi חנוכה) on juutalaisten juhla, jota vietetään marras-tammikuussa.
Se kestää kahdeksan päivää ja alkaa juutalaisen ajanlaskun mukaan kishlev-kuun 25. päivänä.
Sitä vietetään makkabilaiskapinan aikana tapahtuneen, välillä häpäistyn Jerusalemin temppelin uudelleen vihkimisen (165 eaa.) <
aikana tapahtuneen öljyihmeen muistoksi (1 Makkab. 4:59; 2. Makkab. 10:6,8 ja Joh. 10:22).
Ensimmäisenä iltana kodeissa sytytetään kaksi kynttilää ja joka ilta yksi enemmän.
Hanukka-juhlan aikana kodeissa poltetaan yhteensä 44 kynttilää.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kevät 2010:
Holocaust-näyttely Jyväskylässä - ajankohta tarkentuu myöhemmin!
http://www.kotiposti.net/ahonenjo/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kevät 2011:
Yhdistyksemme järjestää matkan Israeliin 2011 koulujen talviloman (helmi-maaliskuu) aikana.
Tiedustelut ja ilmoittautumiset Juhanille / 040 757 3537 / [email protected]
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tiedoksenne saattoi
Juhani Starczewski
puheenjohtaja
Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry.htm
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/
[email protected]
358407573537
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Keskiviikkona 9.9.2009:
JO 2.616 ALLEKIRJOITTANUTTA:
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/israelin_tueksi/start/2650
Adressi Israelin tueksi!
http://www.adressit.com/israelin_tueksi
Tämä adressi on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluavat tukea Israelia ja seistä sen rinnalla ja levittää oikeaa tietoa Israelista!
Päivitys keskiviikkona 9.9.2009:
Lauantaina 24.1.2009 ojennettiin Israelin tueksi-nettiadressin ensimmäinen osa Israelin Suomen suurlähettiläs Avi Granotille Helsingissä. Ojentamishetkellä adressissa oli 1.605 nimeä. Adressin luovutti adressin alullelaittaja Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n puheenjohtaja Juhani Starczewski yhdessä Juha Ketolan kanssa.
Jatkoadressi - 1.606 - 2.347 = 742 nimeä - luovutettiin Israelin suurlähettiläälle sunnuntaina 3.5.2009 Israelin 61-vuotisitsenäisyyspäivän juhlan yhteydessä Helsingissä.
Nimien keruu jatkuu edelleen ja tulevaisuudessa tullaan luovuttamaan jatkoadresseja sen mukaan kuin nimiä adressiin kertyy - 9.9.2009 mennessä on tullut lisää 269 nimeä!!!
Tule mukaan ja laita viestiä myös muillekin!
- kiitos! : ))
2
397
Vastaukset
- Helsinkiin:
Olen saanut tietää, että sunnuntaina 25.10 klo 16
on Helsingin Vanhassa Kirkossa Israel-ystävyysjuhla.
Ohjelmassa on mm. kappalainen Seppo S. Kosonen,
ICEJ:n johtaja Malcolm Hedding ja
Israelin suurlähettiläs Avi Granotin puhe,
Nanna Rosengårdin (&säestäjän) musisointia ym.
Ohjelmamme olisi seuraava:
Juutalainen seurakunta
Mannerheim-museo
klo 16- Israel-ystävyysjuhla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279