Minkälainen hintahaarukka (ilman työkuluja) mahtais olla n.50 neliöisen kaksion täydellisessä remontoinnissa?
Kaikki siis uusiksi; kylppäriin täys laatoitus, keittiö koneineen, seiniin maalia, lattiat parkettia.
Ja vielä, tarkoitus olis panostaa laatuun materiaaleissa. Kertokaahan omia kokemuksia vastaavista tilanteista. Kiitos.
Kaksion remonttibudjetti ?
5
831
Vastaukset
- Sarah
Meillä remontoitiin vuosi sitten 51m2 kaksio, eli vessa, keittokomero, olohuone, makuuhuone ja eteinen. Yhtään vanhaa pintaa ei jäänyt näkyviin, "laatuun" materiaaleissa emme panostaneet, työnlaatuun kylläkin. Kaikki tehtiin itse lukuunottamatta sähkö- ja putkitöitä.
*Lattiat laminaatille
*Sähköt uusiksi, maadoitetut pistorasiat
*Jonkin verran putkitöitä.
*Eteinen: puolipaneli ja maalaus, katto panelia, uudet kaapit, uudet halogenivalaisimet
*Olohuone: yksi seinä puoliksi pois ja hyllyt tilalle, tapetit, katto maalattiin
*Keittokomero: uudet kaapit, jääkaappi-pakastin, katto panelia, uudet hanat, seinille maalia
*Makuuhuone: puolipaneli ja maalaus, katto maalattiin, kaapit maalattiin
*Vessa: laatat seinään ja lattiaan, uusi pönttö, uudet kaapit, katto panelille, uudet hanat, suihkukulma
Kokonaishinta n. 5000-6000€. Paljon halvemmalla ei olisi voinut tehdä, esim. tapetit tarjouskorista (tosin hienot ja erikoiset), laatat tarjouslaattoja, laminaatti n.10€/m2, listoja löytyi omasta takaa jne..
Siinäpä köyhäilybudjettia, tarkoitus onkin asua vain pari vuotta. Silti ovat kaikki kehuneet, ja tyytyväisiä ollaan itsekin. Oman näköinen huusholli. :)- niinkö
kYLLÄ MULLA 52 NELIÖTÄ MAKSO TUPLATEN ENEMMÄN.
- Keittiöguru
Keittiön kalusteet 8000 eur
Kivitasot 1000 eur
Muut oheistuotteet, allas, jäteyksikkö, hana, valaisimet 1000 eur
Kodinkoneet 5000 eur
Kph- kalusteet 2000 eur
Saniteettiposliinit wc, kulhoallas 1000 eur
Suihkuhana, wc- hana, pyyhekoukkuja 1000 eur
Suihkukulma 500 eur
Säilytyskalusteet, liukuovikomerot 2000 eur
Väliovet heloineen 1000 eur
Laatat kph keittiö ja laastit saumat 2000 eur
Vesieristys 1000 eur
Maalit, tasoitteet 1000 eur
Parketit lattialistat 1500 eur
Sähkötarvikkeeita 1000 eur
Lvi- tarvikkeita 1000 eur
Muut "yllättävät" kulut 2000 eur.
Tässä materiaalit ja tarvikkeet huom ! hyvin korkeatasoiset. Luvut perustuvat useisiin toteutuneisiin kohdekustannuksiin. Budjetoinnissa on hyödyllistä tehdä pieniä "nokituksia", sillä kukaan ei jälkikäteen harmittele alitettuja budjettikustannuksia.
Jos valinnoissasi päädyt keskiluokkaa alempaan tasoon, voit lähes puolittaa kokonaiskustannukset. - Hanski
Olemme "budjetoineet" reiluun 50 neliöön 5-7000€.
Kaikki pinnat uusiksi paitsi katot, ja saunan panelointi. Lattioihin laminaattia ja laattaa.
Keittiön kaappien ovet ja tasot uusiksi..
Materiaalit ovat keskihintaisia.
Vielä laadukkaammilla materiaaleilla ja keittiön koneilla budjetti nousisi lähelle kymppiä.- remppamies
10 000 jos ei köyhästokalta hae ja tekee kunnolla olen rempannut itelleni jo kolme kaksiota
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849