Rosellevin käyttöikä 4v

rosenleviin Pettynyt

Hei. Onko sinusta hieman vaajaa 4v olevan rosenlew jääkaappi-pakastimen vaihtoväli normaali? Maahantuojan mukaan ilmeisesti on. Jääkaappi pakastaa ellei ole asetettu minimiin (jokin osa rikki takana) ja pakastimen kompressori rikki (eli noin 450e lasku jos maksaisi itse). Maahantuoja Rosenlew-Elextrolux ei ala keskustelemaankaan osallistumisesta (ainakaan ilman kuluttajariitalautakuntaa, johon mennään) vaikka kuluttaja neuvojan mielestä pitäisi. Jos olet harkitsemassa ostaa esimerkiksi rosenlew-elexrolux-zanussi merkkiä (tai muuta), niin soitappa kokeeksi asiakaspalveluun/tai ota yhteyttä netitse ja kysy osallistuuko maahantuoja korjaukseen keksimäsi laitteen vikaan haluamallasi ikäisenä. Kokeile myös keksimäsi laitteen takuuaikana tullutta vikaa, aikooko myyjä/maahantuoja laskuttaa työstä/matkoista/kuljetuksesta ja kuinka nopeasti luvataan korjaus tehdä (alle 2vk pitäisi olla). Siinä sen sitten näkee asikaspalvelun todellisuuden ja uskallampa väittää, että tuotteen todellisen laadun. Myös kannattaa haluta kirjallisena myyjältä/maahantuojalta laitteen oletettava käyttöikä, sillä nykylain yms mukaan 2/3 ajasta myyjä/maahantuoja vastaa mukana korjauksista. Mikä sinusta olisi oikea käyttöikä? Valmistajan/maahantuojan antama vapaaehtoinen takuu n. 2v vai pitäisikö esimerkiksi kodin kylmälaitteiden kestää yli kymmenen vuotta. Nimittäin laitteiden laatu ja ikä on laskenut viimeisen 10 v aikana kuin lehmänhäntä.

Onko tämä hyvä lukija mielestäsi tälläiselta kansainväliseltä yritykseltä vastuullista ympäristötoimintaa ja kuluttajien arvostamista? Mieti mistä ja mitä ostat, vaikka tuskin laatu sen parempaa muuallakaan on. Tutkikaa nettiä ja huomaatte, ettei tämä ole ykittäinen tälläinen mielipide. Kerro omasi tänne, maailmalle ja ehkä nämä jätit heräävät ja alkavat mainostaa kestävyyttä vähänkulutuksen ja hinnan rinnalla.

Kaikki ylempänä oleva on on omia mielipiteitä ja tulkintoja, kirjoitettuna Suomen sananvapauslakia ajatellen. Mahdolliset faktojen virheet ovat tahattomia. Mikäli Rosenlew-elextrolux haastaa oikeuteen kirjoituksestani, tulkitsen sanonnalla: Totuus taisi sattua.

Nimimerkki: rosenlewiin Pettynyt

3

933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maija meikäläinen

maahantuoja tulee osatakuuna vastaan,eli osat saa takuuna ja työstä joutuu itse maksamaan tai vaihtoehtoisesti suositellaan käytettävän kotivakuutusta,omavastuu yleensä 150€.

• Kari, boikotti Husqvarnan & muiden ko. lafkojen tuotteille

Moi,
      Meillä on sama ongelma: ostettiin 2005 Husqvarnan Safir & Opal jääkaappi pakastin. Siis erilliset laitteet. Jääkaapista hajosi piirikortti alle kahden vuoden jälkeen, meni takuuseen, mutta ruoat meni tietenkin roskiskondikseen. Pakastin hajosi tämän vuoden alussa, Electroluxin valtuuttaman huoltofirman, Huoltopiste Oy Murtoaron arvio korjauksesta oli n. 700 €. Periaatteessa kaikki muu vaihtoon paitsi kuoret ja sisälamppu!! Uutena maksoi muistaakseni jotain a 1000 €. Huvittavaa asiassa on se, että ko. pakastin toimii nyt oltuaan 2 viikkoa käyttämättä!!! Mutta eihän siihen voi luottaa yhtään, voi irtisanoa itsensä tututtuun Husqvarna laadun mukaisesti ihan milloin vain.
      Nyt viime viikolla sitten jääkaappi simahti, lämpötila-asetus näyttää pelkkää viivaa => jääkaappi lämpimämpi kuin sisäilma. En enää pyytänyt ns. huoltofirmalta arviota, maksoi viimeksi 105 €, vaan tilasin Gigantilta 2 kpl halpaa, vähemmän elektroniikkaa sisältävät Bosch:n jääkaappi/pakastin yhdistelmät 5 v takuulla yhteishintaan 1200 €. Eli jos toinen hajoaa, on toinen samanlainen vieressä johon saa enimmät ruokatavarat talteen. Meitä on viisihenkinen perhe, joten tarvitsee hieman enemmän säilytystilaa.
      Itse olen ammatiltani sähkö/automaatio insinööri ja kieltämättä tykkään kaikista hilavitkuttimista, mutta en kodinkoneissa/autoissa ym. Se on ihan selvä totuus, että mitä enemmän kulutuselektroniikkaa laite sisältää, sitä vikaherkempi se on.
      Minun puolestani Husqvarna voi haastaa minut ihan vapaasti oikeuteen maineensa??? loukkaamisesta. Se koira älähtää...

• paska mikä paska rosenlewin jääkaappi ainakin. Itselläni kesti 3 viikkoa takuuajan yli ja joku perkutin ohjainkkortti pimeenä...tyyppivika sanoi kortinvaihtaja (ennenhän niitä kutsuttiin kodinkonekorjaajiksi).
      Ai niin, ei mennyt takuuseen vaan piti omaan piikkiin hoitaa sekin.
      Ei pesi meidän keittiössä roosenleeewit enää..no en sano ikinä mutta minun elinaikanani ei ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe