Suihkuverho liimautuu ihoon

neuvoton_?

Mikä voisi olla neuvoksi tai onko jotaki konstia miten saisi suihkuverhon tarttumattomaksi? Tosi inhottavaa käydä suihkussa kun suihkuverho on aina ihossa kiinni =( Verho on todella hyvän laatuinen.

5

5021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotifysiikkaa

Lämmin suihku aiheuttaa myös ilman lämpenemisen ja kohoamisen ylös. Näin muodostuva imu vetää verhon liepeitä puoleensa, jolloin ne päätyvät suihkussa seisovan henkilön jaloille ja tarttuvat kiinni. Tämä "liimautuminen" on sama ilmiö, joka tarvitaan hiekkakakun tekemisessä: kuiva hiekka ei pysy kakkuna, mutta kostea tarttuu paremmin.

Tyydy kylmään suihkuun, hanki suihkukaappi tai - sopeudu nykytilanteeseen.

• aggdgdg

ompele suihkuverhoon painoja.
        Verhopainoja saa esim. Eurokankaasta, ja ne ommellaan käänteen sisälle alareunaan.
        Painoina voi käyttää myös vaikkapa muttereita tai jotain muuta painavaa, mutta oikeat kunnon lyijypainot on kokoonsa nähden kätevät ja niissä on valmiina sellaset pienet eijät, joista ne ommellaan verhonkäänteeseen kiinni.

• Annu.

Minulla on suihkutilassa lattian kuivain, sellainen varrellinen lasta, jolla vedän suihkuttelemisen päätteeksi lattialta ylimääräiset vedet viemäriin. Tämän lasta laitan vinottain suihkuverhon eteen siten ettei se liimaannu ihoon.

• Jymppä

Nämä tekniset selitykset ovat aivan oikeita lämpimän ilman kohoamisesta yms.. Ja se, että laittaa sen kuivaimen varren pitämään sitä verhoa kauempana auttaa myös..

Mutta todellisen fiksu ratkaisu on hankkia Ikeasta suihkuverho (olisiko yhden sellaisen suunnittelijan nimi ollut Viren), joka on ikäänkuin kankainen. Eli se on tarkoitettu suihkuverhoksi, mutta ei olekaan sellainen muovinen. Tässä on sellainen pinta, että sekin pyrkii iholle niin kuin kaikki verhot lämpimässä suihkussa, mutta on miellyttävän tuntuinen ihoa vasten (ainakin paljon paljon miellyttävämpi kuin muovinen) eikä tartu kiinni yhtään!

Meillä on sellainen ollut käytössä noin pari vuotta, ja erinomaisen fiksu keksintö. Eikä ole missään teknisessä mielessä huonompi tai heikompi ratkaisu kuin sellainen perinteinen verho. Mikäli miellyttävän kuosin sattuu löytämään, niin kannattaa koittaa. Hintakin taisi olla 10-15€, joten aivan normaalien verhojen hintaluokassa pyöritään. Ja pienenä plussana voisi sanoa, että itse kangas vaikuttaa huomattavasti myös kalliimmalta ja hienommalta materiaalilta kuin se suora muovi.

• Nessu-82

Kodin Ykkösessä myydään samantapaista kangasta kuin edellinen kirjoittaja tarkoitti. Muovitettua mutta ei muovia. Nimeä en muista, mutta sitä oli rullatavarana vaikka miten montaa väriä.

Olen usein kyläillyt paikassa, jossa on em. Ikean verho ja sen on tosi miellyttävä. Onneksi sellaisen voi tehdä itsein jos ei Ikea ole lähellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66