Miten puolukat saisi helpommin pois kaukaa metsästä? Ilman että kädet venyy kuin apinalla ja selkä pettää jos repussa kantaa!
Lähimetsissä ei näytä puolukoita olevan tänä vuonna niin täytyy lähteä syvemmälle "korpeen". Mutta se pois raahaaminen tuottaa aina tuskaa ja hikeä ja (kyyneleitä)!
Onnistuisko jotenkin saamaan ne vetämällä pois esim.pulkalla?
Onko kellään antaa hyviä niksejä tähän ongelmaan?
Onko olemassa mitään
4
476
Vastaukset
- klöpy
Pulkkaan kiinni 90l:n palju. Kannattaa olla kunnon vetoköysi ja paljun päälle sidottu peite, jos sattuu mättäässä kaatumaan.
- testannut
Käytännössä,miten toimii? Yli kivien ja kantojen,risukoiden ja vesi-jorpakoiden kohdalla.Joutuuko välillä kuorman purkamaan? Jos se sattuu kaatumaan,on aika homma kammeta se ylös tai juuttuu kiinni!
Miten toimisi "lumikola" versio? Menee vissiin liian leveäksi! - klöpy
testannut kirjoitti:
Käytännössä,miten toimii? Yli kivien ja kantojen,risukoiden ja vesi-jorpakoiden kohdalla.Joutuuko välillä kuorman purkamaan? Jos se sattuu kaatumaan,on aika homma kammeta se ylös tai juuttuu kiinni!
Miten toimisi "lumikola" versio? Menee vissiin liian leveäksi!Vesistöstä ei mennä yli kuin veneellä, mutta 90l täynnä puolukkaa on n.50kg, että kyllä se perässä tulee. Mahd. tasapohjainen pulkka on hyvä. Kyllä se kohtuudella tulee perässä eikä kaatuessaan ole kummoinenkaan homma pyöräyttää pystyyn. Vajaalla 200€ saat myös oikean ahkion, mutta pulkka maksaa murto-osan tuosta. Max. 500m on ollut kuljetusmatka ja hikeä se kyllä pukkaa, kun pari-kolme kertaa tuon matkan hinaa päivässä.
- tarkoitin:)
klöpy kirjoitti:
Vesistöstä ei mennä yli kuin veneellä, mutta 90l täynnä puolukkaa on n.50kg, että kyllä se perässä tulee. Mahd. tasapohjainen pulkka on hyvä. Kyllä se kohtuudella tulee perässä eikä kaatuessaan ole kummoinenkaan homma pyöräyttää pystyyn. Vajaalla 200€ saat myös oikean ahkion, mutta pulkka maksaa murto-osan tuosta. Max. 500m on ollut kuljetusmatka ja hikeä se kyllä pukkaa, kun pari-kolme kertaa tuon matkan hinaa päivässä.
Kun on ollut niin sateista! No,venettä en kyllä metsään ota:)
Paljon siihen kuormaan mahtuu! Mutta tulisi kerralla enemmän eikä tarvis ravata ees takaisin.
Se on rankkaa kun reppu painaa selässä ja kädet on täynnä sankkoja ja muovikassaja. Niitä sitten kuljettaa eteenpäin eikä auta vaikka välillä "vaihtaa" käsiä kun molemmissa on painoa!
Ne parhaimmat marja-paikat tuppaa olemaan pitkän kävely matkan päässä:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1392543Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3591948- 401627
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311473Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281340Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles107899Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762