Ketkä ovat mielestänne yliarvostetuimmat kirjailijat? Kenen tekstit aiheuttavat myötähäpeää, mutta pitäähän sitä nostaa hattua kun kerran Hesarin kriitikkosetä kehui ja kirjastossa 200 varausta?
Yliarvostetut
5
468
Vastaukset
- on heikoin
Mielestäni tulee erottaa kriitikoiden ylistämät ja mediassa ilmaista mainosta saavat kirjailijat niistä, joiden kirjoja saa kirjastossa jonottaa. Jälkimmäiset mittaavat kansan makua, eikä ainakaan minulla ole kanttia sanoa, että kansa on väärässä.
Suhteessa mediahuomioon ylivoimaisesti huonoin kirjailija Suomessa on Jari Tervo, joka on erittäin taitava hankkimaan toimittajien avulla ilmaista mainosta kirjauutuuksilleen kuten jälleen muutama päivä sitten nähtiin. Arvelisin, että Tervo kustantajineen tähtää siihen yleisöön, joka ei itse ole lukenut Tervon kirjoja, mutta luottavat siihen, että ne sisältävät jonkinlaista Uutisvuoto-komiikkaa ja ostavat niitä sen vuoksi lahjaksi. Luulen, että toimittajatkin antavat Tervolle huomiota vain, koska niissä mainoshaastatteluissa häneltä saa juttuun mukaan sellaisia hauskoja läppiä, joita muilta kirjailijoilta ei saa.
Kirjastojen vakaa suurkuluttajakansa ei kuitenkaan näy Tervosta suuremmin piittaavan päätellen siitä, että kirjoja on hyllyillä suhteellisen runsaasti ja hyväkuntoisina. Itsekin olen kahdesti Tervon kirjan lainannut, mutta pariinkymmeneen sivuun lukeminen molemmilla kerroilla jäi. - Bläägä
Omasta mielestäni ehdottomasti ykkönen on Juha Vuorinen. Aivan kamalaa ja kornia tekstiä kirjoittava Vuorinen sopisi ennemmin raapustelemaan vessanseinälle kuin kansien väliin. Sieltä vessanseinältä hän tavallaan aloittikin, sillä esikoisteos Juoppohullun Päiväkirja ilmestyi hänen blogissaan. Se ansio Vuoriselle täytyy antaa, että hän on saanut nekin ihmiset lukemaan kirjoja jotka eivät kirjoja aiemmin ole lukeneet. Vähän kuin suomen Dan Brown tai J.K. Rowling siis. Tosin nämä ihmiset eivät ole sitten siirtyneet lukemaan muuta kirjallisuutta, vaan odottavat kun ensi viikolla ilmestyy kumminkin taas uusi kirja Vuoriselta.
Kakkosena tulee Arto Paasilinna, jonka maine ja myyntiluvut perustuvat ainoastaan alkupään tuotannon kiistattomasti lähes erinomaisiin teoksiin. Nykyään surkuhupaisa Paasilinna onkin mielestäni alentunut suoltamaan liukuhihnalta uusintoja menestysromaaneistaan 1 per vuosi tahtiin. Hän lähestyy uhkaavasti Vuorisen tasoa. Sääli sinänsä.
Aiemmin mainittua Tervoa en ole henk. koht. koskaan lukenut. Pohjan Hovia aloittelin kerran joitakin kymmeniä sivuja, mutta sen lukeminen tuntui siltä kuin olisi juuri syönyt itsensä ähkyksi ja joutuisi juoksemaan ylös portaita.- Watt
Tämmönen ähky tuli Pohjanhovista minullekin. Sitten vuosia myöhemmin tartuin kirjaan uudestaan ja avautuihan tää. Melkein kaikki Tervot on tullut luettua hyvällä halulla. Että tällänen tapaus.
- Nk
pohjanhovi on tarina josta ei tiedä kuka milloinkin selittää eikä aina edes mistä, ihan kuin olisi kännissä (kuten kirjan hahmotkin). Se tulee lukea humalassa, niin minä tein ja sain siitä hyvät naurut.
- TapausKriittinen
Nk kirjoitti:
pohjanhovi on tarina josta ei tiedä kuka milloinkin selittää eikä aina edes mistä, ihan kuin olisi kännissä (kuten kirjan hahmotkin). Se tulee lukea humalassa, niin minä tein ja sain siitä hyvät naurut.
Juha Itkonen. Ei mikään ihmeellinen kirjailija. Kolumnistina varmaan ihan ok.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758