Satelee pieniä kiviä

Minanoita

Jos taivas on
Lauri Tähkän sanoin
minun pääni päällä kuin
kahvipannun kansi

miksi sen läpi sitten satelee
Timo.K.Mukan runon mukaisia
pieniä kiviä

satuttavia pieniä kiviä

ei niitä ainakaan
kukaan voi
rakkaudesta heitellä

31

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs joka lukee lappilaista runoutta

      usein nuo niin
      kovin satuttavat..


      Kun on lukenut Timo.K.Mukan elämänkertaa
      tietää että juuri niitä hän runollaan tarkoittaa ja niin kovin nuorena vielä.Kukaan ei kivitä toista ihmistä suuresta rakkaudesta, se on aivan faktaa.Hyvä pieni runo lainauksineen kaikkineen!

      • Minanoita

        Ja kenellä on varaa heittää se ensimmäinen kivi...sitäkin olen joskus miettinyt..

        Sinulle kuka sitten oletkin kiitokseni palautteestasi!


    • Arvostelija.

      aika teennäinen ja mielistelevä runo !

      Ei kuulu rakkausrunoihin.
      Kalastelee vaan omaa keskustelukerhoa kasaan ja siinä ehken onnistuukin ! :(

      • Minanoita

        runollani ei ole mitään tekemistä mielistelyn kanssa, tämä on erittäin
        vihainen runo ja juurikin osoitettu sinne minne se kuuluu! Jokainen tulkitkoon
        sen miten lystää....

        Olen aina ollut sitä mieltä että omalla kohdallani kritiikki on sallittua ja
        hyvinkin tervetullutta siitä sinulle kiitokseni:)


      • Arvostelija.
        Minanoita kirjoitti:

        runollani ei ole mitään tekemistä mielistelyn kanssa, tämä on erittäin
        vihainen runo ja juurikin osoitettu sinne minne se kuuluu! Jokainen tulkitkoon
        sen miten lystää....

        Olen aina ollut sitä mieltä että omalla kohdallani kritiikki on sallittua ja
        hyvinkin tervetullutta siitä sinulle kiitokseni:)

        Minä olin edellä ihan oikeassa !

        Sitähän tämä juuri on mitä edellä totesin !


      • Minanoita
        Arvostelija. kirjoitti:

        Minä olin edellä ihan oikeassa !

        Sitähän tämä juuri on mitä edellä totesin !

        - Kauhea bittihätä! Missä on lähin peecee??!!


    • skodan tukivarsi röpsöttää

      taisi tulla kiviä tupaan
      vaikka kahvipannun kansi oli suojana

      kerron sulle
      että sitä on ilmassa

      napakkaa tekstiä
      tiivistä ja minua miellyttävää
      pidän tästä kovasti
      28 pinnan verran tarjoaa kone=))
      (laskinkohan oikein)

      • Minanoita

        Mie olin äkänen ko ampiainen mutta,
        onneksi olen sekunnissa leppyvää sorttia,
        on vain yritettävä ymmärtää ja vielä kerran ymmärtää
        antaa anteeksi=)

        Sinulle Tack ja Thanks =)))


    • Mysteriet

      Perskeles - täällä lentelee väliin oikeita murikoita, et siin ei reikäänen kahvipannunkansi pal auta :O

      Mut runossas o koetun elämän maku - ja siit mää tykkään !!

      Piits

      • Minanoita

        Joskus tuntuu että järkäleitä sataa niskaan, tarttis olla
        suojakilpi ettei niin pahasti päähän osuis=)))

        Sinulle Mystis Kiitos ja Piits=)))


    • Laudi

      Niitä aina välillä :(..kops
      kirjotat sekä hyvää runoutta
      että..
      asiaa! Sanoma. Se niissä on aina :))))

      Ihmisetki osaa vaan olla ilkeitä..
      sanoilla voi satuttaa ! Mutta
      ei se kyllä rakkautta oo.


      mieki luen Mukan kirjallisuutta :)

      • Minanoita

        Hymyssä suin minä sinua
        kiitän=))

        (mie tykkään joistaki Mukan runoista,
        hänen kirjallinen tuotantonsa on melko
        raskas soutuista ja synkkää, tosin ne pistää
        kyllä miettimään kirjailijan sielunmaisemaa=))


    • *MURUKULTA*

      Tunnustan että sivistyksessäni on aukko Mukan kohdalla (mm. ;)
      jotain henk.hist. muistelen joskus lukeeneeni
      mutta runoosi..sattuvia pieniä kiviä,,totta, ei niitä rakkaudesta heitellä - minkäänlaisia!

      tulipahan mieleen - olen lukenut jotain muuta - - http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009091510250031_ul.shtml

      • Minanoita

        Aatela että joissaki maissa on nuin raakoja
        ja brutaaleja lakeja=( Ihan puistattaa....

        Sinua Muru mie iloiten kuitenkin kiitän
        ja lupaan olla viskelemättä mitään kiven murikoita
        sinne suuntaan=)))))


    • tomppa2006

      ...koska rakkaudesta tapahtuu monenlaista ihmiselle käsittämätöntä...

      Luulen varmasti ymmärtäneeni runosi viestin. Se on rakkaus.

      • Minanoita

        Sinua rakkauven suurta ritaria
        mie isosti kiittelen =))))


    • Miekko

      Jos aukaisee suunsa tai omaa jonkun mielipiteen, jos on asiaa.. niin aina kivet lentävät, sivalluksia tulee... Valitettavaa elämään kuuluvaa kitkerää maustetta... Helpompaa kun on rikkoa kuin rakentaa.. Pysytään sillä rakennuspuolella kuitenkin, vaikka vaikeampi puoli se onkin :)

      • Minanoita

        Olet aivan oikeassa teki niin tai näin, kiviä satelee,
        kaikkia ei voi miellyttää ja toisaalta hyvä niin, koska jokaisella
        meistä on oikeus omiin mielipiteisiimme:)Olen kanssasi samaa mieltä
        rakennuspuolesta, niillä tikapuilla minäkin haluan seisoa vaikka en aivan katolle asti
        pääsisikään=))))

        Thanks my friend=)))


    • rokulimies

      On iso mies ihmeissään täällä nettimaailmassa,en voi sanoa saaneeni kiviä päähän mutta kylläkin jotakin vastaavaa.En muuten silloin aikaasemmin huomannut tätä runoa ollenkaan, pahoittelen tapahtunutta.
      -poikamainen virnistys-

      • Minanoita

        Älä ole pahoillasi suotta sinä pojankoltiainen,
        pihakiveenikin kirjoitin sinulle lauseita joissa mainitaan
        sana kiitos monta kertaa=))


    • Miten osasitkin juuri tähän aikaan luoda
      tämän runon kuin - päähän iskisi - kimpoilevia
      kiviä jostain tippukiviluolan seinämiltä,
      tuonne sisähuoneisiin mutta toivotaan että
      aika paikkaa kolhut,vaiko omat voimavarat
      käyttöön...jos on mistä niitä ottaa ?

      Pirskatti kun kupolittaa - Hyvällä - tuo
      oikea-aikaisuutesi tällä runolla: 10 pointsia.

      • Minanoita

        En tiedä, tämä vain sievoisen suuttumuksen hetkellä
        halusi ilmestyä paperille ja minätyttö sitten vaan kirjoitin
        taivaasta satelevista ilkeistä pikku kivistä=))

        Sinua Dolan haluan ilahtuneena antamistasi pointseista kiittää=))


      • Minanoita kirjoitti:

        En tiedä, tämä vain sievoisen suuttumuksen hetkellä
        halusi ilmestyä paperille ja minätyttö sitten vaan kirjoitin
        taivaasta satelevista ilkeistä pikku kivistä=))

        Sinua Dolan haluan ilahtuneena antamistasi pointseista kiittää=))

        En kysy todenperäisyyttä mutta kun joku/jotkut
        asiat kupolittaa niin sen voi jopa tekstistä aistia ja
        jos lukijankin mietteet kulkevat samaa rataa...niin
        sadettaahan se pikkukiviä samanaikaisesti.

        Toivotaan nyt sitten lempeimpiä tuulia ja villaa
        kuhmujen parantamiseksi ystävällisempään
        olomuotoon - Hyviä pyhäpv. Sinulle.


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        En kysy todenperäisyyttä mutta kun joku/jotkut
        asiat kupolittaa niin sen voi jopa tekstistä aistia ja
        jos lukijankin mietteet kulkevat samaa rataa...niin
        sadettaahan se pikkukiviä samanaikaisesti.

        Toivotaan nyt sitten lempeimpiä tuulia ja villaa
        kuhmujen parantamiseksi ystävällisempään
        olomuotoon - Hyviä pyhäpv. Sinulle.

        Hyväilee jo tuuli
        villaa valuvia kuhmuja
        auringonpaisteessa

        päiväni murmelina
        osoitti että maailmassa
        on vielä rakkautta

        kivisateessa on
        selkeitä taukoja:)


    • ...Uskomaton noituus hymy ....
      On niitä kuule sadellut
      ja isojakin lohkareita ilman syytä
      Mutta väistelty =)

      • Minanoita

        Sinä saat minulta iloisen kiitoshymyn=))


    • kaaru

      et sie ole kuullut
      rakkauesta se hevonenkin potkii...

      elämä vain on
      niitä kiviä satelee silloin tällöin
      mut hienon runon sie sitten siitäkin kirjoitit :)

      • Minanoita

        Juu oon mie joskus tainnut olla
        puukkosateessakin eli tämmöset kivet
        on kovin pientä sen rinnalla..

        Oon mie potkivista hepoista kuullut, työkaveria
        sellanen oli potkassu päähän kun hän oli yrittänyt
        erottaa varsan tammasta, onneksi ei asialla kuitenkaan
        ollut kuhmua kummempia seraamuksia...

        Kaaru sinulle kiitokseni kumautan=)


    • Zakuskat

      Sie heittelet täällä kiviä!



      Ei mut aivan natsaava tsydeemi. Sun pitää mennä kattoon toi Picasson näyttely Ateneumskiin, sillä siellä on paljon sen duudelin alkuajan töitä joita aika harvoin jos koskaan saa katella. No, mäent tai et niin mä kuitenkin julkisesti suosittelen erinomaisin arvosanoin.

      (vaatimaton ja koruton hymiö)

      • Zakuskat

      • Minanoita
        Zakuskat kirjoitti:

        mänet etkä mäent, Mie en tiiä mitä toi mäent tarkottaa, jos mittää.

        http://www.youtube.com/watch?v=2Cd9adYG4RY&feature=fvw

        Mäent??Voisiko se olla Mä En tiiä.....

        Ja tahtoo kattoon Picasson näyttelyy ehdottomasti!!
        (laskee matkakassaa, on tänne jo kaks euroo kertynyt..)

        Magee video, mie tykkäsin noist nopeesti ohi vilahtelevist
        maisemist ja kasvoist (kyl mie joskus Italiaan meen soon vakta!!)

        Sinulle Zakuska kiitoshali=))))


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe