Ihan rupes kiinnostamaan että paljonko (kuinka vähän) te saatte ruokaperunasta €/kg. Ostin eilen alennuksesta suomalaista uutta perunaa 1,99€/10 kg säkki. Mietin et kannattaako käynnistää traktoria ja nostaa omia perunoita maasta lainkaan... ei niitä kyllä paljoo oliskaan, vähä itelle vaan.
Mutta jos kaupas maksaa 2e/10 kg. Siin on alvii 17% ja kaupan osuus.n. puolet.Lisäks kuljetukset. Ni saatteko te mitään?
onko perunan viljeliöitä?
4
726
Vastaukset
- kotitarveviljelijä
Perunan tuottajahinta on tällä hetkellä 8-10 senttiä/kg! Ja kaupan tiskillä 2 euroa!
- norjan punasta
luvannu tutkia paljonko kaupan osuus...kai peruna tutkimuksessa mukana
- ole paljon
norjan punasta kirjoitti:
luvannu tutkia paljonko kaupan osuus...kai peruna tutkimuksessa mukana
ole suurta tutkimista, kun tiedetään, että kauppa myy yleisesti perunaa, jonka viljelijä on itse tuonut pelloltaan kaupan varastoon.
- -
Siis tuottaja saa 0.10 e/kg
Kaupassa laitan itse perunat laarista pussiin ja haen vaa-asta hintalapun, vaihtelee talven mittaan välillä 0.59-0.89 e/kg.
Raaka-aineen arvonnousu päihittää jopa klapibisneksen, tässä tosin raaka-aineelle ei tarvitse tehdä mitään sen jälkeen kun se lähtee tuottajalta.
Huomio sivusta katsovana, perunaa syövänä kuluttajana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752968
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642566- 2032220
- 731849
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1021452
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951079