Lopetin e-pillerit reilu kuukausi sitten, sen jälkeen on tullut yhdet menkat ja nyt odotellaan toisia (tai siis itseasiassa ei odoteta, vauva olisi nimittäin kovin toivottu :). Kummassakaan kierrossa en ole onnistunut bongaamaan ovulaatiolimoja, mutta heikohkoa alavatsajomotusta on ollut. Ei kuitenkaan mitään terävää vihlaisua, kuten ennen pillereiden aloittamista ja josta varmasti tunnistin ovulaation.
Kertokaahan viisaat: voiko ovulaatio tapahtua, vaikka ns. "kananmunalimoja" (hyi mikä sana!) ei tulisikaan?
Tietysti voi olla niinkin, että kierto on niin sekaisin että ovulaatiota ei ole tapahtunut. Mutta eikös menkat juuri ole merkki siitä, että ovulaatio on tapahtunut? Vai olenko mä nyt ihan hakoteillä?
Voiko ovuloida ilman limoja?
6
10220
Vastaukset
- toivotaan, toivotaan..
Mulla ei ikinä varsinaisia "limoja" oo ollu, itekkin lopetin pillerit jokin aika sitten.. Aina vaan valkovuodon määrä hieman lisääntynyt oviksen aikoihin ja tuntunut erityisesti oikealla puolella alavatsaa hyvin pientä jomotusta ja vihlontaa. Ja seksiä on tehnyt mieli ihan tajuttomasti :D
Eli voi kai sitä ilman limojakin ovuloida, johtunee ihan vaan pillereiden lopettamisesta tuo vihlomisen puuttuminen. Onnea sulle odotuksen odottamiseen :)- ap
Kiitos :) Mä en ole kiinnittänyt sen kummemmin huomiota muun valkovuodon määrään, kun oon aina vaan odottanut niitä hirveitä limatulvia. Mutta seksiä on kyllä tehnyt tosi paljon mieli nyt pillereiden lopettamisen jälkeen kierron keskivaiheilla, eli jospa se ja alavatsajomotus sitten kuitenkin olisivat merkki ovulaatiosta vaikka limoja ei tulekaan :)
- essihei
ap kirjoitti:
Kiitos :) Mä en ole kiinnittänyt sen kummemmin huomiota muun valkovuodon määrään, kun oon aina vaan odottanut niitä hirveitä limatulvia. Mutta seksiä on kyllä tehnyt tosi paljon mieli nyt pillereiden lopettamisen jälkeen kierron keskivaiheilla, eli jospa se ja alavatsajomotus sitten kuitenkin olisivat merkki ovulaatiosta vaikka limoja ei tulekaan :)
Hei,
No niin, vastaus kysymykseesi taisi jo tullakin tuossa otsikossa, mutta täsmennetään vielä.
Kun naisen elimistö menkkojen jälkeen alkaa valmistautua seuraavaan ovulaattioon, alussa on ensin muutaman päivän (2 - 5) kuiva kausi. Sitten tulee päivän tai parin ajan hieman paksua, tahmaista valkovuotoa, sitä seuraa päivän tai parin ajan lisääntyvä ja juoksevammaksi muuttuva valkovuoto, jota seuraa päivän tai parin ajan todella runsas ja kosteusvoidemainen valkovuoto, jonka aikana kohdun limakalvot myös alkavat paksuuntua.
Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kiihoituslimaa muistuttavaksi.
Naisen oma oma seksuaalinen halukkuus myös lisääntyy. Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle.
Joillain voi tässä vaiheessa tuntua joko kiukkuinen vihlaisu oikealla, tai vasemmalla puolella alavatsaa tai kirvelevää jomotusta.
Munasolun irrottua puhjennut munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja alkaa muutaman tunnin sisällä erittää keltarauhashormonia progesteronia ja limaneritys tyrehtyy kuin leikaten.
Ovulaatiosta kuukautisiin limaneritys on yleensä melko vähäistä. Tämä väli on jokaisella naisella melko vakio, noin kaksiviikkoa.
Siis tarkkaile valkkarivuotoasi muutoksia, niin kyllä ne oviksetkin niistä valkkarin muutoksista pitäis näkyä. Kamala sepustus tuli, mutta toivottavasti on apuja. - Tuo nyt oli..
essihei kirjoitti:
Hei,
No niin, vastaus kysymykseesi taisi jo tullakin tuossa otsikossa, mutta täsmennetään vielä.
Kun naisen elimistö menkkojen jälkeen alkaa valmistautua seuraavaan ovulaattioon, alussa on ensin muutaman päivän (2 - 5) kuiva kausi. Sitten tulee päivän tai parin ajan hieman paksua, tahmaista valkovuotoa, sitä seuraa päivän tai parin ajan lisääntyvä ja juoksevammaksi muuttuva valkovuoto, jota seuraa päivän tai parin ajan todella runsas ja kosteusvoidemainen valkovuoto, jonka aikana kohdun limakalvot myös alkavat paksuuntua.
Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kiihoituslimaa muistuttavaksi.
Naisen oma oma seksuaalinen halukkuus myös lisääntyy. Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle.
Joillain voi tässä vaiheessa tuntua joko kiukkuinen vihlaisu oikealla, tai vasemmalla puolella alavatsaa tai kirvelevää jomotusta.
Munasolun irrottua puhjennut munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja alkaa muutaman tunnin sisällä erittää keltarauhashormonia progesteronia ja limaneritys tyrehtyy kuin leikaten.
Ovulaatiosta kuukautisiin limaneritys on yleensä melko vähäistä. Tämä väli on jokaisella naisella melko vakio, noin kaksiviikkoa.
Siis tarkkaile valkkarivuotoasi muutoksia, niin kyllä ne oviksetkin niistä valkkarin muutoksista pitäis näkyä. Kamala sepustus tuli, mutta toivottavasti on apuja.ihan kuin jostain oppikirjasta. Totuushan on, että ei se ihmisen kroppa toimi todellisuudessa niin kuin se "oppikirjan mukaan" pitäisi mennä. Vai väitätkö, että jokaisen naisen kuukautisetkin on täysin identtiset? Saati sitten kuukautiskierto?
Ei minulla ainakaan ollut limoja niiden muutaman kierron aikana mitä minulla ehti ehkäisyn lopettamisen ja raskautumisen välillä olla. Tai en ainakaan sitä huomannut vaikka yritin tarkkailla.. ei ne asiat aina ihan noin mene.. - essihei
Tuo nyt oli.. kirjoitti:
ihan kuin jostain oppikirjasta. Totuushan on, että ei se ihmisen kroppa toimi todellisuudessa niin kuin se "oppikirjan mukaan" pitäisi mennä. Vai väitätkö, että jokaisen naisen kuukautisetkin on täysin identtiset? Saati sitten kuukautiskierto?
Ei minulla ainakaan ollut limoja niiden muutaman kierron aikana mitä minulla ehti ehkäisyn lopettamisen ja raskautumisen välillä olla. Tai en ainakaan sitä huomannut vaikka yritin tarkkailla.. ei ne asiat aina ihan noin mene..Tuttu syytös, saattaa johtua ammatistani, sillä olen opettaja. En väittänyt mitään tuommoista, sillä toki tiedän, että ihminen ei ole mikään kone. Mutta kyllä asia on niin, että terveellä hedelmällisessä iässä olevalla naisella kuukautis kiertoon ja ovulointiin liittyy aina myöskin limat, jotka havaitset seuraamalla muutoksia valkovuodossa.
Ne ovat jokaisella meistä hyvinkin yksilösiä, joillain todella runsaat ja selkeästi havaittavissa, toisilla taas lähes olemattoman niukat ja vaikeat havaita, mutta jos tarkasti seuraat, niin kyllä ne sieltä valkovuodon muutoksista pitäisi normaalissa tapauksessa bongata. - No enpä..
essihei kirjoitti:
Tuttu syytös, saattaa johtua ammatistani, sillä olen opettaja. En väittänyt mitään tuommoista, sillä toki tiedän, että ihminen ei ole mikään kone. Mutta kyllä asia on niin, että terveellä hedelmällisessä iässä olevalla naisella kuukautis kiertoon ja ovulointiin liittyy aina myöskin limat, jotka havaitset seuraamalla muutoksia valkovuodossa.
Ne ovat jokaisella meistä hyvinkin yksilösiä, joillain todella runsaat ja selkeästi havaittavissa, toisilla taas lähes olemattoman niukat ja vaikeat havaita, mutta jos tarkasti seuraat, niin kyllä ne sieltä valkovuodon muutoksista pitäisi normaalissa tapauksessa bongata.vain huomannut.. ja raskaana olen nyt rv:lla 18..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2432142- 1891634
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461282Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50992- 41816
- 14790
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647