Hei!
Kaukonäköni on heikentynyt vuosien varrella ja olenkin käyttänyt silmälaseja jo pari vuotta.
Haluaisin kuitenkin tutustua piilolinsseihin mutta minua vaivaa pari kysymystä:
Löytyykö piilolinsseistä opiskelijaystävällisiä hintoja?
Erityisesti minua kiinnostaisi tietää mitä huonoja puolia piilolinssien käytöstä löytyy?
Eniten pelottaa jos vaurioitan silmäni lopullisesti piilareilla.
Mitä sanotte, onko piilareiden käyttö turvallista? Vai onko jotain vakavia loukkaantumisia tapahtunut?
Suositteletteko piilolinssejä? Miksi?
Piilolinssien huonot puolet
8
2266
Vastaukset
- minä vain
olen hankkimassa piilareita, olen käynyt sovittamassa niitä nyt monta kertaa. ei ole kovin helppoa mut toivottavasti niihin tottuu. lääkäri ainakin sanoi ettei silmää voi vaurioittaa piilolaseja laittamalla
- optikko auttaa valinnassa
Hintavertailua voi tehdä sen mukaan, kuinka paljon piilolinssejä aikoo käyttää. Jos käyttää paljon, niin päivittäin pois heitettävät kertakäyttölinssit ovat kalliit. Jos käyttää piilareita vain silloin tällöin, ne ovat hyvä vaihtoehto.
Halpaa vaihtoehtoa piilareissa ei ole.
Piilolasien käyttäjän kannattaa säännöllisesti käydä tutkimuksissa. Osa ihmisistä saa herkästi silmätulehduksia, silloin piilolasit eivät ole viisas vaihtoehto ainakaan usein käytettäväksi.
Piilolaseissa on erilaisia. Ne läpäisevät happea eri tavalla. Osalla ihmisistä silmä alkaa kasvattaa ylimääräistä verisuonistoa ja silloin piilareiden käyttö on lopetettava kokonaan. Tämä on harvinaista, mutta tarkastuksissa näkyy.
Kysele optikoltasi. Piilolaseista saa aina ensin kokeilupakkauksen, jolloin ei tarvitse sitoutua isoihin sijoituksiin heti. - dfoia
Itsellä on yli 3 vuotta piilolinssien käyttökokemusta, ei ainakaan vielä ole ongelmia ilmennyt.
Perustietoa piilolinsseistä löytyy täältä:
http://piilolinssi-info.com/ - Epäonnea(ko)?
Itse aloin käyttämään piilolinssejä noin 4 vuotta sitten. En suosittele henkilökohtaisesti piilolinssejä, koska on vaikea löytää asiantuntevaa piilolinssioptikkoa. Itselle määrättiin väärät linssit, ja nyt on oikea silmä alkanut sokeutumaan. Kyllä on alkanu miettimään, että parempi olla ilman niitä piilolinssejä ja käyttää turvallisia silmälaseja. Vaaroja on noissa linsseissä hyvin paljon ja itselle tehtiin väärä diagnoosi. Joskus katsotaan ihan tavalliseksi hajataitoksi jne. ja sitten määrätään väärät linssit. Älä vain luota kehen tahansa optikkoon! Suosittelen että käyt useammalla optikolla hakemassa määräyksiä piilolinsseihin, ja katso että kaikki ovat samaa mieltä linsseistä ja vahvuuksista. Ja vielä hyvä pointti on se että itselle määrättiin samat vahvuudet kuin silmälaseissa, ja piilolinsseissä on AINA oltava pienempi vahvuus kuin laseissa, koska ne ovat kiinni silmässä. Mutta jos saat oikeat linssit ja hoidat linssejäsi hyvin, niin piilarit varmasti ovat turvalliunen vaihtoehto. Itselle ainakin sanottiin että lasit olisi aina oltava, piilolinsseistä huolimatta. Onnea linssien hankintaan! Ne voivat olla myöskin turvalliset oikeissa käsissä sekä silmissä : )) Toivoo: Epäonninen piilolinssipotilas
- +++
Piilolinsseissä ei ole aina pienempi vahvuus kuin laseissa. Plussapuolella se on juuri päinvastoin eli piilarin pitää olla silmälaseja vahvempi. Lievemmissä voimakkuuksissa yleensäkin ( alle kakkosen lukemat ) pintäväli ei vaikuta eli piilareissa ja silmälaseissa samat vahvuudet.
- melkein 20v.
Vuodesta 1990 olen käyttänyt pehmeitä piilareita eikä näköni ole juuri muuttunut siitä.
Aluksi oli ongelmia piilolasinesteiden kanssa, koska jotkun aiheuttivat allergiaa ja punoitusta.
kun oikea neste löytyi ei ongelmia ole ollut.
Välillä oon pitäny muutaman päivän taukoa niiden käytössä, ettei silmät kuivu liikaa.
Tällä hetkellä käytän Acuvue 2, tai acuvue advance linssejä joissa on hyvä hapenläpäisykyky...
Aluksi tietysti kannattaa mittauttaa silmät optikolla, että oikea linssi löytyy,
jatkossa ne voi tilata netistä, josta saa puolet halvemmalla. esim netlens.fi myy kyseisiä linssejä 19e/6kpl.- piilarimies
Ensimmäiset piilarini hankin vuonna 1987. Sen jälkeen on ollut yhteen laskettuna ehkä noin neljä tai viisi vuotta sellaisia aikoja, että olen käyttänyt piilareita vain silloin tällöin. Loput 17-18 vuotta olen käyttänyt piilareita todella paljon eli lähes aina kodin ulkopuolella. Silti ei koskaan ole ollut mitään suurempia ongelmia. Pienemmätkin ongelmat loppuivat kun siirryin kertakäyttölinsseihin.
- Ei aina OK
Itse ei välttämättä nuo piilolinssit houkuta niin paljoa. Mutta olen kyllä käyttänyt air optix aqua comfort- linssejä. Hintavia mutta hyviä. Ens viikolla lasien hankinta ja pitäs sitä varmaan piilolinssitkin hommata. Mutta on aina olemassa tulehdusriski. Esim. sarveiskalvontulehdus. Itellä oli tulehtunu toisesta silmästä piilareitten takia, ku hankas silmää. Mutta onneks ei jääny kovin pysyviä vaaroja. Mutta hox kaikille, sarveiskalvontulehdus voi piilareiden käyttäjillä varsinkin tulla lähes oireettomana. Kuten esim. pelkkänä valoherkkyytenä. Oma silmälääkäri siitä aina muistuttaa ja ollut alalla jo yli 30 vuotta. Kannattaa kyllä kuunnella asiantuntijaa. Ja on netistä ihan kelpo tilata, kunhan tilaa suomalaisesta verkkokaupasta. Ite en ainakaan tilais ulkomailta. Ja on tutkittu että suomalaisissa verkkokaupoissa on todella linsseissä ne vahvuudet mitä pitää. Laatu ja turvallisuus on aika tärkeitä pointteja. Ite oon tilannu nisssen verkkokaupasta. Ihan kelpo paikka. Ja kaikki halpa EI todellakaan ole hyvää. Ja varsinkaan kannata ite tilata joitain uusia piilolinssimerkkejä ilman optikon suositusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264