Automaattilaatikon öljy?

Voyager 3.0

Kun meillä tuontiauto voyager automaattilootalla, kolme vaihdetta. Pitäisi kai vaihtaa laatikkoon öljyt, kun historia ei tiedossa. Mikä on oikea öljy? Autossa on kolme litranen moottori. Entä paljonko öljyä laatikkoon menee?

14

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      automaattilaatikko öljy olis sopivaa,määrää en muista mutta tikusta sen näkee,vaihda suodatin kanssa

      • Mopar on hyvää

        Automaattilaatikon öljymäärä katsotaan aina auton käydessä ja öljyn ollessa lämmintä ja mielellään kuumaa. Vaihteet kannattaa ensin käydä läpi ja sitten jättää P:lle, kun katsoo öljyt. Tikussa on merkit HOT ja WARM.


      • ultraraivari
        Mopar on hyvää kirjoitti:

        Automaattilaatikon öljymäärä katsotaan aina auton käydessä ja öljyn ollessa lämmintä ja mielellään kuumaa. Vaihteet kannattaa ensin käydä läpi ja sitten jättää P:lle, kun katsoo öljyt. Tikussa on merkit HOT ja WARM.

        ja tyhjäkäynnillä alle sentin verran tikku märkänä, ADDin kohdalla -raju ero, kumpaa uskoa ???????????????????????????????


    • Voya 3,3

      Öljyn pitää olla ATF 3 tai 4 löytyy ainakin Tampereelta /Pirkkalasta

      • Transaxle

        miksi ne olisivat ainoat kelvolliset ?


      • -----------------------
        Transaxle kirjoitti:

        miksi ne olisivat ainoat kelvolliset ?

        Eipä taida enään saada tuota 3 öljyä vaan on kaikki 4 tavaraa. Sitten pieni varoituksen sana. Laita siihen laatikkoon ainoastaan MoPar atf 4 oljyä, jos et halua ongelmia. Öljyä saa ilmeisesti ainoastaan merkkiliikkeestä, mutta ei ole hinnassa eroa niin paljoa, että kannattaa laatikko hajoittaa. Sitten niille jotka sanovat, että ihan sama mitä öljyä laittaa, niin mullekkin on ihan sama millä öljyllä laatikon hajottaa. Olenpahan vain varoittanut.


      • Transaxle
        ----------------------- kirjoitti:

        Eipä taida enään saada tuota 3 öljyä vaan on kaikki 4 tavaraa. Sitten pieni varoituksen sana. Laita siihen laatikkoon ainoastaan MoPar atf 4 oljyä, jos et halua ongelmia. Öljyä saa ilmeisesti ainoastaan merkkiliikkeestä, mutta ei ole hinnassa eroa niin paljoa, että kannattaa laatikko hajoittaa. Sitten niille jotka sanovat, että ihan sama mitä öljyä laittaa, niin mullekkin on ihan sama millä öljyllä laatikon hajottaa. Olenpahan vain varoittanut.

        kanssa ollut ongelmia ,enkä ole vuosiin käyttänyt ATF 3/ 4....hyvin on A604 sujautellut vaihteita vaikka vanha toki on.


      • Kannattaa huomioida
        ----------------------- kirjoitti:

        Eipä taida enään saada tuota 3 öljyä vaan on kaikki 4 tavaraa. Sitten pieni varoituksen sana. Laita siihen laatikkoon ainoastaan MoPar atf 4 oljyä, jos et halua ongelmia. Öljyä saa ilmeisesti ainoastaan merkkiliikkeestä, mutta ei ole hinnassa eroa niin paljoa, että kannattaa laatikko hajoittaa. Sitten niille jotka sanovat, että ihan sama mitä öljyä laittaa, niin mullekkin on ihan sama millä öljyllä laatikon hajottaa. Olenpahan vain varoittanut.

        Vaihtuuko laatikkoon öljynvaihdon yhteydessä vain osa öljyistä. Gm autoissa jää esim turbiini täyteen öljyä eli koko öljytilavuus on 11litraa ja vaihtaessa menee 4 litraa.


      • lisäaineilla

      • mmakine
        lisäaineilla kirjoitti:

        http://www.speedmatic.fi/tuotteita.htm

        Saahan sitä kokeilla ja viritellä, käyttää ties mitä cocktaileja laatikossa mutta haluaisin esittää yhden hyvän kysymyksen:

        Miksi ihmeessä ei kannattaisi käyttää Mopar ATF 4 :aa?

        Joku kuulemma käyttää laatikossa synteettistä kaksitahtiöljyä ja se hänelle suotakoon mutta ihmettelen vaan kovasti tuota halua keksiä pyörää uudelleen, varsinkin 41TE-laatikon kanssa joka on hieman surullisenkuuluisassa maineessa. Mutta ihan oikeasti 4 litraa Moparia maksaa sen 59€ ja litran purkki päälle tekee kai 20€ lisää. 4-5 litraa sieltä saa valutettua nelivaihteisesta ulos ja jos pumppaa turbiinin tyhjäksi jäähdytysputkien kautta sitä tarvitaan luokkaa 11 litraa. Kolmivaihteisellekin varmaan löytyy tiedot pikku googletukselta.

        Jos ei ole oikeasti tiedossa että joku kilpaileva tuote on varmasti parempi niin miksi riskeerata kallista vaihdelaatikkoa jos säästö on luokkaa 30€ ja aineen speksattu käyttöikä on 48000km?

        Ja minullekin on muuten ihan sama mitä öljyä toiset laatikkoonsa laittavat. Huomaahan sen sitten jos se menee rikki ja muutaman sadantonnin jälkeen huomaa että ei mennyt...


      • Litku Oy öljy ab
        mmakine kirjoitti:

        Saahan sitä kokeilla ja viritellä, käyttää ties mitä cocktaileja laatikossa mutta haluaisin esittää yhden hyvän kysymyksen:

        Miksi ihmeessä ei kannattaisi käyttää Mopar ATF 4 :aa?

        Joku kuulemma käyttää laatikossa synteettistä kaksitahtiöljyä ja se hänelle suotakoon mutta ihmettelen vaan kovasti tuota halua keksiä pyörää uudelleen, varsinkin 41TE-laatikon kanssa joka on hieman surullisenkuuluisassa maineessa. Mutta ihan oikeasti 4 litraa Moparia maksaa sen 59€ ja litran purkki päälle tekee kai 20€ lisää. 4-5 litraa sieltä saa valutettua nelivaihteisesta ulos ja jos pumppaa turbiinin tyhjäksi jäähdytysputkien kautta sitä tarvitaan luokkaa 11 litraa. Kolmivaihteisellekin varmaan löytyy tiedot pikku googletukselta.

        Jos ei ole oikeasti tiedossa että joku kilpaileva tuote on varmasti parempi niin miksi riskeerata kallista vaihdelaatikkoa jos säästö on luokkaa 30€ ja aineen speksattu käyttöikä on 48000km?

        Ja minullekin on muuten ihan sama mitä öljyä toiset laatikkoonsa laittavat. Huomaahan sen sitten jos se menee rikki ja muutaman sadantonnin jälkeen huomaa että ei mennyt...

        Kannattaa pitää varmasti kiinni siitä latuvaatimuksesta jota sysleri suosittaa. Mutta täytyykö sen aina olla Moparia... ei välttämättä

        http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html

        Kannattaa aina funtsia että esim 1gen Neonin aikoihin ei ATF4:sta oltu kuultu vielä mitään, hädin tuskin kolmosestakaan. Mutta jotakin litkua täytyi silloinkin laatikkoon laittaa.

        Summa summarum, ota selville laatikkosi mallimerkintä (A413, A604 tai mikä nyt sattuu olemaan) ja funtsi sitten mitä laittaa.

        Halpismerkeistä kannattanee pysyä kuitenkin erossa ja lisäainekikkailut sikseen.


    • lootantekijä

      Kyllä loota tosiaan hajoaa, jos vanhaa Dexron-I, II. tai III-öljyä laittaa uudempaan 41TE tai 42LE-vaihteistoon. Yksi selvä syy siihen on, mutten kerro sitä tässä. Antaa jästipäiden hajottaa laatikkonsa, minä korjaan niitä. : )
      Käyttäkää niitä oikeita oljyjä kuitenkin!!!

      • liikksdk

        Dextronilla ei ole atf luokituksia, joten on selvää ettei sitä kuulu laittaa. Muuten noita ATF 3-4 öljyä löytyy kyllä.


      • spiritti

        merkillistä ettei tässä ole vuosien saatossa muutamakin Saratoga hajoillut, kun olemme juurikin tuota mmakinen mainitsemaa sinistä 2-tahtia käyttäneet. A604 tykkää siitä selvästi:):


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2563
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1735
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1602
    5. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1470
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1252
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      996
    Aihe