Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yksin matkalle!

Sunsine.

Tarvitsen neuvoja matkakohteen valitsemisessa. Olen kiinnostunut Thaimaasta ja aikaa on marras-joulukuussa lahes kolme viikkoa. Mihin kohteisiin suosittelisitte 30v naisen matkustavan? En ole aikaisemmin ollut Thaimaassa. Haluaisin kayda bangkokissa ja lomailla jossain rantakohteessa, jossa on paljon tekemista.
Tarvitsenko malaria laakitysta matkalle? Onko Thaimaa turvallinen matkakohde yksin matkustavalle naiselle? Kiitos paljon neuvoista!

6

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon yksin matkustanut

      Et tarvitse malarialääkitystä Thaimaahan jos et lähde maaseudulle "tiettömän taipaleen taakse".
      Voit myös turvallisesti liikkua yksinkin kun pidät normaalin varovaisuuden mielessä. Mitä vaan voi sattua kotisuomessakin.

    • Bedu Iini

      Muista sitten että menomatkalla et tarvitse kuin pikku repun, kaikki muu ostetaan paikan päältä. Vaatteiden yms tavaran vieminen Thaimaalle on kuin hiekan vieminen Saharaan.

      • Inu Iitti

        Olipa kiva vertaus ja aivan OIKEA!! Tai on sama kuin kuin veisi jääkaapin mukanaan Grönlannin matkalle!

        Jos ap on jo valinnut menevänsä Bankok'iin, ei kannata tuhlata lyhyttä (alle 3vk) lomaa pitkiin Thaimaan sisällä tapahtuviin reissuihin. Eli lähialueet, mikä kiinnostaa? Rannat? Kulttuuri? Paikalliselämä ilman turisteja vai turistien kanssa? Lekottelu? Meri? Biletystä?

        Malakanniemimaalle, etelä, etelä-lounas: Cha-am, Hua Hin ehkä vielä Pratchuap Khirikhan. Pieniä rauhallisia merenranta kaupunkeja, rantaa, ostoksia (Bankok siinä paras).

        Pohjoiseen: Ayuthaya, kulttuuria

        Etelään, etelä-kaakko: Pattaya, biletystä, baareja, MYÖS rantoja (ei Pattayan pääranta), ostoksia, aktiviteettejä (urheilu yms harrastus). Rayong kaakossa ja rannalla Ban Phe josta lautta Koh Samet'ille 40min, LOISTAVA "sopivan" rauhallinen rantalomakohde PITTORESKI paikka, pidät varmasti. Nämä kaakkoiskohteet ovat hintojensa puolesta Thaimaan lomakohteista halvimmasta päästä.


      • sunsine.
        Inu Iitti kirjoitti:

        Olipa kiva vertaus ja aivan OIKEA!! Tai on sama kuin kuin veisi jääkaapin mukanaan Grönlannin matkalle!

        Jos ap on jo valinnut menevänsä Bankok'iin, ei kannata tuhlata lyhyttä (alle 3vk) lomaa pitkiin Thaimaan sisällä tapahtuviin reissuihin. Eli lähialueet, mikä kiinnostaa? Rannat? Kulttuuri? Paikalliselämä ilman turisteja vai turistien kanssa? Lekottelu? Meri? Biletystä?

        Malakanniemimaalle, etelä, etelä-lounas: Cha-am, Hua Hin ehkä vielä Pratchuap Khirikhan. Pieniä rauhallisia merenranta kaupunkeja, rantaa, ostoksia (Bankok siinä paras).

        Pohjoiseen: Ayuthaya, kulttuuria

        Etelään, etelä-kaakko: Pattaya, biletystä, baareja, MYÖS rantoja (ei Pattayan pääranta), ostoksia, aktiviteettejä (urheilu yms harrastus). Rayong kaakossa ja rannalla Ban Phe josta lautta Koh Samet'ille 40min, LOISTAVA "sopivan" rauhallinen rantalomakohde PITTORESKI paikka, pidät varmasti. Nämä kaakkoiskohteet ovat hintojensa puolesta Thaimaan lomakohteista halvimmasta päästä.

        Kiitos vastauksista. Ajattelin viettaa 3vk bankok:ssa shopaillen ja pattaya:lla/phuketissa rannalla, juhlimassa ym. Matkalaukun saan varmasti tayteen ostoksista. En kesta odottaa.


      • nonconquistador
        sunsine. kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Ajattelin viettaa 3vk bankok:ssa shopaillen ja pattaya:lla/phuketissa rannalla, juhlimassa ym. Matkalaukun saan varmasti tayteen ostoksista. En kesta odottaa.

        Moro! Olen marras-joulukuussa Thaimaassa itekin lomalla, ja aattelin Pattiksellakin poiketa shoppailemassa ja käydä vaikka Jomttienilla beachilla. Laita meiliä, jos tykkäät vaihtaa matkakokemuksia.Tarjoan kahvit taikka kylmän drinksun. [email protected] Olen ok miespuoleinen maailmanmatkaaja.


    • antti175

      Myös minä olen lähdössä samana ajankohtana reissuun. Vähän arveluttaa yksin matkustaminen, mutta eiköhän sekin onnnistu. Mikäli haluat matkaseuraa niin laita vaikka viestiä [email protected]
      Olen kaikin puolin "kunnon mies" - ajattelin irrottautua oravanpyörästä kertaheitolla.
      Olen siis ajatellut että olisin matkalla n 2-3 kk, mutta thaimaasta aloitan. Myöhemmin sitten Vietnam - Laos akselille - tai minne nenänpää osoittaa :))
      -a

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe