Hei!
Tiedän, että kaikki raskaudet ja synnytykset ovat erilaisia, mutta mielenkiinnosta kyselisin jo teiltä synnyttäneiltä ja samoilla viikoilla raskaana olevilta... Kävin rv 34 3 neuvolassa peruskäynnillä. Sf-mittaa ottaessa terveydenhoitaja tunnusteli samalla mahaa ja kertoi, että vauva on jo todella alhaalla, ellei jopa kiinnittynytkin. Tämän viikon torstaina mulla oli raskauden viimeinen neuvolalääkärikäynti (rv 36 5) ja lääkäri kertoi, että kohdunsuu on pehmennyt ja lyhentynyt 1,5 senttimetriin. Lääkäri tehdessään sisätutkimusta myöskin sanoi että vauvan pää tuntuu selvästi alhaalla, mutta ei puhunut kiinnittymisestä lainkaan. Kohdunsuu oli kiinni kuitenkin.
Nyt jo muutaman viikon ajan mulla on ollut todella kipeitä supistuksia, mutta ei kuitenkaan niin tiuhaan tahtiin että niitä olisi alkanut kellottamaan. Limatulppa ei ole mennyt, mikä yleensä tuntuu enteilevän lähestyvää synnytystä, mutta noita supistuksia tosiaankin on. Päivän mittaan harjoitussuppareita on todella tiuhaan. Eilen tunsin jatkuvaa painetta kohdunsuun suunnalla, pahempia kuin sukkapuikkokivut.
Miten nopeasti teillä on lähtenyt synnytys käyntiin, kun teillä on ollut samanlainen tilanne kohdunsuulla suunnilleen samoilla viikoilla? Olisi mukavaa kuulla erilaisia kokemuksia. :)
Tänään siis rv 37 1.
38. raskausviikko
4
992
Vastaukset
- Neiti syystuuli
oli samoissa kohdin aivan samat sävelet. Nyt ollaan rvlla 39 ja kaikinpuolin varauduttu siihen että lähtö tulee koska vain mutta tiedostan toki että voi mennä ylikin... No kaiken kaikkiaan ei ole enää pitkä odotus edessä vaikka yli menisikin.
Inhottaa kun tuntuu että mitä vain voi tapahtua ilman että pikkuinen kuitenkaan tekisi oikeasti tuloaan - en usko enää MINKÄÄN olevan varma merkki synnytyksestä, pieni tulee sitten kun häntä sattuu huvittamaan :D Ilmeisesti kaikki sitten vaan on sitä valmistavaa työtä... Koskeakin voi niin julmasti ja siellä toinen vain autuaana lilluu...
Minulla oli eilen selvät kiinnittymiskivut ja paineen tunne lantiolla. Toivon, TOIVON ettei menisi enää pitkään. Kuten moni tietää, loppuraskaus on melkoista tuskaa hetkittäin...
Tsemppiä kaikille loppumetreillä meneville!!- Odottaja rv 37+1
vastauksestasi! :) Onhan näitä kaikenlaisia tapauksia, joillakin tulee ennen laskettua ja toiset menee sen parikin viikkoa lasketun yli, oli tilanne sitten mikä tahansa. Kai sitä vaan elättelee toiveita siitä, ettei itse menisi ainakaan sitä paria viikkoa yli.
Tsemppejä sulle viimeisten hetkien kanssa kärvistelyyn!
- menossa
rv38 kans meneillään ja supistelee usein..
sellaista kysyisin että mistä johtuu sellainen epämukava paineentunne/kipu nivusissa kun vaikka nousee ylös sohvalta hetken istumisen tai makoilun jälkeen? onko muilla ilmennyt? kävely on kuin ankalla sen aikaa kun koskee ja menee äkkiä ohi...- Aloittaja
Mulla on ollut noita samoja tuntemuksia nivusissa.. En kyllä yhtään osaa sanoa johtuuko ihan vaan siitä, että pienen pää painaa alakerrassa. Luulisin ainakin. Liitoskivut kun aiheuttavat samanlaista "liikuntakyvyttömyyttä", mutta tuntuu tuossa häpyluun suunnalla enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214