Farmaria hankkimassa.
Loppusuoralla uusi Ocu 1,4 TSI DSD Elegnce tai käytetty C-sarjalainen
Eli hinta luokka 25-28 k€
Skoda on uskomattoman hyvä auto hinta laatusuhteeltaan, mutta tuo C-sarjalainen vetää puoleensa.
Kumpaan päätyä?
Ocu vai C-mese
33
1380
Vastaukset
- ???
Tuulipuku vai eläkeläinen?
- Velkopopovitsh
tuolla hinnalla saa varmaan jonkun 2005-mallisen Marsun. Jos hyvin käy, niin ajokilometrejäkään ei ole vielä kauheasti kertynyt. Vaan voi veikkonen, kun tulee aika huoltaa sitä "johtotähteä"... Menee rahat ja terveys...
- vai mielipide
Paljonko maksaa OCUn huollot 0-150 tkm
ja paljonko C-Mesen (1,8l Bensa) 120-270 tkm
Korjauskulut on sitten erikseen. - Velkopopovitsh
vai mielipide kirjoitti:
Paljonko maksaa OCUn huollot 0-150 tkm
ja paljonko C-Mesen (1,8l Bensa) 120-270 tkm
Korjauskulut on sitten erikseen.jos tiedät. Siinä olet oikeassa että korjauskulut on sitten erikseen. Ja vaatii paljon malmia.
- pöytään
Velkopopovitsh kirjoitti:
jos tiedät. Siinä olet oikeassa että korjauskulut on sitten erikseen. Ja vaatii paljon malmia.
ei tule vieläkään Faktaa, vain mielipiteitä korjauskuluista
- Velkopopovitsh
pöytään kirjoitti:
ei tule vieläkään Faktaa, vain mielipiteitä korjauskuluista
vaikka pyysin. Taitaa olla van tyhjää lätinää.
- esitit väittämän
Velkopopovitsh kirjoitti:
vaikka pyysin. Taitaa olla van tyhjää lätinää.
Sinä esitit väittämän kuluista, minä en ole julistanut minkäänlaista väittämää vaan kysynyt tietoja ja Faktoja.
Sinun väittämäsi mukaan meseen menee enemmän rahaa huoltoon ja korjaamiseen ja se sinun tulee perustella ei minun, koska kyseessä on sinun väittämäsi.
Huom en ole ottanut kantaa kumpaankaan suuntaan siittä kumpi on kalliimpi, vain pyytänyt faktaa - Velkopopvits
esitit väittämän kirjoitti:
Sinä esitit väittämän kuluista, minä en ole julistanut minkäänlaista väittämää vaan kysynyt tietoja ja Faktoja.
Sinun väittämäsi mukaan meseen menee enemmän rahaa huoltoon ja korjaamiseen ja se sinun tulee perustella ei minun, koska kyseessä on sinun väittämäsi.
Huom en ole ottanut kantaa kumpaankaan suuntaan siittä kumpi on kalliimpi, vain pyytänyt faktaasillä kokemuksella mikä minulla on Skodan huoltohinnoista ja sillä tiedolla mikä minulla on Mesen huoltohinnoista, epäilen, että jälkimmäinen kyllä tulee kalliimmaksi. Jos joku muu tietää paremmin niin läväyttäköön tietonsa tänne nyt. Ja selviö on myös, että jos varaosia merkkiliikkeen tiskiltä ostaa, niin eiköhän ne Meseen ole kalliimmat.
- mese mies
ompa vaikea valita heh
- Kävelemään jätkä lähti
skoda parempi kuin Mersu - ja katso hintaeroa
Auto Bild 33/2007, Saksa
1. Škoda Octavia 1.8 TSI (28 140 euroa)*
2. Mercedes-Benz C 180 K (41 350 euroa)*
3. Ford Mondeo 2.0 (31 820 euroa)* - AQAP_10
Kävelemään jätkä lähti kirjoitti:
skoda parempi kuin Mersu - ja katso hintaeroa
Auto Bild 33/2007, Saksa
1. Škoda Octavia 1.8 TSI (28 140 euroa)*
2. Mercedes-Benz C 180 K (41 350 euroa)*
3. Ford Mondeo 2.0 (31 820 euroa)*Kyllä Skodassa on hinta/laatu -suhde ok. Mut kun naapuritkin nauraa...ja VAG-COM lukija pitää olla. On se kyllä tosi hyvä auto, mutta mauton, ei kala syö...
- Realisti.
Jos aiot joskus vaihtaa autoa niin silloin Mese.
Vanha Ocu pudottaa hintansa muutamassa vuodessa puoleen mainitsemaasi Mersuun verrattuna.- Yhteen- ja vähennyslasku
Mieti sitä, paljonko puolet Skodan hankintahinnasta on verrattuna Mesen hankintahintaan. Jälkimmäisessä raha palaa kyllä paljon nopeammin.
- Preemiumi
Liisariyhtiön mukaan parhaiten arvonsa pitää Toyota, VW ja Skoda, siis tänä päivänä. Nuo liisarifirmat sen parhaiten tietää.
- Kuka se oli,vai mikä..
kun kysytään 24palstoilla minkä auton ostan. Asia on mielestäni niin että jokaisen täytyy itse tietää minkälaisen ostaa. Täältä tuskin löytyy kenellekkään oikeaa vastausta auton hankintaan.
Pyysitkö apua myös mahd. vaimon hankintaan?- periaatteella
Kaikki auto ohjelmat ja lehdetkin ovat täysin turhia ja typeriä.
Eli sinun mielestä kaikkiin asioihin tulee löytää vastaus itse ja kokeilla ja huomata kaikki asiat ja saada 200 tkm käyttökokemukset kaikista autoista ja niiden malleista?
mene itseesi ja pysy siellä. - Mene itse,minne menetkin ja pysy siellä
periaatteella kirjoitti:
Kaikki auto ohjelmat ja lehdetkin ovat täysin turhia ja typeriä.
Eli sinun mielestä kaikkiin asioihin tulee löytää vastaus itse ja kokeilla ja huomata kaikki asiat ja saada 200 tkm käyttökokemukset kaikista autoista ja niiden malleista?
mene itseesi ja pysy siellä.Montako asiallista vastausta aloittaja on saanut kysymykseensä (jonka uskon olevan kirjoitetun provoiluna)?
En kirjoittanut lehdistä tai auto-ohjelmista sanaakaan,ne on hyvin tehtyinä ok. - koe ajolle,,,
mä kyllä voisin testailla teidän naiset ja kertoisin sit teille-oliko ajettavuus kohdallaan
- Asiantuntija_123
Jos hommaat vikakoodin lukijan. Muussa tapauksessa ei VW-konsernille. Ja tämä ei ole provo. Omistan itse VW:n. Skodassa on sama OBD-systeemi ja samat ongelmat. TSI on tosi järkevä ostos, mutta vikakoodinlukija /nollaussysteemi pitää olla, muuten menee hermot.
- TSI-09
Mitä ongelmia Tsi:ssä,mihin tarvitaan vikakoodinlukijaa tai muuten menee hermot?
Kirjoituksessasi pitäisi olla enemmän faktoja,ellei se sittenkin ole provo! - Asiantuntija_123
TSI-09 kirjoitti:
Mitä ongelmia Tsi:ssä,mihin tarvitaan vikakoodinlukijaa tai muuten menee hermot?
Kirjoituksessasi pitäisi olla enemmän faktoja,ellei se sittenkin ole provo!..ole vikaa. Vikakoodeja alkaa ilmaantua mitä moninaisemmista syistä yleensä 60 tkm ajon jälkeen. Valo vilahtaa ja vika mukamas häviää itsestään. Lambda-antureita , 2-toiminen moottorinlämpötila-anturi, tuulettajan toimintahäiriö, jne. Kaikista palaa aina se sama valo ja koodi jää muistiin ja valo voi myös sammua. Jos et muista nollata-> katsastuksessa hylätään. On muissakin autoissa näitä vikakoodeja, mutta VW:n ongelma on se, että et välttämättä tiedä, että autossa on ollut se häiriö. Vikaa indikoiva valo ei välttämättä syty vaikka vikakoodi on muistissa. Ja tämä on sitten faktaa viime katsatuksesta, että silleen. Kommenttini ei kohdistu siis TSI:hin vaan koko VW-konserniin mukaanlukien Skoda.
- dinlukija
Minkälainen vikakoodin lukija pitäisi olla ja paljonko maksaa.
- Yx-vaan
dinlukija kirjoitti:
Minkälainen vikakoodin lukija pitäisi olla ja paljonko maksaa.
USB-OBD kaaapeli 39 euroa. Siiten vielä jos jostain softan sais...VAG-COM shareware versio??? Katsopa googlaten...
- MB driver
Itse hain saksasta 2006 c-sarjan farkun 80tkm 200cdi automaatin alle 22teuron, sis. command aps (navi) ja koukku. Daimler tarjosi autoon vielä 2:n vuoden takuun. Mersu on selvästi mukavampi, hiljaisempi, arvokkaamman oloinen sekä edullisempi jos vertaisin uuteen diesel dsg ocuun. Mutta en väitä että mersu olisi jotenkin parempi, minusta kyse siitä mitä haluaa ja mitä arvostaa. Uusi ocu on varmasti huolettomampi ja tilavampi sekä kulutukseltaan pienempi.
Itse halusin meluttomuuttta ja trailerihommissa takavetoinen vanha automatti on parempi kuin ocun dsg. Uskon että uusi ocu tarjoaa enemmän viattomuutta ja tilaa, mutta mersu on parempi monessa muussa asiassa. Ostajan pitää miettiä mitä arvostaa ja millaisen auton taritsee. - Johtotähti
Ei kilpailua, osta Mersu, Mercedes on taatusti parempi ajaa säilytttää arvonsa huomattavasti Skodaa paremmin ja jos olet vähänkin merkin päälle ymmärtävä niin ei Skoda ole edes vaihtoehto.
- Fakta!
Skoda on viime vuosina säilyttänyt arvonsa sekä prosentteina uuden hinnasta, että euroina, paremmin kuin Mese. Itse asiassa Octavia on kokonaiskustannuksiltaan aivan edullisimpia automalleja, Linkissä taulukko, johon Mesellä ei ole kustannusten puolesta edes asiaa!
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/09/26/nain-kalliiksi-autosi-kay/200920780/139 - polskifiat.
Fakta! kirjoitti:
Skoda on viime vuosina säilyttänyt arvonsa sekä prosentteina uuden hinnasta, että euroina, paremmin kuin Mese. Itse asiassa Octavia on kokonaiskustannuksiltaan aivan edullisimpia automalleja, Linkissä taulukko, johon Mesellä ei ole kustannusten puolesta edes asiaa!
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/09/26/nain-kalliiksi-autosi-kay/200920780/139skoda ei ole
- Aloittaja
Tuo Octavia on kyllä ärsyttävän hyvä.
Olen tässä tutkaillut lukuisia eri automerkkejä ja niiden malleja ja alan päätyä 1,4TSI DSG Eleganceen.
Syynä on yksinkertaisesti mitä se tarjoaa ja mihin hintaan.
Mikäli meinaisin jonkin muun auton hankkia, täytyy minun perustella se jotenkin muuten kuin järjellä, eli siis tunteella ja sehän on ämmien hommaa.
Laskin muuten vielä eroa dieselin ja tuon bensan välillä, kun vuotuinen ajo n. 40 tkm ja bensa on vain edukkaampi.
Mutta odottelen vielä 2010 vaihtumista ennenhankintaa, kun ei kiirettä ole.
Ehdin sitten tsekkaan sen Suberb farkun ennen ostopäätöstä...- TSI-09
itselläni oli 5kk 1,4 TSI Eg. manuaalina. Tuskin saa vieläkään nopeammin.
Olen ollut autooni erittäin tyytyväinen.
- 09
Helppo ratkaisu, ota Skoda mutta 1.8 saat melkein samalla rahalla kuin 1.4. Itsellä tosi hyvät kokemukset kyseisetä autosta.Menee eikä meinaa eikä ongelmia,on manuaali vaihyeinen.
- -C-
Kannattaako verrata uutta ja käytettyä? Ite ajelen C- Mersulla ja huollot teen itse. Veholle ei kannata mennä huollattamaan jos ei ihan pakko ole, samoin varaosia saa monesta muustakin paikasta kun Veholta ihan kohtuu hintaan. Varmasti uudella Octaviallakin on mukava ajella. Kumpaan sitten päädytkin, et huonoa valintaa tee.
- Niin paljon nähnyt
Älä osta kumpaakaan, molemmat on tosi huonolaatuisia, ja vikoja on tiedossa! Osta mieluummin sellainen auto jota ei tarvitse jatkuvasti käyttää korjattavana.
- Odottaa
Jäitä hatussa ja odotan Suberbin farkkua.
ja mitä nyt olen Skodan sivuilta hinta- ja varustelistoja lukenut taidan ottaa sen 1,4 TSi Comfortin
Olen testannut tuota Twindoor suberbia ja oli hyvä, eli farkku on luultavimmin juuri mitä haen.
Edullinen riittävän varusteltu ja laadukas tilava farkku en oikein keksi huonoja puolia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663392Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272800- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871515- 391330
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391270