Eli nyt on mennyt 7 kk kun lopetin pillerit. Vielä en ole raskaaksi tullut.
Miten te jotka olette raskaana, niin pidittekö tyynyä pepun alla tai jalkoja ylhäällä tai käytittekö jotain muita keinoja jotka auttoivat raskaaksi tulemiseen? Joitteko greippimehua..?
Vai tulenko raskaaksi jos olen tullakseni ilman sen kummempaa "temppuilua"?
Tämä odottaminen on niin tuskastuttavaa..
Miten raskaaksi, keinoja?
14
10540
Vastaukset
- nyt toista odottava
Yritettiin esikoista puoli vuotta ilman tärpin tärppiä, menkat alkoi aina ajallaan enkä kerennyt edes tehdä raskaustestejä vaikka yritystä oli monia kertoja viikossa. Siinä sitten alkoi jo usko mennä ja join sitä greippimehua josta ei ollut mitään apua, en edes muista miksi sitäkin piti juoda. Tulin siihen tulokseen että vauva tulee jos on tullakseen, ja sitten lakkasin miettimästä koko asiaa. Siinä ei sitten yrityskertojakaan liiemmälti ollut kuukauden aikana, mitä nyt muutama ja sitten menkat olikin yhtäkkiä myöshässä enkä voinut uskoa että testi näytti plussaa.
Että ei siihen mitään vippaskonsteja ole, kerroinpa nyt oman kokemukseni, muistan kyllä miltä tuntui kun ei meinannut tärpätä millään.- babs
Tässä vähän toisenlainen tarina. Meillä meni mieheni kanssa 4 vuotta ennen kuin raskaus onnistui. Mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan, ja ovulaatiotikut olivat käytössä lähes joka kierrossa. Ajoituskin oli siis kohdallaan. Ei tässä muuta voi sanoa kuin että 48 kerta toden sanoi... Arvoitukseksi jäänee miksi raskautuminen kesti niin kauan. Eli joskus raskaus/raskautumatta jääminen on täysi mysteeri.
Noihin "lakkaa yrittämästä" ja "rentoudu niin se onnistuu" -ohjeisiin en kiinnittäisi mitään huomiota. On todella yleinen väite, jota itse sain kuulla raivostumiseen asti näiden vuosien aikana. En ole itse löytänyt minkäänlaista tutkimukseen perustuvaa todistusarvoa tälle väitteelle. Eikä kukaan muukaan ole tällaista minulle pystynyt osoittamaan. Faktaa on kuitenkin se, että raskauden mahdollisuus on olemassa vain muutamana päivänä kuussa ovulaation aikaan. Toiseksi jos raskautta on toivonut ja yrittänyt pitkään ei todellakaan ole helppoa/mahdollista "unohtaa asia ja rentoutua" tai muuta vastaavaa. Kolmannekseen, kun ajattelee missä olosuhteissa naiset tulevat raskaiksi ja synnyttävät (sota, pakolaisleirit, insesti, raiskaus) kyseinen stressi/rentoutumis -teoria ontuu pahasti.
Sanoisin siis, että ovulaatiotestit käyttöön ja sen myötä ajoitetut yhdynnät, niin todennäköisyys raskautumiseen kasvaa. Ja tietysti normaalit, terveet elämäntavat molemmille. Muista, että lapsettomuuden raja on se 12 kuukautta ehkäisyn poisjättämisestä, joten jos tulosta ei siihen mennessä ole tullut, niin voi alkaa ainakin harkita tutkimuksiin menoa. Onnea matkaan! - Minusta..
babs kirjoitti:
Tässä vähän toisenlainen tarina. Meillä meni mieheni kanssa 4 vuotta ennen kuin raskaus onnistui. Mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan, ja ovulaatiotikut olivat käytössä lähes joka kierrossa. Ajoituskin oli siis kohdallaan. Ei tässä muuta voi sanoa kuin että 48 kerta toden sanoi... Arvoitukseksi jäänee miksi raskautuminen kesti niin kauan. Eli joskus raskaus/raskautumatta jääminen on täysi mysteeri.
Noihin "lakkaa yrittämästä" ja "rentoudu niin se onnistuu" -ohjeisiin en kiinnittäisi mitään huomiota. On todella yleinen väite, jota itse sain kuulla raivostumiseen asti näiden vuosien aikana. En ole itse löytänyt minkäänlaista tutkimukseen perustuvaa todistusarvoa tälle väitteelle. Eikä kukaan muukaan ole tällaista minulle pystynyt osoittamaan. Faktaa on kuitenkin se, että raskauden mahdollisuus on olemassa vain muutamana päivänä kuussa ovulaation aikaan. Toiseksi jos raskautta on toivonut ja yrittänyt pitkään ei todellakaan ole helppoa/mahdollista "unohtaa asia ja rentoutua" tai muuta vastaavaa. Kolmannekseen, kun ajattelee missä olosuhteissa naiset tulevat raskaiksi ja synnyttävät (sota, pakolaisleirit, insesti, raiskaus) kyseinen stressi/rentoutumis -teoria ontuu pahasti.
Sanoisin siis, että ovulaatiotestit käyttöön ja sen myötä ajoitetut yhdynnät, niin todennäköisyys raskautumiseen kasvaa. Ja tietysti normaalit, terveet elämäntavat molemmille. Muista, että lapsettomuuden raja on se 12 kuukautta ehkäisyn poisjättämisestä, joten jos tulosta ei siihen mennessä ole tullut, niin voi alkaa ainakin harkita tutkimuksiin menoa. Onnea matkaan!nuo ovulaatiotestit ja tarkan ajankohdan laskeminen aiheuttaa juurikin sitä ylimääräistä stressiä joka sitten haittaa raskaaksi tuloa.. Jos tietää edes viikon tarkkuudella sen ovulaation ajankohdan ja harrastaa sen pari viikkoa kierron keskivaiheilla seksiä joka toinen päivä niin tuoreita siittiöitä on aina tarjolla oikeaan aikaan, tiesipä sen ovulaation ajankohdan tarkalleen tai ei. En itse laittaisi noihin testeihin rahojani, vaikka raskautuminen ei ottaisikaan onnistuakseen.
Mutta tämä siis minun mielipiteeni asiasta, jokainen tavallaan :) - Mymmis rv 22
Minusta.. kirjoitti:
nuo ovulaatiotestit ja tarkan ajankohdan laskeminen aiheuttaa juurikin sitä ylimääräistä stressiä joka sitten haittaa raskaaksi tuloa.. Jos tietää edes viikon tarkkuudella sen ovulaation ajankohdan ja harrastaa sen pari viikkoa kierron keskivaiheilla seksiä joka toinen päivä niin tuoreita siittiöitä on aina tarjolla oikeaan aikaan, tiesipä sen ovulaation ajankohdan tarkalleen tai ei. En itse laittaisi noihin testeihin rahojani, vaikka raskautuminen ei ottaisikaan onnistuakseen.
Mutta tämä siis minun mielipiteeni asiasta, jokainen tavallaan :)Jos seksiä on n. joka toinen päivä kierron keskivaiheilla, ovulaatiotikkujen käytöllä ei ole väliä, mutta jos seksiä on harvahkosti, niin sitten ehdottomasti tikut käyttöön! Sillä menetelmällä minä tulin raskaaksi 3. kierron aikana pillereiden pois jättämisestä, vaikka meillä on seksiä vain noin kerran viikossa ja olen yli nelikymppinen ensi kertaa raskautunut. Jos en olisi tikuttanut, niin meidän tahdilla olisi varmaan mennyt vuosi ellei useampikin...
Raskautumisen yrittäminen on ikävä kyllä silkkaa arpapeliä eli pitää vaan yrittää, vaikka ei tietäisi onko edes mitään edellytyksiä tulla raskaaksi. Vaikka tekisi mitä temppuja, saattaa olla että kaikki on turhaa, kun on olemassa jokin raskautumisen este (siemennesteen heikko laatu, munatorvien tukkeutuminen, ovulaatiohäiriöt jne.). Ainoa mitä voi tehdä, on yrittää tulla raskaaksi ja jos mitään ei kuulu vuodenkaan päästä, niin sitten tutkimuksiin. - Mymmis rv 22
Mymmis rv 22 kirjoitti:
Jos seksiä on n. joka toinen päivä kierron keskivaiheilla, ovulaatiotikkujen käytöllä ei ole väliä, mutta jos seksiä on harvahkosti, niin sitten ehdottomasti tikut käyttöön! Sillä menetelmällä minä tulin raskaaksi 3. kierron aikana pillereiden pois jättämisestä, vaikka meillä on seksiä vain noin kerran viikossa ja olen yli nelikymppinen ensi kertaa raskautunut. Jos en olisi tikuttanut, niin meidän tahdilla olisi varmaan mennyt vuosi ellei useampikin...
Raskautumisen yrittäminen on ikävä kyllä silkkaa arpapeliä eli pitää vaan yrittää, vaikka ei tietäisi onko edes mitään edellytyksiä tulla raskaaksi. Vaikka tekisi mitä temppuja, saattaa olla että kaikki on turhaa, kun on olemassa jokin raskautumisen este (siemennesteen heikko laatu, munatorvien tukkeutuminen, ovulaatiohäiriöt jne.). Ainoa mitä voi tehdä, on yrittää tulla raskaaksi ja jos mitään ei kuulu vuodenkaan päästä, niin sitten tutkimuksiin.Niin ja nuo rentoutumiskehoitukset voi unohtaa ihan tyystin, raskautuminen on biologiaa ei psykologiaa! Meillä kaikki oli ainakin hyvin suunnitelmallista ja malttamattomina odotimme joka kerta ovulaatioplussan löydyttyä, että jokohan tästä kierrosta...
- babs
Minusta.. kirjoitti:
nuo ovulaatiotestit ja tarkan ajankohdan laskeminen aiheuttaa juurikin sitä ylimääräistä stressiä joka sitten haittaa raskaaksi tuloa.. Jos tietää edes viikon tarkkuudella sen ovulaation ajankohdan ja harrastaa sen pari viikkoa kierron keskivaiheilla seksiä joka toinen päivä niin tuoreita siittiöitä on aina tarjolla oikeaan aikaan, tiesipä sen ovulaation ajankohdan tarkalleen tai ei. En itse laittaisi noihin testeihin rahojani, vaikka raskautuminen ei ottaisikaan onnistuakseen.
Mutta tämä siis minun mielipiteeni asiasta, jokainen tavallaan :)Olet oikeassa siinä, että jos seksiä on muutenkin säännöllisesti suhteessa (ja tietää että ylipäätään ovuloi), niin ovulaatiotestien käyttö on täysin turhaa. Toivoisin kuitenkin, että perustelisit tämän väitteesi:
"nuo ovulaatiotestit ja tarkan ajankohdan laskeminen aiheuttaa juurikin sitä ylimääräistä stressiä joka sitten haittaa raskaaksi tuloa.. "
Onko sinulla jotain faktatietoa asiasta? Jos on, niin kerro ihmeessä meille muillekin. Jos taas ei ole, niin älä viitsi ylläpitää tätä raskauden stressimyyttiä edes keskustelupalstalla.
Se on niin samaa sarjaa väitteiden: "Älä lue hämärässä, näkö menee" ja "Liiasta sokerin syömisestä seuraa sokerihumala" -kanssa. - Eipä ole..
babs kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, että jos seksiä on muutenkin säännöllisesti suhteessa (ja tietää että ylipäätään ovuloi), niin ovulaatiotestien käyttö on täysin turhaa. Toivoisin kuitenkin, että perustelisit tämän väitteesi:
"nuo ovulaatiotestit ja tarkan ajankohdan laskeminen aiheuttaa juurikin sitä ylimääräistä stressiä joka sitten haittaa raskaaksi tuloa.. "
Onko sinulla jotain faktatietoa asiasta? Jos on, niin kerro ihmeessä meille muillekin. Jos taas ei ole, niin älä viitsi ylläpitää tätä raskauden stressimyyttiä edes keskustelupalstalla.
Se on niin samaa sarjaa väitteiden: "Älä lue hämärässä, näkö menee" ja "Liiasta sokerin syömisestä seuraa sokerihumala" -kanssa.mitään faktatietoa, vaan ihan niinkuin kirjoitin "Mutta tämä siis MINUN MIELIPITEENI asiasta, jokainen tavallaan :)"
Väitinkö jotain kohtaa tuosta tutkituksi tiedoksi? En.
Ja oli tuo stressi-asia sitten myyttiä tai ei, niin tosi usein kuulee juuri siitä kuinka yrittäminen on lopetettu ja sitten on tärpännyt.. Jokainen uskokoon mitä haluaa. - mallakin
Eipä ole.. kirjoitti:
mitään faktatietoa, vaan ihan niinkuin kirjoitin "Mutta tämä siis MINUN MIELIPITEENI asiasta, jokainen tavallaan :)"
Väitinkö jotain kohtaa tuosta tutkituksi tiedoksi? En.
Ja oli tuo stressi-asia sitten myyttiä tai ei, niin tosi usein kuulee juuri siitä kuinka yrittäminen on lopetettu ja sitten on tärpännyt.. Jokainen uskokoon mitä haluaa.Ehkä "tosi usein kuulee" sen takia, että ihmiset tykkäävät kertoa onnellisia uutisia. Niistä epäonnistumisen kokemuksista eivät monet parit halua puhua, kun mikään ei auta eli ei tulla raskaaksi, vaikka asiaan suhtaudutaan aluksi rennosti ("tulee jos on tullakseen"), sitten käydään tutkimuksissa ja lopultakaan ei välttämättä onnistu. On ihan normaalia, että raskautumiseen menee vuoden verran. Väittäisin, että niillä 9-12 kk välillä raskaaksi tulleilla tunnelmat eivät ole rennot, jos lasta on haluttu kovasti ja oletettu että heti tullaan raskaaksi, mutta silti se lapsi sieltä tulee vaikka kalenteria kytätään jo hysteerisenä:D Minä tunnen yhden parin, jolla tärppäsi juuri ennen kuin heillä oli aika lapsettomuustutkimuksiin. Siltikään en vedä siitä mitään johtopäätöksiä, koska useimmilla pareilla joita tunnen, lapsi on saanut alkunsa silloin kun odotukset ovat olleet kuumimmillaan eli pari on odottanut raskauden alkamista kiihkeästi, eikä suinkaan rentoutuneena.
Homma vaan nyt toimii sillä lailla, että kun ihminen on saanut jonkun päähänpiston, hän etsii vahvistusta sille ja jättää päinvastaiset havainnot huomioimatta. Jos esim. näkee unia tutuista ihmisistä, ne unohtaa yleensä nopeasti. Jos joskus sattuu törmäämään samana päivän unessa esiintyneeseen henkilöön, muistaa kaikki aikaisemmat vastaavat unien toteutuvat ja on ihmeissään siitä, miten unet voivatkin niin usein käydä toteen. Mielestä ovat kuitenkin aikaa päivää sitten häipyneet ne kaikki tapaukset, joissa unet eivät ole ennakoineet yhtään mitään.
- Juliett09
se on jokaisella mutta minä tulin kerrasta raskaaksi... Jäin makailemaan paikalleni enkä pitänyt hoppua pesulle lähdössä niin kuin yleensä. :)
- Tanjuska_77
Meillä meni raskautumiseen vähän yli 7 kk pillerien poisjättämisestä. Paras konsti tuntui olevan sen että "unohdettiin" koko asia ja rentouduttiin :)
- meni näin..
esikoista tehtiin 2,5 vuotta,, oli aika stressaavaa, kunnes yks aamu äkkäsin kauheesti limaa ja sanoin miehelle et nyt hommiin.. :) sit tärppäs..
tätä toista tehtiin puolivuotta. viimisen kierron aikana hommasin ne ovistikut taas ja sanoin miehelle et nyt seksiä joka päivä ja takaapäin!!! no sit tärppäs.. en tie oliks tolla takaapäin asennolla jotain tekemistä että raskauduin "noin nopeesti".. mä kun meinasin et menee taas pari vuotta. nyt ois laskettuuan aikaan enää muutama kuukausi.. =)
tsemppiä!!- Tupla
Meillä meni vuosi, aika lapsettomuustutkimuksiin juuri saatu niin tärppäsi.
Kaikki greippimehusta lämmön mittaamiseen kokeiltu, silloin kun tärppäsi mitään noista ei ollut käytössä.
Se meni kyllä sitten kesken, mutta uusi raskaus alkoi kun yhdet menkat tuli kaavinnan jälkeen..
Eli aika paljon näitä "huhuja" tuli "todistettua".
Nyt menossa rv14 1. - Naita
Tupla kirjoitti:
Meillä meni vuosi, aika lapsettomuustutkimuksiin juuri saatu niin tärppäsi.
Kaikki greippimehusta lämmön mittaamiseen kokeiltu, silloin kun tärppäsi mitään noista ei ollut käytössä.
Se meni kyllä sitten kesken, mutta uusi raskaus alkoi kun yhdet menkat tuli kaavinnan jälkeen..
Eli aika paljon näitä "huhuja" tuli "todistettua".
Nyt menossa rv14 1.80 % pareista raskautuu vuoden kuluessa, mikä tässä todistaa yhtään mitään? Yleensä vasta vuoden yrittämisen jälkeen päästään edes lapsettomuustutkimusjonoon, joten ihmettelen kovasti, jos te olette jo tasan vuoden päästä olleet menossa vastaanotolle...
- näin........
Mun siskoni yritti miehensä kanssa lasta 7-vuotta! Tutkimuksissa kävivät ja mun siskolle sanottiin jo jossain vaiheessa ettei se voi saada lapsia kun munasarjat niin tukossa. No he hyväksyivät asian ja suurena yllätyksenä eräs kaunis päivä sisko tulikin raskaaksi. En tiedä mikä siihen vaikutti, mutta näin kävi.
Itse olen tullut tosi helposti raskaaksi ja haluni saada lasta on ollut suuri, meillä ei paineet ainakaan ole kauheesti vaikuttanut. Ekaa yrittäessä taisi mennä muutama kuukausi ennen kuin tärppäsi, mutta ei me mitään poppakonsteja käytetty. Nyt odotellaan kolmatta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783