Heip!
Kysyisin kokeneemmilta koiraihmisiltä auttaako tai väheneekö uroskoiran merkkailu leikkauksen jälkeen? Nyt meidän vuoden ikäisellä koiralla aivan liiallisen tuntuista merkkausta myös sisätiloissa. Koira merkkailee yksin ollessaan joka kulmat sisätiloissa muutamassa tunnissa, vaikka juuri ennen yksinjättöä olisi tehty pitkä lenkki...
koiran kastraatio + merkkailu
5
1091
Vastaukset
- soquce
Luultavasti kyseessä on enemmänki protesti yksinjäämisestä kun merkkailu. käyppäs koiraneuvola.fi sivulla lukemassa peetsan ja muiden viisauksia asiasta:) Yleensä leikkaus rauhoittaa merkkailua. meillä leikattiin 11kk uros ja nyt tunteroisen lenkillä nousee koipi max. 3kertaa.
- soquce
myös mahdollisesti juoksuinen narttu voi laukaista merkkailun sisätiloissa..jos siis ongelmaa on kestänyt vain vähän aikaa. en kyllä hen.koht. tähän oikeen usko.
- bumtsibum
Meillä kyllä on samanikäinen narttu juoksu päällä... eli taitaa sitten syykin olla siinä. Tosiaan tarkemmin ajateltuna alkoi tuo "liiallinen" merkkailu juuri samoihin aikoihin juoksun kanssa. No, joka tapauksessa nyt varattu ukolle leikkuuaika ihan senkin puolesta ettei tule vahinkopentuja.
- soquce
bumtsibum kirjoitti:
Meillä kyllä on samanikäinen narttu juoksu päällä... eli taitaa sitten syykin olla siinä. Tosiaan tarkemmin ajateltuna alkoi tuo "liiallinen" merkkailu juuri samoihin aikoihin juoksun kanssa. No, joka tapauksessa nyt varattu ukolle leikkuuaika ihan senkin puolesta ettei tule vahinkopentuja.
no se se varmaan sitten on ongelman aiheuttaja:) voi olla et uros rauhoittuu vasta 3-6kk sisällä leikkauksesta,jotkut lopettaa urosmaisen käytöksen leikkauspöydälle,mut meillä varmaa kestää pari kk tuo rauhoittuminen eli ettei olla niin kiinnostuneita hajuista eikä hypitä narttujen selkään yms. leikkauksesta 2vkoa ja hyvin meni koko operaatio. pussukat jätettiin paikoilleen. sori oli nuo aikaisemmat viestit multa vähän tylyn kuulosia:)
- bumtsibum
soquce kirjoitti:
no se se varmaan sitten on ongelman aiheuttaja:) voi olla et uros rauhoittuu vasta 3-6kk sisällä leikkauksesta,jotkut lopettaa urosmaisen käytöksen leikkauspöydälle,mut meillä varmaa kestää pari kk tuo rauhoittuminen eli ettei olla niin kiinnostuneita hajuista eikä hypitä narttujen selkään yms. leikkauksesta 2vkoa ja hyvin meni koko operaatio. pussukat jätettiin paikoilleen. sori oli nuo aikaisemmat viestit multa vähän tylyn kuulosia:)
Kiitokset vastauksista vaan =) aina ei taida vaan olla noin koiran temput niin yksioikoisia ihmisjärjelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223