1 EURO on LIIAN VÄHÄN

puolukasta!

Euro ja kilo! Ei naurata. Tänä vuonna puolukkaa saa etsiä tosissaan ja täysi ämpäri on tosi lujassa saada täyteen! Olen sen verran kiertänyt nekin varmat paikat missä aiemmin on tullut paljon marjaa mutta ei nyt ole ollut vaan on mennyt tappion puolelle koko homma!
Viime vuosi oli hyvä verrattuna tähän vuoteen joten hintakin pitäisi nostaa ajan tasalle!

Poimin nyt vain ne mitkä olen luvannut tuttaville (jos onnistuu lupauksen pito) mutta marja-firmoille enkä 4-H:lle enää keräile!

8

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15.09.2009.

      Meidän seudulla ei ole puolukkaa ollut yli kymmeneen vuoteen näin hyvin. Aivan kuivissakin paikoissa on puolukkaa. Olen lisäksi huomannut sen että tänä syksynä on paljon ollut puolukan noukkijoita metsissä.

      Jos poimijalle maksettaisiin enemmän kuin 1 euro kilosta puolukoita niin puolukan myynti eteenpäin vähenisi.

      Ne joiden selkä on hyvässä kunnossa kannattaa noukkia puolukoita tänä syksynä ainakin oman perheen käyttöön, sillä puolukka on tosi hyvä marjana.

      Nyt kannattaa heittää vanhat puolukat pois pakastimesta ja pakstaa tämän syksyisiä puolukoita vanhojen puolukoiden tilalle pakastimeen.

      Mausta sen huomaa kuinka paljon parempia on uudet puolukat kuin viime vuotiset tai sitä vanhemmat :)

      • löydy

        Turha reissu tuli tänäänkin tehtyä! Varmaan ne kasvaa tänä vuonna muualla puolen maata.

        Poimisin jos olisi mitä poimia, se kun on ollut joka vuotinen harrastus!
        Mutta nyt täytyy kai luovuttaa:(
        Pahan mielen vain saa ja turhaan väsyttää itsensä. En ole ainoa joka ei ole löytänyt puolukoita vaan se tuntuu olevan yleistä.

        Nyt on koluttu vanhat ja uudet paikat samalla tuloksella!

        Voi kun löytyisi se hyvä marikko joka olisi ihan täynnä puolukka mättäitä:)


      • yx em.
        löydy kirjoitti:

        Turha reissu tuli tänäänkin tehtyä! Varmaan ne kasvaa tänä vuonna muualla puolen maata.

        Poimisin jos olisi mitä poimia, se kun on ollut joka vuotinen harrastus!
        Mutta nyt täytyy kai luovuttaa:(
        Pahan mielen vain saa ja turhaan väsyttää itsensä. En ole ainoa joka ei ole löytänyt puolukoita vaan se tuntuu olevan yleistä.

        Nyt on koluttu vanhat ja uudet paikat samalla tuloksella!

        Voi kun löytyisi se hyvä marikko joka olisi ihan täynnä puolukka mättäitä:)

        Palstalla jotkut valittavat puolukoiden vähyyttä.Olis mielenkiintoista tietää missäpäin Suomea on moinen tilanne.Itse asun kaakkoisessa Suomen kolkassa.Koskaan aiemmin en ole nähnyt tällaista puolukkasyksyä.
        Olen poiminut n. 1,5ha:n aukosta tähän mennessä 160 l. puolukkaa ja vielä on jäljellä koskematonta rintuusta.


      • erot
        yx em. kirjoitti:

        Palstalla jotkut valittavat puolukoiden vähyyttä.Olis mielenkiintoista tietää missäpäin Suomea on moinen tilanne.Itse asun kaakkoisessa Suomen kolkassa.Koskaan aiemmin en ole nähnyt tällaista puolukkasyksyä.
        Olen poiminut n. 1,5ha:n aukosta tähän mennessä 160 l. puolukkaa ja vielä on jäljellä koskematonta rintuusta.

        Voi olla jo vierekkäisten pitäjien kesken,riippuen monista seikoista esim. maasto,kukinto aika,sateiden vähyys tai liika märkyys jne.

        Pohjanmaalla on nyt huono marja-vuosi vuorostaan,viime vuonna niitä sai kantaa niin paljon kuin jaksoi pois metsästä!

        Kaakkois-Suomea on sitten tämä vuosi suosinut! Kannattaa siis poimia siellä,ensikesä voi olla marjaton!

        Parhaana marja-vuonna ei ole löytynyt jalansijaa "marja-matossa":)


    • Vappilosuhvero

      Kysynnän ja tarjonnan laki. Tänä vuonna puolukoita (ja mustikoita) on markkinoilla niin rutosti, että uhkaa jäädä käsiin monessakin paikassa. Turha siitä on narista.

      • anttirantala

        Itse saan litran laatikollisesta puolukkaa 2€, enemmänkin kyllä ostajat maksaisivat..


    • ___¤___

      Ei ole puolukoita paljon täälläkään niillä alueilla mistä viime syksynä keräsin. Viime syksynä sain n. 70 litraa, nyt en kehtaa kerätä ollenkaan kun on niin vähän. Toisin paikoin on niin, että missä viime vuonna oli, niin nyt ei ole yhtään marjaa.

      • makkeimmillaan

        Nyt kun ovat pakkasen puremia mutta ostajia ei ole enää! Täytyypä perkata omaan käyttöön ylimääräiset.Se on vaan työlästä kun marjat on kovin mehuisia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe