Onko tämä viisasta?

vaivatonta muistaa

Olen asettanut kannettavan salasanaksi saman nelinumeroisen numerosarjan kuin on pankkikortissa ja pankkiautomaattinostoissa. Sama salasana on myös kännyköitteni pin-koodeissa ja kirjastokortin lainaussalasanassa, television digiboxin ylläpitoasetuksissa sekä sähköpostissa.

Ennakoin tilanteen jo ajat sitten, että haluan vain yhden salasanan kaikkiin, mihin ylipäätään salasanoja tarvitaan. Salasana on muistissani enkä kuljeta sitä lompakossa tms.

Olen kuullut ihmisiltä, joilla on monia eri salasanoja, että se on monimutkaista ja ne pitää kirjoittaa jonnekin ylös ja siitä huolimatta unohtavat niitä, eivät toimi ja tulee ongelmia.

Kun on vain yksi salasana joka paikkaan, niin sen muistaa hyvin!

1

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Salasanasi on neljä numeroa eli 10.000 erilaista. Kyllä se kaikenlaiseen hömppään riittää. Jos taas haluaa suojautua kunnolla tarvitaan parempi salasana esimerkiksi tietokoneen salatuille levyille.

      Nykyaikainen salausteknologian sisäinen rakenne vastaa turvallisuudeltaan 20-25 merkkiä pitkää salasanaa eli salasana on yleensä se heikoin lenkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4634
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      30
      2912
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      95
      1979
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1945
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1835
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      41
      1757
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1643
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      114
      1438
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1302
    Aihe