tulikohan tää viesti oikeeseen paikkaan.oikeestaan kuuluis tonne kasvatus puolelle,mutta kaikki johtuu siitä kun olen niin väsynyt ja kai masentunut.olen useamman kerran tukistanut ja läpsinyt mun pari vuotiasta.aina kun menee hermot tukistan tyttöä ja hermot menee vähän liian usein.en kertakaikkiaan osaa hillitä itseäni.uskon että suurin syy tähän hermoiluun on mun ja ukon välit.se ei auta mua muksujen hoidossa makaa vaan sohvalla.mel on vielä toinen muksu 6kk.ei meillä joka päivä huudeta tukisteta.en tiedä mistä voisin hakea apua tähän mun käyttäytymiseen.me ollaan lasten suojelun asiakkaita siitä syystä että multa otettiin laps huostaan 4v sitte.sillon syynä oli mun ex joka löi mua.eikä mulla tosiaan olis pokkaa mennä neuvolaan ja kertoa että tukistan mun lasta.eiks ne heti tekis last suoj ilmotuksen.mä en tosiaan haluis olla tällänen haluisin antaa mun lapsille hyvän lapsuuden.
huono åiti?
3
378
Vastaukset
- onneton...
Itsellä on ollut samaa ongelmaa itsehillinnän kanssa.
Syynä se, että olen aivan yksin lapsen kanssa, väsynyt, masentunut...
Lapsen isä ( mun ex) kiusaa ja piinaa mua hulluuden rajoille, hyvin tietäen, että lapsikin siitä kärsii.
Apua olen hakenut mutten ole sitä saanut.
Neuvokaa viisaammat ja kokeneemmat. - muuttumisessa...
Sinun on yksinkertaisesti otettava itseäsi "niskasta kiinni" ja tehtävä itsellesi selväsi että lapseen ei kosketa kuritusmielessä/kiukussa. Hän on vielä kovin pieni. Pelotat häntä tukistamisella ja läpsimisellä. Vaikka olet miten väsynyt ja masentunut, et saa antaa itsesi tehdä sitä. Ajattele, miten suuri olet kooltasi lapseesi nähden, ja kuinka hän on riippuvainen sinusta. Lopetat sen itsellesi selittelyn ja samalla sen käyttäytymisen. Nyt et voi laittaa syytä miehelle, vaikka hän kuinka makaisi sohvalla. Eihän yleensä edes äiti, joka on lastensa kanssa kokonaan yksin, lyö tai fyysisesti kurita lapsiaan. Jos ukko sinua ärsyttää, ettekä kykene elämään yhdessä jne niin pariterapiaan ja jos ei sekään, niin aina on viimeisenä keinona eromahdollisuus. Mutta käytöstäsi lasta kohtaan et voi selitellä miehesi käytöksellä. Sinä itse olet vastuussa käytöksestäsi, ei miehesi. Ensin otat vastuun käytöksestäsi, lopetat lapsen kurittamisen fyysisesti tai huutamalla ja haet apua pahaan oloosi vaikka psykiatrian poliklinikalta tai perheneuvolasta. Jos olet masentunut, tarvitset apua itsellesi. Usko itseesi ja anna lapsellesi se hyvä lapsuus! Kukaan muu ei voi lopettaa käytöstäsi puolestasi, sinun itsesi on se tehtävä. Pure vaikka kieltäsi jos ei muuten onnistu! Uskon, että tilanne helpottaa, kun olet saanut keskusteluapua jostain.
- Tiisteli
Teet selväksi, että tiedät, missä on parantamisen varaa, ja mitä haluat tehdä toisin. Että haluat tehdä kaikkesi perheesi ja lastesi eteen. Että tarvitset apua ja tukea jaksamiseen. Oikeasti se lastensuojelu ja neuvola on kyllä teitä, ja sua varten. Ei ensimmäinen teko voi olla huostaanotto. TUkea tarjotaan ensin monin tavoin. Pyydät apua, tunnustat sen, ettette jaksa. JA se mieskin siellä sohvalla voisi osallistua...!!
Ei satunnaisista tukistuksista kukaan ilmoitusta tee. Kunhan ymmärrät itse, että siitä pitää päästä pois. Otat kaiken avun vastaan. Olet yhteistyökykyinen! Ihan oikeasti, sinä saat ja ansaitset apua:-)! Ilman pyytämistä sitä et vain saa. Toivon, että jonkin ajan kuluttua kerrot, että hait ja sait apua...! Graah, tarjoan tänne taaskin myös spostiani, koskaan kukaan ei ole kirjoittanut;-o. Eli [email protected].
Jaksamista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389