huono åiti?

!!!!!!!!!!

tulikohan tää viesti oikeeseen paikkaan.oikeestaan kuuluis tonne kasvatus puolelle,mutta kaikki johtuu siitä kun olen niin väsynyt ja kai masentunut.olen useamman kerran tukistanut ja läpsinyt mun pari vuotiasta.aina kun menee hermot tukistan tyttöä ja hermot menee vähän liian usein.en kertakaikkiaan osaa hillitä itseäni.uskon että suurin syy tähän hermoiluun on mun ja ukon välit.se ei auta mua muksujen hoidossa makaa vaan sohvalla.mel on vielä toinen muksu 6kk.ei meillä joka päivä huudeta tukisteta.en tiedä mistä voisin hakea apua tähän mun käyttäytymiseen.me ollaan lasten suojelun asiakkaita siitä syystä että multa otettiin laps huostaan 4v sitte.sillon syynä oli mun ex joka löi mua.eikä mulla tosiaan olis pokkaa mennä neuvolaan ja kertoa että tukistan mun lasta.eiks ne heti tekis last suoj ilmotuksen.mä en tosiaan haluis olla tällänen haluisin antaa mun lapsille hyvän lapsuuden.

3

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneton...

      Itsellä on ollut samaa ongelmaa itsehillinnän kanssa.
      Syynä se, että olen aivan yksin lapsen kanssa, väsynyt, masentunut...
      Lapsen isä ( mun ex) kiusaa ja piinaa mua hulluuden rajoille, hyvin tietäen, että lapsikin siitä kärsii.
      Apua olen hakenut mutten ole sitä saanut.
      Neuvokaa viisaammat ja kokeneemmat.

    • muuttumisessa...

      Sinun on yksinkertaisesti otettava itseäsi "niskasta kiinni" ja tehtävä itsellesi selväsi että lapseen ei kosketa kuritusmielessä/kiukussa. Hän on vielä kovin pieni. Pelotat häntä tukistamisella ja läpsimisellä. Vaikka olet miten väsynyt ja masentunut, et saa antaa itsesi tehdä sitä. Ajattele, miten suuri olet kooltasi lapseesi nähden, ja kuinka hän on riippuvainen sinusta. Lopetat sen itsellesi selittelyn ja samalla sen käyttäytymisen. Nyt et voi laittaa syytä miehelle, vaikka hän kuinka makaisi sohvalla. Eihän yleensä edes äiti, joka on lastensa kanssa kokonaan yksin, lyö tai fyysisesti kurita lapsiaan. Jos ukko sinua ärsyttää, ettekä kykene elämään yhdessä jne niin pariterapiaan ja jos ei sekään, niin aina on viimeisenä keinona eromahdollisuus. Mutta käytöstäsi lasta kohtaan et voi selitellä miehesi käytöksellä. Sinä itse olet vastuussa käytöksestäsi, ei miehesi. Ensin otat vastuun käytöksestäsi, lopetat lapsen kurittamisen fyysisesti tai huutamalla ja haet apua pahaan oloosi vaikka psykiatrian poliklinikalta tai perheneuvolasta. Jos olet masentunut, tarvitset apua itsellesi. Usko itseesi ja anna lapsellesi se hyvä lapsuus! Kukaan muu ei voi lopettaa käytöstäsi puolestasi, sinun itsesi on se tehtävä. Pure vaikka kieltäsi jos ei muuten onnistu! Uskon, että tilanne helpottaa, kun olet saanut keskusteluapua jostain.

      • Tiisteli

        Teet selväksi, että tiedät, missä on parantamisen varaa, ja mitä haluat tehdä toisin. Että haluat tehdä kaikkesi perheesi ja lastesi eteen. Että tarvitset apua ja tukea jaksamiseen. Oikeasti se lastensuojelu ja neuvola on kyllä teitä, ja sua varten. Ei ensimmäinen teko voi olla huostaanotto. TUkea tarjotaan ensin monin tavoin. Pyydät apua, tunnustat sen, ettette jaksa. JA se mieskin siellä sohvalla voisi osallistua...!!

        Ei satunnaisista tukistuksista kukaan ilmoitusta tee. Kunhan ymmärrät itse, että siitä pitää päästä pois. Otat kaiken avun vastaan. Olet yhteistyökykyinen! Ihan oikeasti, sinä saat ja ansaitset apua:-)! Ilman pyytämistä sitä et vain saa. Toivon, että jonkin ajan kuluttua kerrot, että hait ja sait apua...! Graah, tarjoan tänne taaskin myös spostiani, koskaan kukaan ei ole kirjoittanut;-o. Eli [email protected].

        Jaksamista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe